LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Franciska4949
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2020 22:12

Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Franciska4949 »

Wij zijn nog steeds ontdaan door wat we hebben meegemaakt.
Gisteren kwamen ze onze nieuwe bank leveren.
Ze waren erg haastig, gooide de bank op een karretje en reden deze naar binnen.
Het leek allemaal goed te zijn. Tot ze weg waren en ik naar de vloer keek.
Vol met diepe krassen. Deze ligt er net een week in. Eerst hoopte ik dat we het weg konden poetsen. Maar helaas.
Ze zijn gelijk komen kijken vd winkel waar we de vloer hebben gekocht. Die zeiden ook de helft van je vloer moet eruit. Te diepe krassen.
Natuurlijk gelijk contact gezocht met Woonsquare, gelijk tegenwerking. Was nog noooit gebeurd. Ik moest een mailtje sturen met foto's. Dit gedaan, het enigste wat ik terugkreeg. Wij doen hier niks mee, de service loopt maar tot de deur.
Wij 1000 euro armer, ongelooflijk. Geen excuses, helemaal niks.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stel ze aansprakelijk voor de schade. Aansprakelijkheid tot de deur is natuurlijk onzinnig. Als men schade veroorzaakt, is men daarvoor aansprakelijk of men dat nu wil of niet.

Heb je een rechtsbijstandverzekeraar?

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar het wel op zou kunnen botsen is op de bewijslast. Ter plekke heeft u de bezorgers niet aangesproken, hoe wilt u dan bewijzen dat door hun de schade ontstaan is?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij een vloer die er net een week ligt en schade die gerelateerd kan worden aan het gebruikte transportmiddel lijkt de bewijslast me geen probleem.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door 16again »

Zit er niets scherps aan de poten van de bank? Wat ook zou kunnen bijdragen aan de bewijslast

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het goed begrijp is het met een vliegtuig bezorgd ,op een karretje gegooid en toen door de gang of hal zo naar binnen gereden .
Knap werk ,een bank door een binnendeur te rijden . :shock:

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alles ging dan wel supersnel. Bank bezorgd, krassen, vloerenzaak komen kijken, klacht ingediend, antwoord gehad, foto’s opgestuurd, klacht afgewezen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Lowieze »

gosewijn schreef:
28 okt 2020 12:46
Als ik het goed begrijp is het met een vliegtuig bezorgd ,op een karretje gegooid en toen door de gang of hal zo naar binnen gereden .
Knap werk ,een bank door een binnendeur te rijden . :shock:
Het gaat om de vloer die beschadigd is, niet om hoe ze binnen zijn gekomen.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
28 okt 2020 12:49
Alles ging dan wel supersnel. Bank bezorgd, krassen, vloerenzaak komen kijken, klacht ingediend, antwoord gehad, foto’s opgestuurd, klacht afgewezen.
Een klacht en verantwoordelijkheid afwijzen is makkelijk en kan ook snel.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door gosewijn »

[Lowieze

quote=Franciska4949 post_id=2790865 time=1603833873 user_id=417713]
Wij zijn nog steeds ontdaan door wat we hebben meegemaakt.
Gisteren kwamen ze onze nieuwe bank leveren.
Ze waren erg haastig, gooide de bank op een karretje en reden deze naar binnen.
Het leek allemaal goed te zijn. Tot ze weg waren en ik naar de vloer keek.
Vol met diepe krassen. Deze ligt er net een week in. Eerst hoopte ik dat we het weg konden poetsen. Maar helaas.
Ze zijn gelijk komen kijken vd winkel waar we de vloer hebben gekocht. Die zeiden ook de helft van je vloer moet eruit. Te diepe krassen.
Natuurlijk gelijk contact gezocht met Woonsquare, gelijk tegenwerking. Was nog noooit gebeurd. Ik moest een mailtje sturen met foto's. Dit gedaan, het enigste wat ik terugkreeg. Wij doen hier niks mee, de service loopt maar tot de deur.
Wij 1000 euro armer, ongelooflijk. Geen excuses, helemaal niks.
[/quote]

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
28 okt 2020 11:02
Volgens mij is de bewijslast wel een probleem. Hoe kan men bewijzen dat de kopers zelf niet met de bank gesjouwd hebben om het op de juiste plaats te zetten.
Als dat het verweer van de leverancier wordt, dienen zij dat aannemelijk te maken.

TS heeft direct na de levering en ontdekking actie ondernomen, dat maakt samen met de al genoemde omstandigheden voldoende aannemelijk dat de schade door de levering van de bank is ontstaan.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Har45 »

Woonsquare beroept zich waarschijnlijk op onderstaande, welke te lezen valt op hun website.

Woonsquare bezorgt de goederen, tenzij anders op de koopovereenkomst overeengekomen, ongemonteerd en tot aan de eerste drempel bij de klant.
Verdere levering in huis valt niet onder de bezorgplicht van Woonsquare en zal uitsluitend op verzoek en risico van de klant plaatsvinden.

Bescherm uw vloer
Wij adviseren u om uw vloer bij levering van de meubels af te dekken met bijv. plastic, karton of dekens/lakens.
Zo voorkomt u eventuele onnodige schades aan uw vloer.
Uiteraard zijn onze bezorgers zeer ervaren in het voorzichtig naar binnen brengen van meubels en zullen zij indien nodig hier ook maatregelen voor treffen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met een dergelijk exoneratiebeding zijn ze niet zomaar van de aansprakelijkheid af. En al helemaal niet omdat de bezorgers de beloofde maatregelen blijkbaar ten onrechte niet genomen hebben.

opa55
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2020 14:09

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door opa55 »

De werkwijze van Woonsquare is zeer herkenbaar.
Zelf hebben we enkele jaren geleden een lederen bankstel gekocht bij Woonsquare voor 1500 euro, na enkele maanden was hij al doorgezakt, na aan de bel te hebben getrokken kwam een mannetje hem opvullen, maar na enige tijd weer hetzelfde en weer kwam er een mannetje hem opvullen.
U raad het al, na een half jaar helemaal doorgezakt, we hebben de troep afgvoerd naar de milieustraat en het verlies maar genomen, Woonsquare wilde niets doen.
We hebben een nieuw bankstel gekocht, maar wel bij een gerenommeerd bedrijf en dat voor 1100 euro, super kwaliteit.
Bij de naam Woonsquare moet ik al bijna overgeven, we willen nog geen houten krukje meer van ze, zelfs daar zak je nog doorheen,U zal het zelf gaan ervaren.

sake1987

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door sake1987 »

opa55 schreef:
01 nov 2020 14:27
De werkwijze van Woonsquare is zeer herkenbaar.
Zelf hebben we enkele jaren geleden een lederen bankstel gekocht bij Woonsquare voor 1500 euro.
Een lederen bankstel voor 1500 ?

opa55
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 nov 2020 14:09

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door opa55 »

Ja, sake1987, ook dat is Woonsquare.
Wij kregen een folder van hun in de brievenbus, (we hadden nog nooit van dat bedrijf gehoord) en daar stond een bankstel in wat ons wel wat leek.
Wij naar Woonsquare in Oss gereden en daar stond het bankstel in stoffen bekleding voor ruim 1100 euro.
Al snel kwam er een verkoper aan om ons te helpen en met een drammerige babbel probeerde hij ons een lederen uitvoering te nemen.
Ik vertelde hem dat ik kwam voor stof en niet voor leer, wat natuurlijk duurder is, maar hij kon wel een mooi prijsje maken.
Na stevig onderhandelen en steeds een paar 100 euro van de prijs af te doen heeft hij ons toch overgehaald.
Garantie en service was geen probleem.
Onderweg naar huis hadden we er geen goed gevoel over, dat bleek later niet onterecht.
Ja, sake, dat is onze ervaring, je kunt er pas over meepraten als je daar zelf iets koopt, ik wens je veel succes, maar mij daar niet meer gezien.

sake1987

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door sake1987 »

opa55 schreef:
01 nov 2020 17:42
Ja, sake1987, ook dat is Woonsquare.
Wij kregen een folder van hun in de brievenbus, (we hadden nog nooit van dat bedrijf gehoord) en daar stond een bankstel in wat ons wel wat leek.
Wij naar Woonsquare in Oss gereden en daar stond het bankstel in stoffen bekleding voor ruim 1100 euro.
Al snel kwam er een verkoper aan om ons te helpen en met een drammerige babbel probeerde hij ons een lederen uitvoering te nemen.
Ik vertelde hem dat ik kwam voor stof en niet voor leer, wat natuurlijk duurder is, maar hij kon wel een mooi prijsje maken.
Na stevig onderhandelen en steeds een paar 100 euro van de prijs af te doen heeft hij ons toch overgehaald.
Garantie en service was geen probleem.
Onderweg naar huis hadden we er geen goed gevoel over, dat bleek later niet onterecht.
Ja, sake, dat is onze ervaring, je kunt er pas over meepraten als je daar zelf iets koopt, ik wens je veel succes, maar mij daar niet meer gezien.
Dat is dus waarschijnlijk ECO leer.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of leather look.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zeer slechte service Woonsquare, vloer diepe krassen na levering bank

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

opa55 schreef:
01 nov 2020 17:42
Wij naar Woonsquare in Oss gereden...
Ik heb een tijdje gewerkt in een van de winkels naast deze. Regelmatig had het personeel slaande ruzie over van wie welke klant nu weer was. Alles draait om provisie daar en dan is schijnbaar alles geoorloofd. Voor de levendigheid op de woonboulevard zorgde zij wel voor. Nooit ben ik die winkel ingelopen, geen denken aan.

Gesloten