LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bladblazertest

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Bladblazertest

Ongelezen bericht door Radar »

Daar zijn ze weer, de herfstbladeren. Na een lange zomer vallen ze nu toch echt van de bomen. Tijd om ze op te ruimen dus. Dat kan met een hark, maar natuurlijk ook met een bladblazer. En die heb je in alle vormen en maten. Radar test vijf elektrische bladblazers van verschillende merken. Aan de medewerkers van de plantsoenendienst en een tuinman de eer om ze te testen. Want hoe zit het met de blaaskracht? Zijn ze makkelijk te gebruiken? En gaat de accu wel lang genoeg mee? Maandag in Radar de uitslag.

Maandag 29 oktober 2018 om 20.30 uur bij AVROTROS op NPO 1

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door 16again »

Kan de milieu-effectvergelijking tov de klassieke hark ook even mee genomen worden in de uitzending?
En uberhaubt het nut: Als je tuinen niet volledig betegeld is kun je het bladerspul gewoon laten liggen. Althans, zo had de natuur het ooit bedacht.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik haat die dingen. Maken een pestherrie. Elke mooie herfstdag zit je uren in het lawaai. Wij vegen en harken gewoon. Veel gezelliger ook en beter voor de oren.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Onzin product. Geluid overlast, inderdaad. Heeft energie nodig, dus vervuiling. En neemt de beweging van de mens weg, die blijkens broodnodig is (zie andere items). En wat nu als er tussendoor een flinke wind opsteekt. Ik zelf zou er van balen. Maar degene die uit overheidswege te werk gesteld worden, vinden het leuk, grandioos.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door witte angora »

Een bladblazer voor die postzegels die wij 'tuin' noemen is natuurlijk onzin. Indertijd als hovenier/plantsoenmedewerker heb ik ermee moeten werken. Maar door het te doen léér je er ook mee werken. Snel en efficiënt. Maar voor die lapjes die wij 'tuin' noemen ben je met een hark veel sneller en veel goedkoper klaar. Plus, wat al eerder gememoreerd is, je kunt het blad beter laten liggen. Geeft compost (regenwormen weten er wel raad mee) en: voor de winter geeft het toch wat isolatie voor het bodemleven en de wortels van planten.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een egeltje is ook blij met een flinke hoop bladeren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door moederslink »

Erthanax schreef:
29 okt 2018 21:10
Een egeltje is ook blij met een flinke hoop bladeren.
Nou toevallig had ik het hier vandaag ook over met mijn zoon, zijn en mijn tuin zijn echt vol leven.
Bomen, struiken, gras, planten, veel blad .....vinkjes, duiven, egels, muizen, spechten, kauwen , merels,
insecten...en nog van alles wat je niet ziet ; betegelde tuinen vinden we helemaal niks en wat te denken van wateroverlast? Hebben we niet, nooit en blad wordt indien nodig gewoon aangeharkt. :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door bprosman »

Een egeltje is ook blij met een flinke hoop bladeren.
Blaas je die niet mee weg dan ? :mrgreen:

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ploert :mrgreen:
Een beetje bladharken is heerlijk rustgevend. (Voor de jongere lezertjes, zo die er zijn: zen.)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Radar, volgend jaar graag een bladharktest.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat een idioot dure dingen. Hilarisch citaat: "Deze is alleen geschikt voor een balkonnetje."

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door luna01 »

Hier waren het vanaf 2017 allesblazers. Stof, hondenpoep, de bosjes werden zelf omhoog getrokken en maar blazen, heb filmpjes gemaakt van het stof in die droogde vorig jaar, (tevens het jaar van dit topic). Die vent wilde weten of hij erbij opstaat. Nee, natuurlijk niet, heb hem dit laten zien en vertelde hem ook iets over zijn eigen longen. Zelf rook ik niet meer, maar die onzin wil ik ook niet in mijn longen !! Plus dat geen insect, of muis of wat dan ook voor een leven, zo amper nog mogelijk is. Bomen en struiken gaan er kapot aan, tegels, auto's en op het aller laatst onze longen. Als het maar schoon is. Oh ja, het akoestische probleem nog, want schrik me steeds ter pletter en mijn katten & buurthonden ook. Grondproeven had ik wel graag over dit overspannen gedrag van die blazers, geen aanval op de mensen zelf. Is ook vaak van de gemeente en die doen ook niets anders als wat ze meten doen. Blazen, maakt niet uit wat, weg ermee. Werk is werk. Eindelijk, ik weet niet of er iets in de wet is veranderd, maar ik heb nu 2 jaar lang in mijn uppie gevochten. De gemeente mag hier niet meer blazen !! Had tranen in de ogen van blijdschap, excuses voor mijn emotionele uitingen. Schone ramen helemaal vergeten, ach en vast nog meer. Die mensen komen hier nu vegen met een bezem, harken, schoffelen, alles met de hand. Respect, maar zij hebben zelf ook veel meer plezier. Kletsen met elkaar, lachen, de buren maken een praatje met ze, ik ook, iedereen blij en ik echt dolgelukkig. De buren dachten dat ik helemaal overspannen was, maar nieuwbouw en dit hier, is wel een verschil in de waarneming. Gezondheidsklachten op den duur niet, iedereen zit op het terras, maar onwetend dat ze ook een pakje sigaretten kunnen roken, of een scheutje diesel in de koffie.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik heb zelf ook een bloedhekel aan die bladblazers, maar wat is uw vraag voor dit forum?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een bladblazer is ideaal als je riool verstopt zit terwijl er Chips onder de vloer liggen voor isolatie.... hele huis wit geblazen, nieuwe buis geplaatst en na afloop probeer je de puinzooi in huis weer in de kruipruimte te krijgen....

Er staan op Marktplaats erg veel weinig gebruikte voor ¼ van de nieuwprijs!

Veel lawaai, en met de verwijderde isolatie onder de vloer... best leuk om te zien als het niet mijn huis is!
jammer dat ik hiervan geen foto gemaakt heb.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bladblazertest

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
03 mei 2019 09:25
terwijl er Chips onder de vloer liggen voor isolatie....
Ik ga er even rustig met een biertje bij zitten om dit beeld op me in te laten werken... :shock:

Gesloten