LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brycus: bestelling nooit ontvangen

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
JJ de Jong
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2020 14:37

Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door JJ de Jong »

Heeft iemand ervaringen met het spaanse online bedrijf Brycus?
Ik heb er iets besteld maar de producten nooit gekregen. E-mails komen terug, telefoonnummers bestaan niet...
Er zijn websites van dit bedrijf in het Spaans, Frans, Engels, Nederlands. Lijdt dit bedrijf onder covid-19 of is er iets mis?

Heeft iemand hier mee te maken gehad?

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het was misschien nog niet opgevallen, maar Spanje is al een tijdje dicht. Tja, en of Corona nadelige gevolgen heeft voor het voortbestaan van deze webwinkel is afwachten. Even naar Spanje rijden om te zien of ze nog bestaan gaat nu niet lukken.

In mijn ogen kunt u enkel afwachten en te hopen dat na de lockdown iets gaat komen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

JJ de Jong schreef:
11 mei 2020 14:41
spaanse online bedrijf Brycus?
{...}
Lijdt dit bedrijf onder covid-19 of is er iets mis?
Ik vermoed van wel. Als ik zo kijk is het inderdaad een Spaans bedrijf. Dus zal het logistiek ook vanuit Spanje geregeld worden, wat betekent dat dit een aantal weken volledig plat heeft gelegen. Wellicht dat de klantenservice vanuit huis nog wel door heeft kunnen werken, maar alles waarvoor mensen "op" het bedrijf moesten zijn, zal stil hebben gelegen.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Je hebt er nu niks meer aan maar wellicht een tip voor de volgende keer: op trustpilot staat een hele rits slechte ervaringen. Volgende keer zou ik even de reviews bekijken voordat je ergens bestelt.

Powerbank12
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 okt 2019 13:55

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Powerbank12 »

In gebreke stellen en buitengerechtelijke kosten vorderen. Als je je geld terug wilt dan zijn de buitengerechtelijke kosten maar een paar euro. Als je het product alsnog wilt, dus nakoming, dan bedragen de buitengerechtelijke kosten die je kan vorderen EUR 925,-- ex. BTW en zijn berekend conform BGK 2013. Je bent een Nederlandse consument, geen Spaanse.

Let wel: dit moet je vooral zien als een pressiemiddel om de situatie op te lossen. Niet bedoeld om te misbruiken. Wel even correct laten vertalen zodat er geen misverstand over de inhoud kan zijn.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Powerbank12 schreef:
13 mei 2020 11:27
In gebreke stellen en buitengerechtelijke kosten vorderen. Als je je geld terug wilt dan zijn de buitengerechtelijke kosten maar een paar euro. Als je het product alsnog wilt, dus nakoming, dan bedragen de buitengerechtelijke kosten die je kan vorderen EUR 925,-- ex. BTW en zijn berekend conform BGK 2013. Je bent een Nederlandse consument, geen Spaanse.
Hahaha leuk bedacht, maar vergeet het maar.

Je baseert je bij je eis tot nakoming natuurlijk op het tarief van de "onbepaalde vordering". Maar je bent waarschijnlijk vergeten dat het rapport BGK 2013 óók bepaalt dat bij Kantonzaken slechts de helft van die € 925,00 kan worden gevorderd, én dat er primair van de onderliggende waarde van de vordering wordt uitgegaan.

TS noemt geen bedrag, maar de kans dat het hier gaat over zaken die de € 25.000,00 overstijgen, lijkt me eh... niet zo groot... :lol: Het zal eerder tientjeswerk zijn, met dus ook de bijbehorende lage kosten.

Dit nog los van de vraag of procederen de meest aangewezen weg is voor een gemiddelde TS die in dergelijke situaties is beland.

Frank C
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2020 09:07

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Frank C »

Klinkt bekend.. Ondanks de recenties op andere sites, heb ik ook recent een bestelling geplaatst op deze website. Welliswaar een bestelling van een paar tientjes en onder het motto laten we het gewoon proberen, maar heb sindsdien ook niks meer van Brycus gehoord. Ik bel en mail ze elke dag, maar krijg geen reactie. Bij het bellen krijg ik een spaanse auto-response dat ze me nu niet kunnen helpen, probeer het later nog eens. Vreemd genoeg is de wachttijd voordat ik deze auto-response krijg altijd anders..
Maar goed, ik begrijp de corona situatie en dat ze niks kunnen op sturen, maar had toch wel een reactie via email verwacht. De nieuws berichten op de website worden wel geupdate (mits dat niet automatisch gebeurt).
Ik blijf stug door proberen en afwachten :-).. in deze tijd hebben we toch alle tijd...

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Spanje was geheel op slot, iedereen moest daar thuis blijven dus dat zal ook dit bedrijf getroffen hebben neem ik aan....

Frank C
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mei 2020 09:07

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door Frank C »

Inderdaad, heb inmiddels de bestelde spullen netjes ontvangen. Je hoort me niet meer klagen.
Maar misschien wel een klein verbeterpunt voor dit bedrijf: klantenservice :-)

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
14 mei 2020 08:22
Powerbank12 schreef:
13 mei 2020 11:27
In gebreke stellen en buitengerechtelijke kosten vorderen. Als je je geld terug wilt dan zijn de buitengerechtelijke kosten maar een paar euro. Als je het product alsnog wilt, dus nakoming, dan bedragen de buitengerechtelijke kosten die je kan vorderen EUR 925,-- ex. BTW en zijn berekend conform BGK 2013. Je bent een Nederlandse consument, geen Spaanse.
Hahaha leuk bedacht, maar vergeet het maar.
Verder moet er nog gekeken worden of (dwingend) Nederlands recht wel van toepassing is. En of er sprake van verzuim is (waarschijnlijk niet).

NeoDutchio
Berichten: 12317
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Brycus: bestelling nooit ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Frank C schreef:
09 sep 2020 20:53
Inderdaad, heb inmiddels de bestelde spullen netjes ontvangen. Je hoort me niet meer klagen.
Maar misschien wel een klein verbeterpunt voor dit bedrijf: klantenservice :-)
Tja, als het verboden is om naar je werk te gaan, dan kan de klantenservice dus niet bemand worden. En laat dat nu een van de eigenschappen van de lock down geweest zijn.
Maar u hebt de bestelling binnen, voor u inderdaad opgelost.

Gesloten