LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondje & KLM

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Rustig »

Bonaire is een van de gouden (voor de KLM) bestemmingen van de KLM. Arke Fly mag vanaf Schiphol 1x p.w. een dienst uitvoeren, de rest van de vluchten 6 op 7 dagen zijn voor de KLM. Door gebrek aan concurrentie zijn de prijzen voor een retour, €1000 / €1600, afhankelijk van het seizoen.

Over 4 weken moet ik een puppy overbrengen naar B. en de voorschriften van de KLM zijn; het beestje mag mee in de cabine in een reistas, maar mag niet méér wegen dan 6kg incl.tas of, hij moet in een bench in het laadruim. Als ik reis dan is de pup 10 weken oud en weegt dan ca. 7kg, dus ca. 2kg teveel om in de cabine mee te mogen en regels zijn regels zegt de KLM.

Wat echter stuitend is, veel sportduikers doen B. aan en nemen hun eigen uitrusting mee. Het lood (40 à 50 kg) dat zij gebruiken moet eigenlijk ook in de laadruimte maar vervoeren dit uit kostenbesparing als handbagage en daar wordt niet op gelet.

Voor de KLM is het welzijn van een 10 weken oude pup minder waard dan een dode materie.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door sprookje »

regels zijn regels,als het beest teveel weegt moet het in een bench.Duidelijk toch.Straks wil iedereen met zijn hond in 't vliegtuig.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door tennis »

Dit is duidelijk een onzin topic.
Ik ga het ook uitleggen, want in de handbagage, mag er niet meer als 12 kg zijn, dus 40 - 50 kg voor duikuitrusting is echt een sprookje.
Echter wordt de 6 g voor een huisdier aangehouden, en dat zijn regels, zoals vermeld.
Tevens geef jij niet aan waar je naar toe gaat me dit beest, want vanaf 1 april, mag je geen dieren meer meenemen op intercontinentale vluchten.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb ook 2 katten via het laadruim laten vervoeren, is geen probleem hoor, en die waren een paar dagen onderweg (wel met eten en drinken)
De dieren hebben hier geen trauma aan overgehouden. Daarbij worden ze meestal in een apart gedeelte gezet, en niet tussen de tassen in.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door diepezucht »

Rustig schreef:Arke Fly mag vanaf Schiphol 1x p.w. een dienst uitvoeren.
Beetje off-topic, maar dit is absoluut niet waar. Arke mag zovaak ze wil naar Bonaire vliegen, de NL-Antillen markt is alweer een paar jaar geleden helemaal vrijgegeven.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door crazyme »

Rustig schreef: het beestje mag mee in de cabine in een reistas, maar mag niet méér wegen dan 6kg incl.tas of, hij moet in een bench in het laadruim. Als ik reis dan is de pup 10 weken oud en weegt dan ca. 7kg, dus ca. 2kg teveel om in de cabine mee te mogen en regels zijn regels zegt de KLM.

Wat echter stuitend is, veel sportduikers doen B. aan en nemen hun eigen uitrusting mee. Het lood (40 à 50 kg) dat zij gebruiken moet eigenlijk ook in de laadruimte maar vervoeren dit uit kostenbesparing als handbagage en daar wordt niet op gelet.
Lood kan niet keffen, poepen, piesen en stinken.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door sephora30 »

tennis schreef: Tevens geef jij niet aan waar je naar toe gaat me dit beest, want vanaf 1 april, mag je geen dieren meer meenemen op intercontinentale vluchten.

Bonaire :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Huisdieren worden inderdaad in een apart gedeelte van het ruim vervoerd in verband met de temperatuur en de zuurstof.
tennis schreef:Tevens geef jij niet aan waar je naar toe gaat me dit beest, want vanaf 1 april, mag je geen dieren meer meenemen op intercontinentale vluchten.
Waar heb je deze informatie vandaan als ik vragen mag.
Ik heb op de site van KLM gelezen dat huisdieren op intercontenentale vluchten alleen niet meer in het business class gedeelte vervoerd mogen worden in de cabine, vandaar de vraag.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tennis schreef:Dit is duidelijk een onzin topic.
Ik ga het ook uitleggen, want in de handbagage, mag er niet meer als 12 kg zijn, dus 40 - 50 kg voor duikuitrusting is echt een sprookje.
Echter wordt de 6 g voor een huisdier aangehouden, en dat zijn regels, zoals vermeld.
Tevens geef jij niet aan waar je naar toe gaat me dit beest, want vanaf 1 april, mag je geen dieren meer meenemen op intercontinentale vluchten.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand "zomaar" 40 a 50 kg aan handbagage soepel het vliegtuig in draagt, en dan ook nog in het bagagevak kan leggen. Tenzij je Jerommeke bent natuurlijk.

eagle3824
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door eagle3824 »

Als dat de regels zijn heb je je daar gewoon aan te houden. 2kg teveel is gewoon te veel.
Rustig schreef:Wat echter stuitend is, veel sportduikers doen B. aan en nemen hun eigen uitrusting mee. Het lood (40 à 50 kg) dat zij gebruiken moet eigenlijk ook in de laadruimte maar vervoeren dit uit kostenbesparing als handbagage en daar wordt niet op gelet.
Dit is echt onzin, er is geen duiker die lood meeneemt in het vliegtuig dat huur je terplekke, laat staan 50kg. Als ik zoveel meeneem kom ik nooit meer boven.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door GJvdZ »

eagle3824 schreef:Als dat de regels zijn heb je je daar gewoon aan te houden. 2kg teveel is gewoon te veel.
Rustig schreef:Wat echter stuitend is, veel sportduikers doen B. aan en nemen hun eigen uitrusting mee. Het lood (40 à 50 kg) dat zij gebruiken moet eigenlijk ook in de laadruimte maar vervoeren dit uit kostenbesparing als handbagage en daar wordt niet op gelet.
Dit is echt onzin, er is geen duiker die lood meeneemt in het vliegtuig dat huur je terplekke, laat staan 50kg. Als ik zoveel meeneem kom ik nooit meer boven.
Sterker nog, je bent al gebroken voordat je op Schiphol bij de roltrappen bent naar de vertrekruimtes...

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door meniles »

Als ik eerlijk ben heb ik nog altijd liever een Jerommeke (ook al is hij misschien een tikkeltje breed) met 50 kilo lood naast me zitten dan inderdaad zo'n stinkend beest dat poept en piest (want dat gaat gegarandeerd gebeuren op een 10 uur vlucht)... Ik denk dat de kwestie niet eens zo zeer draait om die 2 kilo, maar puur om het feit dat 2 kg meer bij een hond ook betekent dat hij gewoon groter is... En je valt dus je medepassagiers lastig met een grotere hond.

Ik snap het beleid dus wel.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door geengast »

Waar dan nog niemand over praat is dat een zo jonge pup helemaal niet per vliegtuig vervoerd zou moeten worden. Op een vlucht naar Bonaire zal het vliegtuig op een hoogte van 10 tot 12 km vliegen, terwijl de drukcabine op een druk gelijk aan een hoogte van ongeveer 2 km wordt gehouden. Dat is dus een heel verschil en gelijk ook de reden waarom steeds meer mensen zeggen geen baby's in een vliegtuig te vervoeren. Hun schedel is nog niet stevig genoeg om de druk langdurig te verwerken. Net zoals bij een puppy.

Onderzoek hiernaar is nog steeds lopende en kan nog een aantal jaren duren voordat daar complete wetenschappelijk bewezen conclusies aan verbonden worden. Ik zeg dat vanaf dat tijdstip een verbod op lange vluchten voor kinderen onder de twee jaar komt en voor korte vluchten voor baby's onder een jaar.

phlipke
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2011 11:43

Re: Hondje & KLM

Ongelezen bericht door phlipke »

Over de duikuitrusting gesproken.
ten eerste lood mag niet met de vlieger vervoerd worden.
De bijna alle duikers nemen hun flessen ook niet mee.
de rest (max20kg) wordt in een 2de tas als normale bagage vervoerd waar gelukkig bij de meeste maatschappijen en special tarief voor is

Gesloten