Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hdraaijerpostma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2021 16:27

Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door hdraaijerpostma »

Onze vliegtickets zijn op 16 juli j.l., gecanceld door Green Airlines ( Duitse maatschappij).Bij Travel Noord tickets gekocht,leek ons ideaal om via Groningen Airport te vliegen.Op 26 juni vakantie geboekt voor de herfstvakantie. Het onze spijt kregen wij op 16 juli te horen dat de vliegtickets geanulleerd zijn door duitse vliegmaatschappij. Om reden dat de samenwerking is stopgezet met Groningen Airport.Sindsdien wachten wij op restitutie van 5 tickets.Wanneer ik contact zoek via mail krijg ik steeds hetzelfde antwoord en het verzoek om nog ( steeds) eventjes geduld te hebben.Wanneer ik telefonisch contact zoek wordt de verbinding verbroken. Zijn er meer mensen die via deze maatschappij tickets hebben geboekt en ook net als wij wachten dat de restitutie plaatsvindt.Of is er iemand die ons kunnen adviseren over deze vervelende toestand?

H.Draaijer

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om contact op te nemen met je creditcard maatschappij indien je met creditcard betaald hebt. Doe een beroep op aflevering garantie.

Of ga naar je rechtsbijstandverzekering.

Zonder rechtsbijstandverzekering neem contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies

Mogelijk heb je naast terug gave van je geld ook recht op een extra vergoeding, tenzij er sprake is van overmacht. Diverse bedrijven (waar ik geen reclame voor ga maken) zijn hierin gespecialiseerd.

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door henk51 »

Seinhuis schreef:

Mogelijk heb je naast terug gave van je geld ook recht op een extra vergoeding, tenzij er sprake is van overmacht. Diverse bedrijven (waar ik geen reclame voor ga maken) zijn hierin gespecialiseerd.

Houd er wel rekening mee dat zij zelf 30% cashen. Dus wat is raadzaam wachten of een claim bureau.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een commerciële claim bureau zal een gedeelte van de vergoeding in eigen zak steken. Je kunt het beste zelf proberen bij de luchtvaartmaatschappij. Als hun niet mee werken kan je naar je rechtsbijstandverzekering. Commercieel bureau kan interessant zijn als je zelf geen rechtsbijstandverzekering hebt en niet de juridische kennis of tijd hebt om zelf een proces te starten.


Rene Houwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2021 16:02

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Rene Houwen »

Ook ik heb 4 tickets verkocht bij Travel Noord en na dat bekend werd dat alle vluchten werden geannuleerd heb ik de volgende mail van Traverl Noord ontvangen:

Geachte Green Airlines passagier,

Op donderdag 15 juli laat in de middag zijn wij op de hoogte gebracht door Green Airlines dat men besloten heeft alle resterende vluchten vanaf Eelde voor de vertrekken in 2021 te annuleren. Op vrijdag ochtend 16 juli is dit per mail aan ons bevestigd door Green Airlines. In tegenstelling tot in de pers vermeld, betreft het dus alle vertrekken van Green Airlines vanaf Eelde voor de rest van dit zomer seizoen 2021. Hoe zeer wij dit ook betreuren, TravelNoord is slechts een wederverkoper van de Green Airline tickets en heeft helaas geen enkele invloed op dit besluit. U heeft een ticket geboekt bij Green Airlines en deze gaat helaas dus niet vertrekken.

Wij zullen indien u daar prijs op stelt uw betaling terug halen en deze binnen 3 weken aan u restitueren. Om onze eigen organisatie enigszins te helpen bij een snelle en spoedige verwerking van uw restitutie, vragen wij u vriendelijk begrip te hebben en akkoord te gaan met een eenmalige administratie vergoeding van € 19,95 die wij verrekenen met uw totale restitutie. Verder zullen wij uw volledig betaling aan u restitueren en zelf verder zorgen voor financiële afhandeling met Green Airlines zodat u niet in een langdurige correspondentie verzeild raakt. Strikt formeel heeft u bij het boeken van losse tickets weinig rechten in dit geval, dus wij hopen u hiermee naar tevredenheid van dienst te zijn. Iets wat u overigens van TravelNoord ook verwachten mag. Wij streven er naar, en verwachten ook, om binnen 3 weken na ontvangst van uw formulier schadeloos te hebben gesteld.

Wij verzoeken u bijgaand schadeformulier volledig ingevuld aan ons terug te mailen op [email protected]

LET OP !!! mail dit formulier niet naar Green Airlines maar alleen naar [email protected]

Ondanks de overmacht aan onze kant onze excuses voor dit vervelende bericht. Wij vertrouwen er echter op met de volledige restitutie van uw reissom genoeg vertrouwen te hebben gegeven om u voor een volgende reis weer te mogen begroeten op www.TravelNoord.nl als de zon weer schijnt over een groen gekleurd Europa.

Vriendelijke groet,

TravelNoord B.V.
Directie en medewerkers

Hier blijkt toch uit dat Travel Noord voor de restitutie verantwoordelijk is? Ik heb het bijgaand schade formulier netjes naar ze opgestuurd. Een paar weken later kwamen ze hiet op terug en nu zeggen ze ; ga maar naar Green Airlines, niet ons probleem.

hdraaijerpostma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2021 16:27

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door hdraaijerpostma »

Ik heb vandaag contact gezocht met Juridisch Loket. Het advies is om de geschillencomm.reizen te benaderen.Restitutie had na 7 dagen nl.uitgekeerd moeten worden.

hdraaijerpostma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2021 16:27

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door hdraaijerpostma »

INmiddels is mijn zaak in behandeling bij de geschillencommissie reizen.
Misschien zijn er meer mensen die deze tip kunnen gebruiken ?


hdraaijerpostma
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2021 16:27

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door hdraaijerpostma »

Ook bij de geschillencommissie kom ik niet verder.Op 4 jan.'22 schrijven ontvangen van Travel Noord BV ,zij laten weten juridische stappen te hebben ondernomen .Ik onderhoud steeds mailcontact met Green Airlines maar krijg inmiddels geen reactie meer terug.

Aoudebooijink
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2022 09:05

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Aoudebooijink »

Ook ik wacht al 8 maanden op terugbetaling van Green Airlines. Emails reageren ze inmiddels ook niet meer op. Zijn er nog tips en meerdere ervaringen? Kan toch niet waar zijn dat we het geld zomaar kwijt zijn en dit moeten accepteren?!

CORGO
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2022 11:24

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door CORGO »

Ook wij wachten al ruim 8 maanden op ons geld, na elke maand een belofte te hebben gekregen dat het geld snel wordt overgemaakt is het nog steeds niet gebeurd.
Laatst gewijzigd door CORGO op 27 mar 2022 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

HendrikV92
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2022 12:17

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door HendrikV92 »

Goedemiddag,

Ook wij (7 tickets voor totaal ruim € 2200) wachten al sinds de zomer van 2021 op terugbetaling van de annuleerde vliegtickets. Op ons heeft zowel TravelNoord als GreenAirlines nooit inhoudelijk gereageerd (na veel telefonisch contact en e-mails). Mijn rechtsbijstandsverzekering dekt deze kwestie niet omdat ik geen hoofdboeker ben en onze hoofdboeker heeft geen rechtsbijstandsverzekering. Wel heeft mijn rechtsbijstand uit 'coulance' één brief geschreven naar Green Airlines. Toen kwam wel een reactie. Prima meneer, geef ons maar de E-ticketnummers, dan storten wij de reissom terug. Natuurlijk hebben wij geen E-tickets, want deze hebben wij nooit gekregen (dat weet Green Airlines natuurlijk ook). Het enige referentienummer dat wij hebben is een boekingsnummer van TravelNoord. Wij houden ons daarom nu ook bij TravelNoord, ook al wijzen zij steeds naar Green Airlines. Nooit hebben wij een inhoudelijke reactie van TravelNoord mogen ontvangen, en daarom waren wij genoodzaakt de kwestie uit handen te geven. Een incassokantoor is nu met hen in contact en daar wordt wel op gereageerd. Echter worden ook zij inmiddels al maanden aan het lijntje gehouden door TravelNoord of hun advocaat.

Het incassokantoor geeft aan de incassoprocedure te voorzetten, maar kunnen verder weinig invloed uitoefenen. Nu hebben wij nog 2 opties:
- Nog langer afwachten
- Een gerechtelijke procedure starten. Tegelijkertijd gaan hier kosten de nodige kosten mee gepaard, waardoor wij dan al zeker de helft van onze reissom kwijt zullen zijn aan een jurist, terwijl wij gewoon in ons recht staan. Alleen de griffiekosten en incassokosten zijn te verhalen op de andere partij (juridische kosten volgens deze jurist dus niet).

Wij hadden juist geboekt bij TravelNoord omdat deze is aangesloten bij de SGR. Deze zal in geval van faillissement de reissom aan ons uitkeren. Echter in dit geval is het bedrijf niet failliet, maar weigeren ze gewoon te betalen. TravelNoord verkoopt dus vliegtickets, annuleert ze vervolgens, reageert nergens op, weigert terugbetaling, en zit nog steeds vakanties aan te bieden. En ondertussen spelen zij de slachtofferrol, want zij zijn slachtoffer van Green Airlines. Als zij de tickets niet kunnen betalen, ga dan lekker failliet en laat ons schadeloos stellen door SGR. (want deze doet niets tot er er faillissement plaatsvind)

Al met al een hoop geld kwijt, een hoop tijd kwijt en een hoop frustratie rijker. Bedankt TravelNoord!!

CORGO
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2022 11:24

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door CORGO »

ja het laatste bericht van Green Airlines die ik heb ontvangen "we zijn er bijna uit met TravelNoord" en van TravelNoord "wij willen wel maar Green Airlines komt maar niet met een datum om elkaar te spreken". Al met al straks ook een jaar bezig om gewoon je geld waar je recht op hebt terug te krijgen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegtickets Green Airlines gecanceld: wacht nog steeds op restitutie, wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies wat je het beste kan doen. Ik denk dat jullie het beste contact kan opnemen met een deurwaarder.

Indien aangesloten en bij een pakketreis kan je ook naar wwww.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/reizen/ voor een bindend uitspraak.

Indien betaald met je creditcard neem dan contact op met de creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

Plaats reactie