WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 19493
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora » 10 mei 2019 13:57

breien schreef:
10 mei 2019 13:47
Bosje rozen van de Jumbo lijkt me voldoende compensatie voor al het leed.
Moet de WTC wel even opletten dat er 10 in die bos zitten, anders komt er weer een topic. :roll:

Theotrucker
Berichten: 3256
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 mei 2019 13:57

Voor iemand die aangeeft niet meer via WTC te boeken zal er niet lang nagedacht hoeven te worden voor een compensatie. Het doel van een compensatie is om iemand positief te stemmen zodat de relatie in de toekomst nog stand houdt. Dit is dus niet meer nodig.
Dus doei!

fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 14:01

Als dit een echt topic is heb ik plaatsvervangende schaamte.....

juliomariner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner » 10 mei 2019 14:03

Met ale respect maar al deze moeite en negatieve energie voor nog geen 4 tientjes?

NeoDutchio
Berichten: 5613
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 10 mei 2019 14:22

Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
De schade is:
1. dat ik een E-ticket toegezonden kreeg waarop mijn persoonsgegevens verkeerd door het systeem van het WTC werd overgenomen.
Dit is zeer onprofessioneel omdat je als klant recht hebt op een ticket waarop je gegevens correct overgenomen zijn.
Dat is geen schade voor u. U lijdt er immers geen verlies door.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
2. De service van het WTC was zeer onprofessioneel omdat ze mij, in eerste instantie, niet een ticket wilden sturen waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Pas nadat ik vele malen had gemaild en gebeld kreeg ik een juiste ticket.
Ook hiervoor heeft u geen kosten hoeven te maken.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
3. Incorrecte informatie door WTC; mij werd verteld dat een verkeerd gespelde naam op E-ticket geen nadelige consequenties heeft. Echter tijdens mijn reis werd mijn E-ticket wel gecontroleerd.
U kon gewoon mee in het vliegtuig en hebt geen extra kosten hoeven te maken. Dus wederom geen schade voor u.
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:33
Kortom; de service en de manier hoe i werd behandeld was zeer onprofessioneel en is heel kwalijk te noemen. Ik hoop daarom dat WTC mij een compensatie geeft in vorm van een geldbedrag.
Slechte service geeft geen schade die gecompenseert moet worden. Als ik bij elke ‘slechte’ behandeling een genoegdoening moet gaan eisen heb ik geen leven meer. Overal gaat er wel eens iets mis, maar elke fout hoeft niet afgekocht te worden.

Simpelweg nog een keer: u hebt geen schade geleden en er hoeft dus ook niets gecompenseerd te worden. Als de enige herinnering aan een mooi reis dit akkefietje is, dan mag ik hopen dat u wel foto’s gemaakt hebt.

juliomariner
Berichten: 1049
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner » 10 mei 2019 14:28

Helemaal eens met Neodutchio
Kort gezegd, zeuren om te zeuren.
Hopen om beter te worden van een fout van een ander (zie de fout ook nog op tijd heeft hersteld.
Als hij zijn zin niet krijgt gaan lopen klagen op internet "om andere consumenten te waarschuwen) jaja

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani » 10 mei 2019 14:30

Ik moet mij schamen? Nou, als het mijn eigen fout was dat mijn naam verkeerd gespeld staat op een ticket ja dan hoef ik mij te schamen.
Echter, nu ging het om een fout van WTC zelf. Een fout die zij niet wilden herstellen en waarvoor ik zelf veel moeite moest doen.

Dat is echt not done!

fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 14:44

Wat leven we toch in een fantastisch land als dit de problemen zijn die mensen bezighouden. Een typefout.

Hele topic geloof ik niks van.

Jefdus
Berichten: 842
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Jefdus » 10 mei 2019 15:32

Kom op zeg, stap uit dat sneeuwvlokjesgedrag. Jij (of welke consument dan ook) bent niet het centrum van de wereld en commerciële bedrijven bestaan niet alleen maar om het jou (of andere consumenten) optimaal naar de zin te maken.

breien
Berichten: 2659
Lid geworden op: 01 nov 2014 12:51

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door breien » 10 mei 2019 15:43

Ze maakten ern fout die helemaal niet hersteld had hoeven te worden.

Moneyman
Berichten: 13166
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 mei 2019 15:47

Van schadevergoeding kan slechts sprake zijn indien er schade is. In deze casus zie ik slechts twee mogelijke schades: eventuele belkosten en eventuele tijd. Of er sprake is van die posten, valt niet uit de casus op te maken.

De standpunten dat er geen schade is, zoals o.a. door NeoDutchio keihard ingenomen worden, zijn dus nergens op gebaseerd en weer eens veel te stellig.

Let wel; dit staat los van de vraag wat we vinden van het claimen van deze kosten :wink:

fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 16:20

Maar die schade moet toch ook ergens op gebaseerd zijn? De maatschappij gaf zelf aan dat de typefout geen gevolgen zou hebben voor de geldigheid.

Moneyman
Berichten: 13166
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 mei 2019 16:25

Dat kan WTC wel zeggen, maar dat zegt natuurlijk niets. Als TS ergens in den vreemde een issue heeft omdat er ergens iets niet klopt, is het niet WTC die een probleem heeft, maar TS. WTC heeft gewoon iets fout gedaan en moet dat herstellen.

Als jouw loodgieter de afvoerpijp van de dakgoot een halve meter naar links bevestigd, accepteren we ook niet "ja maar, hij doet het gewoon".


fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 16:35

Dat vind ik een rare vergelijking.
Een ticket is een bewijs voor een te leveren dienst (vliegreis) en indien deze ondanks een schoonheidsfoutje gewoon geldig was heeft TS 'onkosten' gemaakt omdat hij het niet geloofde.

Blijkt dat TS gelijk had en zonder zijn handelen inderdaad een ongeldig ticket had gehad dan is het uiteraard een heel ander verhaal.

Maar goed..ik denk er het mijne van en prijs me gelukkig geen slapeloze nachten over de schade afhandeling te hebben van dit soort issues.

moederslink
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink » 10 mei 2019 16:55

Aan de andere kant :
wanneer je zelf een voorletter of naam verkeerd typt bij het boekingsproces kan dit wel degelijk gevolgen hebben en kun je ter plaatse zelf nog veel bijbetalen om het alsnog gecorrigeerd te krijgen.
Er zijn genoeg topics over aangemaakt en dan vinden we de boeker een oen.
Nu maakt WTC een fout bij het typen en zegt dat dit geen gevolgen heeft , maar het had wel een probleem kunnen opleveren bij het inchecken.
WTC heeft het alsnog op het laatste nippertje, op de allerlaatste dag, gecorrigeerd en ik snap best dat de TS hier stress van heeft ondervonden.
Moet deze stress en het gebel en gemail financiëel gecompenseerd worden? Misschien......
Daarover valt te twisten....
Zelf zou ik daar zeker geen negatieve energie in stoppen omdat dit idd geen Amerika is waar op iedere fout een claim wordt gelegd.

fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 17:13

Als je zelf de fout maakt staat het ook overal fout. Dat blijkt hier volgens de maatschappij niet hét geval te zijn.
Anjani schreef:
10 mei 2019 09:06
Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden.
Dat TS een correct e ticket wilt snap ik ook. Dat TS een vergoeding wilt.......

Je ziet het op het forum steeds meer...ik heb een telefoontje moet plegen, Postnl was 20 minuten te laat, ik heb een wasmachines besteld die niet de volgende dag geleverd werd, ik ben naar de supermarkt gelopen maar de melk was op..... Heb ik recht op een schadevergoeding?
Laatst gewijzigd door fonsflons op 10 mei 2019 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink » 10 mei 2019 17:17

Tja dat had ik ook gelezen, maar dan moet je dat dus maar gewoon aannemen cq geloven... :?
Ik kan me best voorstellen dat je daar toch wel wat bezorgd over bent.

fonsflons
Berichten: 1223
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 17:18

Zeker begrijpelijk, maar om daar nu een vergoeding voor te verlangen...

moederslink
Berichten: 5624
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door moederslink » 10 mei 2019 17:21

Dat zou mij ook te veel gedoe en negatieve energie kosten...voor die € 40 .
Ik zou dus ook niets claimen maar het is wel vervelend en stressend geweest.

Plaats reactie