LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ellyboon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2017 19:46

Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

Ongelezen bericht door ellyboon »

Ik heb in Januari 2019 een vliegtuigticket retour van Amsterdam-Sharm El Sheikh-Amesterdam online bij GotoGate besteld en betaald. Is travelagent voor o.a. Turkish Airlines. Door mijn eigen onoplettendheid en automatisch "fill inn van google" heb ikper ongeluk bij mijn voornaam elly neergezet ipv Cornelia, mijn officiele voornaam op paspoort! Ik zag het enkele dagen later en meteen gebeld naar GotoGate die me doorverwezen naar Turkish Airlines om dit probleem op te lossen, want natuurlijk weet ik dat dit niet correct is! Na bellen en emails met Turkish airlines kreeg ik uiteindelijk bericht dat deze ticket gecanceled moest worden en ik nieuwe ticket kon bestellen. De customerservice was zo onduidelijk en traag. Ik had mijn accomodatie apart geboekt. Dus het ging alleen om de ticket die nu 30 euro duurder is inmiddels. Affijn nieuwe ticket besteld en kreeg gisteren de mededeling van de klantenservice Turkish airlines dat ik geen teruggave zou krijgen van foutief ingetikte ticket!! Ik baal hier echt van! Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe krijg ik mijn geld terug. Het zou toch van de gekke zijn dat door een foutieve voornaam ik een ticket van 300 euro niet terugkrijg? Ik vlieg pas 12 maart 2019. Graag advies wat te doen. Ben ik hier voor verzekerd via mijn reis -en annuleringsverzekering , WA verzekering?? Of kan ik fluiten naar mijn geld. Ik vind het indrisen tegen alle normale vormen van klantenservice!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Beste antwoord
Gekozen door ellyboon

Re: Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

door sylvesterb » 07 feb 2019 08:53

Kees2850 schreef:
07 feb 2019 08:46
Wat staat er in de voorwaarden? Bij sommige vliegmij. kun je voor € 90,-- naam veranderen op ticket bv. Je kan ook luchthavenbelasting terugvragen van eerste ticket.
Bij Easyjet was ik heel vriendelijk gaan bellen en aanpassing werd gratis gedaan. Maar in dit geval heeft u al een nieuw ticket gekocht en heeft u een oude ticket voor iemand die Elly heet volgen haar paspoort en die Elly kan/mag ook gewoon vliegen. Hoe onterecht het ook klinkt, u zult er waarschijnlijk weinig aan kunnen veranderen.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kees2850 schreef:
07 feb 2019 08:46
Wat staat er in de voorwaarden? Bij sommige vliegmij. kun je voor € 90,-- naam veranderen op ticket bv. Je kan ook luchthavenbelasting terugvragen van eerste ticket.
Bij Easyjet was ik heel vriendelijk gaan bellen en aanpassing werd gratis gedaan. Maar in dit geval heeft u al een nieuw ticket gekocht en heeft u een oude ticket voor iemand die Elly heet volgen haar paspoort en die Elly kan/mag ook gewoon vliegen. Hoe onterecht het ook klinkt, u zult er waarschijnlijk weinig aan kunnen veranderen.

ellyboon
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2017 19:46

Re: Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

Ongelezen bericht door ellyboon »

Dank voor de tips. Ik ga kijken of ik mijn luchthavenbelasting terug kan krijgen enne top van Easy Yet dat ze de naamswijziging wel gewoon hebben gecorrigeerd!
N.B. Kees2850
elly is mijn roepnaam en staat niet in mijn paspoort vermeld dus ik kon en mocht niet vliegen met deze ticket!!
En mijn officiele naam wilden ze dus niet aanpassen bij Turkish Airlines. Vandaar compliment voor de eayyet behandeling!!

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Voornaam e-ticket verkeerd, kan niet veranderd, nieuwe ticket, geen teruggave geld van originele ticket??

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Dure les voor de volgende keer:

Eerst goed lezen, daarna zorgvuldig invullen. Volgens mij leer je dat al op de basisschool bij het maken van toetsen.

Op elke site waar je vliegtickets koopt staat duidelijk vermeld dat je de gegevens moet invullen zoals deze vermeld staan op het paspoort of de identiteitskaart waarmee zal worden gereisd

Gesloten