LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
YvonneVisscher
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2019 15:06

Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door YvonneVisscher »

Wij hebben via Supersaver 2 (retour) vliegtickets geboekt naar Seattle. Ivm ziekte moeten we deze helaas annuleren.
Bij Supersaver zeggen ze dat we dit bij de vliegtuigmaatschappijen moeten annuleren maar die zijn niet de hoofdboeker en kunnen niks voor ons doen. Supersaver is de hoofdboeker maar wil ook niet annuleren en geeft geen gehoor aan onze vraag. Zo worden we van het kastje naar de muur gestuurd. Waardeloze service!!!

Wij zijn tevreden wanneer we een zwart op wit bevestiging hebben ontvangen van onze geannuleerde vluchten. Zodat wij dit met onze verzekering kunnen regelen.

Heeft iemand tips?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door berndv »

YvonneVisscher schreef:
19 jun 2019 15:11
Wij zijn tevreden wanneer we een zwart op wit bevestiging hebben ontvangen van onze geannuleerde vluchten. Zodat wij dit met onze verzekering kunnen regelen.
Het nadeel aan de meeste van die budget-aanbieders van vluchten is dat de boeking meestal vast staat. Annuleren is vaak bij de goedkoopste klasse van tickets niet mogelijk. Of in ieder geval niet met de optie dat je ook nog je geld terug krijgt. Annuleren is op zich geen probleem, maar ik vermoed dat u ook uw geld terug wil, en dat laatste kunt u denk ik vergeten. Kwestie van de voorwaarden die u zeer waarschijnlijk ontvangen heeft even goed doorlezen, dan weet u wat uw rechten zijn.

Erthanax
Berichten: 9677
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat staat er in de algemene voorwaarden over annuleren of annuleren bij ziekte?
Heeft u een annuleringsverzekering?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door berndv »

YvonneVisscher schreef:
19 jun 2019 15:11
Ivm ziekte moeten we deze helaas annuleren.
Dit zou op zich voor sommige maatschappijen nog wel een grond kunnen zijn voor annuleren. Afhankelijk van de ziekte, de voorwaarden van de maatschappij en het hebben van een doktersverklaring.

Ridder777

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Ridder777 »

kan je ze niet doorverkopen en dan een naamswijziging laten doorvoeren?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

U heeft op zijn minst recht op teruggave van betaalde luchthavenbelastingen... Geen vetpot maar beter dan niets. Supersaver brengt wel 65 euro in rekening dus als u minder dan 65 euro terug zou krijgen kan ik meer begrip opbrengen voor de reden dat ze u niet helpen... Het levert hun meer werk op dan dat ze vergoed krijgen en het levert u niets op...

**edit..lees nu pas het stuk over de verzekering... Vraag dus nadrukkelijk om annuleringsfactuur **

Heeft u dit ook gedaan?

Kies “bericht naar klantenservice” om een annuleringsverzoek of vraag betreffende annuleringen in te dienen en wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen.
Laatst gewijzigd door StevieNL81 op 19 jun 2019 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die heeft de Ts dus juist, maar zijn verzekering wil bewijs van annuleren hebben.

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zo werkt een annuleringsverzekering toch niet? Gewoon een doktersbewijs van ziekte, en je tickets overleggen aan je annuleringsverzekering. Vliegtickets zelf annuleer je dus niet, want dat kan inderdaad niet, althans, er van uitgaande dat het economy is.

En door eekopen en naam veranderen zoals hierboven gesuggereerd wordt is helemaal onmogelijk, maar goed.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar soms kan je geheel of deels de vliegtickets nog wel annuleren bij ziekte en vult de annuleringsverzekering het restant aan.

En daar zal de Ts toch bewijs van moeten overleggen aan de verzekeraar. En de luchthavenbelasting moet terugkomen en wellicht rekent de vliegmaatschappij nog administratiekosten voor het annuleren.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Algemene Voorwaarden SuperSaver
3.4 Wijzigingen in vluchtschema en annulering door luchtvaartmaatschappijen
Uw overeenkomst met die luchtvaartmaatschappij kan het toestaan dat deze uw boeking annuleert of wijzigt. Wij zullen u op de hoogte brengen van eventuele wijzigingen zodra wij hiervan in kennis zijn gesteld door de luchtvaartmaatschappij.
De vluchttijden die staan vermeld op uw boekingsbevestiging kunnen veranderen tussen het moment van uw boeking en uw feitelijke reis. In het geval van vluchtschemawijzigingen ontvangt u van ons bericht zodra wij hiervan in kennis zijn gesteld door de luchtvaartmaatschappij. Echter, wij raden u aan om ten minste 72 uur vóór het vertrek van elke vlucht contact op te nemen met uw luchtvaartmaatschappij om er zeker van te zijn dat de vlucht(en) (en eventuele aansluitende vluchten) op schema lopen. Wij hebben geen invloed op de schemawijzigingen van de luchtvaartmaatschappij en aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor kosten die kunnen ontstaan als gevolg van deze wijzigingen.
Door u aangevraagde wijzigingen en annuleringen
De voorwaarden voor het wijzigen van vluchtboekingen (inclusief wijziging passagiersnaam, bestemming en reisdatum) en voor annuleringsrestituties worden vastgesteld door de desbetreffende luchtvaartmaatschappij, die uw contractpartner is voor de vlucht. Wij, als tussenpersoon, hebben geen invloed op deze voorwaarden.
AAls u een wijziging wilt aanbrengen in uw reservering of een annuleringsrestitutie wilt aanvragen, als extra eigen service, bieden wij aan de aanvraag namens u in te dienen, mits de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij een dergelijke wijziging of annuleringsrestitutie mogelijk maken. Tijdens het boeken van dergelijke aanvullende diensten zullen wij u informeren over eventuele verdere voorwaarden en kosten voor dergelijke diensten. U kunt natuurlijk ook de desbetreffende luchtvaartmaatschappij rechtstreeks benaderen.
Om te kunnen omgaan met de wijzigingen die u hebt verzocht, is het noodzakelijk dat wij uw wijzigingsverzoeken ten minste 24 uur vóór de aanvang van de reis ontvangen (alleen telefonisch). Als u onze Flexible ticket-service hebt gekocht, raadpleeg dan paragraaf 8.

Voor wijzigingsverzoeken op kortere termijn raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Met andere woorden:
U moet bij de vliegmaatschappij zijn

Dolf Mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2019 11:28

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door Dolf Mulder »

inventariseren over er meerdere klachten zijn over terugbetaling van geannuleerde reizen verkocht door Supersaver.nl

Ons verhaal begint op 23 februari 2019;

- Geboekt een ticket via Supersaver voor een trip op donderdag 9 mei 2019,
o Amsterdam – Istanbul TK 1952 V 11:20 A 15:50
o Istanbul – Guney Anadoulu TK 2248 V 19:35 A 21:25
Totaal bedrag Euro 449,84
Vlucht wordt uitgevoer door Turkish Airlines.

- Op 2 mei ontvangen wij bericht van Turkish Airlines (TA)
o Onze vlucht tijden zijn veranderd
o Wij vliegen pas de volgende dag, dus op 10 mei.
o Istanbul – Guney Anadoulu TK2246 V 05:25 A 07:20
o
- TA bood aan een nachtelijke rondtoer door Istanbul.
- Geen hotel aangeboden voor de nacht
- In Guney Anadoulu moesten wij aansluiten met ons reisgezelschap
- Ons Hotel was betaald vanaf 9 mei. Miste dus al een dag en ons reisgezelschap
- Vlucht binnen de geldende regels geannuleerd en een andere vlucht genomen.
- Contact gehad met TA en bevestiging ontvangen dat annulering volgens de regels was gedaan.
- Een refund claim ingediend bij Supersaver
- Op 6 mei een bericht ontvangen van Supersaver dat claim was geregistreerd maar het was erg druk.
- Toch wel gerustgesteld op reis gegaan.

- Bij terugkomst op 21 mei gaan mailen naar adres waar de claim bevestiging vandaan kwam.
- Geen antwoord
- Nog een mail, en nog geen antwoord
- Telefonisch naar de Helpdesk. Claim nummer wordt herkend en ik wordt doorgeschakeld naar de Control afdeling.
- Deze afdeling handelt alle claims af
- Ik heb vier keer gebeld met de volgende wachttijden in complete stilte
- 1ste keer. 29 min, 2de keer 23 min, 3de keer 25 min, 4de keer 21 min.
- De 4de keer had ik eindelijk contact maar kreeg te horen dat er een technische storing was waardoor zij mij niet verder te woord konden staan. Huh…..
- Ik moet over ongeveer( letterlijk) 4 uur terugbellen, misschien was het probleem dan wel opgelost.
- Gevraagd door te verbinden met hoger management, dat kon en mocht niet

Ik heb tegen de Helpdesk in het laatste contact gezegd dat ik mij bestolen voel en mijn claim niet serieus wordt afgehandeld en ik mij als klant onwaardig behandeld voel. Ik ben dus Euro 450,00 kwijt

De helpdesk 020-7989127 schakelt door naar een caalcenter in Pakistan of India. De mensen spreken alleen Engels en heel erg snel. De booking wordt alleen begrepen als je het Internationaal Alfabet gebruikt. In mijn geval Tango, Kilo. Sierra, Golf, with the figures 66.

Als je als oudere Nederlander geen Engels spreekt, geen kennis hebt van Internationaal alfabet, Moeilijk Engels verstaat uitgesproken door snel ratelende Pakistaanse of Indiërs, dan kun je wel fluiten naar je centen.


Mijn vraag:

- Kunnen jullie hier ruchtbaarheid aan geven dat Supersaver echt niet Super is
- Kunnen jullie nog ergens een breekijzer tussen krijgen.
- Beschikbaar om mijn verhaal persoonlijk nog te vertellen op TV
- Ik ben heel erg teleurgesteld en kwaad op deze organisatie.

Ik verneem graag een reactie


Met vriendelijke groet
Dolf Mulder
68 jaar
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2019 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonlijk adres verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vliegtickets annuleren bij SuperSaver niet mogelijk

Ongelezen bericht door berndv »

Dolf Mulder schreef:
20 jun 2019 11:35
inventariseren over er meerdere klachten zijn over terugbetaling van geannuleerde reizen verkocht door Supersaver.nl
Maar waarom daarvoor een gisteren geopend topic kapen? Daarbij, uw probleem heeft totaal helemaal niets te maken met het probleem waar het in dit topic over gaat, dus waarom u hier uw hele verhaal neer gaat rammelen is mij niet echt duidelijk.

Gesloten