LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zomerdienstregeling ryanair 2013

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

Hoi,
Afgelopen zomer zijn we naar Lanzarote geweest met Ryanair wat uitstekend bevallen is. Sommigen herinneren zich wellicht nog mijn dommigheid omtrent de namen op de tickets, maar dat is allemaal goed gekomen. Zo goed, dat ik het aandurf voor 2013 weer te boeken :D

Alleen: vanaf wanneer zijn de vluchten voor aankomende zomer te boeken? Ik kan zelfs nog niet boeken voor april. Is dat niet raar?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

denk dat het ergens dec wordt,meestal komen dan ook de zomergidsen uit,dan zullen ook alle vluchten denk ik bekent zijn???

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

Ik denk eerder, want vorig jaar heb ik begin november geboekt voor juli. Ben erg benieuwd, dus hoop dat ze snel bekend zijn :)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dan nov? :wink:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jill1234 schreef:Hoi,
Afgelopen zomer zijn we naar Lanzarote geweest met Ryanair wat uitstekend bevallen is. Sommigen herinneren zich wellicht nog mijn dommigheid omtrent de namen op de tickets, maar dat is allemaal goed gekomen. Zo goed, dat ik het aandurf voor 2013 weer te boeken :D
Fijn dat u een leuke vakantie heeft gehad :D En u weet nu wel waar op te letten bij het boeken..

Vanaf wanneer dat precies te boeken is, weet ik niet. Ik zou zeggen mail ze eens met de vraag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En volgende keer Ryanair laten links liggen. Tenzij je graag het risico loopt om als vee behandeld te worden:

http://www.omroepbrabant.nl/?news/17923 ... rport.aspx

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

Bob: ik vond het prima met Ryanair..vriendelijke bemanning, prima vlucht, keurig op tijd vertrokken en zelfs op de terugweg 45 minuten eerder geland dan gepland. En zeker gezien de prijs een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Volgende zomer Mallorca of Gran Canaria. Of iemand anders nog tips? Lanzarote was leuk voor 1x, maar daar hebben we alles al gezien.

mangogirl
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 apr 2008 01:25

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door mangogirl »

Ryanair schrapt een flink aantal routes op Spanje dus wellicht bestaat de vlucht die u wil nemen komende zomer niet meer. Kunt u wel al voor andere bestemmingen voor zomer 2013 een boeking maken op de website?

henk51
Berichten: 1676
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Alleen: vanaf wanneer zijn de vluchten voor aankomende zomer te boeken? Ik kan zelfs nog niet boeken voor april. Is dat niet raar?
Nee dat is niet raar als je op hun website had gekeken bij FAQ
Kan ik een vlucht boeken voor volgend jaar?
Ryanair tracht vluchtschema’s ten minste 6 maanden van te voren beschikbaar te stellen
Dus nog even geduld en website in de gaten blijven houden

gr Henk

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

6 maanden lijkt me erg kort, vorig jaar heb ik ruim 8 maanden van te voren geboekt.
Zal eens kijken of andere bestemmingen wel al te boeken zijn

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

Heb een stuk of 5 bestemmingen (ook buiten Spanje geprobeerd, maar zelfs maart kan ik nog niet boeken.
Heel vreemd.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door troyair »

Waarschijnlijk halverwege oktober of begin november.
Hou er echter wel rekening mee dat Ryanair de dienstregeling dusdanig kan aanpassen waardoor er bijvoorbeeld een route komt te vervallen.

Mardiesel
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 aug 2012 14:23

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door Mardiesel »

Die komt beschikbaar als de zomerperiode 2012 afgelopen is, eind oktober. Voor de zomer is het idd hoe vroeger je boekt hoe goedkoper.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door sjohie »

jill1234 schreef:Bob: ik vond het prima met Ryanair..vriendelijke bemanning, prima vlucht, keurig op tijd vertrokken en zelfs op de terugweg 45 minuten eerder geland dan gepland. En zeker gezien de prijs een prima prijs-kwaliteitverhouding.

Volgende zomer Mallorca of Gran Canaria. Of iemand anders nog tips? Lanzarote was leuk voor 1x, maar daar hebben we alles al gezien.
Moet het een Spaanstalig land zijn?

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door meniles »

Ryanair heeft her en der al een aantal wijzigingen in haar zomerdienstregeling laten doorschemeren (beetje rondneuzen op luchtvaartfora).. Zo is er al bekend dat er in de zomer van 2013 40% minder vluchten naar de Canarische eilanden zullen vertrekken. Dit vanwege een onenigheid met aena (Spaanse uitbater van luchthavens) over de landingsrechten.

Voor Eindhoven betekent dit dat Lanzarote sowieso geschrapt wordt en ik meen de 2e Canarische bestemming ook (Tenerife of gran Canaria).

Het zomerschema is normaal gesproken eind okt volledig ingevuld, maar zoals je zelf al aangaf zijn veel bestemmingen nu al te boeken.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door Har06 »

Ryanair gaat z,n vluchten concentreren op Weeze D, Eindhoven wordt vermoedelijk geen thuishaven met 2 a 3 toestellen, Maastricht Airport is ook weer in beeld. Vlg mij spelen zij de vleigvelden tegen elkaar uit:)

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door VioletPrue »

jill1234 schreef:Volgende zomer Mallorca of Gran Canaria. Of iemand anders nog tips? Lanzarote was leuk voor 1x, maar daar hebben we alles al gezien.
Echt waar?
Als Lanzarote-gek ontdek ik nog steeds nieuwe dingen als ik ga.
De populairste dingen zijn natuurlijk Timanfaya, Mirador del Rio, Jameos del Agua, El Golfo, en Fundacion de Cesar Manrique, maar er is zo veel meer te zien!
Cuaves de las Verdes, een bezoek aan Playa Blanca (met uitzicht op Fuertevetura), het 'Camello's' museum naast de kamelenrit vlak bij Timanfaya, het uitzicht op Playa Famara, Jardin de Cactus, San Castillo....
Er is zo veel te ontdekken!
Maar dit zal mijn Lanzarote-tik zijn... :wink:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Har06 schreef:Ryanair gaat z,n vluchten concentreren op Weeze D, Eindhoven wordt vermoedelijk geen thuishaven met 2 a 3 toestellen, Maastricht Airport is ook weer in beeld. Vlg mij spelen zij de vleigvelden tegen elkaar uit:)
Mooi toch? Doen ze dat niet dan kunnen de lage prijzen niet worden gehandhaafd.

jill1234
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 jul 2012 19:20

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door jill1234 »

Hou de site van ryanair nog steeds nauwlettend in de gaten. Nog niks te boeken.
Lanzarote was inderdaad erg leuk, maar we willen niet 2x naar dezelfde betemming.
Ik kijk nu naar Mallorca, Gran Canaria, Turkije of Griekenland.
Via transavia kan ik voor juli wel al boeken: 600 euro retour voor 4 personen naar Mallorca. Ik heb alleen nog geen geschikt hotel gevonden voor hetgeen wij willen uitgeven)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: zomerdienstregeling ryanair 2013

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor alle Ryanair-fans:

Neem voor de zekerheid wel een paar jerrycans kerosine mee als je met Ryanair op reis gaat:

http://reporter.kro.nl/seizoenen/2012/a ... 28-12-2012

Onbegrijpelijk dat veel mensen alleen maar naar ticketprijzen kijken. De rest interesseert ze niet.

Gesloten