LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Remcorecano
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 06:48

Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door Remcorecano »

Hoi,

Ik heb een vraagje. Ik zit nu in de filipijnen en ik wil nog een week langer blijven en volgens mijn ticketvoorwaarde kan ik voor 100 euro mijn vlucht wijzigen.

Alleen ik kan niet via de site zelf veranderen, maar alleen telefonisch of facebook.
Nu krijg ik dit te horen :
''We hebben meteen beschikbaarheid voor je bekeken. Helaas is je oorspronkelijke boekingsklasse niet beschikbaar.
Dit betekend dat je ticket condities opgehoogd worden waardoor er verschil in tarief ontstaat.''


Is dit mogelijk? Ik kan mij niet voorstellen dat een vlucht al helemaal volgeboekt is, die elke dag gaat en dat er ineens wel plaats is als je zoveel bijbetaald (560 euro).

Is hier een speciale regeling voor? hebben mensen dit vaker gehad?

m.v.g.
Remco
Laatst gewijzigd door Remcorecano op 31 jul 2012 05:09, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan geloof je het niet. Ik kan helaas niet voor je in het boekingsysteem van klm kijken...

O ja, het is vakantieperiode, dus best wel druk :?

Remcorecano
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 06:48

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door Remcorecano »

Ik heb eigenlijk nog nooit eerder gevlogen :p

Dus ik ben benieuwd naar andere mensen hun ervaringen en wat ze zouden doen in zo'n situatie.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dit kan,u boekings klasse is er dan niet meer,
wat houd dit in..

tegenwoordig verdelen ze de stoelen in classes...ik zeg maar wat a,b,c,d
(heel wat jaren terug was dat niet)
aan de hand van beenruimte betaal je meer,helemaal achterin is weer wat goedkoper?
en de klasse die u dus had,misschien de goedkoopste?die is er dus niet meer,logisch want die neemt bijna iedereen...ik geef maar een voorbeeld hoor.

ik zelf ben bv klein,dus mij maakt het niet uit of ik minder beenruimte heb...bij de smaltse ruimtes heb ik nog genoeg ruimte..
achterin zitten is bv niet zo leuk omdat je dan bijna in de toiletten zit..

dus ja alles kan,zei zeggen dus idd de klasse die u had die is er niet meer,dus of bij betalen of gewoon op je normale ticket terug gaan..

het kan ook zo zijn dat er helemaal geen economy stoelen meer zijn en alleen nog business class..maar dan betaal je wel wat meer...

meela
Berichten: 88
Lid geworden op: 30 nov 2011 21:18

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door meela »

@rozemarijtje heeft helemaal gelijk;
als de boekingsklasse niet meer beschikbaar is, dan betaal je het verschil met de eerstvolgende boekingsklasse welke wél beschikbaar is en dan kan aardig oplopen.
Om een voorbeeld te geven; er zijn iets van 10 verschillende (misschien wel meer) boekingsklasses in economy.

Dus die 100 euro gaat idd op als diezelfde boekingsklasse nog beschikbaar is.
Boekingsklasse staat op je reservering.

Remcorecano
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2012 06:48

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door Remcorecano »

Harstikke bedankt voor jullie reacties :)

Ik snap het nu beter hoe het werkt. Ik had niet verwacht dat het zo erg kan oplopen, dus ik dacht zo van dat ik het beter even na kon vragen :)

Ik heb een iets latere vlucht kunnen nemen voor 75 euro meer. Ik heb nu class H, naast het raam. Mijn eerste vlucht was inderdaad achterin ergens, naast het raam.

Groetjes,
Remco

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou valt nig mee 75 euro!!

Nog fijne week daar

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door Har06 »

Remcorecano schreef:Harstikke bedankt voor jullie reacties :)

Ik snap het nu beter hoe het werkt. Ik had niet verwacht dat het zo erg kan oplopen, dus ik dacht zo van dat ik het beter even na kon vragen :)

Ik heb een iets latere vlucht kunnen nemen voor 75 euro meer. Ik heb nu class H, naast het raam. Mijn eerste vlucht was inderdaad achterin ergens, naast het raam.

Groetjes,
Remco
E 75 of E 100 zijn toch normale bedragen, denk aan de adm kosten etc

Marc1980
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 nov 2008 10:16

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door Marc1980 »

Remcorecano schreef: Ik heb nu class H, naast het raam. Mijn eerste vlucht was inderdaad achterin ergens, naast het raam.
Volgens mij heeft de boekingsklasse niets te maken met waar je zit (voor of achter in de economy, raam of gangpad), binnen de economy klasse dan. Met uitzondering van bulkhead en exit row seats, daar moet je meestal extra voor betalen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door kokka »

De boekingsklasse heeft niets te maken met waar je in het vliegtuig zit, m.u.v de business en economy comfort stoelen natuurlijk. De klm vraagt tegenwoordig extra geld voor stoelen in een rij van 2, exit rows en stoelen voor in de rij, meteen achter het Bulkhead.
De boekings klasse heeft te maken met de mate van flexibiliteit die aan het ticket hangt en de wanneer hij geboekt is.
Het kan dus heel goed zijn dat je met je boekings klasse y (full flex) naast iemand zit die een klasse T (instap prijs) zit, al wordt je tegenwoording met full flex wel automatisch (en zonder extra kosten ) in de economy comfort.

Gr

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

De boekingsklasse heeft niets te maken met waar je in het vliegtuig zit, m.u.v de business en economy comfort stoelen natuurlijk. De klm vraagt tegenwoordig extra geld voor stoelen in een rij van 2, exit rows en stoelen voor in de rij, meteen achter het Bulkhead

nou dan heeft het toch wel degelijk te maken met waar je komt te zitten?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Vlucht wijzigen manila-amsterdam

Ongelezen bericht door kokka »

Nee dus, de extra kosten voor deze stoelen in het vliegtuig zijn voor iedereen ( die geen full flex)hetzelfde, flying blue gold en platinum members krijgen korting op deze toeslag

het is dus niet perse zo dat je met een hogere boekingsklasse meer beenruimte hebt of betere stoelen als mensen met een lage boekingsklasse (ook weer met uitzondering van de full flex)

Ik vlieg zo'n 35 keer per jaar met de klm, ik ben redelijk op de hoogte van deze (naar mijn mening achterlijke) regels

Gesloten