LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtijden Vakantie Turkije

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mike1993
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2014 21:53

Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Mike1993 »

Hallo,

Volgende week vertrek ik voor een 9 dagen vakantie naar Turkije toe. Ik zou dinsdag om 05:00 vertrekken, en ong om 10:00 sochtends aankomen in Turkije! Lekker op tijd dacht ik dus...

Nu heb ik de tickets binnengekregen en zijn de vliegtijden veranderd! Ik vertrek nu pas om 16:30!! Waardoor ik pas savonds om 10 uur in Turkije aankom!

Kan dit zomaar? Ik weet dat de vliegtijden 'onder voorbehoud' zijn. Maar zo'n groot verschil? Een paar uurtjes maakt me niet zoveel uit, maar dit zou betekenen dat er gewoon een dag van mn vakantie afgaat! Daarnaast heb ik All-in geboekt, wat mn vakantie natuurlijk een stuk duurder maakt..en dus ook hier kan een dag geen gebruik van worden gemaakt!

Tot slot is het extra zuur omdat we met 5 personen zijn..
Dat komt neer op bijna zo'n 600 euro, dat 'ene' dagje minder (en we gaan maar 9 dagen).

Ik heb deze reis geboekt via D-reizen bij Kras. Uiteraard heb ik een e-mail gestuurd naar Kras, en werd door D-reizen gebeld dat ze er niks aan konden doen.

Kan dit zomaar? zo'n verschil? Heb je recht op een vergoeding of iets dergelijks?

Mvg,
Mike

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door olaf79 »

Dit is wel een heel groot verschil. Het lijkt me dat u daardoor wordt gedupeerd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door dhc »

Kan dit zomaar?
Ja.
Heb je recht op een vergoeding of iets dergelijks?
Nee.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, verandering van vliegtijden vinden heel vaak plaats. Je kunt nu al protesteren (de mededeling heb je al binnen) en bij aankomst bij de reisleidster maar ben bang dat je niet erg veel verder komt. Als je in Antalya aankomt en van daaruit nog moet reizen is het extra balen. Zelf weet ik niet beter dat we een dag kwijt waren: kwamen altijd midden in de nacht aan, dan nog 2 uur in een bus; ook een verlies van een dag. Maar nogmaals , laat je vakantie nou niet vergallen, je hebt nog kans dat je ook veel vroeger vertrekt dan afgesproken. Is allemaal heel vervelend, maar het gebeurt zo vaak. Geniet van 7 volle dagen, zonde om je daarover te gaan opwinden. Dan is je vakantie pas echt verpest.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Josephien12 »

U zoekt een reis uit en kiest er een met een gunstige begintijd van 0500 uur.
Vervolgens veranderen ze de tijd en nu vertrekt u om 16.30. De eerste dag is zo verloren.

Dit kunnen de maatschappijen nu nog gewoon straffeloos doen. Ze beroepen zich erop dat de tijden altijd onder voorbehoud zijn. Lekker makkelijk voor hun. Ook leuk om mensen te lokken met gunstige tijden en na betaling gewoon de tijd veranderen en u heeft lekker nergens recht op. Dikke neus.

Stunten met prijzen die bij het boeken veel hoger worden door allerlei onvermijdbare extra kosten mag niet meer. Ook bij wat langere vertragingen gaan de maatschappijen niet meer vrijuit.

Nu nog dit onrecht aanpakken. Dezelfde standaard boete geven bij vertragingen als meer als drie uur van de oorspronkelijke tijd wordt afgeweken zou wat mij betreft een optie zijn.

Als je dat als maatschappij wilt ontlopen, dan geen tijd meer aangeven, kun je ook niet teleurgesteld worden als het wijzigt. Kijken hoe lang je dat volhoudt als concurrenten zich wel aan tijden conformeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:U zoekt een reis uit en kiest er een met een gunstige begintijd van 0500 uur.
Vervolgens veranderen ze de tijd en nu vertrekt u om 16.30. De eerste dag is zo verloren.

Dit kunnen de maatschappijen nu nog gewoon straffeloos doen. Ze beroepen zich erop dat de tijden altijd onder voorbehoud zijn. Lekker makkelijk voor hun. Ook leuk om mensen te lokken met gunstige tijden en na betaling gewoon de tijd veranderen en u heeft lekker nergens recht op. Dikke neus.

Stunten met prijzen die bij het boeken veel hoger worden door allerlei onvermijdbare extra kosten mag niet meer. Ook bij wat langere vertragingen gaan de maatschappijen niet meer vrijuit.

Nu nog dit onrecht aanpakken. Dezelfde standaard boete geven bij vertragingen als meer als drie uur van de oorspronkelijke tijd wordt afgeweken zou wat mij betreft een optie zijn.

Als je dat als maatschappij wilt ontlopen, dan geen tijd meer aangeven, kun je ook niet teleurgesteld worden als het wijzigt. Kijken hoe lang je dat volhoudt als concurrenten zich wel aan tijden conformeren.
Die touroperators zijn afhankelijk van de vliegmaatschappijen waar ze hun stoelen boeken, die kunnen daar niet zoveel aan doen. En bij alle boekingen staat daarom ook altijd vermeld dat de tijden bij boeking onder voorbehoud zijn, en je X dagen van te voren de reisbescheiden krijgt met de definitieve tijden.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Josephien12 »

sjohie schreef:
Josephien12 schreef:U zoekt een reis uit en kiest er een met een gunstige begintijd van 0500 uur.
Vervolgens veranderen ze de tijd en nu vertrekt u om 16.30. De eerste dag is zo verloren.

Dit kunnen de maatschappijen nu nog gewoon straffeloos doen. Ze beroepen zich erop dat de tijden altijd onder voorbehoud zijn. Lekker makkelijk voor hun. Ook leuk om mensen te lokken met gunstige tijden en na betaling gewoon de tijd veranderen en u heeft lekker nergens recht op. Dikke neus.

Stunten met prijzen die bij het boeken veel hoger worden door allerlei onvermijdbare extra kosten mag niet meer. Ook bij wat langere vertragingen gaan de maatschappijen niet meer vrijuit.

Nu nog dit onrecht aanpakken. Dezelfde standaard boete geven bij vertragingen als meer als drie uur van de oorspronkelijke tijd wordt afgeweken zou wat mij betreft een optie zijn.

Als je dat als maatschappij wilt ontlopen, dan geen tijd meer aangeven, kun je ook niet teleurgesteld worden als het wijzigt. Kijken hoe lang je dat volhoudt als concurrenten zich wel aan tijden conformeren.
Die touroperators zijn afhankelijk van de vliegmaatschappijen waar ze hun stoelen boeken, die kunnen daar niet zoveel aan doen. En bij alle boekingen staat daarom ook altijd vermeld dat de tijden bij boeking onder voorbehoud zijn, en je X dagen van te voren de reisbescheiden krijgt met de definitieve tijden.
Dat is mij bekend. En dat heb ik als u goed had gelezen ook in mijn post gezegd in de tweede regel. Daarom heb ik het voor u nog een keer extra aangestipt. Maar hoe dat precies onderling afgesproken is daar moeten wij als consument lak aan hebben. Dat gaan ze maar eens netjes met elkaar regelen en anders moet de Europese commissie dit ook maar eens gaan afdwingen.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Juist ja »

Wat kunnen mensen zich toch druk maken om vliegtijden; je gaat op vakantie, geniet daar nou lekker van!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:
sjohie schreef:
Josephien12 schreef:U zoekt een reis uit en kiest er een met een gunstige begintijd van 0500 uur.
Vervolgens veranderen ze de tijd en nu vertrekt u om 16.30. De eerste dag is zo verloren.

Dit kunnen de maatschappijen nu nog gewoon straffeloos doen. Ze beroepen zich erop dat de tijden altijd onder voorbehoud zijn. Lekker makkelijk voor hun. Ook leuk om mensen te lokken met gunstige tijden en na betaling gewoon de tijd veranderen en u heeft lekker nergens recht op. Dikke neus.

Stunten met prijzen die bij het boeken veel hoger worden door allerlei onvermijdbare extra kosten mag niet meer. Ook bij wat langere vertragingen gaan de maatschappijen niet meer vrijuit.

Nu nog dit onrecht aanpakken. Dezelfde standaard boete geven bij vertragingen als meer als drie uur van de oorspronkelijke tijd wordt afgeweken zou wat mij betreft een optie zijn.

Als je dat als maatschappij wilt ontlopen, dan geen tijd meer aangeven, kun je ook niet teleurgesteld worden als het wijzigt. Kijken hoe lang je dat volhoudt als concurrenten zich wel aan tijden conformeren.
Die touroperators zijn afhankelijk van de vliegmaatschappijen waar ze hun stoelen boeken, die kunnen daar niet zoveel aan doen. En bij alle boekingen staat daarom ook altijd vermeld dat de tijden bij boeking onder voorbehoud zijn, en je X dagen van te voren de reisbescheiden krijgt met de definitieve tijden.
Dat is mij bekend. En dat heb ik als u goed had gelezen ook in mijn post gezegd in de tweede regel. Daarom heb ik het voor u nog een keer extra aangestipt. Maar hoe dat precies onderling afgesproken is daar moeten wij als consument lak aan hebben. Dat gaan ze maar eens netjes met elkaar regelen en anders moet de Europese commissie dit ook maar eens gaan afdwingen.
Daar zitten een scala aan redenen achter, waarvan flink wat ook buiten de invloed van de maatschappijen en/of politiek. Denk aan die vulkaan op IJsland, uitvallende vliegtuigen door technische mankementen, stakingen van luchtverkeersleiders. En ja, ook economische belangen van alle betrokken partijen. Daar is geen magische knop te vinden wat dit voor eens en altijd oplost, hoe je ook loopt te stampvoeten hier.

Op consuwijzer staat er ook eea over uitgelegd.

Als je gegarandeerde tijden wilt hebben, bieden de vliegmaatschappijen overigens al tientallen jaren een prachtig product, genaamd "lijnvlucht". Als je die boekt, heb je rechten die je niet hebt bij een chartervlucht.
Laatst gewijzigd door sjohie op 21 jul 2014 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door eleven »

Hoeveel topic's zijn er over het onderwerp "vluchttijden veranderen" al geweest.
Gewoon hier op het forum zoeken, want er is al alles gezegd/geschreven.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Josephien12 »

sjohie schreef: Daar zitten een scala aan redenen achter, waarvan flink wat ook buiten de invloed van de maatschappijen en/of politiek. Denk aan die vulkaan op IJsland, uitvallende vliegtuigen door technische mankementen, stakingen van luchtverkeersleiders. En ja, ook economische belangen van alle betrokken partijen. Daar is geen magische knop te vinden wat dit voor eens en altijd oplost, hoe je ook loopt te stampvoeten hier.
Lezen is voor jou toch echt moeilijk he. Lees nou eens een keer mijn eerste post. Als je dat gedaan had had je je eerste reactie niet hoeven te typen en deze tweede ook niet want daar staat uitgelegd hoe dit op een simpele manier veranderd kan worden. Dus geen magische knop.
sjohie schreef:... hoe je ook loopt te stampvoeten hier.
Meneer wordt boos omdat hij het niet kan winnen en dan maar op de mens spelen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door sjohie »

Josephien12 schreef:
sjohie schreef: Daar zitten een scala aan redenen achter, waarvan flink wat ook buiten de invloed van de maatschappijen en/of politiek. Denk aan die vulkaan op IJsland, uitvallende vliegtuigen door technische mankementen, stakingen van luchtverkeersleiders. En ja, ook economische belangen van alle betrokken partijen. Daar is geen magische knop te vinden wat dit voor eens en altijd oplost, hoe je ook loopt te stampvoeten hier.
Lezen is voor jou toch echt moeilijk he. Lees nou eens een keer mijn eerste post. Als je dat gedaan had had je je eerste reactie niet hoeven te typen en deze tweede ook niet want daar staat uitgelegd hoe dit op een simpele manier veranderd kan worden. Dus geen magische knop.
sjohie schreef:... hoe je ook loopt te stampvoeten hier.
Meneer wordt boos omdat hij het niet kan winnen en dan maar op de mens spelen?
HET IS NIET SIMPEL OP TE LOSSEN!!!!!

Als het van mij niet wil geloven, en ook niet van consuwijzer, die zoals je kan lezen duidelijk aangeven dat wijzigingen in vluchttijden op dezelfde dag (zoals bij jou) mogen, check dan de vele topics hier en op andere fora. Zal je zien dat het A) mag, en B) niet met een druk op de knop te regelen is.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Josephien12 »

en de oplossing is in mijn eerste reactie ook gegeven...
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2014 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Irrelevante en 'schreeuwende' (in louter kapitalen geschreven) bijdragen verwijderd

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS

De maatschappij moet u op de dag van vertrek vervoeren (binnen die 24 uur), en zo ook de dag van terugkomst.
Verder zijn ze vrij in het wijzigen van vluchttijden.

Prettige vakantie.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door Dirkie »

Josephien12 schreef:en de oplossing is in mijn eerste reactie ook gegeven...
Probleem is alleen dat die 'oplossing' geen oplossing is. Er is namelijk geen probleem. Op de tickets staan je vlucht tijden, alle andere tijden zijn onder voorbehoud. Dat is nu eenmaal zo met charter vluchten.
Wil je een bepaalde tijd, dan moet je kiezen voor een lijnvlucht. Maar dit alles is volgens mij al vele malen voorbij gekomen op dit forum en ook in dit topic.

TS begint met de tekst
Nu heb ik de tickets binnengekregen en zijn de vliegtijden veranderd!
Dat is al onjuist. Eigenlijk moet daar staan
Nu heb ik de tickets binnengekregen en zie ik de juiste vliegtijden en deze wijken af van de tijden die in onder voorbehoud te horen gekregen heb. Jammer van die eerste dag. Jammer dat ik de eerste dag niet genieten van de All Inclusive formule. Maar misschien kan ik juist op de laatste dag wel extra lang blijven en er wel gebruik van maken
:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Dirkie op 21 jul 2014 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

laurens043
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jun 2013 23:13

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door laurens043 »

maar ja mike ,weet niet waar je heen gaat in Turkije ,maar 2 a 3 uur in de bus is normaal daar ,mischien nog even wachten op andere vluchten ,dat bus vol is .dan is het ook rond 16.00 uur dat je er bent ,en het is rond de 40 graden overdag ,dan reisde ik persoonlijk in de avond ,gezien de ervaringen die ik heb gehad daar al.....en vliegtijden kunnnen altijd afwijken staat erbij als je boekt

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:lol: sorry 100000000 topic..elk jr weer..

Als je zeker wilt zijn van je tijden,moet je een lijnvlucht nemrn,bv naar istanbul,dan binnenlandse vlucht( alsdat gaat) naar bestemming...maaaaar dat kost iets meer.

Je hebt nu een chartervlucht,mogen ze alles doen simpel.
Je baalt er wel van want hey toch je reisdsg,maar een vergoeding,dat is je oplossing toch? Zou hoop goed maken?
Vergeet het maar,al vertrek je om 23,55 dan nog ben je op dag 1 vertrokken hoe laat je aankomt ja?

De eerste dag is altijd wel verloren dag,ik zou zeggen ,ga vooral niet tekeer tegen hostess je zet jzelf voor gek..
Geniet van je volle 7 dg en hou er voortaan altijd rekening mee dat het meestal veranderd

Geniet van de volle 7 dagen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door tenormin »

Weet niet of ik iets (heel stoms) mag schrijven, maar dan zal de mod het er wel vanaf halen. Wij gingen altijd, 2x p.j. naar Turkije, altijd een vlucht van 18.15u. Ook altijd taxi geboekt, die kwam dan om 3.30u 's-middags. Op een keer kreeg ik de tickets binnen, iets te vlug "bekeken" en over het hoofd gezien dat er 8.15u (a.m.) stond. Dus 3.30u 's-nachts taxi voor de deur. Ik, nee hoor, vanmiddag! Nou, dat was een duur geintje: kreeg telefoontje van reisbureau waarom we niet in toestel zaten. Konden wel mee op de tijd die ik in mijn hoofd had, was kassa die extra te kopen stoelen! Toeval: op terugreis Antalya wachten: 2 meiden hadden last minute geboekt: 2 oudjes hadden de tijden door elkaar gehusseld (wij dus); dank zij ons hadden ze voor de prijs van 1 stoel 14 heel goedkope dagen gehad. Word nog rood als ik aan die stommiteit denk. Waarom dit geschreven? Omdat we anders bijna een extra dag hadden gehad en in daglicht waren gearriveerd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door sjohie »

tenormin schreef:Weet niet of ik iets (heel stoms) mag schrijven, maar dan zal de mod het er wel vanaf halen. Wij gingen altijd, 2x p.j. naar Turkije, altijd een vlucht van 18.15u. Ook altijd taxi geboekt, die kwam dan om 3.30u 's-middags. Op een keer kreeg ik de tickets binnen, iets te vlug "bekeken" en over het hoofd gezien dat er 8.15u (a.m.) stond. Dus 3.30u 's-nachts taxi voor de deur. Ik, nee hoor, vanmiddag! Nou, dat was een duur geintje: kreeg telefoontje van reisbureau waarom we niet in toestel zaten. Konden wel mee op de tijd die ik in mijn hoofd had, was kassa die extra te kopen stoelen! Toeval: op terugreis Antalya wachten: 2 meiden hadden last minute geboekt: 2 oudjes hadden de tijden door elkaar gehusseld (wij dus); dank zij ons hadden ze voor de prijs van 1 stoel 14 heel goedkope dagen gehad. Word nog rood als ik aan die stommiteit denk. Waarom dit geschreven? Omdat we anders bijna een extra dag hadden gehad en in daglicht waren gearriveerd.
Ach, zo stonden wij 2 jaar geleden op het vliegveld van Marrakech, waar we de hostess van Neckermann vroegen waar de bus voor de transfer naar Essaouira stond ~180km verderop. Met een bits, "meneer u heeft geen transfer bij de reis geboekt" draaide ze zich om. De vraag waarom ze een pakketreis aanbieden met vlucht en hotel, maar niet de tussenliggende transfer van 180km, heb ik maar niet gesteld. Overigens vertrok de vliegende touringcar van Transavia, want meer is het niet tegenwoordig, wél gewoon op de tijd zoals die bij boeking onder voorbehoud al gegeven was. :D

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vliegtijden Vakantie Turkije

Ongelezen bericht door olaf79 »

F.van Holten schreef:TS

De maatschappij moet u op de dag van vertrek vervoeren (binnen die 24 uur), en zo ook de dag van terugkomst.
Verder zijn ze vrij in het wijzigen van vluchttijden.

Prettige vakantie.
Nee, dat is niet waar. Als je hierdoor duidelijk een dag minder vakantie hebt, heb je recht op compensatie. Je betaalt voor die dag en die heb je niet genoten.

Gesloten