LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarborgfonds

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Dyana65
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 11:05

Waarborgfonds

Ongelezen bericht door Dyana65 »

Iemand heeft mijn auto beschadigd op een parkeerterrein en is weg gegaan. Dat was in November. Ik heb binnen 14 dagen het Waarborgfonds ingeschakeld en alle benodigde papieren ingeleverd. Nu is mijn verzekering ermee bezig omdat dat van het Waarborgfonds moest. Toen ik van de week naar de status informeerde, bleek dat ze de datum van de politie-aangifte nodig hadden. Dat weet ik nu dus omdat ik zelf bij de verzekering informeerde. Ik vind dit een waardeloze organisatie. Het duurt veel te lang en ze doen niet veel om je te helpen. Meer van dit soort ervaringen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarborgfonds

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u zult toch aangifte gedaan hebben bij de politie en die aangifte ingeleverd hebben? En daar staat toch ook een datum op?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Waarborgfonds

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee.

Erthanax
Berichten: 9685
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waarborgfonds

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een jaar of wat geleden heb ik ook een beroep gedaan op het wasrborgfonds. Dat ging toen snel en probleemloos. Ik kan me niet herinneren dat mijn eigen verzekering daar nog een rol bij speelde. Ik had wel aangifte gedaan bij de politie. Je moet namelijk aantonen dat je je hebt ingespannen om de dader te achterhalen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Waarborgfonds

Ongelezen bericht door Brainless »

Je moet niet binnen 14 dagen een claim indienen, je moet binnen 14 dagen aangifte hebben gedaan (als je een kenteken weet zelfs gelijk na het ongeval).
Indienen van de claim kan zelfs binnen 3 jaar.
Ik heb schade en de dader is onbekend. Moet ik aangifte doen bij de politie en, zo ja, hoe snel?

Ja, als u het voertuig heeft gezien dat de schade veroorzaakte, maar u heeft geen kenteken, doe dan direct politie-aangifte. In andere gevallen heeft u tot maximaal 14 dagen de tijd om actie te ondernemen. Wacht u te lang met actie ondernemen vergoeden wij de schade niet.
https://waarborgfonds.vereende.nl/veelgestelde-vragen

Dyana65
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2018 11:05

Re: Waarborgfonds

Ongelezen bericht door Dyana65 »

Ik heb na een paar dagen aangifte gedaan bij de politie. Maar nu, na 4 maanden en nog steeds geen resultaat van het Waarborgfonds, hoorde ik dat ze de datum van de politie aangifte niet weten. Doen ze 4 masnden over. 1 telefoontje naar de politie en ze weten het. Heb ik ze laten weten en nu dus maar weer afwachten. Mij is verteld dat je binnen 14 dagen het Waarborgfonds moet inlichte .

Gesloten