LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

Ik heb in maart mijn vliegticket geboekt bij WTC. Nadat ik had geboekt kreeg ik een boekingsbevestiging en een E-ticket toegemaild. Tot mijn schrik bleek dat mijn voornaam verkeerd gespeld stond op het E-ticket. Op de website van het WTC wordt geadviseerd direct contact op te nemen indien dit het geval is. Daarom heb ik direct gebeld naar de klantenservice.

Toen ik eenmaal een medewerker aan de lijn kreeg werd mij verteld dat er een probleem was met het systeem waardoor deze fout was ontstaan. Ze vertelde mij dat deze fout geen consequenties zou hebben tijdens mijn reis omdat in het reserveringssysteem van de vliegmaatschappij, waarin de WTC medewerkers inzage hebben, mijn gegevens wel correct gespeld stonden. Toen ik haar erop wees dat een E-ticket regelmatig wordt gecontroleerd aan de hand van de paspoort gegevens, en dat een spelfout in de persoonsgegevens wel degelijk nadelige consequenties kan hebben, bleef zij toch volhouden dat deze fout geen reden tot zorg is en dat ik met deze E-ticket op reis kan gaan.

Nu, i ben een reisfanaat en ik heb toch echt vaak meegemaakt dat in sommige landen een E-ticket gecontroleerd wordt alvorens de reis wordt gecontinueerd. Bovendien vond ik het zeer onprofessioneel dat WTC, als bekend is dat er een probleem is in het systeem wat kan leiden tot spelfouten op de E-ticket, niet zelf de klant hierover had geïnformeerd. Wil WTC een goede klantgerichte service lenen, dan hadden ze op zijn minst mij zelf moeten benaderen en informeren over deze fout en vervolgens een E-ticket toezenden waarop mijn gegevens wel correct gespeld staan. Echter was dit niet gebeurd.

Uiteindelijk heb ik meerdere keren gebeld en gemaild. En pas de dag dat ik op vakantie ging kreeg ik, na heel veel aandringen, een E-ticket waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Omdat dit zo lang had geduurd heeft het bij mij heel veel stress bezorgd. Ook hadden meerdere medewerkers van het WTC mij telkens gezegd dat mijn gegevens wel goed gespeld stonden op het E-ticket, terwijl ik als bijlage mijn E-ticket had verzonden waarop toch echt mijn naam verkeerd gespeld stond.

Na mijn reis heb ik WTC gebeld om te zeggen dat ik zeer ontevreden was hierover. Mij werd toen gezegd dat de medewerkers die ik eerder had gesproken wel gelijk hadden toen ze zeiden dat mijn naam correct gespeld was op het E-ticket. Haar argument was dat in het reserveringssysteem (dat niet voor de klant zelf in te zien is) mijn gegevens wel goed gespeld stonden. Toen ik duidelijk maakte dat de klant zelf recht heeft op een E-ticket waarop de naam goed gespeld wordt, en dat ik bovendien tijdens mijn reis twee maal mijn E-ticket moest tonen, hield zij vol dat WTC toch goed gehandeld had en dat ze een goede service hadden verleend.

Ik werd boos en ik eiste een vergoeding te krijgen nadat ik zo slechte ben behandeld. WTC weigerde ook maar enige vergoeding te geven.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand wat de rechten van de klant zijn wat betreft een E-ticket?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt uiteindelijk tijdig gekregen waar u recht op had. Voor wat eist u dan een vergoeding? Voor de ergernis?

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat voor schade heeft u geleden dat vergoed moet worden? We leven niet Amerika waar alles geclaimed kan worden.
U hebt een vliegreis besteld en ook gekregen. E-ticket met spelfout of niet, inchecken gaat op basis van uw paspoort.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zie de schade niet. Waarom steekt u hier zo veel negatieve energie in. Ik neem aan dat u een prettige reis heeft gehad. Als u dat nu in herinnering houd en het gedoe met de tickets gewoon vergeet houd u er een veel beter gevoel aan over. Prettige dag nog.

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

Tijdens mijn reis in India heb ik, alvorens ik et vliegtuig mocht betreden, mijn E-ticket moeten laten zien en mijn gegevens werden gecontroleerd aan de hand van mijn paspoort. Dus een E-ticket wordt wel degelijk gecontroleerd. En daarom is de informatie die ik van het WTC kreeg niet correct.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe had je het opgelost willen zien? Hoe moet die vergoeding er uit zien?

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Anjani schreef:
10 mei 2019 12:23
Tijdens mijn reis in India heb ik, alvorens ik et vliegtuig mocht betreden, mijn E-ticket moeten laten zien en mijn gegevens werden gecontroleerd aan de hand van mijn paspoort. Dus een E-ticket wordt wel degelijk gecontroleerd. En daarom is de informatie die ik van het WTC kreeg niet correct.
Ja en, ze hebben u toch een nieuw ticket gestuurd? maak u toch niet zo druk om dit soort futiliteiten. Er zijn belangrijker dingen in het leven. (en het is slecht voor uw hart)

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

De schade is:
1. dat ik een E-ticket toegezonden kreeg waarop mijn persoonsgegevens verkeerd door het systeem van het WTC werd overgenomen.
Dit is zeer onprofessioneel omdat je als klant recht hebt op een ticket waarop je gegevens correct overgenomen zijn.
2. De service van het WTC was zeer onprofessioneel omdat ze mij, in eerste instantie, niet een ticket wilden sturen waarop mijn naam wel goed gespeld stond. Pas nadat ik vele malen had gemaild en gebeld kreeg ik een juiste ticket.
3. Incorrecte informatie door WTC; mij werd verteld dat een verkeerd gespelde naam op E-ticket geen nadelige consequenties heeft. Echter tijdens mijn reis werd mijn E-ticket wel gecontroleerd.

Kortom; de service en de manier hoe i werd behandeld was zeer onprofessioneel en is heel kwalijk te noemen. Ik hoop daarom dat WTC mij een compensatie geeft in vorm van een geldbedrag.

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

@witte angora
In de vorm van een geldbedrag. Ik boek namelijk regelmatig via WTC, ik heb nog nooit zoiets eerder meegemaakt.

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou eens informeren bij een advocaat hoe hij uw kansen inschat. Ik denk dat u bijzonder weinig kans maakt ook omdat WTC voor aanvang van de reis het probleem heeft opgelost door een nieuw goed e-ticket te sturen.
Maar waarom al deze negatieve energie en trekken aan een dood kalf.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou, dat kunt u dus rustig vergeten. U kunt ze “straffen” door in het vervolg elders te boeken.

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

@juliomariner ze weigerden eerste maar keer mee te werken toen ik vroeg om een ticket met mijn gegevens die correct gespeld staan.

Zulke slechte service mag echt niet onopgemerkt voorbij gaan want andere klanten kunnen hiervan de dupe worden in de toekomst!

juliomariner
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door juliomariner »

Hoe menslievend

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door pieterenien »

:shock: Inderdaad slechte communicatie van WTC, maar om hier een compensatie in geld voor te vragen lijkt me een gevalletje van graaicultuur, waarvoor ik me de ogen uit de kop zou schamen.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Anjani schreef:
10 mei 2019 12:37
@witte angora
In de vorm van een geldbedrag. Ik boek namelijk regelmatig via WTC, ik heb nog nooit zoiets eerder meegemaakt.
En hoe hoog moet dat geldbedrag zijn?

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

witte angora schreef:
10 mei 2019 13:44
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:37
@witte angora
In de vorm van een geldbedrag. Ik boek namelijk regelmatig via WTC, ik heb nog nooit zoiets eerder meegemaakt.
En hoe hoog moet dat geldbedrag zijn?
Ik heb geen exact bedrag in mijn hoofd. Maar ik verwacht gewoon iets als compensatie. En aangezien ik niet meer zal boeken via WTC heeft bijvoorbeeld een kortingsbon iod geen zin.

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

pieterenien schreef:
10 mei 2019 13:35
:shock: Inderdaad slechte communicatie van WTC, maar om hier een compensatie in geld voor te vragen lijkt me een gevalletje van graaicultuur, waarvoor ik me de ogen uit de kop zou schamen.
Niet mee eens. Want ik heb zelf bij klantenservice gewerkt. En in dit soort gevallen mag je best wel een compensatie geven. Dat is gewoon zo netjes naar de klant toe. Want die moeite die ik heb gedaan om de spelfout te corrigeren, een fout van het WTC zelf, had niet gehoeven.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

Anjani schreef:
10 mei 2019 13:47
witte angora schreef:
10 mei 2019 13:44
Anjani schreef:
10 mei 2019 12:37
@witte angora
In de vorm van een geldbedrag. Ik boek namelijk regelmatig via WTC, ik heb nog nooit zoiets eerder meegemaakt.
En hoe hoog moet dat geldbedrag zijn?
Ik heb geen exact bedrag in mijn hoofd. Maar ik verwacht gewoon iets als compensatie. En aangezien ik niet meer zal boeken via WTC heeft bijvoorbeeld een kortingsbon iod geen zin.
Zolang jij niet weet wat je wil valt er ook niks te onderhandelen. Zo simpel is het. Laat eerst maar eens zien hoe realistisch jouw verwachting is. Dan hoor je vanzelf wel hoe er over gedacht wordt.

Of ben je al aan het terug krabbelen?

Anjani
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mei 2019 07:53

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door Anjani »

Op zijn minst de boekings/administratiekosten van 39 euro. Want de 'arbeidsintensieve werkzaamheden' waarvoor ik heb betaald zijn voornamelijk vanuit mijn kant geweest.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: WTC maakt spelfout in naam op e-ticket

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
10 mei 2019 13:47
Bosje rozen van de Jumbo lijkt me voldoende compensatie voor al het leed.
Moet de WTC wel even opletten dat er 10 in die bos zitten, anders komt er weer een topic. :roll:

Gesloten