WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
fonsflons

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 17:23

Beter stressen voor dan na je vakantie toch...

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 mei 2019 17:37

Of tijdens je vakantie.....ook niet goed!
Dan heb je misschien alweer zorgen over de terugreis bij het inchecken aldaar in den vreemde...

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 10 mei 2019 17:47

Gelukkig lost 39 euro alles op. 😄

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 10 mei 2019 17:49

Ben benieuwd hoeveel tijd (maal fictief uurloon), en bel- en mailkosten je kwijt moet zijn om die 39 euro te kunnen claimen.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 10 mei 2019 17:52

Anjani schreef:
10 mei 2019 09:06
Ik heb in maart mijn vliegticket geboekt bij WTC. Nadat ik had geboekt kreeg ik een boekingsbevestiging en een E-ticket toegemaild. Tot mijn schrik bleek dat mijn voornaam verkeerd gespeld stond op het E-ticket. Op de website van het WTC wordt geadviseerd direct contact op te nemen indien dit het geval is. Daarom heb ik direct gebeld naar de klantenservice.

Toen ik eenmaal een medewerker aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er een probleem was met het systeem waardoor deze fout was ontstaan. Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden. Toen ik haar erop wees dat een E-ticket regelmatig wordt gecontroleerd aan de hand van de paspoort gegevens, en dat een spelfout in de persoonsgegevens wel degelijk nadelige consequenties kan hebben, bleef zij toch volhouden dat deze fout geen reden tot zorg is en dat ik met deze E-ticket op reis kan gaan.

Nu, i ben een reisfanaat en ik heb toch echt vaak meegemaakt dat in sommige landen een E-ticket gecontroleerd wordt alvorens de reis wordt gecontinueerd. Bovendien vond ik het zeer onprofessioneel dat WTC, als bekend is dat er een probleem is in het systeem wat kan leiden tot spelfouten op de E-ticket, niet zelf de klant hierover had geïnformeerd. Wil WTC een goede klantgerichte service lenen, dan hadden ze op zijn minst mij zelf moeten benaderen en informeren over deze fout en vervolgens een E-ticket toezenden waarop mijn gegevens wel correct gespeld staan. Echter was dit niet gebeurd.

Uiteindelijk heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. En pas de dag dat ik op vakantie ging kreeg ik, na heel veel aandringen, een E-ticket waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Omdat dit zo lang had geduurd heeft het bij mij heel veel stress bezorgd. Ook hadden meerdere medewerkers van het WTC mij telkens gezegd dat mijn gegevens wel goed gespeld stonden op het E-ticket, terwijl ik als bijlage mijn E-ticket had verzonden waarop toch echt mijn naam verkeerd gespeld stond.

Na mijn reis heb ik WTC gebeld om te zeggen dat ik zeer ontevreden was hierover. Mij werd toen gezegd dat de medewerkers die ik eerder had gesproken wel gelijk hadden toen ze zeiden dat mijn naam correct gespeld was op het E-ticket. Haar argument was dat in het reserveringssysteem (dat niet voor de klant zelf in te zien is) mijn gegevens wel goed gespeld stonden. Toen ik duidelijk maakte dat de klant zelf recht heeft op een E-ticket waarop de naam goed gespeld wordt, en dat ik bovendien tijdens mijn reis twee maal mijn E-ticket moest tonen, hield zij vol dat WTC toch goed gehandeld had en dat ze een goede service hadden verleend.

Ik werd boos en ik eiste een vergoeding te krijgen nadat ik zo slechte ben behandeld. WTC weigerde ook maar enige vergoeding te geven.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat de rechten van de klant zijn wat betreft een E-ticket?
Goh, naast een Deurwaarder nu ook een Officier van Justitie.
Maar even serieus. Zijn er problemen geweest nav de verkeerd gespelde naam, moest u nieuwe tickets aanschaffen, of heeft uw goede naam een deuk opgelopen.
Als er geen van dit alles u is overkomen zou ik mij niet al te druk gaan maken. Kost alleen maar energie.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 10 mei 2019 17:58

Ze heeft op de dag van vertrek alsnog het juiste e ticket gekregen :wink:

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 » 10 mei 2019 18:09

moederslink schreef:
10 mei 2019 17:58
Ze heeft op de dag van vertrek alsnog het juiste e ticket gekregen :wink:
Sorry het is weekend :oops:

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 » 10 mei 2019 18:28

Is het een enorme "invasion of privacy" als ik vraag wat de spelfout precies was?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 10 mei 2019 19:23

Ook al is het E-ticket bekeken, men neemt de gegevens over vanuit het paspoort. Als ze dat niet zouden doen, dan zou je gewoon een ticket kunnen boeken op naam van een zekere D. Duck uit Duckstad en zou je zo op de passagierlijst kunnen gaan staan. Ja, er zijn nog airlines waar je met een fysiek ticket aan de balie moet inckecken, maar in deze digitale tijd gaat het al vaker aan de paal met enkel je paspoort. Sterker, de laatste keren dat ik gevlogen heb heb ik geen ticket meer gezien.
Dat TS het niet vertrouwde is natuurlijk niet de schuld van de verkoper. De kosten die gemaakt zouden zijn zijn dus gewoon voor rekening van TS. Maar ja, welke kosten? Internet en een computer hoefde er niet voor aangeschaft te worden en de telefoon zal hij/zij echt wel zelf ter hand hebben genomen. Het was geen verplichting.
En een vergoeding vanwege de slechte service is natuurlijk van de zotte.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 10 mei 2019 19:29

Het e Ticket wordt gescand, het paspoort wordt bekeken. Dus de gegevens van het e ticket worden overgenomen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 10 mei 2019 19:45

Theotrucker schreef:
10 mei 2019 19:29
Het e Ticket wordt gescand, het paspoort wordt bekeken. Dus de gegevens van het e ticket worden overgenomen.
Daar spreekt TS niet over, wel dat het bekeken is. Ik check in zonder ticket met alleen mijn paspoort.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked » 10 mei 2019 20:50

Anjani schreef: De schade is:
1. dat ik een E-ticket toegezonden kreeg waarop mijn persoonsgegevens verkeerd door het systeem van het WTC werd overgenomen...
Financieel-economische waarde: € 0,-
Anjani schreef: 2. De service van het WTC was zeer onprofessioneel omdat ze mij, in eerste instantie, niet een ticket wilden sturen waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Pas nadat ik vele malen had gemaild en gebeld kreeg ik een juiste ticket.
Anjani schreef: 3. Incorrecte informatie door WTC; mij werd verteld dat een verkeerd gespelde naam op E-ticket geen nadelige consequenties heeft. Echter tijdens mijn reis werd mijn E-ticket wel gecontroleerd.
Anjani schreef: Kortom; de service en de manier hoe i werd behandeld was zeer onprofessioneel en is heel kwalijk te noemen. Ik hoop daarom dat WTC mij een compensatie geeft in vorm van een geldbedrag.
[Ongefundeerde bewering verwijderd door Moderator]

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 mei 2019 21:56

NeoDutchio schreef:
10 mei 2019 19:23
Dat TS het niet vertrouwde is natuurlijk niet de schuld van de verkoper. De kosten die gemaakt zouden zijn zijn dus gewoon voor rekening van TS.
Onzin. Er is hier maar één partij die aansprakelijk is voor de fout, en dat is WTC. Het is immers hun systeem wat niet werkt, en hun keuze om daar niet over te communiceren, en hun keuze om niet direct een correct ticket te sturen. Dat TS het niet-correcte ticket niet vertrouwde is niet meer dan logisch en in ieder geval zijn goed recht: het aanwezige risico hoort thuis bij de veroorzaker, niet bij de consument.

En zoals ook jij heel goed weet, is degene die aansprakelijk is voor de fout, ook aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
fonsflons schreef:
10 mei 2019 16:35
Een ticket is een bewijs voor een te leveren dienst (vliegreis) en indien deze ondanks een schoonheidsfoutje gewoon geldig was heeft TS 'onkosten' gemaakt omdat hij het niet geloofde. Blijkt dat TS gelijk had en zonder zijn handelen inderdaad een ongeldig ticket had gehad dan is het uiteraard een heel ander verhaal.
Punt is natuurlijk dat je daar pas achterkomt als het te laat is. TS heeft daadwerkelijk meermaals zijn ticket moeten laten zien (zijn ticket is gecontroleerd), je weet simpelweg niet wat er gebeurd was als daar een andere/ verkeerde naam in had gestaan. Maar ik kan me, een beetje afhankelijk van waar je precies naar toe vliegt, heel goed voorstellen dat je gewoon een kloppend ticket wilt. Waarom zou je van het probleem van WTC mogelijk jouw probleem maken?
fonsflons schreef:
10 mei 2019 16:35
Maar goed..ik denk er het mijne van en prijs me gelukkig geen slapeloze nachten over de schade afhandeling te hebben van dit soort issues.
Eens. Ik zou denken "check, ticket in the pochet", en gáán. Dit gezeur levert je uiteindelijk alleen maar stress op en je wint er niks mee. Schrijf desnoods een negatieve review als je anderen wilt waarschuwen, maar op basis van een zwakke basis een paar euro's (er is geen enkele rechtsgrond voor het claimen van die 39 euro, hooguit voor de eventuele bel- en verletkosten) gaan claimen is voor mij een absolute no go.

k2p

Ongelezen bericht door k2p » 10 mei 2019 22:16

Als ik alles zo lees, is dit verkapte reclame voor WTC, omdat het uitlicht dat ze hun werk goed doen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 10 mei 2019 22:20

k2p schreef:
10 mei 2019 22:16
Als ik alles zo lees, is dit verkapte reclame voor WTC, omdat het uitlicht dat ze hun werk goed doen.
Hm, fouten maken mag. Dat doet ieder bedrijf. Maar voor mij maakt het juist het verschil tussen een goed en een slecht bedrijf als ik zie hoe die fouten dan al dan niet opgelost worden. En dat had heel wat sneller en soepeler gekund...

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers » 10 mei 2019 22:58

De telefoniekosten zou je best vergoeding voor kunnen eisen. Ik heb eerder ook zoiets gehad, er leek een fout op de ticket te staan. Iets met een middle name voor een ticket naar de VS.

Uren zitten wachten bij de klantenservice in totaal en wat bleek? Alles was ok, de communicatie van de ticketverkoper was onduidelijk. Je wilt niet op reis met verkeerde ticket...

Ze weten het vaak zelf gewoon ook niet....vermoed ik zo.

ellyboon

Ongelezen bericht door ellyboon » 12 mei 2019 08:17

Wees blij dat u met deze eticket hebt kunnen reizen!! Mijn naam was ook verkeerd gespeld op mijn eticket van Turkish Airlines. Ze "konden" dit niet veranderen, ik heb een nieuwe ticket moeten kopen. Schandalige service van Turkish airlines!

Anel

Ongelezen bericht door Anel » 12 mei 2019 08:26

Een vliegmaatschappij kan je weigeren als de naam op het ticket niet overeenkomt met het paspoort. Als er een spelfout op je ticket staat, kan het je, afhankelijk van de vliegmaatschappij en hoe snel je dit meldt, veel geld kosten om dit aan te laten passen. Ik zou zeker een goed beargumenteerde klacht indienen bij WTC, gezien de gevolgen van dergelijke onwetendheid van hun klantenservice. Zo wordt een volgende klant van WTC misschien een hoop ellende en kosten bespaard.
https://www.consumentenbond.nl/vliegen/ ... liegticket

TanjavB1

Ongelezen bericht door TanjavB1 » 12 mei 2019 12:09

Een e-ticket is überhaupt niet nodig om in te checken. Je kunt met je paspoort inchecken bij de incheckbalie, waar je een boarding pass ontvangt. Met je boarding pass kun je het vliegtuig in.

Je kunt natuurlijk ook online inchecken en daar kijken of je naam goed staat gespeld, daar zie je namelijk de naam zoals deze bij de luchtvaartmaatschappij is ingeboekt. Daar heb je ook geen e-ticket voor nodig, alleen een boekingsnummer en je achternaam.

Een hoop gezeur om niets.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 12 mei 2019 21:30

Toen ik vorig jaar naar Lanzarote vloog, moest ik toch echt mijn eticket laten zien...

Plaats reactie