Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Avw1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2022 15:58

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Avw1985 »

De treinreis van Schiphol naar Brussel airport kost ons 206 euro.
Het hotel kost ons, voor 4 personen, 225 euro. Helaas is lopen vanaf het vliegveld naar het hotel te ver. Taxi kost ons 50 euro.
En dan uiteraard nog even eten. Zeg 50 euro.
Daarnet een aanbod van de touroperator gekregen! Super fijn dat ze meedenken. 400 euro kunnen ze ons bieden. Ik heb de kosten uitgelegd en meegestuurd en aangegeven dat 500 euro redelijker is. Ik ben benieuwd of en hoe ze er op reageren.
Daarnaast zit de rechtsbijstand er nu op ivm de claims. Volgens de berekeningen zouden we recht hebben op 600 euro pp. Wat echt bizar veel zou zijn dus dat moeten we eerst nog maar even zien.
Ik ben in ieder geval blij dat de touroperator nu wel een toereiking doet.

Oh en samenreiskorting krijgen we niet naar wat ik kan vinden. Helaas. Volgens mij is dat niet op internationale trein reizen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus de extra kosten zijn 531 euro minus 400 is 131 euro. Voor dat geld heb je een dag extra vakantie inclusief eten. Want uiteraard ga je gewoon Brussel op je gemak bekijken, of niet dan? Ik vind het niet zo'n slecht aanbod eigenlijk.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door BL2 »

Vol=Vol bij de ICBrussel lijkt me niet juist, immers er is geen treinbinding. Wel is de reisdatum en klasse vast.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door angel1978 »

breien schreef:
11 jul 2022 16:34
Bij een verre vliegreis wordt men aangeraden om minimaal drie uur voor vertrek op het vliegveld aanwezig te zijn.
Met het openbaar vervoer is het vanuit noord Friesland onmogelijk om al om 7.55 uur op Schiphol te zijn.
Dus ook als u vanaf Schiphol zou vliegen was een hotelovernachting noodzakelijk geweest.
Schipholtaxis zijn een alternatief, maar ook prijzig.
Je zou ook gewoon kunnen lezen ipv onzinberichten plaatsen. Huiskamer maar weer?

Avw1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2022 15:58

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Avw1985 »

Na overleg hebben we de volledige kosten dekkend gekregen. 👏 erg blij mee.
De rechtsbijstand mag de rest doen qua claims.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door BL2 »

E 206,- van Schiphol naar Zaventem? Is dat niet wat veel bij 2 volwassenen en 2 kids ?

Avw1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2022 15:58

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Avw1985 »

Kids zijn 12 en 14 dus helaas geen leuke kinderkorting. Heb het via NS internationale geboekt. Rechtstreekse verbinding. Thalys was trouwens een stuk goedkoper geweest maar die is helemaal volgeboekt.
Ik moet, helaas, nog even werken zondagochtend dus heel vroeg kunnen we niet vertrekken.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alex E schreef:
11 jul 2022 12:44
Verstandig om alleen met handbagage te reizen, scheelt veel stress en tijd. Fijne reis!
Ik reis juist altijd zonder handbagage. Lekker de koffer dumpen en rustig aan doen bij het vliegveld, terwijl je nergens mee rond hoeft te zeulen.

Wat ik me dan wel afvraag. Alleen handbagage kan toch nooit genoeg zijn voor een reis naar de VS?

Avw1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2022 15:58

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Avw1985 »

Nijogeth schreef:
11 jul 2022 18:32
Alex E schreef:
11 jul 2022 12:44
Verstandig om alleen met handbagage te reizen, scheelt veel stress en tijd. Fijne reis!
Ik reis juist altijd zonder handbagage. Lekker de koffer dumpen en rustig aan doen bij het vliegveld, terwijl je nergens mee rond hoeft te zeulen.

Wat ik me dan wel afvraag. Alleen handbagage kan toch nooit genoeg zijn voor een reis naar de VS?
Mexico 😉 ja hoor dat lukt wel. Het is zo warm dat je weinig kleren nodig hebt. Zonnebrand kopen we daar wel. En 4 van die trolleys kan je heel wat in doen gelukkig 😁

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Alex E »

Beste Avw1985, fijn en terecht dat de extra onkosten worden vergoed. Van samenreiskorting is alleen sprake wanneer één van de reizigers in het bezit is van een NS-abonnement. Had ik beter uit moeten leggen maar dat doet er nu niet meer toe. BL2, vol is vol sloeg op de tariefsklasse van de treinkaartjes. Nijogeth, "Lekker de koffer dumpen en rustig aan doen bij het vliegveld"? Ja, tot voor een paar maanden geleden was dat op Schiphol inderdaad mogelijk. Maar het kan je toch niet ontgaan zijn dat er al een tijd sprake sprake is van complete chaos op Schiphol, waardoor er nu 16.000 koffers op Schiphol her en der verspreid staan van aankomende reizigers en het maar afwachten is of de ruimbagage van vertrekkende passagiers meegaat.

Alex E
Berichten: 147
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:37

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Alex E »

En Avw1985, pas goed op je geld en spullen want met name de trein naar Brussel is in trek bij dieven en zakkenrollers, die vaak in groepjes hun slag trachten te slaan!

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zijn nu heel veel mensen die reizen met alleen handbagage, gevolg is dat er dan toch handbagage in het ruim mee moet.
Dus het is wel handig om in de handbagage een opvouwbare kleine rugzak te doen, voor het geval je bagage toch in het ruim mee moet. Dan kun je in ieder geval de hoogst noodzakelijke dingen bij je houden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Avw1985 schreef:
09 jul 2022 16:20
Prijsvrij geeft niet thuis, schuift het af op de touroperator die een andere vlucht probeert te zoeken maar hebben op dit moment niets.
Prijsvrij is een tussenpersoon.
Avw1985 schreef:
09 jul 2022 16:20
American Airlines, waar we mee vliegen, zegt aan dat dit voor hun onmacht is en we niets kunnen claimen.
Dit lijkt mij geen overmacht. AA maakt gebruik van Schiphol als hulppersoon en is voor hun handelen aansprakelijk alsof het hun eigen handelen betreft.
Avw1985 schreef:
09 jul 2022 16:20
Hebben wij recht op reiskosten vergoeding en hotelkosten?
Ja, dat lijkt mij wel, maar er kan buitenlands recht van toepassing zijn met andere regels.
Avw1985 schreef:
09 jul 2022 16:20
Ik ben er ontzettend gestrest over moet ik zeggen. Allebei een eigen bedrijf met redelijk krappe agenda’s en hier al 3 jaar voor gespaard.
Je kan nu protesteren en dit na je vakantie uitvechten.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door JozJan »

Nou, dat wordt zo keurig opgelost. Goed dat je er werk van hebt gemaakt. Ik vraag me alleen af wat de RBV nog moet claimen dan?

Avw1985
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2022 15:58

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Avw1985 »

JozJan schreef:
12 jul 2022 09:22
Nou, dat wordt zo keurig opgelost. Goed dat je er werk van hebt gemaakt. Ik vraag me alleen af wat de RBV nog moet claimen dan?
Je hebt bij vertraging, of juist het vervroegen van je vlucht recht op compensatie van je vliegtickets. Maar hoe dat precies zit weet ik niet, dus dat laat ik over aan de rbv.


Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Avw1985 schreef:
11 jul 2022 12:51

Oh en samenreiskorting krijgen we niet naar wat ik kan vinden. Helaas. Volgens mij is dat niet op internationale trein reizen.
Samenreis korting geldt alleen als 1 persoon een NS abonnement heeft. Die persoon mag maximaal 3 andere personen met 40% korting meenemen.

Groep tickets is alleen geldig voor reizen binnen Nederland (dit zijn 2 aparte dingen).

Uw rechtsbijstandverzekering heeft uw zaak aangenomen. Hopelijk lukt het hun om snel tot een oplossing te komen.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alex E schreef:
12 jul 2022 00:30
Nijogeth, "Lekker de koffer dumpen en rustig aan doen bij het vliegveld"? Ja, tot voor een paar maanden geleden was dat op Schiphol inderdaad mogelijk. Maar het kan je toch niet ontgaan zijn dat er al een tijd sprake sprake is van complete chaos op Schiphol, waardoor er nu 16.000 koffers op Schiphol her en der verspreid staan van aankomende reizigers en het maar afwachten is of de ruimbagage van vertrekkende passagiers meegaat.
Dat is me inderdaad niet ontgaan, maar ik vlieg dan ook nooit vanaf Schiphol, meestal vanuit Weeze of Brussel.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Vliegveld van vertrek is gewijzigd naar Brussel, wie betaalt de extra kosten?

Ongelezen bericht door Radar »

Hallo lezers,

Naar aanleiding van dit topic heeft Radar met twee deskundigen gesproken over dit onderwerp. Het artikel is hier te lezen:

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... ra-kosten/

Groeten,
Radar

Plaats reactie