Boom in de tuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij mutatieonderhoud voorafgaand aan nieuwe verhuur wordt ook naar de tuin gekeken. Kennelijk vond men het in dit geval in 2015 niet nodig de berk te verwijderen.

Gezonde boom die geen kennelijke overlast veroorzaakt? Daarnaast kost het best een hoop geld om zo'n boom te laten verwijderen. Het budget van de meeste woningcorpotaties is denk ik niet geweldig.

Blijven over de klagende buren. En/of verslechterde staat van de boom in de afgelopen vijf jaren.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door omega19 »

Erthanax schreef:
21 okt 2020 15:02
omega19 schreef:
21 okt 2020 14:04
Erthanax schreef:
21 okt 2020 12:42
Er wordt ook duidelijk uitgelegd wie de boom mag laten kappen (de eigenaar) en wie de eigenaar is (de woningcorporatie, niet de huurder).
Hier staat alleen wie gerechtigd is een kapvergunning in Schiedam aan te vragen, maar dat betekent nog niet dat dit tegen de zin van de huurder kan worden uitgevoerd. Verhuurder is ook eigenaar van de woning, maar mag deze ook niet zomaar slopen
bomenverordening schreef:Huurders hebben een persoonlijk en geen zakelijk recht. (...)
Dat "hier", verwijst dat terug naar het citaat van mijn tekst (die niet direct op de bomenverordening slaat) of vooruit naar de bomenverordening?

Ik zeg in ieder geval niet dat de corporatie de boom zomaar en/of tegen de zin van de huurder mag weghalen. Het lijkt er volgens mij op dat er geen kapvergunning nodig is voor de boom, dat is wat ik beoogde te beweren.
Op welke wijze de corporatie de medewerking van de huurder moet of kan verkrijgen of afdwingen, daar laat ik me niet over uit. Dat zal eerder samenhangen met het huurrecht of zo, dan met de bomenverordening.

Het lijkt mij het best om eerst maar eens in overleg te gaan met de corporatie: Waarom moet die boom eigenlijk weg, wat is het probleem en zijn daar ook andere oplossingen voor?

Ook al zou een "echt" probleem zijn (bv wortelopdruk, ingroei in riolering of afbrekende takken), dan nog vind ik het vreemd dat de corporatie een besluit neemt zonder de huurder vooraf daarin te betrekken.
Hier slaat op de door jouw gememoreerde bomenverordening Schiedam 2011
Volgens mij zijn we het wel redelijk eens

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij ook.

Jan Bokelman
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 okt 2018 15:16

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door Jan Bokelman »

Goedenavond U allen.

Mijn boom is door Woonplus op hun kosten via een kraan, over het dak heen, weg gehaald.
In het begin niet leuk maar ben er inmiddels aan gewend en heb een forse parasol aangeschaft.

Met dank voor alle reacties en vind het normaal om dan aan te geven wat er is gebeurd.

Jan

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Twee jaar na dato nog een update van de topicstarter: dat zien we niet vaak. Chapeau!

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

u had beter de boom zelf kunnen rooien om het hout als brandstof te gebruiken in deze dure tijden

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door luna01 »

Een boom van 55 jaar mag zonder kapvergunning niet verwijderd worden. Maakt niet uit of je de eigenaar of huurder bent. De gemeente beslist hierover, zonder vergunning een oude boom kappen wordt een geldboete, een vergunning aanvragen ook en het kappen natuurlijk ook.

Gewoon mooi laten staan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door reggie2 »

luna01 schreef:
11 okt 2022 15:17
Een boom van 55 jaar mag zonder kapvergunning niet verwijderd worden. Maakt niet uit of je de eigenaar of huurder bent. De gemeente beslist hierover, zonder vergunning een oude boom kappen wordt een geldboete, een vergunning aanvragen ook en het kappen natuurlijk ook.

Gewoon mooi laten staan.
Ik denk dat je ff hierboven moet lezen, boom is weg.

luna01
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 mar 2010 13:56

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door luna01 »

Inderdaad!!

Mijn excuses, reageerde gelijk op 2 jaar terug, het topic leek me vrij recent. Vraag mij dan wel af hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen. Storm, grote schade of gevaar? Mijn vorige overburen is de helft van een oude boom op het terras gevlogen. Ik ben echt tegen kappen, maar dit vond zelfs ik een hele gevaarlijke situatie. De boom staat nog steeds...

Nu ja veel plezier met het zonnescherm.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door BL2 »

Simpele vraag, Al contact gehad met de Woningbouw vereniging en je vragen en bezwaren aangegeven ?
Of zit je alleen geschrokken naar de brieven te staren.........

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Boom in de tuin

Ongelezen bericht door kuklos »

BL2 schreef:
11 okt 2022 20:41
Simpele vraag, Al contact gehad met de Woningbouw vereniging en je vragen en bezwaren aangegeven ?
Of zit je alleen geschrokken naar de brieven te staren.........
De boom is al weg, zie het bericht van TS van 27 september 2022 om 18.10 uur.

Plaats reactie