LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

kijk wat ik een beetje begrijp van deze Loo budget reisbureau is dat wij vliegen vanaf een vliegveld ergens in Duitsland maar dat kunnen we zelf kiezen vanaf waar en dat we vliegen met een goedkope vliegmaatschappij en dat we wel in een 3-sterrenhotel zitten maar waarschijnlijk een goedkoop af Dank hotel of een hotel dat de andere reisbureaus is afgedankt aan dit reisbureau Daar lijkt het een beetje op Maar nogmaals moet ik dit erg vinden en dat het luidruchtig is in Turkije en zeker in Alanya Dat weet ik maar ja tijdens de vakantie slaap ik toch nooit veel en als ik ga slapen kan ik natuurlijk altijd oordoppen in doen en de ramen dicht doenen ik ga daarnaast absoluut niet minder dan 2 weken op vakantie dit omdat ik al meer dan 8 jaar niet op vakantie ben geweest en gewoon weigeren om €600 te betalen voor 10 dagen dan blijf ik liever in Nederland en ga ik hier een beetje vakantie vieren maar dat wil ik liever niet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Je moet zo'n verhaal verdelen in zinnen met punten en komma's ertussen. Zo kom je niet door die woordenbrei heen. Sorry

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

Ja sorry kan er niks aan doen ben nogal dyslectisch.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

rait076 schreef:Ja sorry kan er niks aan doen ben nogal dyslectisch.
Heeft dyslectisch zijn ook met punten en komma’s te maken?

rait076
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jul 2018 22:25

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door rait076 »

ja vooral daarmee heb ik moeite maar het is te lezen en daar gaat het om oke niet super maar je kan het lezen.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door BL2 »

Over welk hotel hebben we het nu in Turkije?

stofzuigertje

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In September is het nog mooi weer maar vele Hotels komen dan leeg te staan.

Dan is een dergelijke aanbieding best mogelijk, vaak gaan ze vlak bij vliegvelden aanbieden, en hier hoeft niets mis mee te zijn.
Wel is bij half vol Hotel soms het zwembad droog gezet, beginnen ze aan herstel van schade, en niet alles geopend.
Maar een Hotel voor deze prijs, dan is de lange vlucht per vliegtuig + lange busreis naar Hotel die eerste en laatste dag verspillen nog maar 12 dagen over...
Dat is beter dan 10 dagen en maar 8 over houden..... 3 weken is relatief nog goedkoper, Hotels zijn lage kosten en de reis is vaak duurste onderdeel...
Als het kan, zoek eens op 3 weken!
Als je voor maar €50,- een week langer kunt.... per dag omgerekend en daar is gratis eten goedkoper dan hier de plaatselijke AH of Jumbo.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door BL2 »

3 weken All Inclusive patat met klamme Burger gaat echt vervelen midden in een wat chaotisch stad.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Terug naar de prijsstrategie en de zekerheden bij Reisbureau Poot:


Zijn reizen in Duitsland goedkoper dan in Nederland?

Vooral gezinnen kunnen geld besparen, omdat kinderen bij Duitse reisbureaus erg veel korting krijgen. Bovendien zijn er in Duitsland aanzienlijk meer reisbureaus met een veel groter aanbod! Cruises en last-minute-reizen kunnen zeer voordelig worden geboekt. Hier komt het altijd aan op individuele gevallen. B.v. kennen duitsers geen meivakantie dus in duitsland gelden dan laagseizoenprijzen.
U kunt tot 50% besparen vergeleken met nederlandse touroperators. Maak gebruik van onze service en vergelijk zelf! Er zijn bestemmingen die bij Nederlanders erg populair zijn en die wij helaas niet of niet voordeliger kunnen aanbieden. Hiertoe behoren de Nederlandse Antillen. Brazilië en Gambia.

Hoe zit het met mijn reisgarantie

Wij zijn aangesloten bij de DRV (Deutsche Reise Verband), die vergelijkbaar is met de ANVR in Nederland. Voor elke reis wordt een verzekeringsbewijs verstrekt. Op deze wijze is de reiziger ervan verzekerd dat hij reeds betaalde geldbedragen terugkrijgt als een touroperator (reisorganisator) niet meer in staat mocht zijn om te betalen enz. – vergelijkbaar met het SGR in Nederland.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Misschien heb ik 'een haar in de soep' gevonden ...

maar misschien doe ik ook iets niet helemaal goed, maar de op de site van het DRV, waarvan Poot lid zou zijn, vind ik onder meerdere rubrieken voor Reisebüro Poot en voor Vliegvakanties.de in Emmerich ... géén match! Daar moet dus bij het bureau flink nagehaakt worden.

Géén Reisebüro, géén Reiseveranstalter en géén Dienstleister der Touristik gevonden!

https://www.drv.de/mitgliedschaft/drv-m ... suche.html

PS. Ik heb inmiddels het Verband DRV aangeschreven, maar of die in het weekend reageren?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 jul 2018 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Holy53 »

BL2 schreef:3 weken All Inclusive patat met klamme Burger gaat echt vervelen midden in een wat chaotisch stad.
Wat vertel je toch voor onzin. Spreek je uit ervaring?
Ik wel. Vaste Turkije gangers. Hebben wat jij schrijft nog nooit meegemaakt. Je kijkt toch van te voren wat het hotel aanbiedt?

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Is dit nou wat de bedoelen met het gezegde: Een poot uitdraaien ???

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door BL2 »

Holy53 schreef:Wat vertel je toch voor onzin. Spreek je uit ervaring?
Snel geteld zeker 10 x in Turkije geweest. Na een "wat mindere 3*** ervaring" verder altijd naar de 5***** hotels geweest.
Maar wij zijn wel klaar met Turkije (het politieke klimaat is helaas niet de onze).

Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door Boesta »

In het buitenland zijn de vliegvakanties vaak goedkoper omdat ze daar niet allerlei (door onze overheid ingestelde) toeslagen kennen. Zonder die toeslagen zijn de Nederlandse reizen ongeveer dezelfde prijs als bv in Duitsland.

Je hebt alleen de kosten van het reizen naar je vliegveld in Duitsland en terug die er nog bijkomen..

derks1970
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2017 14:53

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door derks1970 »

Wij hadden via van hun gehoord en contact opgenomen. Via telefoon ( in het Nederlands ) gezegd wat wij wilde en wat het max mocht kosten. Ze kwamen met diverse opties en alles via hun geregeld. Echt super

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Gelukkig komen er nog een paar positieve ervaringen binnendruppelen (na de Radar-nieuwsbrief) ...
Dat er alleen maar positieve reviews op het internet staan, is echter eerder niet normaal, juist negatieve berichten worden het eerst gepost.

Ik heb van het 'Deutsche Reise Verband' (nog) géén antwoord gekregen. Dat kan meerdere redenen hebben:

1 - Er wordt géén informatie aan particulieren gegeven, maar dan had er een info over moeten komen
2 - Er klopt iets werkelijk niet en men reageert vooreerst niet (administrtief en intern foutje misschien?)
3 - Het lidmaatschap is inderdaad een fake-bericht en dan reageert niemand meer, behalve een advocaat

Omdat er nu geen schot in de gang van zaken zit, heb ik het Reisebüro zèlf als consument eens aangeschreven en wacht nu op een antwoord.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door gosewijn »

heb ik het Reisebüro zèlf als consument eens aangeschreven.


Hoe doe je dat anders dan ?.

welie100
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2018 16:56

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door welie100 »

Wij boeken al jaren bij poot top service, nl sprekend en vooral in de schoolvakanties loopt het voordeel op honderden euro 's p.p zelfs bij vertrek vanaf amsterdam tevens netjes aangesloten bi (DRV). niks mis mee. :D

willemwriter
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2004 11:19

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door willemwriter »

[Bericht verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 jul 2018 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wie is er bekend met het Duitse reisbureau poot?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het reisbureau Poot (directie) heeft inmiddels geantwoord en legt uit dat de Branchevereniging niets met consumenten heeft :

Ons Reisbureau “Reisbureau Poot” is al lang geen lid van de DRV meer. Maar de DRV in Duitsland is alleen een branchenverband die de interessen van de reisbranche tegenover de politiek behandelt. In eersde instantie zijn er alleen de touroperators lid en er worden ook alleen de interessen van deze touroperators en niet van de reisburos en voral niet van de consument na voren gebracht, vandaar zijn we geen lid. De DRV is niet aanspreekbaar voor consumenten dus heeft voor u helemaal geen belangstelling. Een geschillencommissie kennen wij in Duitsland niet.

Indien iets bij een reis fout loopt kunt moet u dat meteen bij de touroperator melden en eventuele bewijzen bewaren (b.v. fotos, boarding passen). Kann de touroperator niet helpen kunt u achteraf „mindering van de reissom“ vragen. We bemiddelen graag tussen de partijen indien u bij ons een reis boekt. Maar dit is ook niet vaak het geval. De quote ligt bij onder 0,5% van de reizen die wij boeken.


OPVALLEND: Het eerder geposte citaat over het lidmaatschap DRV op de eigen website Vliegvakanties.de ... is nu plotseling verwijderd!!
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 16 jul 2018 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten