LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik ben zelf ook gehandicapt. Waar ik mij groen en geel aan erger is dat mede-gehandicapten zich zo snel gediscrimineerd voelen. Als iets niet kan worden zij zo vaak onredelijk. Was ooit bij een concert van Fats Domino waarbij voor het podium plaats was gemaakt voor rolstoelgebruikers. Toen deze plaatsen op een gegeven moment vol bezet waren kwam er een rolstoelgebruiker die moord en brand schreeuwde dat er voor hem geen plaats meer was op de voorste rij. Werkelijk beschamend wat deze rolstoelgebruiker er allemaal uitkraamde. Waarom voelen rolstoelgebruikers zich zo snel gediscrimineerd?. Zij moeten m.i. ook accepteren dat niet de hele wereld maar rekening moet houden met hun handicap. Zelf ondervind ik nooit problemen, althans ik schik mij in de mogelijkheden. Af en toe schaam ik mij dood voor het gedrag van een aantal gehandicapten. De persoon waar ik het boven over heb mocht, na overleg met de brandweer op het looppad gaan staan. In plaats van genieten of hij werkelijk niets anders gedaan dan andere bezoekers kenbaar maken van zijn "leed".

Kellsenpuck
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2019 13:46

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door Kellsenpuck »

@kweenie Ik heb op internet geboekt, maar wel eerst telefonisch geadviseerd te zijn door een Tui medewerker. Ook op kantoor moeten ze hier van op de hoogte zijn neem ik aan. Mijn vorige vakantie’s heb ik ook via Tui geboekt en kon ik wel gewoon mee met de transferbus. Ik neem maandag even contact op met Tui, lijkt mij het logische.

@pedro714 Uhm ja, maar bij een rolstoelpodium wordt het aangegeven vol is vol. Hier was niks aangevenen ook niet aan de telefoon. Dus ik snap de vergelijking niet helemaal.

Ik ben zelf te snel geweest met een bericht plaatsen op dit forum. Ik neem morgen contact op met Tui wat we kunnen regelen. Ik reageer ook niet meer. Dank jullie wel voor de input. Mijn excusses.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik ben wel benieuwd wat er uit komt. Houd daarbij ook rekening met soms afwijkende regels voor bussen in het buitenland. Ik heb het zelf bijvoorbeeld meegemaakt dat iedereen in de bus de gordel vast moest klikken, terwijl er in Nederland vaak geeneens gordels zijn. Ik kan mij voorstellen dat ook voor losse bagage in de bus soms strengere regels zijn dan hier

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door renewouters »

@TS: heb je bij het boeken duidelijk aangegeven wat voor rolstoel het is, en wat de maten hiervan zijn? (en is dit bevestigd door de reisorganisatie?). Ik kan me voorstellen dat een gemiddelde TUI medewerker niet alle ins- en outs van specifieke rolstoelen kent.

MOKUM1956
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2016 17:06

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door MOKUM1956 »

Ik ben ook afhankelijk van een rolstoel. Gelijk bij het boeken van een reis leg ik al uit dat mijn opvouwbare rolstoel ook mee moet. Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ze vragen hoeveel kilo de stoel weegt, hoe breed en hoog en dat is het. Ik heb al zoveel vliegtickets geboekt, echt over de hele wereld. Ik vraag ook altijd om rolstoel assistentie waar ik ook aankom maakt niet uit in welk land, altijd prima geregeld.

Weet je dat er bedrijven zijn die juist voor dit soort situaties opvouwbare rolstoelen verhuren ? Dit kan je ook overal regelen over de gehele wereld, zoek maar op internet.

Dionrad
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2017 22:20

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door Dionrad »

Wij gaan via TUI met een inklapbare scootmobiel (hij bestaat uit 5 delen) op vakantie naar Griekenland. Ook wij mogen niet met de reguliere transfer mee. Kosten enkele reis € 300.00 voor een transfer van een half uur. Dit gaan wij natuurlijk niet betalen. Voor minder geld heb je de hele week een huurauto. Ons probleem is nu hoe wordt mijn scootmobiel vervoerd van het Nederlandse vliegveld naar het Griekse vliegveld. Ik ben al 3 dagen bezig hier een antwoord op te krijgen maar TUI werkt niet mee. Bij boeking mocht ik de scootmobiel tot aan de gate meenemen en dan werd hij in het vliegveld gestopt. Tot afgelopen weekend de mededeling kwam dat dit niet ging. Hoe gaat het dan in zijn werk is dan een logische vraag. De scootmobiel moet afgegeven worden op dezelfde plaats waar je ook je koffers in checked. Dat is fijn wordt de scootmobiel van links naar rechts over de bagageband getransporteerd net als een ping pong balletje met alle beschadigingen van dien en wellicht een niet werkende scootmobiel bij aankomst in Griekenland. Fijne vakantie! Ter voorkoming van beschadigingen kun je de scootmobiel laten sealen. Maar dan moet je met een pakket van 55 kg onder je arm dit gaan afgeven bij de bagage inname. Dit is erg klantvriendelijk. Misschien weet iemand van jullie hoe de werkwijze is bij het meenemen van een scootmobiel in het vliegtuig. In de meivakantie vertrekt ons vliegtuig. TUI is dus ook erg op tijd om dit soort wijzigingen door te geven op 21 januari 2019 hebben wij geboekt.
Laatst gewijzigd door Dionrad op 04 apr 2019 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door geengast »

Kellsenpuck schreef:
10 mar 2019 11:09
Dan heb ik nu een vraag aan jullie en dit is even omdenken. Jullie hebben vast wel iets lichamelijks waar jullie van balen. Jullie gaan op vakantie en het ding waar van jullie van balen kost al extra geld en na boeken blijkt dat dit nog meer geld gaat kosten. Hoe zouden jullie dat vinden?
Hoe ik dat zou vinden? Ik zou vinden dat ik een probleem heb en dat ik anderen niet moet opzadelen met mijn probleem. Jammer dat ik een probleem heb, maar dat moet ik dan zelf oplossen. Het is immers 'MIJZELF' die beslist dat ik ondanks mijn probleem vind dat ik op vakantie moet gaan. Ik kan ook thuis blijven of een vakantie zoeken die beter bij mijn probleem past.

Stel u heeft geen voeten en u wordt geweigerd om deel te nemen aan een wandelvakantie, of u moet duizenden euros betalen om vier mensen mee te nemen die u willen dragen. Is dat dan onredelijk of moet de organisator van een wandelvakantie die kosten dragen?

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door Costnix »

Je kan gewoon wandelen met protheses na veel oefening en zelfs hardlopen, dus ook op vakantie...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Via TUI met mijn rolstoel op vliegvakantie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kellsenpuck schreef:
10 mar 2019 11:09
Dan heb ik nu een vraag aan jullie en dit is even omdenken. Jullie hebben vast wel iets lichamelijks waar jullie van balen. Jullie gaan op vakantie en het ding waar van jullie van balen kost al extra geld en na boeken blijkt dat dit nog meer geld gaat kosten. Hoe zouden jullie dat vinden?
Ik ben afhankelijk van krukken en een pulsapparaat. Onlangs met het vliegtuig weggeweest. Extra kosten voor mij omdat ik extra beenruimte moet hebben in het vliegtuig. Verklaring van de dokter vanwege de pijnstillers die mee moeten. Tja, jammer, maar ik kan wel weg. Onlangs heb ik een andere caravan gekocht. Helaas blijf ik mobiel achter, dus dat wordt dit voorjaar een mover laten monteren. Weer € 1.000,- weg.
Aan de andere kant, even weer terug denken dus, ik kan nog een hoop. Gaan wij weg, dan kan ik er niet van uit gaan dat ik achteraf nog zaken kan regelen. Ik zorg er voor dat ik vooraf alles regel. Dus toen ik de kans kreeg op een mooie reis naar Andorra ben ik direct gaan bellen met de organisatie. Alles vooraf doorgesproken en daarna pas alles in gang gezet. Dat is de juiste volgorde als je een beperking hebt.

Gesloten