LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vluchttijdenbedrog Neckermann

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Margatreha
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2011 14:42

Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Margatreha »

Ik ben er weer ingetrapt, maanden geleden op de site van Neckermann een reis naar Cran Canaria geboekt op basis van halfpension. Bij de vluchttijden kon je een keuze maken en ik koos voor de ochtendvlucht van 0.500 uur.
Bij een eerdere reis naar Bulgarije (all inn) vlogen we heel laat en konden niets meer krijgen (de bar sloot om 23.00 uur) Gelukkig kregen we een oud broodje van een hotelgast.
Gister heb ik de tickets ontvangen en je raad het al, we vliegen om 15.30 uur.
Het telefoontje naar Neckermann had ik mezelf kunnen besparen. Maar wat heeft het dan voor zin om een vliegtijd te selecteren?? Zo besparen de touroperators kennelijk of is het diefstal? Ik betaal toch voor een hele dag halfpension.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door jolanda77 »

Wat zijn mijn vluchttijden?

De vertrektijden van chartervluchten worden vaak gewijzigd. De vertrektijd die u eventueel bij boeking hoort, is onder voorbehoud. Hetzelfde geldt voor de luchtvaartmaatschappij.

Aanvragen voor bepaalde vluchttijden of luchtvaartmaatschappijen kunnen niet in behandeling worden genomen. Ook na uitgifte van uw ticket (met lokale tijden) blijft het mogelijk dat de vertrektijd of maatschappij met wie u vliegt verandert. Als er sprake is van een vluchtwijziging voor vertrek, brengt uw reisbureau of Neckermann Reizen u op de hoogte. Bij wijzigingen van de terugvlucht, meldt de reisleiding dit op het infobord van uw Neckermann-accommodatie.

Het kan gebeuren dat u ’s avonds heen vliegt en op de laatste vakantiedag ’s ochtends al weer terugreist. Met name op vluchten naar Turkije met Turkse luchtvaartmaatschappijen is dit het geval. Toch zijn dit volledige reisdagen, ook volgens de reisverzekeraar. U kunt geen aanspraak maken op terugbetaling van (een deel van) de reissom.

Vertragingen
Vertragingen van vluchten vallen buiten de verantwoordelijkheid van Neckermann. Als u door vertragingen uw aansluiting met het openbaar vervoer mist, is Neckermann evenmin aansprakelijk. U krijgt ook niets terug als u door het vliegschema een maaltijd mist die bij uw verzorgingspakket is inbegrepen.

Tussenlandingen
Het kan voorkomen dat vluchten, die in principe als rechtstreeks gepland staan, vanwege operationele redenen met een tussenlanding uitgevoerd worden. Dit valt helaas buiten onze invloed.
Op vluchten naar Mexico, Dominicaanse Republiek, Cuba, Kenia, Zanzibar, Sri Lanka, Thailand en Indonesië kan het voorkomen dat u zowel op de heen- als terugvlucht een tussenlanding maakt.
Ook wanneer u vliegt vanaf een regionale luchthaven kan het voorkomen dat u een op de heen- en/of terugvlucht een tussenlanding maakt.

Vluchtschema eind oktober en eind maart
Overlap Winter/Zomerprogramma en Zomer/Winterprogramma
Voor vertrekken eind oktober of eind maart moeten wij een voorbehoud maken voor wat betreft de terugvlucht. Dit in verband met mogelijke wijzigingen in verkeersdagen, luchthavens en luchtvaartmaatschappijen tussen het moment van boeken en de vertrekdatum als gevolg van het ingaan van ons winter of zomerprogramma. Alle eventueel hieruit voortvloeiende consequenties zijn voor eigen rekening.


even voorwarden lezen dan weet uw het dat de tijden veranderen kunnen door transavia off wie dan ook

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Juist ja »

Maaltijdverzorging

Indien u een late heenvlucht en/of vroege terugvlucht heeft, waardoor u het diner op de eerste dag en/of het ontbijt op de laatste dag en/of andere drankjes en hapjes mist, kan geen restitutie van niet genoten maaltijden en versnaperingen plaatsvinden. Het is ook mogelijk dat u bij late aankomst op de heenreis een koude schotel aangeboden krijgt in plaats van een diner, omdat het restaurant dan al gesloten is. Indien er weinig gasten dineren, kan het voorkomen dat de maaltijden worden uitgeserveerd in plaats van dat ze in buffetvorm zijn. In sommige gevallen (zoals in het laagseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie) kan de uitbater van het restaurant besluiten om de maaltijdverzorging in het algemeen te wijzigen van buffet naar keuzemenu of vice versa. Indien er melding wordt gemaakt van een keuzemenu kan dit ook inhouden dat u alleen een keuze wordt aangeboden bij het hoofdgerecht.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Bij een eerdere reis naar Bulgarije (all inn) vlogen we heel laat en konden niets meer krijgen (de bar sloot om 23.00 uur) Gelukkig kregen we een oud broodje van een hotelgast
Je kan toch lekker eten op het vliegveld, voordat je opstijgt.
Ik zie dit probleem niet zo

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Mk »

jolanda77 schreef: zzzz
Feit is gewoon dat bedrijven als Neckerman gewoon liegen om je op het moment van boeken binnen te halen als klant. Dat de tijden later alsnog wijzigen (en he wat toevallig altijd ten nadele van de klant), tja dat staat nou eenmaal in de voorwaarden.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Juist ja »

Mk schreef:Feit is gewoon dat bedrijven als Neckerman gewoon liegen om je op het moment van boeken binnen te halen als klant. Dat de tijden later alsnog wijzigen (en he wat toevallig altijd ten nadele van de klant), tja dat staat nou eenmaal in de voorwaarden.
Wat een onzin. Ook als een vlucht een paar uur eerder gaat dan gepland zijn klanten het er niet mee eens want dan moeten ze weer eerder opstaan en dat wilden ze niet etc etc. Het is voor een klant wat dat betreft nooit goed. Boek lekker een lijndienst vlucht als je vaste tijden wilt. Probleem opgelost. Andere oplossing: reisorganisaties moeten gewoon helemaal geen vluchttijden meer laten zien; die zie je pas in de reisbescheiden. Nooit meer discussies over vluchttijden.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat bovenstaande ook al zegt. Boek lekker met Ryan air vanaf Weeze. Vertrekt altijd om 7 uur in de ochtend.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Dirkie »

Wat bovenstaande ook al zegt. Boek lekker met Ryan air vanaf Weeze. Vertrekt altijd om 7 uur in de ochtend.
Dat schrijft bovenstaande ook, want Ryan Air is een lijnvlucht en geen chartervlucht. En TS schrijft
een reis naar Cran Canaria geboekt op basis van halfpension.
dus aan alleen een (lijn)vlucht heeft TS niet zoveel.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door sjoegel »

Jawel, TS krijgt het advies geen chartervluchten meer te nemen.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Dirkie »

Jawel, TS krijgt het advies geen chartervluchten meer te nemen.
Lijkt wel het antwoord van een helpdesk medewerker. Daar krijg je ook weleens antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt en adviezen waar je niets mee kan. Maar een goed antwoord op je vraag krijg je dan niet. :mrgreen:

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Juist ja »

Dirkie schreef:Lijkt wel het antwoord van een helpdesk medewerker. Daar krijg je ook weleens antwoorden op vragen die je niet gesteld hebt en adviezen waar je niets mee kan. Maar een goed antwoord op je vraag krijg je dan niet. :mrgreen:
Het advies om voortaan een lijndienstvlucht te boeken i.p.v. een chartervlucht als de vluchttijden je heilig zijn is een prima advies lijkt me zo. En als je vindt dat het niet zo is zou ik graag willen weten waarom niet....

Margatreha
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2011 14:42

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Margatreha »

De touroperators kunnen beter de vluchttijden en keuzemogelijkheid van de site halen.Het is compleet zinloos.Ik blijf erbij dat ze dit doen om klanten te lokken.
Hoe eerder je boekt hoe later je vliegt.

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Juist ja »

Margatreha schreef:Hoe eerder je boekt hoe later je vliegt.
Ik voel een nieuwe slogan voor Transavia opkomen...

http://www.transaviazoektslogan.nl/

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leo The Emperor schreef:
Bij een eerdere reis naar Bulgarije (all inn) vlogen we heel laat en konden niets meer krijgen (de bar sloot om 23.00 uur) Gelukkig kregen we een oud broodje van een hotelgast
Je kan toch lekker eten op het vliegveld, voordat je opstijgt.
Ik zie dit probleem niet zo
Lekker eten op het vliegveld? Mag ik weten over welk vliegveld dat gaat?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In ieder geval kun je op vliegveld Eindhoven lekker eten.

Bij de andere vliegvelden kun je in ieder geval lekkerder eten dan een alleen met een stuk oud brood.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Wij zijn vorig jaar wel met die vroege vlucht naar Gran Canaria gevlogen (vliegtuigen zat helemaal vol). Het waren overigens 2 toestellen die op dezelfde tijd vertrokken naar Gran Canaria en om 15.30u die dag vloog nóg een toestel. Dit om aan te tonen dat de vlucht wel bestaat en niet alleen een lokkertje is van Neckermann. Maar zo'n vroege vlucht is ook lang niet alles. Men moet midden in de nacht al op de luchthaven zijn. Voordeel daarentegen je haalt het ontbijt net in het hotel. Bovendien haalt u met de vlucht van half 4 het diner nog, dus heeft u toch nog wat aan het halfpension. Een dergelijk voorbehoud op de vluchttijden wordt gemaakt door alle touroperators en ligt niet alleen bij Neckermann.

Bij de genoemde reis naar Bulgarije wist u op het moment van vertrekken dat het een late vlucht zou zijn, en wist u ook wat de verwachte aankomsttijd dan is. Dat het diner dan niet meer gehaald wordt, had u derhalve kunnen weten. In de kleine letters van de all-inclusive staat ook altijd vermeld wat de ai inhoudt die dat hotel precies biedt (tijdstippen zoals maaltijden van zo laat tot zo laat) en ook of het hotel bijvoorbeeld 24u roomservice heeft welke binnen de ai valt. Dit soort dingen onder het motto van staat het er niet dan is het er niet. Daarom is het raadzaam hotels en ai formules te vergelijken.

Beide gevallen een kwestie van goed de voorwaarden eens doorspitten en vergelijken van allerlei zaken.

De reisdagen beschouw ik standaard als verloren, als er dan nog wat overblijft van de dag is dat alleen maar mooi meegenomen :)

Over verloren dagen gesproken, boek dan bijvoorbeeld maar eens een 9-daagse of 16-daagse reis naar het caraïbisch gebied. Op dag 9 of 16 zit je alleen maar in het vliegtuig op weg naar huis. De vlucht vertrekt op plaats van bestemming namelijk in de avond van dag 8 of 15 (in dit voorbeeld) en vliegt door de nacht naar huis. Op middernacht als je dus in het vliegtuig zit, breekt dag 9 of 16 aan. Dit heet dan toch een 9- of 16-daagse reis. Maar natuurlijk staat ook dit in de voorwaarden vermeld dus dit kan men weten.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het advies om voortaan een lijndienstvlucht te boeken i.p.v. een chartervlucht als de vluchttijden je heilig zijn is een prima advies lijkt me zo. En als je vindt dat het niet zo is zou ik graag willen weten waarom niet....
Volgens mij was het duidelijk dat de TS een (pakket)reis boekt en geen vlucht. En bij een (pakket)reis zit je meestal aan charters vast.
Als je inderdaad de moeite neemt om alles los te boeken, dan zit je niet aan charters vast, maar zijn er weer andere nadelen. Het zou zo maar duurder kunnen zijn, bij eventueel annuleren kunnen er per partij (vlucht, verblijf enz) andere voorwaarden zijn en ga zo maar door.
Het is een keuze die je maakt. Een van de zaken die je zou moeten doen voor dat je die keuze maakt, is het lezen van de voorwaarden, maar dat doet niemand. Iedereen kijkt naar het getal onder de streep, wat er betaald moet worden.
Ik vind persoonlijk wel, dat je niet moet gaan klagen, als de gevolgen van je eigen keuze je niet bevallen. Een van die gevolgen is dat de organisatie van een (pakket)reis jouw vertrektijd bepaald. Jammer maar helaas.

Choco2009
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 okt 2010 08:28

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Choco2009 »

Dit is nu weer zo´n geval, van zeuren!
Terwijl vlucht tijden , ten aller tijden onder voorbehoud zijn!
Boek de volgende keer gewoon een lijndienst en geen charter meer.
Ik ben zelf van mening dat touroperators geen vluchttijden op hun website/ reisgids moeten zetten.
Zo verkom je een hoop gezeur!

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door anita1971 »

Enne TS, een reis begint met het diner en eindigt met het ontbijt.
Dus een ontbijt kun je wel krijgen maar zul je zelf moeten betalen.
Als dat gezeur over vluchttijden.......... wees blij dat je geld hebt om met vakantie te gaan!!!!!!

Margatreha
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 mar 2011 14:42

Re: Vluchttijdenbedrog Neckermann

Ongelezen bericht door Margatreha »

Het is me gelukt! Na wat heen en weer gebel, vertrekken we dus toch in de vroege ochtend,hoera!

Gesloten