LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
petervero
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2018 10:23

Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door petervero »

Ik had voor mijn 78 jarige moeder die alleen moest vliegen, een vlucht geboekt met de initialen van mijn moeder, ze mocht niet mee met de vlucht omdat de volledige voornamen van mijn moeder er niet op stonden. Ik had de volledige moeten schrijven. Hoe kunnen jullie zoiets weigeren?Ik heb gebeld met Transavia en ze waren erg verbaasd dat jullie daarom iemand niet meenemen. Ze is daarbij door een [ongefundeerde bewering verwijderd] mevrouw vreselijk behandeld en behoorlijk onbeschoft naar mijn moeder toe. Nooit meer Veuling voor ons. Ze kon gelukkig met Transavia de zelfde dag nog naar Alicante. Zal ik het geld terug krijgen van Veuling?
Laatst gewijzigd door Radar op 27 mar 2018 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee wat een leeftijd er mee te maken heeft, maar zoals u heeft kunnen zien bij het invullen van de gegevens moet u de naam opgeven zoals deze in het paspoort staat.
Geld terug kunt u wel vergeten, het ligt niet aan Vueling dat uw moeder niet mee mocht. Dat is overigens niet alleen bij Vueling, maar bij alle ondernemingen.
De volgende keer zelf iets beter opletten en de schuld neerleggen bij diegene die het veroorzaakt heeft, uzelf dus.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 27 mar 2018 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Brahms »

petervero schreef:Ik had voor mijn 78 jarige moeder die alleen moest vliegen, een vlucht geboekt met de initialen van mijn moeder, ze mocht niet mee met de vlucht omdat de volledige voornamen van mijn moeder er niet op stonden. Ik had de volledige moeten schrijven. Hoe kunnen jullie zoiets weigeren?Ik heb gebeld met Transavia en ze waren erg verbaasd dat jullie daarom iemand niet meenemen. Ze is daarbij door een donkere mevrouw vreselijk behandeld en behoorlijk onbeschoft naar mijn moeder toe. Nooit meer Veuling voor ons. Ze kon gelukkig met Transavia de zelfde dag nog naar Alicante. Zal ik het geld terug krijgen van Veuling?
En bij Transavia mocht je moeder gewoon mee, slechts met ingevulde initialen ?
Dat is mij nog nooit gelukt, naam (voor en achter) altijd voluit geschreven zoals in paspoort.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Waarom bel je Transavia als je een probleem hebt met Vueling?
Ik denk trouwens dat Vueling u ook niet als klant wilt als u op zo'n toon over haar personeel praat.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door arvandongen »

petervero schreef:Ik had voor mijn 78 jarige moeder die alleen moest vliegen, een vlucht geboekt met de initialen van mijn moeder, ze mocht niet mee met de vlucht omdat de volledige voornamen van mijn moeder er niet op stonden. Ik had de volledige moeten schrijven. Hoe kunnen jullie zoiets weigeren?Ik heb gebeld met Transavia en ze waren erg verbaasd dat jullie daarom iemand niet meenemen. Ze is daarbij door een donkere mevrouw vreselijk behandeld en behoorlijk onbeschoft naar mijn moeder toe. Nooit meer Veuling voor ons. Ze kon gelukkig met Transavia de zelfde dag nog naar Alicante. Zal ik het geld terug krijgen van Veuling?
In eerste instantie had ik willen zeggen dat het algemeen bekend zou mogen zijn dat de opgegeven naam exact moet overeenkomen met de gegevens op het paspoort. Onder het mom van 'veiligheid' kunnen schrijffouten, roepnamen en alle andere afwijking t.o.v. het paspoort worden afgewezen.

Bij nadere bestudering van de website van Vueling, moet ik zeggen dat dat er niet erg duidelijk staat. Bij invulvakjes "dhr/mevr", "Naam", "Achternaam", zou je best kunnen denken te mogen volstaan met initialen en achternaam. Ook de vervoersvoorwaarden van Vueling geven daar geen duidelijke richtlijn voor. Slechts als de initialen met tussenliggende punten worden ingevuld, geeft de website een error.

Je zou eens contact kunnen opnemen met Vueling. Misschien zijn ze coulant. Maar, zelfs als je niet zelf je geld zou terugkrijgen, passen ze misschien hun website en voorwaarden aan, zodat anderen niet in dezelfde valkuil hoeven te vallen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Brahms »

Sorry hoor, "naam" en "achternaam" lijken me toch voor geen andere uitleg vatbaar, of je moet een naam hebben welke slechts uit één letter bestaat.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door yan »

Gelukkig, blij om te horen dat de controlles correct worden uitgevoerd.
Onjuiste/incomplete info verstrekken is weigeren: Vueling, top gedaan !

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Brahms schreef:Sorry hoor, "naam" en "achternaam" lijken me toch voor geen andere uitleg vatbaar, of je moet een naam hebben welke slechts uit één letter bestaat.
Deels mee eens. Echter, wordt hier roepnaam bedoeld? Of doopnaam?
Bovendien zijn er ontzettend veel aankopen die je op internet kan doen waarbij er "naam" "achternaam" staat en waarbij er volstaan kan worden met initialen en achternaam. Zelfs soms bij invulgegevens voor creditcardbetalingen.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Icasheb »

Volgens mij is het over het algemeen bekend dat je altijd je eerste voornaam moet invullen. Voor zover ik weet geldt dit voor alle vliegtuigmaatschappijen. Een simpele google zoekopdracht zegt dit ook:

https://www.vernoeming.nl/naam-vliegticket

Dus ik zie niet in waarom vuelling zou moeten vergoeden, het staat overal zo duidelijk. Er staat ook op het moment van boeken gewoon 'naam' en niet initialen.

En wat heeft er mee te maken dat een mevrouw die uw moeder te woord stond donker is?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

arvandongen schreef: Deels mee eens. Echter, wordt hier roepnaam bedoeld? Of doopnaam?
Bovendien zijn er ontzettend veel aankopen die je op internet kan doen waarbij er "naam" "achternaam" staat en waarbij er volstaan kan worden met initialen en achternaam. Zelfs soms bij invulgegevens voor creditcardbetalingen.
Net gekeken bij Vuelling en geprobeer te boeken
Op de pagins waar ik mijn eigen gegevens moet invullen staat bovenaan in lichtblauw
Voer de gegevens precies zo in als ze op het identiteitsdocument staan.
Wat is daar onduideljk aan?

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door arvandongen »

taxikemperman schreef: Net gekeken bij Vuelling en geprobeer te boeken
Op de pagins waar ik mijn eigen gegevens moet invullen staat bovenaan in lichtblauw
Voer de gegevens precies zo in als ze op het identiteitsdocument staan.
Wat is daar onduideljk aan?
Interessant. Ik heb hetzelfde gedaan (tot aan de betaling) voordat ik mijn post plaatste.
Nu nog eens met safari en met chrome. In alle gevallen komt bij mij die mededeling niet tevoorschijn. Misschien zie je het als je een vueling-account aanmaakt?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Nee hoor geen account.
Willekeurige vlucht
Willekeurige datum
Willekeurige tijd
Blad persoonsgegevens bovenaan tekst

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Moneyman »

taxikemperman schreef:Nee hoor geen account.
Willekeurige vlucht
Willekeurige datum
Willekeurige tijd
Blad persoonsgegevens bovenaan tekst
Bij mij heet dat geen "persoonsgegevens", maar "passagiergegevens", en ik krijg géén blauwe balk. Ik zit direct op vueling.com, jij?

stofzuigertje

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

A.B.Cohen is mogelijk..... dus de website geeft geen waarschuwing bij 1 letter dat je volledige voornaam moet invullen.

Bij andere aanbieders komt dit wel als Rood en geweigerd!
Maar wat als je voornaam te lang is, dan past het niet in het vakje en moet je volledig invullen maar geprint alleen eerste deel.

Enkele landen hebben soms erg lange legale voornamen die niet in vakje passen!
Wel word Bram geweigerd als hij Abraham in paspoort heeft staan....
Tegen extra betaling het aanpassen doen ze vrijwel allemaal en waarom hier niet?
Dit is niet goedkoop maar het kan.
Zo kan Abraham als Abarham geschreven nog gecorrigeerd worden voor veel geld!

Dit is voorbeeld naam en leuk ABCtje dat een collega had.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door marnix »

hee, welke sneuneus heeft mij verraden?
mooi!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Hierbij een printscreen.

Ook bij mij geen mededeling in lichtblauw.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Op de mobiele website van Vueling komt er wel een blauwe balk met de eerder genoemde mededeling.

Dus: Als mevrouw van 78 haar eerste vliegreis geboekt zou hebben via haar smartphone, dan is ze inderdaad verwijtbaar nalatig geweest.

In alle andere gevallen zou ik even contact opnemen met Vueling.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dan heeft ze alsnog haar naam niet ingevuld en alleen haar initialen.

Moneyman
Berichten: 30039
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door Moneyman »

marnix schreef:hee, welke sneuneus heeft mij verraden?
mooi!
Ehm, watte?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Vueling: moeder (78) mag niet mee vanwege invullen initialen

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij is dit forum wel klaar met alle naam-op-vliegtuigticket problemen...

Gesloten