Zeer onbeschoft Transavia

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Zeer onbeschoft Transavia

Ongelezen bericht door k2p »

Vlucht van mijn neef voor as donderdag is plots geannuleerd. En een vervolgvlucht komt in het geding. Ik zit erbij voor de taalbarrière en het zoeken naar een alternatief.

Hij belt deze middag met Transavia en na een kwartier wachten geeft de medewerker van Transavia aan dat een andere vlucht gezocht kan worden bij hen of een andere maatschappij. Mijn neef geeft duidelijk aan: geen geld terug.

Hij zocht een vlucht bij een andere maatschappij en belt terug. Weer een kwartier wachten. Een vrouw, ze geeft haar naam niet, geeft plots aan dat er geld-terug in werking was gezet. Dat wilde hij niet, dus de vraag of de vlucht van de andere maatschappij geregeld kan worden. Mevrouw zou uitzoeken, maar hangt dan gewoon op.

Nog een keer bellen, weer een kwartier wachten. Zelfde vrouw, geeft haar naam weer niet. Met een smoesje, zet ze hem weer in de wacht, om de geschiedenis van de reservering te lezen. Hangt weer op.

Lekker.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zeer onbeschoft Transavia

Ongelezen bericht door kuklos »

Namen van medewerkers niet vermelden op het forum. Ook deze mensen hebben recht op privacy, dus ik heb je bericht gemeld.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Zeer onbeschoft Transavia

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U of uw neef kunt Transavia ook bereiken met Whatsapp, Facebook of Twitter. Zie www.transavia.com/nl-NL/service/klantenservice/contact/.

Uw neef heeft recht op een vervangende vlucht. Transavia moet hiervoor verzorgen. Soms vraagt een luchtvaartmaatschappij of de stoel af wilt staan. Dit is op vrijwillige basis.

Indien de vervolg vlucht in 1 keer geboekt is dan moet Transavia uw neef naar eindbestemming brengen. Indien uw neef 2 aparte tickets gekocht heeft dan brengt dan moet Transavia uw neef tot de luchthaven brengen dat op de ticket vermeld staat.
Mocht Transavia dit niet op willen lossen dan kan uw neef het beste contact opnemen met rechtsbijstandverzekering.

Zie www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat voor meer informatie.

Tevens heeft uw neef vermoedelijk recht op een vergoeding vanwege de eventuele vertraging, tenzij er sprake is van overmacht (www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/luchtv ... een-vlucht). Dit kan uw neef het beste na de vakantie regelen met Transavia, rechtsbijstandverzekering of een claimbureau.

Plaats reactie