Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Theocornelissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2021 19:13

Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door Theocornelissen »

Goedenavond, wij wachten al vanaf 29/04/2020 op de terugbetaling van €885 van onze reis doordat de Ukrainse luchtvaartmaatschappij heeft besloten onze vlucht(en) te annuleren als gevolg van het coronavirus. Ik heb al vele malen contact gezocht met Cheaptickets via email en krijg steeds dezelfde berichten terug, dat zij moeten wachten tot UIA heeft uitgekeerd. Wij zijn het wachten nu wel een beetje zat na 9 maanden, dus wat nu te doen?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet, Theo Cornelissen

ineervens
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 13:23

Re: Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door ineervens »

Cheap tickets houdt de kosten zoals bijvoorbeeld voor bagage in bij restitutie met als reden dat ikzelf los bagage heb gereserveerd! Dit kan toch niet? Ik mis ruim 60 euro aan restitutie 3 tickets vakantie april 2020

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja hoor, dat kan prima, je boekt de tickets bij cheaptickets en de bagage bij de maatschappij, dus daar zal je je moeten melden om dat deel terug te krijgen. Alleen krijg je het niet terug, dus bespaar je de moeite.

En Ukraine airlines, tja. Succes! Zowel met retitutie als met het vliegen met ze....dapper, dat wel!

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er lopen hier 2 vragen door elkaar.

Theocornelissen,
Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met je rechtsbijstandverzekering. Ook sommige creditcards maatschappijen bieden een garantie aan. Anders zou je bij een deurwaarder in kunnen schakelen.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door Seinhuis »

ineervens, aan wie heb jij die 60 euro betaald? Aan wie je betaald kan je je geld terug eisen. Je schrijft niet bij wat de situatie is. Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering of deurwaarder om te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

JackAss68
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2021 21:28

Re: Wachten al maanden op terugbetaling Cheaptickets

Ongelezen bericht door JackAss68 »

Zo herkenbaar,
Ik wacht al 15 maanden op restitutie van cheaptickets, boeking van april 2020.
Krijg uitsluitend standaard reply mails maar vervolgens gebeurt er niets.
Inmiddels wel van Ryanair een deel teruggestort gekregen maar het gedeelte dat bij CheapTicket achterbleef wordt maar niet terug betaald. En als je de geschillencommissie waar ze bij zijn aangesloten, volgens mij ook nog een dochteronderneming als je adresgegevens gaat vergelijken, vraagt eerst € 78,00 bemiddelingskosten.

Gesloten