LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziek door virus op vakantie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jasper.duivelshof
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2019 18:06

Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door jasper.duivelshof »

Goedenavond allen,

Ik had een vraag. Recent zijn wij op vakantie gegaan met corendon tijdens deze vakantie van 10 dagen zijn mijn vriendin en ik in totaal 8 dagen ziek geweest door een virus. Het halve hotel is ziek geweest. Op de locatie hebben ze onze verkeerde medicatie gegeven. Ook hoorde wij pas op de locatie dat er een buikgriep heerste. Alleen waren wij als enige hotel de dupe hier van. Hier wist corendon van af voordat wij op vakantie gingen. Nu hebben wij alle klachten formulieren ingevuld en afgehandeld. Corendon komt ons tegemoet met een cadeaubon van 100,- euro. Deze moeten wij bij een volgende reis met corendon inleveren. Onze vraag was dan ook kunnen wij nog verdere stappen ondernemen.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelend!!

Maar wat heb je zelf in gedachten? Een buikgriep ter plaatse is geen reden voor annulering. Dus wat verwacht je van corendon?


moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door moederslink »

jasper.duivelshof schreef:
05 jul 2019 18:11
Goedenavond allen,

Ik had een vraag. Recent zijn wij op vakantie gegaan met corendon tijdens deze vakantie van 10 dagen zijn mijn vriendin en ik in totaal 8 dagen ziek geweest door een virus. Het halve hotel is ziek geweest. Op de locatie hebben ze onze verkeerde medicatie gegeven. Ook hoorde wij pas op de locatie dat er een buikgriep heerste. Alleen waren wij als enige hotel de dupe hier van. Hier wist corendon van af voordat wij op vakantie gingen Nu hebben wij alle klachten formulieren ingevuld en afgehandeld. Corendon komt ons tegemoet met een cadeaubon van 100,- euro. Deze moeten wij bij een volgende reis met corendon inleveren. Onze vraag was dan ook kunnen wij nog verdere stappen ondernemen.
Hoe weet u dat Corendon hier van te voren van af wist?

Buikgriep is wel heel vervelend ....hoe heeft het halve hotel dit opgevangen? Bleef iedereen in bed , op de kamer?

Bij extreme hitte , ligt buikgriep op de loer , ook in Nederland ! De darmen kunnen goed van slag raken .

En dat u verkeerde medicatie kreeg is vlg mij Corendon niet aan te rekenen.

€ 100 krijgen is in ieder geval iets! Misschien is dit iets voor Omroep Max , de Vakantieman ?

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Wat ik me afvraag en wat ik tevens mis in het verhaal. Is er tevens contact opgenomen met je reisverzekering. Normaal als je ziek wordt op vakantie dien je contact op te nemen met de reisverzekering.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door BL2 »

Er van uitgaande dat ze een reisverzekering hadden....

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door renewouters »

Waarom accepteren sommige mensen niet gewoon dat dit bij het leven hoort en af en toe kan gebeuren? Waarom moet er altijd een schuldige worden aangewezen? Wij zijn toch verdorie geen Amerikanen?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beertje1975 schreef:
06 jul 2019 17:01
Wat ik me afvraag en wat ik tevens mis in het verhaal. Is er tevens contact opgenomen met je reisverzekering. Normaal als je ziek wordt op vakantie dien je contact op te nemen met de reisverzekering.
Wat had die reisverzekering dan moeten doen? De Ts had ook een zorgverzekering en wellicht zelfs een aanvullende verzekering. Daar gaat “buikgriep” echt miet eerder van over na contact.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien goed advies gekregen wat te doen in zo'n situatie.
In veel vakantie landen rond de Middellandse Zee is het zeer gebruikelijk een flinke hand pillen te krijgen, misschien misschien helpt er 1 wel van.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door BL2 »

renewouters schreef:
06 jul 2019 21:37
Waarom accepteren sommige mensen niet gewoon dat dit bij het leven hoort en af en toe kan gebeuren? Waarom moet er altijd een schuldige worden aangewezen? Wij zijn toch verdorie geen Amerikanen?
U denkt er wel erg makkelijk over. Een dure vakantie in een ver land, en dan de hele reis behoorlijk ziek terwijl dat waarschijnlijk niet nodig was.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
06 jul 2019 22:05
Misschien goed advies gekregen wat te doen in zo'n situatie.
In veel vakantie landen rond de Middellandse Zee is het zeer gebruikelijk een flinke hand pillen te krijgen, misschien misschien helpt er 1 wel van.
Ja Norit of ORS poeder om niet uit te drogen. Kan men zelf ook bedenken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Reiziger, wees voorbereid.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
06 jul 2019 22:07

U denkt er wel erg makkelijk over. Een dure vakantie in een ver land, en dan de hele reis behoorlijk ziek terwijl dat waarschijnlijk niet nodig was.
Dat ziek zijn dat had Corendon toch niet kunnen voorkomen? Dat ligt aan de klant zelf. Wat is de volgende? 'Ik heb op vakantie een salmonella-besmetting opgelopen door het eten van rauwe kip, maar Corendon wil niets vergoeden. Wat moet ik nu doen?'

Ziek worden gebeurt gewoon ooit. Als dat op vakantie gebeurt dan is dat extra vervelend, maar alsnog niet de schuld van de reismaatschappij.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Sira »

Altijd zorgen dat je Imodium o.d. bij je hebt wanneer je op vakantie gaat. Dit kan je overal gebeuren, met name in warme landen of landen waar men de hygiëne minder nauw neemt. En wat dat laatste betreft, veel mensen vandaag de dag zijn veel té hygiënisch. Liefst 2 (en soms) 3x daags douchen en vele malen per dag handen wassen. Juist bij deze categorie zal het afweersysteem slechter werken en zijn zij vatbaarder voor ziekten en virussen.

Wie had je trouwens aansprakelijk willen stellen als je met de auto op vakantie was geweest?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
06 jul 2019 22:07
renewouters schreef:
06 jul 2019 21:37
Waarom accepteren sommige mensen niet gewoon dat dit bij het leven hoort en af en toe kan gebeuren? Waarom moet er altijd een schuldige worden aangewezen? Wij zijn toch verdorie geen Amerikanen?
U denkt er wel erg makkelijk over. Een dure vakantie in een ver land, en dan de hele reis behoorlijk ziek terwijl dat waarschijnlijk niet nodig was.
Wat is volgens jou de oplossing dan?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Verkeerde medicijnen, als je de taal niet spreekt en de arts matig Engels beheerste kan dit gebeuren.

ook zijn de andere vaak de oorzaak dus die er eerder waren die er een puinzooi van maken,
Dan kan Hotel of organisatie ook niets doen.
En als je bij aankomst iets hoorde, extra voorzichtig zijn.

Cor en Don kunnen hier niets aan doen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
07 jul 2019 16:29
BL2 schreef:
06 jul 2019 22:07
U denkt er wel erg makkelijk over. Een dure vakantie in een ver land, en dan de hele reis behoorlijk ziek terwijl dat waarschijnlijk niet nodig was.
Wat is volgens jou de oplossing dan?
Je moet eerst de oorzaak kennen. En het eten in het hotel is een mogelijke oorzaak, en bij all-in reis is er dan een aansprakelijkheid. Maar ook bewijslast.

Volgens mij heeft een programma als smaakpolitie/vakantieman wel eens getest aan het lopend buffet van een hotel.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is geen oplossing, dat is achteraf kijken waar de ellende begonnen is. Maar daar gaat het topic niet over.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door 16again »

Wat noem je dan een oplossing? Ook met financiele compensatie , is de vakantie in het water gevallen.

Als financiele compensatie jouw oplossing is, dan hoort daar een onderzoek naar oorzaak en aansprakelijkheid bij.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ziek door virus op vakantie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beste Jasper,

Heb je elke keer dat je iets ging eten eerst je handen goed gewassen?
Eerst zeep, dan water en met schone handdoek afgedroogd of met warmte lucht?

Ja, 1/3 waste zijn handen en 2/3 verliet openbare toilet rechtstreeks....
Elke deurkruk is dus een gevaar en eenmaal besmet Hotel is ramp om weer bacterie vrij te krijgen!
Ook Cor & Don kunnen hier niets aan doen, maar alle besmette klanten vragen of ze telkens voor elk ding dat ze eten eerst hun handen goed gewassen hebben, ze hoeven niet meer in de zon te gaan liggen, gelijk rood aangelopen!

Gesloten