LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

Dus ik kan hier gewoon boeken zonder zorgen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je vanaf Stuttgart wilt vertrekken en terugkomen. Ja ik zou eerst eens bellen.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vergis u niet, Stuttgart is bijna 600 km van Utrecht. Dat is een flinke reis, met alle kosten van dien. Reken uzelf niet rijk!

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door meniles »

Inderdaad Stuttgart is vanuit Utrecht zonder vertraging 5.58u rijden... Gezien de vlucht om 10.15 vertrekt en u zo’n 2 uur van tevoren aanwezig moet zijn zult u dus rond 02.15 snachts moeten vertrekken..

Als u dat ervoor over hebt, het hotel u wat lijkt en eventueel een risico aan wil gaan in het geval van calamiteiten (want geen ANVR of sgr) etc... Dan kunt u inderdaad boeken...

(Wellicht wel eerst ff het hotel checken op tripadvisor)

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

de afbeelding was gewoon een voorbeeld van een vakantie die ik had aangegeven op de site Het is niet het daadwerkelijke wat ik zou boeken dan zou ik voor een andere luchthaven kiezen maar dan valt de prijs nog steeds heel heel erg mee maar het is dus normaal dat de vakantie is op die site zo goedkoop zijn vanwege de luchthavens en vanwege de vliegtuigmaatschappij

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Via de Nederlandse reisbureaus kom je ook goedkoop naar Turkije. Misschien zijn de Nederlandse regels ten opzichte van de Duitse regels duidelijker over alle extra's die vooraf vermeld moeten worden.

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

Nee niet echt daar betaal je wel meer dan 600 euro voor 2 weken

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Spacestar »

rait076 schreef:Dus ik kan hier gewoon boeken zonder zorgen
Wel vreemd dat U dit aan de forum gebruikers moet vragen!
Een beetje meer zelfvertrouwen, en dan de gok 'zelf' maar wagen.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door BL2 »

Over welk hotel hebben we het nu. De reiskosten zullen toch uit de lengte of breedte moeten komen.
Er zijn heel wat hotels rond de Middelandse zee waar je niet graag wilt zitten......

Even ter vergelijk:
Een Lan.dal huisje zonder eten, vervoer of beddengoed kost al E 600,- per week......

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

in principe heel normaal Ik had al voor werk gedaan door het bedrijf te controleren hun naam te controleren een Facebookpagina te controleren en de recensies te lezen op het internet maar dat zag er allemaal goed uit Ook kwam ik af en toe hier en daar iets tegen op forums over dit bedrijf maar dat was niet slecht maar juist allemaal goede verhalen maar dan nog vond ik de prijzen wel een beetje vreemd als je in Nederland voor vakantie van 2 weken minstens €800 moet betalen in het hoogseizoen en bij hun in Duitsland het al voor €500 en zelfs nog minder zou kunnen ga ik een beetje twijfelen Vandaar dat ik hier op het forum om jullie Hulp heb gevraagd misschien waren er mensen die er ook wel eens geboekt hebben maar goed Inmiddels vertrouw ik het bedrijf want ik ben er achter gekomen dat ook Neckermann zaken doet met hun dat heb ik gevraagd aan Neckermann in Duitsland en Nederland en ze doen allebei zaken met dit bedrijf en ik heb ze gevraagd of het gewoon een betrouwbaar bedrijf is en zij hebben we allebei verteld dat het goed zit dus allemaal Bedankt voor jullie reacties Ik ga met een gerust hart op vakantie.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Spacestar »

Een hele fijne vakantie.. En laat daarna even weten hoe het is gegaan (voor toekomstige Poot vakantiegangers).

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, de meeste aanbieders van pakketreizen gebruiken niet de goedkope vliegmaatschappijen als bijvoorbeeld Ryanair. Als men op de vlucht al zeker 200 euro kan besparen, dan scheelt dat inderdaad erg veel.

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

wat ik heb begrepen is dat je inderdaad met een hele goedkope vliegmaatschappij vliegt je misschien weinig beenruimte hebt en dat je in een Basic 3-sterren hotel verblijft hoe dat gaat uitpakken ben ik ook heel erg benieuwd na maar in principe kom ik niet naar Turkije voor het hotel maar kom ik daarvoor het land en om lekker te genieten en tot rust te komen dus als ik gewoon en simpel bed heb met een schone kamer en airconditioning en een schone badkamer en er is iedere dag gevarieerd eten dan ben ik al helemaal tevreden de rest zal me een worst wezen ik hoef niet luxe zoals een plasmatelevisie wi-fi op de kamer een handdoekservice en weet ik het wat allemaal en een bad en noem maar op al die dingen heb ik niet nodig en aangezien je in Duitsland niet beperkt bent tot één stuk handbagage maar je gewoon zoveel koffers mee kunt nemen als je wil neem ik ook zelf beddengoed mee en zelf handdoeken die ik al thuis heb liggen en ik heb bij de kringloopwinkel gewoon bijna nieuwe strandhanddoeken gekocht Dus die neem ik dan ook lekker mee dat scheelt ook allemaal en dan heb je toch denk ik wel een hele leuke vakantie voor een hele leuke prijs en ik zal er ook zeker als ik terug ben een leuke recensie overplaatsen hier en op Zoover en op Facebook om anderen te vertellen hoe het was en of ze wel of niet moeten boeken bij deze reisorganisatie uit Duitsland het zal de eerste vertrekdag zal het een beetje stressen zijn en een beetje krabjes in het vliegtuig zitten en een hele lange busreis van Antalya naar Alanya maar eenmaal de bus uitgestapt in Alanya en aangekomen bij het hotel kan mijn welverdiende vakantie van 2 weken beginner.

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Veel plezier!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door grun »

rait076 schreef:aangezien je in Duitsland niet beperkt bent tot één stuk handbagage maar je gewoon zoveel koffers mee kunt nemen als je wil neem ik ook zelf beddengoed mee en zelf handdoeken die ik al thuis heb liggen en ik heb bij de kringloopwinkel gewoon bijna nieuwe strandhanddoeken gekocht Dus die neem ik dan ook lekker mee dat scheelt ook allemaal
Ik betwijfel of dat waar is. Bij Lufthansa mag u in economy maar 1 handbagage van 8 kg en 1 koffer meenemen van 23 kg. De voorwaarden voor Pegasus Airlines, waarmee u wilt reizen, staan hieronder in de link. Meer koffers maken het vliegtuig zwaarder en dat moet daarom meer brandstof tanken. Die kosten worden doorberekend aan u.
https://www.flypgs.com/en/useful-info/i ... #item-2081

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door meniles »

Ik wens u een prettige vakantie en hoop dat mijn voorgevoel niet wordt bevestigd..

Overigens dat ‘je mag in Duitsland zoveel bagage meenemen als je wilt’ klopt natuurlijk niet, dus laat uw beddengoed aub thuis om teleurstelling te voorkomen.

Wel ben ik nog altijd benieuwd om welk specifiek hotel het nu gaat en via welke touroperator wordt geboekt. Het reisbureau mag dan wel oke zijn, ik zag in uw printscreen dat ze ook reizen van Xpur aanbieden en die staan minder goed aangeschreven (tip: Google)

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door grun »

BL2 schreef:Over welk hotel hebben we het nu.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hopelijk deelt TS die informatie nog met ons.

BL2
Berichten: 4828
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoop dat het hotel wel geluidsdichte kamers heeft, in steden is als Alanya is het dag en nacht zo'n kabaal, daar wil ik nog niet gratis zitten.
Wil je een beetje leuke comfortabele vakantie dan boek je een 5***** hotel, met een iets andere prijsstelling.
De sterren rond de Middelandse Zee zijn nu eenmaal anders dan in Europa.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Holy53 »

BL2 schreef:Hoop dat het hotel wel geluidsdichte kamers heeft, in steden is als Alanya is het dag en nacht zo'n kabaal, daar wil ik nog niet gratis zitten.
Wil je een beetje leuke comfortabele vakantie dan boek je een 5***** hotel, met een iets andere prijsstelling.
De sterren rond de Middelandse Zee zijn nu eenmaal anders dan in Europa.
Boeken altijd centrum van Alanya. Wat de een kabaal noemt vind de ander beetje geluid.
Wij slapen er prima.

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

Kijk luister mensen ik ga niet zo vaak op vakantie als andere want daar heb ik geen budget voor ik leef van een simpele Wajong uitkering en doe daarnaast vrijwilligerswerk en ik zeg eerlijk af en toe doe ik ook een klein beetje bijklussen om een vakantie bij elkaar te sparen heb er daarom ook niet veel verstand van ben al wel eerder in Turkije geweest in Alanya in de plaats kerstel en daar was het niet zo geluid rustig maar nu zeg ik ook eerlijk met een budget van €600 kun je ook niet veel verwachten als je ergens tussen augustus en september 2 weken all inclusive wil zitten denk ik of er moeten mensen zijn die een oplossing hebben of met een idee komen want bij het reisbureau waar ik nu waarschijnlijk ga boeken bieden ze hotels aan die wij Zoover meestal een voldoende score ergens tussen een 6 daarnaast vliegje met een Lo budgetmaatschappij zoals Ryanair Pegasus of een andere goedkope vliegmaatschappij waarbij je heel weinig of nauwelijks beenruimte hebt en waarschijnlijk ook niet land op het vliegveld dat 40 kilometer van Alanya ligt maar je landt op het vliegveld in Antalya waar je vervolgens met een bus nog een hele lange reis voor de boeg hebt maar deze dingen kan ik nog Schlikker je krijgt vervolgens een niet hele luxe kamer maar gewoon bezig en waarschijnlijk is het eten niet heel gevarieerd maar moet ik dit allemaal heel erg vinden want ik kom tenslotte voor het land voor de gezelligheid om tot rust te komen om leuke dingen te doen en niet voor het bed of het hotel als het hotel er prima uitziet en de kamers woorden gewoon netjes schoon gehouden en het bed en de badkamer zijn verder schoon en in orde zou ik het wel prima vinden maar nogmaals ik heb niet zoveel verstand van vakanties hotels of wat dan ook wel als ik boek kijk ik altijd eerst even op Zooverna de reviews meestal zijn dit reviews uit 2017 of eerder en soms zitten er recente reviews tussen maar wat moet ik hiermee Ik wil natuurlijk niet op vakantie aankomen in Turkije en een slecht hotel hebben met smerige eten waar je ziek van wordt en nu maar op een vies bed of een vieze badkamer kan opgelost worden mijn beste vriend die meegaat spreekt Turks en is Turks en die kan heel goed vertellen hoe het moet en in het Turks aangeven mocht de badkamer of slaapkamer of het bed niet schoon zijn dat het goed schoon gemaakt moet worden voordat wij de kamer betreden maar omdat ik er aan zit te denken om bij een lo budget reisbureau de boeken bestaat natuurlijk de kans dat ze ons niet echt goed willen helpen tijdens onze vakantie maar ik zit nog te twijfelen

Gesloten