LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Hallo,

We hebben een maand geleden via kilroy travel tickets gekocht. Nu krijgen we een e-mail van kilroy travel dat ze op verzoek van KLM ons moeten omboeken naar een eerdere vlucht en of we binnen een week willen aangeven of we daarmee akkoord gaan. Aangezien de nieuwe tijd ons veel slechter uitkomt (ivm aansluiting) heb ik ze een mail gestuurd wat de opties zijn als we niet akkoord gaan met hun voorstel. Heb nog geen reactie, Ik vond het vreemd omdat het gaat om tickets die al betaald zijn en tevens status confirmed hebben EN omdat de vlucht gewoon doorgaat (het gaat dus niet om een uitgevallen vlucht). Ik heb daarom contact opgenomen met KLM en zij gaven tot mijn verbazing aan dat ze het ook niet helemaal begrijpen. Ze zien dat de oorspronkelijke vlucht gewoon doorgaat en ze hebben ook geen omboeking doorgegeven. Heeft iemand hier ervaring mee. Kan een partij zoals kilroy tickets met status confirmed zomaar wijzigen?

NB. Ik reis al tien jaar op deze bestemming en dit is mij nog nooit overkomen, het is wel de eerste keer dat ik via kilroy travel boek.
Laatst gewijzigd door merie op 27 sep 2011 19:19, 3 keer totaal gewijzigd.

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Ik heb inmiddels contact gehad met Kilroy. Dit kan overigens voor internet boekingen alleen via e-mail (in het Engels met het kantoor in Denemarken, De 0900 nummers in NL beantwoorden geen vragen over internet boekingen...)
Eerst vertelden ze mij dat zijn ook niet weten waarom ik omgeboekt moest worden en dat ze mij weer op de originele vlucht zullen terugboeken, dat laatste (terugboeken) riep bij mij vragen op omdat het suggereert dat ze mij al zonder toestemming uit de vlucht hadden gehaald. Daarna kreeg ik meteen een mail dat het terugboeken niet meer lukt omdat de vlucht is gecancelled!. Vervolgens heb ik op internet gekeken en zie dat die vlucht gewoon boekbaar is en dat ik gewoon stoelen kan boeken. Dit heb ik ze weer gemeld en kreeg een vage auto-reply met de tekst "Automatisk svar! The Office is closed for weekends???!!! but we normally respond within 24 hours??!! hmmm Vaag... Ik ben benieuwd wat voor antwoord ik nu weer krijg. Ik hou jullie op de hoogte.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door plumber »

Weet niet wat het is met dat vliegen de laatste tijd.
Chartermaatschappijen die ofwel de vlucht annuleren of te laat vertrekken
het kan allemaal.Arkefly vliegt dagelijks naar Curacao en toch presteren ze het
om uren vertraging te hebben.Betaal maar wat meer voor een lijnvlucht dan
ben je zekerder.

odulph
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 feb 2011 12:01

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door odulph »

mijns inziens is het de fout van Kilroy Travel, eerst bevestingen en dan later zeggen dat het een fout was.

Het zit zo:naast de klassen (C of Y, business of economy) bestaat in Y een aantal subklassen, M, V, B, het hangt van de luchtvaartmaatschappij af.
Die subklassen voorkomen dat het hele toestel met alleen maar de goedkopere tarieven gevuld worden. Er zijn maatschappijen die naarmate de vluchtdag het een en ander weer bekijken en aanpassen.

In dit geval, denk ik, dat de boeking verkeerd gelopen is, Kilroy heeft een fout gemaakt, door bv niet V te boeken maar gewoon Y.
U heeft betaald en Kilroy probeert het ticket uit te printen of per e-mail te zenden. En dan gebeurd het, Kilroy probeert te zeggen...ehm, een week later..

Deze subklassen, als klant, zijn NIET te zien.

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Dank voor de reacties, even voor de duidelijkheid de tickets zijn een maand geleden geboekt, betaald, confirmed en uitgeprint (ik heb al de e-tickets), ik vraag me af als dit zomaar kan wat heb je dan als klant aan e-tickets en confirmed status van de stoelen? en kunnen ze mij dan ook dwingen om een week voor vertrek een vlucht te nemen die bv 8 uur eerder vertrekt zodat ik bijna een dag op mijn verbinding moet wachten?? Je boekt als klant vroeg je tickets en maak je daarbij gebruik van het voordeel van vroeg boeken (je geeft tegelijkertijd de maatschappijen ook de zekerheid van bepaalde bezetting) naarmate de tijd vordert en tickets in de goedkope klasse allemaal verkocht zijn en de prijs omhoog gaat probeer je de vroegboekers om te boeken naar nog goedkopere vluchten (lees slechtere verbinding) en verkoop je de vrijgekomen plaatsen voor een hogere prijs ... het is een beetje ver gezocht maar alle vage verklaringen en verhalen gehoord hebbende krijg je wel het gevoel

Bodacious
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 sep 2011 08:01

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Bodacious »

Mag ik eens vragen waarom u niet gewoon via de site van klm of een reisbureau heeft geboekt?

Het kan en mag niet zo zijn dat op een andere site dan de klm de tickets goedkoper zijn. Is dit het geval dan is het meestal zo dat hier prijzen gepubliceerd worden van een klasse die niet meer beschikbaar is.

Ik denk ook dat dit het geval is geweest. Ze hebben u de prijs gegeven van een ticket in de verkeerde klasse en willen u nu omboeken naar een andere vlucht aangezien hier de klasse aan de aangegeven prijs wel nog beschikbaar is.

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Ik heb niet op de website van KLM geboekt omdat ik voor de heenreis een nachtvlucht wilde hebben (ik reis met kinderen) en KLM voor de heenreis op mijn bestemming (sao paulo) alleen dagvluchten heeft. Ik vlieg nu met Alitalia heen en met KLM terug en dat kan ik voor zover ik weet niet op de KLM site boeken.
Bovendien lijkt me erg vreemd als een "gerenomeerde" partij als kilroy op de deze manier tickets kan verkopen / e-tickets printen met status confirmed?

Mij is overigens nog niet duidelijk wat er kan gaan gebeuren als ik niet akkoord ga met hun voorstel voor omboeking van mijn vlucht. Heeft iemand hier ervaring mee?

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Als ik u was, zou ik mijn poot stijf houden en het probleem door Killroy laten oplossen.
U heeft het bewijs dat u deze vluchten bevestigd heeft gekregen en betaald heeft.
Ik zou bij Killroy eisen dat zij het oplossen, hoogstwaarschijnlijk ligt de fout bij hen.
Kunnen ze dat niet, dan zou ik de betaling terugeisen.
Volgens mij staat u hiermee volledig in uw recht.

Heeft u online bij ze geboekt of bij één van hun reisbureaus?
Mocht het online zijn geweest, kunt u misschien één van hun reisbureaus bezoeken (als er tenminste één bij u in de buurt is) en vragen of zij het voor u kunnen oplossen.

Succes!!

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Dank!
Ik heb al tot twee keer geprobeerd om via de 0900 nummer contact met de hun reisbureaus in NL op te nemen maar ze geven consequent aan dat als het gaat om een online boeking ze mij niet kunnen helpen! (dit wist ik overigens ook niet omdat er gewoon een 0900 nummer op hun online boeking site staat). Mijn enige communicatielijn is via e-mail met het kantoor in Denemarken...
Terugbetaling van de ticketprijs lijkt in eerste instantie een redelijke oplossing maar aangezien ik vroeg heb geboekt en inmiddels de tickets een stuk duurder zijn geworden is het voor mij geen oplossing...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door crazyme »

merie schreef:Dank!
Ik heb al tot twee keer geprobeerd om via de 0900 nummer contact met de hun reisbureaus in NL op te nemen maar ze geven consequent aan dat als het gaat om een online boeking ze mij niet kunnen helpen! (dit wist ik overigens ook niet omdat er gewoon een 0900 nummer op hun online boeking site staat). Mijn enige communicatielijn is via e-mail met het kantoor in Denemarken...
Terugbetaling van de ticketprijs lijkt in eerste instantie een redelijke oplossing maar aangezien ik vroeg heb geboekt en inmiddels de tickets een stuk duurder zijn geworden is het voor mij geen oplossing...
Misschien tussen neus en lippen laten ontglippen dat op het forum van Tros Radar over dit probleem wordt gediscussieerd. Misschien dat onze landgenoten dan wat meer moeite willen doen, al sturen ze alleen een mailtje naar Denemarken.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Dat is best wel een goede tip van Crazyme.
Misschien ook nog laten weten dat je een advocaat hebt geraadpleegd?

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Ik heb inmiddels weer een reactie van Kilroy travel gehad. Ze geven aan dat ze nu contact hebben met de 'airlines' om te kijken waarom zij op die vlucht niet kunnen boeken!? Ze geven aan:
"It seems like they (airlines) are not sure that the flight exists"!!!??? hmm vreemd....
Dit nadat ik had aangegeven dat de vlucht gewoon beschikbaar en bookbaar is via amadeus en allerlei andere bookingsites waaronder hun eigen site....
Ik ben benieuwd.....

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Zie net via KLM website (via manage mijn boekingen) dat er twee vluchten vermeld staan zowel onze originele vlucht als ook de nieuwe vlucht waar kilroy ons naar probeert om te boeken. Ik snap er niks van ik hoop niet dat we apart moeten vliegen...
Aangezien ik van Kilroy nog niets heb gehoord ga ik ze even een reminder sturen (aangezien ze telefonisch niet bereikbaar zijn..)

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

wat staat er achter die vluchten in Manage mijn boeking?
Een opmerking en/of afkortingen?

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Er stonden verder geen bijzonderheden bij die vluchten, beide waren bevestigd... Ik heb overigens nog niets gehoord van Kilroy travel! zij zouden er nog op terugkomen maar er heerst nu een radiostilte... en nu ??? nog maar een mail sturen:(

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Blijven mailen, maar ook je reservering via Manage My Booking bij blijven houden.
Sterkte en hou ons op de hoogte!

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Heb nogmaals een e-mail proberen te sturen om te vragen naar de status (ik hoor niets meer van Kilroy travel) maar krijg steeds een "out of office reply" ??!! en dat voor een algemene mailbox? vreemd, heb het gevoel dat dit geen zuivere koffie is. heb iig spijt dat ik bij kilroy travel heb geboekt...

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Kan me je spijt goed voorstellen.

Groningen, Utrecht of Amsterdam is te ver weg om langs te gaan?

merie
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:25

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door merie »

Ik werk in Amsterdam dus ik zou even langs kunnen gaan, alleen ben ik bang dat het niets zal opleveren... ik heb namelijk al drie keer het 0900 nummer van Kilroy gebeld en kreeg medewerkers van (naar eigen zeggen) een van de kantoren te spreken. Ze geven consequent aan dat ze mij niet kunnen helpen omdat ik online heb geboekt, ze nemen niet eens de moeite om even te checken wat er precies aan de hand is... ik word steeds gevraagd om met Denemarken te mailen...
Het vervelende is dat het mailen met DK ook niet meer helpt omdat ik nu al twee keer per mail heb geinformeerd naar de status van dit alles maar krijg gewoon geen antwoord...
Ik heb gisteren avond met customer care van KLM contact gehad en zij geven aan dat de verklaring van Kilroy dat er sprake is van een reschedule vanwege de annulering van de vlucht niet klopt omdat de vlucht gewoon beschikbaar is.

Roosje1957
Berichten: 169
Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56

Re: Verzoek omboeking KLM-vlucht door kilroy travel

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Toch zou ik het proberen als ik jou was.
Laat op een vriendelijke manier weten dat je hoopt dat ze deze service aan je willen verlenen.
Ik werk voor een reisbureauketen. Als er bij mij iemand binnenkomt,die op een ander kantoor van onze keten heeft geboekt, maar duidelijk aangeeft problemen te hebben, probeer ik toch deze persoon te helpen.
Speel gerust een beetje op gevoel, dat mag best.
Tenslotte is het de firma Killroy die jou in deze situatie heeft gebracht.
Succes!

Gesloten