LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Bluejay
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:04

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Bluejay »

Ik wil even doorgeven dat ik ook een brief heb ontvangen van de Boekingscentrale. Ik ga zogenaamd een sponsorcadeau ontvangen ter waarde van € 299,- Euro, omdat ik ben uitgekozen uit dit postcode gebied. Ik moet het wel persoonlijk komen ophalen op 29 oktober in Partycentrum Concordia te 's-Gravendeel. Er staat dat ik beslist NIET naar het partycentrum mag bellen, omdat de eigenaar niets weet. Wel staat er het nummer bij van de Boekingscentrale: 06 29283391. Ik ben niet van plan te bellen, maar ik plaats dit bericht om te voorkomen dat andere mensen hier in trappen. Het riekt naar oplichting. Veel succes met jullie werkzaamheden. O, en natuurlijk overbodig maar ik ga hier niet op in. De brief heb ik nog, in geval jullie bewijs nodig hebben.

mariette4
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 20:27

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door mariette4 »

Ik kreeg gisteren een brief in de bus van Boekingscentrale uit Ulft.
Daarin stond dat ik uit mijn postcodegebied uitgekozen ben om een kado ter waarde van 299,- uitgereikt krijg in een partycentrum.
Ik ben van harte welkom met mijn partner en nog 2 genodigden en als mijn partner meekomt krijgen we een extra kado, nl. een "Espress-koffiezetapparaat" zo staat er.

Omdat ik wel eens wat meer wilde weten over die Boekingscentrale, ben ik het op internet op gaan zoeken en kwam meteen bij Radar uit, dat is niet zo best dus, haha!!!

Ik raad iedereen die ook zo'n brief hebben gehad om er niet op in te gaan!!!! Het partycentrum waar de presentatie (over welness producten)gehouden zou worden en de uitreiking van de kado's plaats zou vinden heb ik opgebeld en zij gaan er direct achteraan. Ik hoop met succes, het telefoonnummer (06 29283391) wat erbij staat heb ik nog niet kunnen bereiken.

Groetjes!!!

schepje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 10:25

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door schepje »

Ook wij kregen een brief. Gisteren, voor 23 oktober in Limmen. Deze brief heeft waarschijnlijk al een tijdje bij de huidige bewoners van ons huis gelegen voordat zij hem doorstuurden. Wij zijn namelijk al twee jaar terug verhuisd en de uitnodiging is dus voor onze huidige bewoners. Maar ik dacht niet geschoten is altijd mis. Ik heb een prijs, dus die ga ik wel even ophalen. Het tweede probleem is dat ik op dit moment slecht ter been ben, dus toch de gedachte : laat maar, komt wel weer een keer. De eer aan mijn zelf houdende dacht ik laat ik me even netjes telefonisch afmelden. Op 06-29283391. Tussen 10 en 12 bellen. Ik bellen. Constant telefonisch in gesprek. Dus dan gaan we maar even op de site kijken of ze ook een rechtstreeks nummer hadden. En nu kom ik hier. Gelezen al die berichten. Bedankt mensen! Nu weet ik zeker dat deze uitnodiging gewoon bij het oud papier hoort.

mariette4
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 okt 2008 20:27

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door mariette4 »

Ik heb het antwoordkaartje teruggstuurt en natuurklijk niet mijn persoonlijke gegevens ingevuld, maar wel een hoop onzin, hahaha!!
Misschien moeten we dat met zijn allen doen. Ik weet niet of het een echt adres is, als het wel zo is zullen ze merken dat we er niet meer intrappen, of is dit een stom idee??

Groetjes!!!

Bluejay
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2008 19:04

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Bluejay »

Het ergste vind ik altijd wanneer mensen die te goeder trouw zijn er in trappen. Wanneer ik er heen zou zijn gegaan, zou ik niets hebben gekocht, maar hoeveel mensen zullen zich in zo'n situatie verplicht voelen? Ik begrijp niet, waarom het niet mogelijk zo'n "bedrijf" juridisch aan te pakken.

CarinC
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2008 19:59

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door CarinC »

Vandaag ook zo'n uitnodiging gekregen. Je vertrouwt het niet helemaal en googelt dan op het telefoonnummer en ja hoor bingo.
Ik ben blij dat ik hier wat over gelezen heb en besluit om niet meer te gaan. Het zou goed zijn als hier wat tegen gedaan zou worden!
Bedankt voor de waarschuwingen.

silvia251178
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2008 22:42

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door silvia251178 »

ben gisteren met mijn moeder in cabauw geweest om haar prijs op te halen van 299 euro, manicureset en espressoapparaat!
het ging inderdaad om verkooppraatjes van matras, kussen, wollendekens, pannenset (alles uit duitsland)
als je iets wilde bestellen dan kon het alleen daar met bon en alleen die dag.
niet intrappen dus........
wij zijn ook niet in zijn verkooppraatjes getrapt maar er waren genoeg mensen die dat wel deden!!
alle mensen die daar aanwezig waren, waren mensen op leeftijd.

de cadeaubeloftes daar hielden ze zich aan:

manicureset (koop je bijv bij action voor 2 euro)
espressoapparaat voor 2 kopjes die het zowat niet doet
en cadeau 299 euro waren 3 daagse overnachting voor 1 persoon (dus voor 2e moest je gewoon betalen, dus dat gaat je dan ook een paar 100 euro's kosten)

wat een oplichters en waarschijnlijk is het maar goed dat ik deze site niet eerder had gelezen, want anders had ik de uitgeprinte versie zo onders zijn neus gehouden, met wie weet alle gevolgen van dien.

vind het zo sneu voor de mensen die er wel intrappen, want het zijn allemaal mensen die al ouder zijn en zonder enig idee van internet etc.

mensen trap er niet in!!!!!!!!

groetjes silvia

san1008
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2008 13:57

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door san1008 »

Ik vraag me af hoe zij aan ons adres komen. Wij wonen in België. Mijn man werkt en sport in Nederland. Mag iemand dan de adressen zomaar doorgeven voor zo'n praktijken zonder ons medeweten of goedkeuren?

Boccopopje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 20:36

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Boccopopje »

Ik ben werkzaam bij een hotel waar ditzelfde bedrijf eens een zaal heeft gehuurd en ook voor aankomende week een zaal heeft gehuurd.
Meerdere mensen die ik ken hebben eens zo'n cheque ontvangen. De mensen die zijn geweest hebben inderdaad wel de beloofde prijzen ontvangen maar het doel is inderdaad om meer producten te verkopen zoals kussens en matrassen e.d.

Hoe men aan de adressen komt weet ik ook niet..... Wel weet ik dat het geen kwaad kan om wel heen te gaan als je maar sterk in je schoenen staat en je niet laat verleiden tot het kopen van extra dingen, dan kost het je namelijk wel geld!!

jdhartog2
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 19:00

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door jdhartog2 »

Mijn schoonzusje kwam bij mij met ook zo'n brief en vroeg mijn mening.
Van dit soort post gaan mijn haren gelijk overeind staan en ben ook of internet gaan zoeken.Ik vond al gauw de bevestiging,dat je hier niet op in moet gaan.Hier was de zaal gehuurd in partycentrum de Doelen te
Purmerend.En ook kan de eigenaar geen nadere informatie geven.Hier
houden wij niet van.En deze brief belandt in het algemeen archief.
Groet Joke.

elsjefiederelsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 19:51

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door elsjefiederelsje »

Hallo mensen,

Wij hebben ook thuis een uitnodiging gekregen op het postcodegebied met de mededeling dat we een cadeaupakket hebben gewonnen t.w.v. 299 euro. Ik vertrouwde het meteen al niet. We zijn uitgenodigd in Zalencentrum Dalzicht in Oldemarkt op 19 november 2008. Ik denk niet dat we daar naar toe gaan, want door het lezen van eerdere berichten op deze site, is het mij duidelijk geworden dat het allemaal verkooppraatjes zijn van dure artikelen. Dus mensen, trap hier niet in!!

groeten, uit Scherpenzeel

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door G7 »

Mijn schoonvader, die al 5 jaar dood is, kreeg ook zo'n uitnodiging om een dezer dagen zoiets bij te wonen met al al die mooie gewonnen prijzen in het Geveltje in Voorst. (sorry, kunnen jullie ook niks aan doen)

Nu vraag ik mij dus ook af, hoe ze aan die adressen komen, dat ze zelfs overleden mensen nog uitnodigen. :shock:

Matrosjka
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 15:41

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Matrosjka »

Ik ben uitgenodigd om op 20 november a.s. naar De Nieuwe Doelen in Enkhuizen te komen om mijn fantastische cadeaus in ontvangst te nemen.
Gelukkig ben ik behept met een gezonde dosis argwaan, dus heb ik die 'Boekingscentrale' even geGoogled.
Zodoende kwam ik op dit forum terecht.
Ik vind dat de onwetende burger ingelicht dient te worden over dit soort verkooppraktijken.
Ik heb de mogelijkheid om me te laten informeren via het internet, maar heel veel oudere mensen (naar mijn idee de doelgroep van de Boekingscentrale) hebben geen computer(ervaring).
Daarom heb ik de krant ingelicht over deze bijeenkomst, en erbij vermeld dat er op dit forum veel informatie te vinden is over de verkooppraktijken.
Hopelijk willen ze er een artikel aan wijden, en worden er op die manier meer mensen van tevoren ingelicht over de gang van zaken tijdens zo'n verkoopdemonstratie.
Ik bedank alle mensen die hun informatie op dit forum hebben gezet.

Koop Geerts
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2008 15:20

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Koop Geerts »

wij hebben vandaag 8 nov ook een cadeaubrief gekregen van 299 euro we hebben gelijk even gegoogeld en ja hoor net wat we al vermoeden oplichters wij moesten op 24 nov bij zaal De Vrolijkheide (moet zijn De Vrolijkheid) in zwolle ons melden om de cadeaus op te halen, niet dus.
verder het zelfde verhaal als in de andere beschrijvingen

Bartjeh
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2008 16:52

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Bartjeh »

Ook wij hebben vandaag een uitnodiging voor 24 november gekregen. Ze zijn die dag niet alleen in Zwolle aktief maar ook in 's Heerenberg in Cafe de Gracht. Hoe komen ze aan ons adres.
Ons( jonge vijftigers met een drukke baan) zullen ze daar niet zien.
We hebben wel wat nuttigers te doen, mensen trap er niet in.

MarthaenPaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2008 12:26

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door MarthaenPaul »

Ik heb dus ook een persoonlijke uitnodiging gehad en ga er zeker niet naar toe. Zonde van de tijd.
Het wordt tijd dat hier eens echt actie in ondernomen wordt. Mensen die er in trappen kunnen met onnodige hoge kosten komen te zitten.
Bedrog dus.
Groet
Martha

denise23
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 aug 2008 12:45

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door denise23 »

Wat ik me afvraag he. Heeft een van jullie wel eens van iemand gehoord of de bestellingen daadwerkelijk zijn geleverd, en hoe de kwaliteit ervan is?

@Elsjefiederelsje, toevallig ook actief op een forum van een tijdschrift?

Boccopopje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 20:36

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Boccopopje »

Ik begrijp wel dat iedereen argwanend is en ook terecht. Maar wat ik niet begrijp is dat iedereen over oplichting praat zelfs al krijgt men de beloofde kado's mee naar huis?? Je zoekt niet voor niets op google omdat je wilt weten wat het is, je zoekt niet niet omdat je bij voorbaat al niet wilt reageren maar omdat je hoopt dat je de prijzen die in de brief staan ook krijgt... Waarom anders deze topic? Iedereen is nieuwsgierig en reageert op het feit dat ze iets 'gewonnen' hebben. En als men die prijzen nu gewoon krijgt en zich niet laat verleiden tot het kopen van iets dan is er toch niets aan de hand? En al zeker geen oplichting naar mijn mening......

Je krijgt je kado's zeer zeker mee, ik heb dit gehoord van een kennis welke hier wel naartoe is gegaan, en de onnodige kosten die gemaakt worden is enkel en alleen te wijten aan de mensen zelf zich toch laten verleiden tot een aankoop van iets anders! Alles wat er nog naast gekocht of verkocht wordt is legaal, je stemt immers zelf in met de koop van iets? Je wordt niet gedwongen iets te kopen volgens mij dus trap je ergens in dan kun je enkel en alleen jezelf beschuldigen!

Morgen kan ik meer zeggen over hoe het daadwerkelijk gaat.
Mijn moeder gaat morgen namelijk mee met een vriendin die ook zo'n uitnodiging heeft gekregen.

wendy1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:17

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door wendy1983 »

trap er niet in
pure oplichterij

Boccopopje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2008 20:36

Re: Vraag over Boekingscentrale Postbus 166 7580 AD Losser

Ongelezen bericht door Boccopopje »

Oke, ik zou even laten weten hoe het mijn moeder vergaan is na het ophalen van haar gewonnen kado's....
Helaas kwam ze te laat vanmorgen omdat ze een ongeluk had gehad met de auto.
Voor deze meneer geen reden om haar toe te laten ondanks dat ze maar 5 minuten te laat waren... Ze moest de 2e lichting maar bezoeken welke om half 2 zou zijn. Dit heeft natuurlijk alles te maken net het verkooppraatje....
Mijn moeder gaf aan wel wat beters te doen te hebben dan en is niet meer geweest.
Ik heb van mensen die wel zijn geweest wel het 1 en ander gehoord.
De kado's zijn van matige kwaliteit en het pakket is zeer zeker niet t.w.v. 299.00 euro. Alles heeft als doel om zoveel mogelijk andere dingen te verkopen en dit op een zeer dwangmatige en zelfs onbeleefde manier. Het personeel hier werd zoiezo al een paar keer belachelijk benaderd en wij zijn er van overtuigd onze vergaderzalen hier niet meer voor te lenen!! Ook heb ik vernomen dat er een aantal zeer heftige discussies zijn gevoerd tussen "winnaars" en de man die het allemaal regelde!

Mijn aanrader is dan ook er niet in te trappen en je vrije tijd niet aan zoiets te besteden! En dit kan ik dus zeggen n.a.v. de reacties van mensen die daadwerkelijk zijn geweest en n.a.v. de onbeschoftheid tegenover het personeel van het bedrijf welke zijn vergaderzalen ter beschikking stelt!

Gesloten