LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bladblazers: slecht voor milieu, insecten, gehoor (en mijn humeur)

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bladblazers: slecht voor milieu, insecten, gehoor (en mijn humeur)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met de Blaas stand verplaats je slechts het probleem.

Met de zuig stand komt alles in de zak mits je de rits niet vergeet.. :P

En harken, dan moet ik gehele tuin over en de Blad Zuiger kan ik met een volle zak lopen en op juiste plek storten.
Alleen jammer dat die oude accu betekend dat ik meerdere keren eerst moet opladen.
Geen echt lawaai, zuigt matig, en geen overlast voor gehele buurt.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Bladblazers: slecht voor milieu, insecten, gehoor (en mijn humeur)

Ongelezen bericht door luna01 »

Hier waar ik woon, is het niet alleen meer in de herfst. Het is ook in de winter, lente, zomer en dan weer de herfst. De bosjes worden nog opgebeurt om eronder te blazen. Hier gaat eerst een met de hond lopen, die hond kan er niets aan doen, moet zijn behoefde kwijt. Maar even later komt die zelfde man, echt alles met een bladblazer alle kanten op te blazen. Ook tegen geparkeerde auto's, stof waait omhoog, soms houden mensen de hand voor de mond, hij stopt even en blaast dan verder de stof omhoog. Dit heeft niets meer met ''bijhouden'' te maken, maar is een pure fun factoor voor mannen. Dat vliegt ook tegen mijn ramen op en als ik pech heb in mijn huis. Heb dan rode ogen, hoest me kapot en mijn gehoor ? Vorig jaar werk ik zo kwaad, een mooie zomeravond en wroemmmmmmmmm...Had bijstand van de buurt, maar ik vind ook: helemaal verbieden !!!

Gesloten