LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verruimen aankomsttijden

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door Har06 »

ruud_a schreef:
tufima schreef:
meniles schreef:Vlieg zelf ook regelmatig op Bonaire en Curaçao, het klopt dat de vluchtende meestal rond de 10u ligt, echter ik heb er ook weleens ruim 12uur over gedaan... Dus ik snap de heisa van TS niet helemaal... Mensen die voordat ze überhaupt op vakantie zijn gegaan al aan het bedenken zijn hoe ze eventuele schade of vertragingen moeten gaan claimen moeten wat mij betreft gewoon lekker met de boot gaan...
Ruim 12 uur dat moet met een tussenlanding o.i.d. zijn geweest.

Duurt zeker 5 of 6 dagen met de boot, dat is een beetje lang vind ik.... :)

En btw dit is achteraf, niet vooraf.
vliegtijden willen bij vroege of late vluchten ook wel eens anders zijn door zomertijd en wintertijd in combinatie met de sluitingstijd van het vliegveld
als je bijvoorbeeld een bepaalde vertrektijd hebt, moet je soms langzamer vliegen om 's morgens niet te vroeg op het vliegveld van aankomst aan te komen

ah vandaar dat vliegtuigen achteruit vliegen :lol:

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door tufima »

estherlah schreef: Ik weet niet of je weet wat een DIENSTREGELING is? Dat is het enige waar de luchtvaartmaatschappij mee bezig is bij het instellen van deze tijden. Ze zijn helemaal niet bezig om de tijden zo ruim mogelijk te maken om eventuele vergoedingen te voorkomen. Wat een onzin! Een maatschappij wilt het vliegtuig juist zo kort mogelijk op de grond hebben staan omdat een vliegtuig geen geld op zal leveren op de grond. Dan helpen te ruime tijden toch niet?

De tijden zijn iets ruimer om als buffer te dienen, anders is het niet te doen om de dienstregeling normaal uit te voeren. Een bus en trein hebben deze buffers ook. Ook niet meer dan logisch!

Mijn tip: klaag eens over iets wat gegrond is.

Ga je op een vlucht van 11 uur nu echt moeilijk doen als het een uurtje langer vliegen is? Waarschijnlijk had het vliegtuig gewoon tegenwind. Weet je hoe hard het kan waaien op 30.000 voet hoogte? Waarschijnlijk niet. Als jij elke dag naar de winkel/werk gaat fietsen. Dan doe je er toch ook niet altijd even lang over. De ene keer heb je wind mee, dan heb je weer wind tegen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ook zou het kunnen dat het vliegtuig van de luchtverkeersleiding tijdelijk langzamer heeft moeten vliegen omdat het ergens te druk was in het luchtruim.

Als dit achteraf is, wat is dan nu precies het probleem? Waarom loop je zo te klagen over iets wat eigenlijk helemaal geen probleem is? Is de opgelopen vertraging net niet lang genoeg om lekker te kunnen claimen bij de luchtvaartmaatschappij?

Zeg dat dan! Met ingang van januari 2014 heb je pas recht op compensatie na 5 uur vertraging. Ben blij met deze aanpassing! Mensen moeten eens leren genieten van hun vakantie in plaatst van alleen maar te zeuren om 2/3 uurtjes vertraging. Met de trein heb je nu eenmaal ook wel eens vertraging. Zo is het leven.
Ik klaag helemaal niet over dat het vliegtuig te snel of te langzaam vliegt. In dit geval was het vliegtuig overigens snel, want we vlogen in 9 uur en 39 minuten naar bestemming. Normaal is dat rond de 10 uur, dus ze hebben wat vertraging ingehaald door sneller te vliegen.

In dit geval gaat het om een aanzienlijk verschil in "vertrekvertraging" en "aankomstvertraging".
Een vertrekvertraging van 3 uur en 50 minuten en een aankomstvertraging van 2 uur en 19 minuten.

Met ingang van januari 2014 pas recht op compensatie na 5 uur? Volgens mij heb je wat verkeerd gelezen of gehoord in het nieuws, want dit is slechts een voorstel in de europese commissie. Voor zover ik weet is dat voorstel nog niet aangenomen!

Ps. daarom ga ik niet met de trein!

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door estherlah »

tufima schreef:
estherlah schreef: Ik weet niet of je weet wat een DIENSTREGELING is? Dat is het enige waar de luchtvaartmaatschappij mee bezig is bij het instellen van deze tijden. Ze zijn helemaal niet bezig om de tijden zo ruim mogelijk te maken om eventuele vergoedingen te voorkomen. Wat een onzin! Een maatschappij wilt het vliegtuig juist zo kort mogelijk op de grond hebben staan omdat een vliegtuig geen geld op zal leveren op de grond. Dan helpen te ruime tijden toch niet?

De tijden zijn iets ruimer om als buffer te dienen, anders is het niet te doen om de dienstregeling normaal uit te voeren. Een bus en trein hebben deze buffers ook. Ook niet meer dan logisch!

Mijn tip: klaag eens over iets wat gegrond is.

Ga je op een vlucht van 11 uur nu echt moeilijk doen als het een uurtje langer vliegen is? Waarschijnlijk had het vliegtuig gewoon tegenwind. Weet je hoe hard het kan waaien op 30.000 voet hoogte? Waarschijnlijk niet. Als jij elke dag naar de winkel/werk gaat fietsen. Dan doe je er toch ook niet altijd even lang over. De ene keer heb je wind mee, dan heb je weer wind tegen. Dat hoort er nu eenmaal bij. Ook zou het kunnen dat het vliegtuig van de luchtverkeersleiding tijdelijk langzamer heeft moeten vliegen omdat het ergens te druk was in het luchtruim.

Als dit achteraf is, wat is dan nu precies het probleem? Waarom loop je zo te klagen over iets wat eigenlijk helemaal geen probleem is? Is de opgelopen vertraging net niet lang genoeg om lekker te kunnen claimen bij de luchtvaartmaatschappij?

Zeg dat dan! Met ingang van januari 2014 heb je pas recht op compensatie na 5 uur vertraging. Ben blij met deze aanpassing! Mensen moeten eens leren genieten van hun vakantie in plaatst van alleen maar te zeuren om 2/3 uurtjes vertraging. Met de trein heb je nu eenmaal ook wel eens vertraging. Zo is het leven.
Ik klaag helemaal niet over dat het vliegtuig te snel of te langzaam vliegt. In dit geval was het vliegtuig overigens snel, want we vlogen in 9 uur en 39 minuten naar bestemming. Normaal is dat rond de 10 uur, dus ze hebben wat vertraging ingehaald door sneller te vliegen.

In dit geval gaat het om een aanzienlijk verschil in "vertrekvertraging" en "aankomstvertraging".
Een vertrekvertraging van 3 uur en 50 minuten en een aankomstvertraging van 2 uur en 19 minuten.

Met ingang van januari 2014 pas recht op compensatie na 5 uur? Volgens mij heb je wat verkeerd gelezen of gehoord in het nieuws, want dit is slechts een voorstel in de europese commissie. Voor zover ik weet is dat voorstel nog niet aangenomen!

Ps. daarom ga ik niet met de trein!
Om je even uit je droom te halen. Ze hebben niet sneller gevlogen om vertraging in te halen. De reden dat de vluchttijd korter was, is omdat ze een directere route hebben ontvangen van de luchtverkeersleiding. Dit komt vaker voor met lange vluchten. Daar is ook niks spannends aan.

Hoe vaak heb je deze vlucht gedaan? Het is namelijk nogal kort door de bocht om te stellen dat de vlucht normaal 10 uur duurt. Ook al zou je de vlucht al 25 keer gedaan hebben. Ik heb net de gemiddelde vruchtduur van deze vluchten opgezocht en die is anders dan dat jij doet voorkomen.

Overigens weet ik dat het een voorstel is, maar ik ga er hier maar even vanuit dat dit goedgekeurd zal gaan worden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door kokka »

tufima schreef: Ja dat weet ik zeker.
Het gaat om vluchten van Arkefly naar Curacao.
je schreef vliegmaatschapijen.. en je hebt het dus eigenlijk alleen over arkefly. onzinnig geneuzel dus.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door tufima »

estherlah schreef: Om je even uit je droom te halen. Ze hebben niet sneller gevlogen om vertraging in te halen. De reden dat de vluchttijd korter was, is omdat ze een directere route hebben ontvangen van de luchtverkeersleiding. Dit komt vaker voor met lange vluchten. Daar is ook niks spannends aan.

Hoe vaak heb je deze vlucht gedaan? Het is namelijk nogal kort door de bocht om te stellen dat de vlucht normaal 10 uur duurt. Ook al zou je de vlucht al 25 keer gedaan hebben. Ik heb net de gemiddelde vruchtduur van deze vluchten opgezocht en die is anders dan dat jij doet voorkomen.

Overigens weet ik dat het een voorstel is, maar ik ga er hier maar even vanuit dat dit goedgekeurd zal gaan worden.
Ze hebben sneller over de vlucht gedaan (en dus sneller gevlogen). Dat kan inderdaad door een andere vluchtroute, door hoger (of lager) te vliegen en zo te profiteren van luchtstromen of door de kruissnelheid te verhogen. Om het even, het gaat om de verstreken tijd naar bestemming.

Hoe vaak ik naar Curacao heb gevlogen? Zeker vaker dan 25 keer.....
En met verschillende maatschappijen.

Wat is een vruchtduur? En hoe is deze volgens wat jij heb opgezocht dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Ps. "Assumption is the mother of all ****-ups"

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door estherlah »

tufima schreef:Ze hebben sneller over de vlucht gedaan (en dus sneller gevlogen). Dat kan inderdaad door een andere vluchtroute, door hoger (of lager) te vliegen en zo te profiteren van luchtstromen of door de kruissnelheid te verhogen. Om het even, het gaat om de verstreken tijd naar bestemming.

Wat is een vruchtduur? En hoe is deze volgens wat jij heb opgezocht dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Ps. "Assumption is the mother of all ****-ups"
Als een vlucht sneller afgewerkt wordt, dan is er niet per definitie sneller gevlogen. Je kan met dezelfde snelheid, maar een kortere route, eerder aankomen. Hier doe je dus zelf een aanname die niet helemaal correct is wijsneus.


Vruchtduur had vluchtduur moeten zijn, maar dat werd automatisch gecorrigeerd door mijn telefoon.

Hoe die tijd is maakt verder niks uit. Ik kan al die tijden gelukkig vanuit mijn werk opzoeken en die zijn dusdanig dat het aantoont dat jij een beetje zit te zeuren om het zeuren.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door tufima »

estherlah schreef: Hoe die tijd is maakt verder niks uit. Ik kan al die tijden gelukkig vanuit mijn werk opzoeken en die zijn dusdanig dat het aantoont dat jij een beetje zit te zeuren om het zeuren.
Nou ik ben dus wel benieuwd.

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door estherlah »

tufima schreef:
estherlah schreef: Hoe die tijd is maakt verder niks uit. Ik kan al die tijden gelukkig vanuit mijn werk opzoeken en die zijn dusdanig dat het aantoont dat jij een beetje zit te zeuren om het zeuren.
Nou ik ben dus wel benieuwd.
Dat kan, maar dat is een antwoord wat je niet gaat krijgen van mij. Dat maakt verder ook niet zo heel veel uit.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door Har06 »

estherlah schreef:
tufima schreef:
estherlah schreef: Hoe die tijd is maakt verder niks uit. Ik kan al die tijden gelukkig vanuit mijn werk opzoeken en die zijn dusdanig dat het aantoont dat jij een beetje zit te zeuren om het zeuren.
Nou ik ben dus wel benieuwd.
Dat kan, maar dat is een antwoord wat je niet gaat krijgen van mij. Dat maakt verder ook niet zo heel veel uit.
Betweten om te Betweten ?

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door estherlah »

Har06 schreef:Betweten om te Betweten ?
Ja zeker! Heerlijk!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door ruud_a »

estherlah schreef:
Har06 schreef:Betweten om te Betweten ?
Ja zeker! Heerlijk!
en volstrekt oncontroleerbaar dus

estherlah
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 feb 2013 23:13

Re: Verruimen aankomsttijden

Ongelezen bericht door estherlah »

ruud_a schreef:
estherlah schreef:
Har06 schreef:Betweten om te Betweten ?
Ja zeker! Heerlijk!
en volstrekt oncontroleerbaar dus
Dat is niet helemaal waar.

Gesloten