LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Miro27
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 20:09

Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door Miro27 »

Sinds +/- november 2017 boek ik al mijn reizen met Expedia. Omdat ik dat de beste keus vind? Nee, omdat ik dan punten spaar zodat ik op den duur een leuke reis naar New York met korting kon boeken. Nu was het zover. Ik had 183 euro bij elkaar gespaard in Expedia rewards(ruim 10.000 euro uitgeven).

Ik koos voor een hotel waarbij deze punten dubbel konden worden ingezet, dus 365,97 euro korting. Deze prijzen worden dan ook, zodra ik ben ingelogd, bij mij weergegeven. Ik besloot een hotel met deze punten te boeken, driedubbelcheck dat alles staat aangevinkt en boek. Niet het aangegeven bedrag maar het volledige bedrag (dus excl. De inzet van mijn punten) wordt van mijn creditcard afgeschreven. Ik bel de klantenservice. Zij helpen mij opnieuw met boeken, kijken mee of alles juist is ingegeven en verzekeren mij dat alleen het kortingsbedrag zal worden afgeschreven. Niet dus. Wederom wordt een volledig bedrag van mijn creditcard afgeschreven. We proberen het nog een derde keer, en je raadt het al, inmiddels is er een kleine 7000 euro van mijn creditcard afgeschreven.

Ik geef dus toestemming om een bepaald bedrag voor de boeking af te schrijven (het bedrag met korting dat genoemd staat op de site bij het hotel én in de bevestiging bij het boeken) maar Expedia schrijft iedere keer meer af.

Het enige antwoord van Expedia is dat ik alleen mijn rewards kan inwisselen voor een coupon van 175 euro. Dit wil ik natuurlijk niet, Expedia adverteert zelf met de rewards verdubbelaar en de lage prijzen met een korting van 365 euro. Dit is dan ook wat ik graag wil betalen voor de reis.

Ik annuleer de reserveringen en na het derde telefoontje van ruim een uur werd toegegeven dat er toch iets fout was in de site. Na lang aandringen werd er gezegd dat er contact werd gezocht met “een leidinggevende”, waarna mij beloofd is dat ik per e-mail bevestigd zou krijgen dat de korting alsnog teruggestort zou worden naar mijn creditcard.

De mail heb ik nooit gehad, en het teveel betaalde bedrag is niet teruggestort.

Samenvattend: Je kunt dus rewards sparen bij Expedia maar ze niet inzetten, ondanks dat ze de indruk wekken dat dit wel kan. De prijs die onderaan de streep staat wanneer je een boeking doet komt niet overeen met het afgeschreven bedrag omdat de rewards niet worden ingewisseld. Juist de vaste klanten die boeken bij Expedia om deze rewards te verdienen worden hiermee om de tuin geleid.

Het spaarprogramma van Expedia is een grote farce, de “hulp” die je bij de klantenservice krijgt brengt je nog verder van huis en Expedia schrijft meer af dan dat je in de bevestiging van je boeking krijgt te zien. Een ander woord hiervoor is oplichterij. Boek niet bij Expedia....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Miro27 schreef:
03 okt 2018 20:15
Het spaarprogramma van Expedia is een grote farce, de “hulp” die je bij de klantenservice krijgt brengt je nog verder van huis en Expedia schrijft meer af dan dat je in de bevestiging van je boeking krijgt te zien. Een ander woord hiervoor is oplichterij. Boek niet bij Expedia....
Bedankt voor je review.

Oplichterij is het niet. Wel naïef en beetje dom om na € 10.000 er achter te komen dat het loyaliteit programma een ""wassenneus" is en je dit simpel op elke review site te vinden was.

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Het is toch algemeen bekend dat boeken bij bedrijven, die voor je boeken bij de "uitvoerder" altijd duurder zijn , dan rechtstreeks zelf boeken.
Een voorbeeld, dagje/nachtje uit in Almelo, zelf bij het hotel boeken is gewoon € 50.- goedkoper, voor dezelfde faciliteiten. vergeleken met boeken bij "tussenpersonen"

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Hazetzon schreef:
07 okt 2018 10:11
Het is toch algemeen bekend dat boeken bij bedrijven, die voor je boeken bij de "uitvoerder" altijd duurder zijn , dan rechtstreeks zelf boeken.
Nee, dat is niet algemeen bekend en ook niet waar. Doordat spelers als Expedia en booking.com zo groot zijn, worden hotelaanbieders haast gedwongen om met deze partijen in zee te gaan tegen hun voorwaarden. Een voorwaarde van booking.com was altijd dat het hotel niet zelfstandig overnachtingen aan mag bieden onder de prijs die geldt bij booking.com

AdrianC
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 okt 2018 05:54

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door AdrianC »

Waarom kies je niet gewoon voor de beste optie i.p.v. af te gaan op zo'n loyaliteitsprogramma?

Cadeautjes worden niet weggegeven. Ik boek hotels voortaan direct bij het hotel zelf. Dan kun je ook zaken doen met het hotel zelf i.p.v. die een tussenpersoon die enkel geïnteresseerd is in het opstrijken van commissie.

Idem dito met vliegtickets.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door kweenie »

Jefdus schreef:
08 okt 2018 09:07
Een voorwaarde van booking.com was altijd dat het hotel niet zelfstandig overnachtingen aan mag bieden onder de prijs die geldt bij booking.com
Klopt, dat mogen ze niet actief aanbieden. Maar als klant kun je er wel om vragen en veel hotels zijn graag bereid om je die kamer tegen een lagere prijs te geven.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loyaliteitsprogramma Expedia is wassen neus

Ongelezen bericht door Jablan »

Jefdus schreef:
08 okt 2018 09:07
Nee, dat is niet algemeen bekend en ook niet waar. Doordat spelers als Expedia en booking.com zo groot zijn, worden hotelaanbieders haast gedwongen om met deze partijen in zee te gaan tegen hun voorwaarden. Een voorwaarde van booking.com was altijd dat het hotel niet zelfstandig overnachtingen aan mag bieden onder de prijs die geldt bij booking.com
Booking.com is in een aantal landen al veroordeeld voor het eisen van prijspariteit en gestopt met een controle op deze voorwaarde. Het is ook een onzinnige voorwaarde. Als een hotel via boekingssite A betere gasten binnenkrijgt dan via boekingssite B en daarom alle acties alleen via A aanbiedt, dan is dat in elk geval binnen de EU probleemloos toegestaan.

Expedia is vooral 1 ding: duur. Wanneer de opener daar inderdaad 10.000 euro heeft uitgegeven, heeft hij zeker 2000 euro teveel betaald. 20% is wel het gemiddelde prijsverschil t.o.v. andere sites bij accommodaties.

Voor Expedia en Booking geldt nog iets anders: staat er 'preferred partner' bij een accommodatie, dan betaal je gegarandeerd veel meer. Preferred partners zijn bedrijven, die graag extra commissie aan deze bemiddelaars betalen en in ruil daarvoor iets prominenter worden gepresenteerd. Als klant betaal je uiteindelijk ook voor deze extra reclame.

Gesloten