LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door troyair »

[quote="peter en sonja"][/quote]

Zoals iedereen al zegt; vul gewoon de namen in zoals in het paspoort staan.
Meisjesnaam ALTIJD eerst, en indien er nog ruimte over is, de getrouwde naam erachter.
Dit geldt voor ELKE maatschappij, of het nou een LCC is of een lijndienst.
Ik krijg dagelijks tientallen telefoontjes van klanten die hun naam verkeerd hebben gespeld. Zowel voor LCC tickets als reguliere lijndiensten.
Op het moment dat er in de ticketvoorwaarden staat dat naamswijzigingen niet zijn toegestaan, wijzig ik ook niks... simpel weg omdat het niet mag.
Ookal is het 1 letter die verkeerd staan, regels zijn regels.
Dit geldt voor 80% procent van alle tickets die worden geboekt en heeft niks te maken met klantvriendelijkheid.

Voorbeeld; afhankelijk van welke luchtvaartmaatschappij het is, ben ik gemiddeld 20 minuten bezig om het ticket aan te corrigeren. En dat geldt dan alleen voor aanpassingen die al dan niet tegen kosten zijn toegestaan door de desbetreffende maatschappij.
Op het moment dat het ticket niet wijzigbaar is, ben ik gemiddeld 30 tot 40 minuten bezig om te wijzigen ( doordat ik contact moet opnemen met de maatschappij zelf ).

Reken uit hoeveel tijd en dus ook geldt dat kost! En dat allemaal omdat men er zo makelijk over denkt, voor een duppie op de eerste rang wilt zitten, zelf de fout maakt en dan moord en brand schreeuwen op het moment dat ze zelf voor hun eigen fout moeten opdraaien.

Omdat er in een enkel geval een uitzondering wordt gemaakt, wil absoluut niet zeggen dat iedereen maar meteen een uitzondering is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

En als mensen nu eens zelf zoveel tijd besteden aan het boeken van een ticket en lezen van de voorwaarden wat er gebeurt bij zo'n foutje, worden dit soort foutjes al veel minder gemaakt bij het boeken en let men wel 3x op of alle gegevens goed staan.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door troyair »

Emmy75 schreef:En als mensen nu eens zelf zoveel tijd besteden aan het boeken van een ticket en lezen van de voorwaarden wat er gebeurt bij zo'n foutje, worden dit soort foutjes al veel minder gemaakt bij het boeken en let men wel 3x op of alle gegevens goed staan.
I rest my case.... Amen and thank you Emmy :mrgreen:

intjeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 23:07

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door intjeffrey »

Ik ben het met voorgaande berichten absoluut niet eens, bij de grote luchtvaartmaatschappijen blijkt het geen probleem te zijn als je boekt met je voorletter en je volledige achternaam. Wat is mij gebeurt :
Op 8 Januari jl. wilde ik vertrekken vanaf Eindhoven naar Praag, had een ticket geboekt online en alleen mijn voorletter van mijn voornaam ingevuld, en mijn volledige achternaam. Met alle benodigde documenten, welke in had uitgeprint, en online was ingechecked ging ik naar de controlepost. Daar werd ik door een troela die daar zat terug gestuurd met de mededeling dat ik naar de servicebalie moest gaan om mijn ticket te laten veranderen en hiervoor 60 euro moest gaan betalen. Ik werd witheet en heb daar een behoorlijke scene gemaakt, dit is oplichterij van het hoogste niveau. Geen haar op mijn hoofd dat ik die 60 euro zou gaan betalen. Het zit nl. zo nadat je geboekt hebt en gaat inchecken wordt je paspoortnummer gevraagd, en je geboortedatum, deze informatie staat in je paspoort en komt exact overeen met het paspoort wat je laat zien, dus wat wizzair doet is de reinste oplichterij. Uiteindelijk heb ik die 60 euro niet betaald, en die troela gezegd dat ze het ticket in haar reet kon steken. Ik had voor dat ticket 12,99 euro betaald. Ik heb gewoon een nieuw ticket geboekt wat me 26 euro heeft gekost, dus uiteindelijk heb ik voor 2 stoelen betaald, maar ik heb er absoluut geen vrede mee, voel me opgelicht, wizzair probeert via deze domme regel exstra geld van de passagiers te incasseren. Je moest eens weten hoeveel mensen die 60 euro wel betalen.
Ik ben terug gevlogen met Transavia, zonder enige problemen, bij transavia moet je ook je hele voornaam ingeven als je online boekt, daar is het zelfs niet mogelijk om 1 letter in te geven, je wordt dan gevraagd om je hele naam in te geven, dit heeft transavia in laten bouwen in de site ....heel goed Wizzair kan hier nog een hoop van leren. Maar dit gedonder krijgt zeker nog een vervolg en een lang staartje, want binnenkort vlieg ik weer naar Praag met Wizzair en dan pak ik ze terug

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Gefeliciteerd u heeft alleen zichzelf voor schut gezet op de luchthaven. Nou nou wat was u die troela te slim af zeg. Het heeft u alleen maar extra geld gekost wat volledig voorkomen had kunnen worden. Nee u heeft niet x bespaard u heeft y meer uitgegeven.

Zij mogen dit soort regels zelf bepalen en het is klip en klaar overal te lezen. Als Jantje iets toestaat moet u ook bij jantje zijn en niet gaan lopen roeptoeteren bij pietje.

Misschien toch een beetje oppassen met zo'n scene trappen, de volgende keer wordt u de toegang helemaal geweigerd (ja dat mogen ze ook).

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door newmikey »

Voornaam + achternaam en géén initialen staat ook gewoon op alle boekingsites duidelijk aangegeven, bij het Whizz Air online boekingsformulier staat ook duidelijk "First and Last name" naast het in te vullen veld.

In de voorwaarden (waar je notabene een vinkje bij moet zetten voor akkoord) staat ook nog eens:
"6.1.4 You are required to provide us with the full name of the Passenger as it is included in the Travel Document of the Passenger to be used at the travelling. If you fail to do so when booking or within 2 hours from the booking via our Call Centre, a name change fee shall be paid for the correction of the name of the Passenger, the amount of which is available on the Website and in our Call Centre. "

Dan naar de handbagage: ik vlieg ontzettend veel voor mijn werk en vaak is dat ook met carriers zoals Ryanair, Whizz, Air Berlin, Vuelling alsmede met gewone lijndiensten als KLM, Delta, Austrian, Lufthansa e.d.

Ik check mijn (kleine) rolkoffertje altijd in en heb alleen mijn laptoptas als handbagage. Vaak erger ik me dood aan de hutkoffers waarmee mensen het vliegtuig in denken te moeten komen, soms zelfs meerdere stuks! Het gaat ook vaak om rolkoffers die in ingeritste staat prima passen maar waar dan een "harmonikadeel" (bij gebrek aan een beter uitdrukking) in zit.

Het wordt dan vechten met de bagagebakken die daar niet op berekend zijn en vaak eindigt mijn laptop tas dan op schoot of onder de stoel voor me òf er wordt net zo lang geperst en geduwd tot de koffer er in kan ten koste van al het andere. Ik heb al eens een gebarsten LCD scherm gehad daardoor. Als je voorzichtig en beleefd suggereert dat ze de koffer alsnog even bij de purser kunnen afgeven als ruimbagage kan je een grote bek krijgen.

Prima dus dat dit alsnog even afgerekend wordt, nog beter dat het een nare en dure verrassing is. Misschien dat men het dan eens afleert!

intjeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 23:07

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door intjeffrey »

Uw opmerking raakt kant nog wal (emmy75)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

intjeffrey schreef:Uw opmerking raakt kant nog wal (emmy75)
Maar goed dat het dan wel zinnig is een fikse scene te gaan schoppen op een luchthaven. Gelukkig raakt het wel kant en wal dat de persoon die alleen maar netjes uitvoert wat deze opgedragen krijgt uitgemaakt moet worden voor "troela". Tot slot heeft het net zoveel nut een bedreiging te uiten als "die pak ik nog wel terug".

:mrgreen:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door bprosman »

daar is het zelfs niet mogelijk om 1 letter in te geven, je wordt dan gevraagd om je hele naam in te geven, dit heeft transavia in laten bouwen in de site ....heel goed Wizzair kan hier nog een hoop van leren.
If you make something fool-proof, they just invent better fools. Gewoon begrijpend lezen tijdens het boeken van je ticket.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door troyair »

@ intjeffrey

Opzettelijk stennis lopen schoppen omdat je zelf te dom bent om te lezen...
Persoonlijk had ik je allang van de vlucht afgetrapt!

Mocht de douane namelijk moeilijk gaan doen ( en dat doen ze willekeurig ), dan wordt jij geweigerd. Ook binnen Europa! Bovendien krijgt de desbetreffende airliner waar jij mee vloog een torenhoge boete omdat zij jou hebben ingecheckt met een foutief ticket. Deze boete kan oplopen tot 10 duizenden eurootjes.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door witte angora »

intjeffrey schreef:Uw opmerking raakt kant nog wal (emmy75)
O ja, ongetwijfeld. Het is ook heel volwassen om niet te doen wat er gevraagd wordt door de maatschappij en vervolgens een scene te schoppen als je daar op aangesproken wordt.

Ga zo door, in het buitenland worden ze steeds enthousiaster over de mentaliteit van de Nederlanders. We laten ons immers niet oplichten, toch? En stel je voor dat we eens een beetje meewerken, en gewoon doen wat er gezegd wordt, we kennen hier vrijheid, en vrijheid is blijheid, toch? Alles moet toch maar kunnen?

intjeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 23:07

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door intjeffrey »

witte angora schreef:
intjeffrey schreef:Uw opmerking raakt kant nog wal (emmy75)
O ja, ongetwijfeld. Het is ook heel volwassen om niet te doen wat er gevraagd wordt door de maatschappij en vervolgens een scene te schoppen als je daar op aangesproken wordt.

Ga zo door, in het buitenland worden ze steeds enthousiaster over de mentaliteit van de Nederlanders. We laten ons immers niet oplichten, toch? En stel je voor dat we eens een beetje meewerken, en gewoon doen wat er gezegd wordt, we kennen hier vrijheid, en vrijheid is blijheid, toch? Alles moet toch maar kunnen?

Fijn dat jullie het allemaal zo goed weten, en dat jullie allemaal zo goed de voorwaarden kennen van wizzair. Kennelijk zijn er toch nog een hoop mensen die de voorwaarden niet lezen, en dat is nu precies wat jullie wijsneuzen ook niet hebben gedaan met mijn voorgaande bericht. Zoals ik al eerder heb vermeld is dat je na boeking je paspoortnummer en geboortedatum moet ingeven, en er is totaal geen logica of dat je nu onder P. Jansen of Piet Jansen boekt, de gegevens in je paspoort (nummer, geboortedatum, Achternaam, komen overeen) Maatschappijen die aangesloten zijn bij de IATA maken hier helemaal geen probleem van. Maar jullie wijsneuzen weten alles zo goed...

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door witte angora »

er is totaal geen logica of dat je nu onder P. Jansen of Piet Jansen boekt, de gegevens in je paspoort (nummer, geboortedatum, Achternaam, komen overeen)
Blijkbaar is er toch een verschil tussen P. en Piet, in zoverre, dat het volgens de maatschappij niet met elkaar overeenkomt. En ik zie eigenlijk zelf ook wel een verschil. Voor hetzelfde geld heeft Piet Jansen een tweelingbroer die Peter heet, weet je.
Kennelijk zijn er toch nog een hoop mensen die de voorwaarden niet lezen, en dat is nu precies wat jullie wijsneuzen ook niet hebben gedaan met mijn voorgaande bericht.
Ik had dus gelezen dat je de voorwaarden niet had gelezen, dus ja, ik had je bericht zeker wel goed gelezen.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door troyair »

intjeffrey schreef:
witte angora schreef:
intjeffrey schreef:Uw opmerking raakt kant nog wal (emmy75)
O ja, ongetwijfeld. Het is ook heel volwassen om niet te doen wat er gevraagd wordt door de maatschappij en vervolgens een scene te schoppen als je daar op aangesproken wordt.

Ga zo door, in het buitenland worden ze steeds enthousiaster over de mentaliteit van de Nederlanders. We laten ons immers niet oplichten, toch? En stel je voor dat we eens een beetje meewerken, en gewoon doen wat er gezegd wordt, we kennen hier vrijheid, en vrijheid is blijheid, toch? Alles moet toch maar kunnen?

Fijn dat jullie het allemaal zo goed weten, en dat jullie allemaal zo goed de voorwaarden kennen van wizzair. Kennelijk zijn er toch nog een hoop mensen die de voorwaarden niet lezen, en dat is nu precies wat jullie wijsneuzen ook niet hebben gedaan met mijn voorgaande bericht. Zoals ik al eerder heb vermeld is dat je na boeking je paspoortnummer en geboortedatum moet ingeven, en er is totaal geen logica of dat je nu onder P. Jansen of Piet Jansen boekt, de gegevens in je paspoort (nummer, geboortedatum, Achternaam, komen overeen) Maatschappijen die aangesloten zijn bij de IATA maken hier helemaal geen probleem van. Maar jullie wijsneuzen weten alles zo goed...

Ongeveer 95% van ALLE luchtvaartmaatschappijen zijn VERPLICHT aangesloten bij de IATA.
Vrijwel ALLE maatschappijen maken er een probleem van als je je ticketnaam niet fatsoenlijk invult zoals in het paspoort staat.
Sterker nog, de meeste maatschappijen weigeren tegenwoordig nog een naam op een ticket aan te passen. 1 letter is tot daar aan toe, maar alleen je eerste letter opgeven en dat corrigeren in een volledige voornaam geldt als een wijziging, heeft je ticket restricties vanwege de farebase, kan je je ticket annuleren en een nieuwe kopen.

Wijsneuzen he? Grapjas, ik heb dagelijks te maken met meerdere " wijsneuzen " zoals jij , de 1 met een nog zieliger excuus dan de ander. De een nog onbeschofter als de ander. Allemaal beter weten terwijl ze zelf niet eens hun eigen naam fatsoenlijk kunnen opgeven of niet lezen.
Dus meneer wijsneus, ik zou maar niet beginnen over IATA regels of dergelijke, want dan zit je hier verkeerd!

SaritaX
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 nov 2010 15:42

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door SaritaX »

Het staat ook gewoon duidelijk op de website wanneer je boekt, "naam zoals op paspoort". Wat is er nou zou moeilijk aan om dat gewoon op te volgen?

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Har06 »

SaritaX schreef:Het staat ook gewoon duidelijk op de website wanneer je boekt, "naam zoals op paspoort". Wat is er nou zou moeilijk aan om dat gewoon op te volgen?
Dat staat op de correspondentie via websites mails etc.

Namen conform vermelding in het paspoort tres simplement :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

intjeffrey schreef:Kennelijk zijn er toch nog een hoop mensen die de voorwaarden niet lezen, en dat is nu precies wat jullie wijsneuzen ook niet hebben gedaan met mijn voorgaande bericht.
Sja misschien moeten die bijdehandjes die gaan lopen blazen maar eens eerst leren voorwaarden lezen. Zo moeilijk is het niet, nagenoeg (alle) luchtvaartmaatschappijen hebben dit soort regels. Dat het soms wel eens (per ongeluk) 'goed' gaat voor de passagier wil nog lang niet altijd zeggen dat het daarmee juist is. Als u te hard rijdt met uw auto kunt u ook een bekeuring krijgen, dat het vandaag wel goed gaat is geen garantie dat het morgen ook goed gaat. Het is ronduit schandalig hoe u zich meent te moeten gedragen als ene verongelijkt klein kind alleen omdat u de voorwaarden niet leest. Dus wie leest er nu slecht bijdehandje ?

Misschien komen de reacties wel voort uit de manier hoe u een partij van de toren loopt te roeptoeteren maar nee dat kan er niet in want dan moet u de fout bij uzelf zoeken. De hele wereld heeft het gedaan en u doet alles goed, hè wat moet dit een vervelende plek zijn om te leven als alle andere mensen voortdurend maar fouten maken om u heen.
intjeffrey schreef: Zoals ik al eerder heb vermeld is dat je na boeking je paspoortnummer en geboortedatum moet ingeven, en er is totaal geen logica of dat je nu onder P. Jansen of Piet Jansen boekt, de gegevens in je paspoort(nummer, geboortedatum, Achternaam, komen overeen) ..
Dat u de logica er niet van wil inzien omdat u nogal kortzichtig reageert in deze wil nog lang niet zeggen dat er geen logica is. Er zou maar een vijfling P. Jansen's inchecken. Heel vreemd dat meerlingen vaak dezelfde geboortedatum hebben en dat ouders het ohzo leuk vinden om allemaal namen met dezelfde letter te kiezen.

Dat dit soort regels allemaal een stuk strenger zijn geworden door de jaren heen is zeker begrijpelijk te noemen. Dat de boetes voor luchtvaartmaatschappijen voor dit soort geintjes een stuk duurder zijn geworden, is ook heel begrijpelijk. Het zou toch wat zijn als ze al dit soort eigenwijze passagiers toe zouden laten en vervolgens even de boete in rekening brengen, deze is een stukkie duurder dan een paar tientjes, honderdjes (ja die gevallen zijn ook bekend) voor de omboeking. U wilt toch ook bij voorkeur veilig op de plaats van bestemming aankomen, of niet soms ? Of maakt het allemaal niet zoveel uit waar het vliegtuig gaat landen enzo.

Blijkbaar is dat allemaal maar moeilijk te begrijpen. In plaats van zo hoog van de toren te blazen en die bijdehandjes te eten bij het ontbijt, kunt u beter iets meer energie steken in het lezen van de voorwaarden dan is dit gezeur allemaal niet nodig. Of u vliegt niet meer met prijsvechters en koopt een volledig flexibel ticket. Dan is het allemaal geen probleem.

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door meela »

5 sterren voor Emmy75 !!! :D

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door newmikey »

intjeffrey schreef: ...een troela die daar zat
...heb daar een behoorlijke scene gemaakt
...dat ze het ticket in haar reet kon steken
...dan pak ik ze terug
Geweldig volwassen, wat een trieste kneus!

intjeffrey
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 jan 2012 23:07

Re: verschillend omgaan met tickets met alleen initialen

Ongelezen bericht door intjeffrey »

Emmy75 schreef:
intjeffrey schreef:Kennelijk zijn er toch nog een hoop mensen die de voorwaarden niet lezen, en dat is nu precies wat jullie wijsneuzen ook niet hebben gedaan met mijn voorgaande bericht.
Sja misschien moeten die bijdehandjes die gaan lopen blazen maar eens eerst leren voorwaarden lezen. Zo moeilijk is het niet, nagenoeg (alle) luchtvaartmaatschappijen hebben dit soort regels. Dat het soms wel eens (per ongeluk) 'goed' gaat voor de passagier wil nog lang niet altijd zeggen dat het daarmee juist is. Als u te hard rijdt met uw auto kunt u ook een bekeuring krijgen, dat het vandaag wel goed gaat is geen garantie dat het morgen ook goed gaat. Het is ronduit schandalig hoe u zich meent te moeten gedragen als ene verongelijkt klein kind alleen omdat u de voorwaarden niet leest. Dus wie leest er nu slecht bijdehandje ?

Misschien komen de reacties wel voort uit de manier hoe u een partij van de toren loopt te roeptoeteren maar nee dat kan er niet in want dan moet u de fout bij uzelf zoeken. De hele wereld heeft het gedaan en u doet alles goed, hè wat moet dit een vervelende plek zijn om te leven als alle andere mensen voortdurend maar fouten maken om u heen.
intjeffrey schreef: Zoals ik al eerder heb vermeld is dat je na boeking je paspoortnummer en geboortedatum moet ingeven, en er is totaal geen logica of dat je nu onder P. Jansen of Piet Jansen boekt, de gegevens in je paspoort(nummer, geboortedatum, Achternaam, komen overeen) ..
Dat u de logica er niet van wil inzien omdat u nogal kortzichtig reageert in deze wil nog lang niet zeggen dat er geen logica is. Er zou maar een vijfling P. Jansen's inchecken. Heel vreemd dat meerlingen vaak dezelfde geboortedatum hebben en dat ouders het ohzo leuk vinden om allemaal namen met dezelfde letter te kiezen.

Dat dit soort regels allemaal een stuk strenger zijn geworden door de jaren heen is zeker begrijpelijk te noemen. Dat de boetes voor luchtvaartmaatschappijen voor dit soort geintjes een stuk duurder zijn geworden, is ook heel begrijpelijk. Het zou toch wat zijn als ze al dit soort eigenwijze passagiers toe zouden laten en vervolgens even de boete in rekening brengen, deze is een stukkie duurder dan een paar tientjes, honderdjes (ja die gevallen zijn ook bekend) voor de omboeking. U wilt toch ook bij voorkeur veilig op de plaats van bestemming aankomen, of niet soms ? Of maakt het allemaal niet zoveel uit waar het vliegtuig gaat landen enzo.

Blijkbaar is dat allemaal maar moeilijk te begrijpen. In plaats van zo hoog van de toren te blazen en die bijdehandjes te eten bij het ontbijt, kunt u beter iets meer energie steken in het lezen van de voorwaarden dan is dit gezeur allemaal niet nodig. Of u vliegt niet meer met prijsvechters en koopt een volledig flexibel ticket. Dan is het allemaal geen probleem.
Moet je de schijnheilige landgenoten eens horen praten, ze doen net of ze alles beter weten, nou in geen geval. Wordt er misslelijk van. Als je alle voorgaande berichten leest over de problemen met wizz air dan moet je je zelf maar eens gaan afvragen, mmmm liggt het nu aan wizz air of al die mensen. Voor de rest wil ik het hier bij laten, heeft toch geen zin om met een stelletje eigenwijze landgenoten hier over te communiceren. Om moe van te worden

Gesloten