LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Annemarie. J
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2018 17:59

Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door Annemarie. J »

Wij gingen 14 september 12 dagen op vakantie naar Tunesië.
In het vliegtuig zei de piloot dat even moesten wachten op bagage. Na 5 minuten vertrokken we. Kijk ik uit het raam, stonden er nog 3 karren met koffers, in Tunesië aan gekomen was het bal 73 koffers stonden nog in Amsterdam. Na 5 dagen waren de koffers er, 5 dagen geen vakantie In Tunesië kan je weinig kleding kopen. Na uren zoeken toch wat gevonden. Na 3 dagen kregen wij het aan koop bedrag terug.


Nu hebben veel van deze reizigers contact met Tui, nu wil het geval dat ze iedereen met een ander bedrag afschuiven (wij hebben contact via de waths app) Dit klopt van geen kant.

Dit staat bij de ANVR
Artikel 7
Uitvoering van de overeenkomst en aansprakelijkheid
organisator
7.1.
De organisator zorgt voor de uitvoering van de reisovereenkomst overeen
-
komstig de verwachtingen die je redelijkerwijs mag hebben op grond van de
overeenkomst. Als een bepaald onderdeel niet overeenkomstig de afspraken
kan worden uitgevoerd en je de organisator daarvan onverwijld op de hoog
-
te hebt gesteld, zorgt de organisator er alsnog voor dat de overeenkomst
overeenkomstig de afspraken wordt uitgevoerd. Dit tenzij dat onmogelijk is
of met zulke hoge kosten gepaard gaat dat je dit in redelijkheid niet van de
organisator kan verlangen.
7.2.
Als een aanzienlijk deel van de diensten niet kan worden nagekomen, zorgt
de organisator voor geschikte alternatieven van minimaal gelijkwaardige
kwaliteit zonder dat hij hiervoor kosten in rekening brengt. Tijdens de periode
dat de reisovereenkomst niet uitgevoerd wordt overeenkomstig hetgeen je
op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mag verwachten, en ook als de
geboden alternatieven van mindere kwaliteit zijn, biedt de organisator een
passende prijsverlaging aan.

Nu is het echter zo ze hebben bewust de koffers achter gelaten om op tijd te vertrekken.
Het is toch normaal dat dat we voor de 5 bedorven vakantie dagen ons geld terug willen?
Tui reageert heel traag. Voor ons geen vakantie met Tui meer

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door mahadma »

"Het is toch normaal dat dat we voor de 5 bedorven vakantie dagen ons geld terug willen?"

U mag dat denken maar is niet correct, u heeft wel 5 dagen van de acamodatie gebruik gemaakt met mogelijk maaltijden. Die koffers staan los, daar heeft u immers vergoeding voor gekregen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U heeft 5 dagen in uw onderbroek in uw accomodatie gezeten? De regel is dat u, op kosten van de reisorganisatie, de belangrijkste spullen kunt kopen op de reisbestemming. Tandenborstel en tandpasta verkopen ze overal wel en ook kleding moet echt niet zo lastig zijn. Immers lopen de mensen daar ook niet bloot rond.
Dus om te stellen dat er nu 5 dagen compleet bedorven zijn klinkt mij wel erg overdreven in de oren. 2 tot 3dagen in dezelfde kleding zou kunnen. Wellicht was er op uw locatie ook een wasservice zodat er ‘s nachts gewassen kon worden.
Het leven zit nou eenmaal vol tegenslagen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door yan »

In Tuniesie loopt iedereen naakt rond, gezien ze daar vrijwel geen kleding winkels hebben.? :roll:

Oh nee, wacht: u had gewoon meteen wat nieuwe simpele dingen kunnen halen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door kokka »

yan schreef:
19 okt 2018 10:11
In Tuniesie loopt iedereen naakt rond, gezien ze daar vrijwel geen kleding winkels hebben.? :roll:
Ik moet daar toch ook maar eens naar Toe.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door mahadma »

kokka schreef:
19 okt 2018 10:40
yan schreef:
19 okt 2018 10:11
In Tuniesie loopt iedereen naakt rond, gezien ze daar vrijwel geen kleding winkels hebben.? :roll:
Ik moet daar toch ook maar eens naar Toe.
Bij een nudistenvakantie zou je dus alleen je tandenborstel en pasta vergoed krijgen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

kokka schreef:
19 okt 2018 10:40
yan schreef:
19 okt 2018 10:11
In Tuniesie loopt iedereen naakt rond, gezien ze daar vrijwel geen kleding winkels hebben.? :roll:
Ik moet daar toch ook maar eens naar Toe.

Dat kan vies tegen vallen. Lang niet iedereen is 20 met maatje 36. :wink:

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als ik de redenering van Zeerprive mag volgen heeft iedereen in Tunesie maatje 36 (want dat is blijkbaar de enige maat die daar te koop is)

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Leuk, avontuur! Kleding kopen in een ander land. Heerlijk toch. Ooit ging ik 5 dagen naar Ierland. Koffer kwam na 3 dagen pas. Toen had ik allang de plaatselijke winkels bezocht en wat leuke dingen gehaald. Sommig dingen heb ik nog... ook leuk souvenir dus. Belangrijke zaken als papieren en medicijnen gaan uiteraard altijd mee in de handbagage, evenals de tablet en de telefoon. Dus het enige wat je zou missen is wat kleding. Mooi excuus om wat nieuws te kopen!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Vliegtuigmaatschappij vergeet koffer

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Het is vervelend wanneer je niet over je bagage kunt beschikken, maar tenzij u meteen na aankomst op de bestemming op safari zou gaan, is het niet zo'n punt om in de buurt van uw accommodatie wat toiletartikelen en kleding te kopen.

Ook wanneer uw vakantie-oord geen shoppers-walhalla is, zal het kopen van wat simpele kleding geen onoverkomelijk probleem zijn. De lokale bevolking zal immers niet naakt rondlopen. Elke medewerker bij uw accommodatie en/of elke taxichauffeur zal u wel kunnen wijzen naar enkele kledingwinkels. En vliegvelden liggen normaal gesproken in de buurt van grotere steden. Steden die vrijwel altijd winkels hebben met "westerse" merken en/of van "westerse" ketens.

Dat de lokale mode wellicht niet uw smaak is, is jammer. Maar de paar dagen dat u het daarmee moet doen, komt u echt wel weer overheen. Al met al kost het shoppen hooguit een uurtje of twee.

Gesloten