LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren vernielen onze tuin.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
T7T
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 20:41

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door T7T »

bayer113 schreef:
WilWil schreef: Vernieling wordt niet door de wijkagent of politie opgenomen, maar je wordt verwezen naar de juridische afdeling, ofwel een advocaat in armen nemen.
Beste Bayer113,

Als u overtuigend bewijs heeft wie die vernieling heeft gepleegd dan kunt u gewoon aangifte doen!

Sterker, de politie is gewoon verplicht om uw aangifte op te nemen!

Mocht u de weg niet weten b.v. het Juridisch Loket kan u (meestal geheel gratis) verder helpen.

http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

Succes!
Laatst gewijzigd door T7T op 09 jun 2010 22:29, 2 keer totaal gewijzigd.

T7T
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 20:41

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door T7T »

bayer113 schreef:@T7T
Mag ik vragen, of je wel eens een dergelijke situatie hebt meegemaakt?
Hey Bayer113,

Ja, dat heb ik zelf ook een keer meegemaakt.

Tevens heb ik o.a. kennissen die hun buren uit hun woning hebben gekregen.
Laatst gewijzigd door T7T op 09 jun 2010 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door malaga »

Sorry, maar je hebt mijn vraag niet beantwoord:
bayer113 schreef:@T7T
Mag ik vragen, of je wel eens een dergelijke situatie hebt meegemaakt?

Sterker, de politie is gewoon verplicht om u aangifte op te nemen!

Mocht u de weg niet weten; het Juridisch Loket kan u (meestal geheel gratis) verder helpen.

Dan geef ik jou eens het advies:
Doe het zo, dan kijken wij, of het dan bij jou werkt, bij mij helaas niet!
Ook ik weet hoe het kan, maar de uitslag is meestal teleurstellend.
Toch goed geprobeerd!

Lapidee
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 nov 2008 20:35

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Lapidee »

Zijn die mensen de moeite waard dat jouw leven en dat van je kinderen vergalt wordt?
Laat het dus emotioneel los en zoek naar een prakische oplossing.
Idd een 2e schutting plaatsen en zo noodzakelijk een camera systeem.

Aso's heb je in alle wijken en moet je negeren, aldoende word het effect minder, maar alleen als je het zelf kán negeren.

De Rijdende Rechter, heb ik zelf ervaring mee. uitzending medio Sebtember / Oktober 2010 :wink: :D .
Is een goede keus.
Politie.... tijdverspilling, sorry.
Al ben ik best overtuigd van hun kunde, is dit de verkeerde keus.
Té onbelangrijk.... Maar het kan je hele plezier in het leven vergallen en specifiek voor je kinderen en gezin dus. En laten we nu even eerlijk wezen, zijn je etter buren dat waard??
Relax en laat het los, plaats een schutting. Bij verdere na-effecten retourneer de handel via de brievenbus.
4 lekke banden zijn ook knap lastig, tenminste tegelijkertijd :P .
Op hun niveau dan maar dus.....

Ja, ervaring helaas en hoewel het me sterk tegenstond had het wel het gewenste effect.
Niet meer dagelijks m'n banden oppompen.

Sterkte Ruud

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door superwoman »

Bedankt voor jullie adviezen en tips. Wij hebben besloten om idd een extra schutting te gaan plaatsen zodat we onze privacy terug hebben. Het zullen wel van die eco-schermen gaan worden. Als de gaaspanelen van de buren dan goed zijn volgegroeid vergaan die eco-schermen doorgaans vanzelf. Verder gaven we eigenlijk heel weinig sjoege waardoor de buurman zijn frustratie op wat anders aan het koelen is. Inderdaad, wij maken ons niet graag druk over personen die dat niet waard zijn.

Buurman hakt tegenwoordig haardhout in de brandgang, en heeft een nieuw slachtoffer voor zijn pesterijen gevonden: de nieuwe turkse overburen waarvan de zoontjes met hun grote skelter op de stoep om de auto van zijn vrouw heen rijden.

Dat kan natuurlijk niet heel lang goed gaan, dus we kijken het met interesse aan. Aan een camerasysteem komen we niet zo 123, maar foto's maken van onze planten en tuin voor we weg gaan en bij thuiskomst is een haalbaar plan.

Verder negeren wij onze buren volledig, iedere reactie van onze kant is olie op het vuur gooien. We zullen hem alleen als we eco-schermen hebben geplaatst wel even horen schreeuwen, maar wie zegt dat wij daarnaar moeten luisteren ??

Een programma als de Rijdende Rechter is ook zo'n verkeerd plan nog niet, maar we wachten nog even tot we meer medestanders in de buurt hebben.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

zorg dat je schutting niet de 2 meter passeerd anders beginnen ze daar weer over :wink:

tsja..
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 jan 2010 10:14

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door tsja.. »

laat je, net wat eagle zegt, goed voorlichten door gemeente, rechtsbijstand, juridisch loket over de precieze schuttingregels die gelden in dit 'heerlijke' land. Er zijn er nl nogal wat, en zo haal je je buren direct de wind uit de zeilen als de schutting geplaatst is/wordt.

succes!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door malaga »

Hier kan je misschien nog iets voor jou vinden:
http://www.bouwhelp.nl/vraag/8754_schutting_plaatsen

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door superwoman »

En ja hoor ..... net toen we dachten dat het gedaan was met de kuren van onze buren is er een nieuwe fase begonnen: als wij niet thuis zijn (dagje weg, op vakantie of zo) komt buurvrouw onze tuin binnen en begint de planten kapot te knippen. Ze timen zelfs of we er niet zijn door te kijken voor het keukenraam. Zijn we er wel, wachten ze even. Zijn we weg, dan neemt buurvrouw vrij spel en gaat doodleuk in onze achtertuin haar gang.

Mijn echtgenoot is kwaad naar de buurman gestapt en heeft verteld dat we dat niet accepteren. Buurman zei dat hij van niks wist (??) en zijn vrouw erop zou aanspreken. We hebben afgesproken dat we bij een volgende inbreuk in onze privacy de politie zullen waarschuwen, en hem ervan op de hoogte zullen stellen.

Alles gewoon laten wat het is, bleek voor de buurvrouw een aanzet om steeds een stapje verder te gaan. Blijkbaar dacht ze dat we niks in de gaten hadden.

Ik ben benieuwd of we bij de politie iets kunnen bereiken, want die komen alleen nog maar in het meest hoognodige geval. We zullen zien hoe dit gaat lopen. Wellicht toch tijd om de rechtsbijstandsverzekeraar op de hoogte te stellen ? Op deze manier ga je niet met een gerust gevoel de deur uit.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door witte angora »

Als mensen je tuin mollen moet je gewoon een paar mollenklemmen zetten. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door witte angora op 10 aug 2010 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

brabak
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:04

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door brabak »

Volgens mij heeft die mevrouw een verslaving je kunt haar aanklagen wegens stalken.

Hydra_666
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 12:02

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Hydra_666 »

crazyme schreef:Dossieropbouw : wat dacht u van een webcam welke 24/7 uw tuin bewaakt. Kost niets, moet natuurlijk wel vliegende stront kunnen waarnemen....
Helaas,..

slecht nieuws voor deze mensen.
Wij werden door onze ex buurvrouw getreitert, ik meestal op m´n werk, maar
ook als ik thuis was geen belemmering voor de heks !

Video´s opgenomen met de webcam, waarop duidelijk te zien is dat de
buurvrouw een baksteen (zo´zwaar model) tegen de bovenrand van de
schutting gooit, waarna deze erover vliegt en vlak langs het hoofd van mijn
vrouw in de vijver beland.

Video´s waarop te zien is dat de heks s´morgens om 09:00 in nachjapon op een
stoel klimt om AAN ONZE KANT van de schutting de planten te snoeien.

Video´s waarop tezien is hoe de heks vaatwasmachine zeepblokjes in onze vijver gooit.

Video met fototoestel opgenomen hoe de heks alle planten aan de voorzijde
van ons huis, straatkant van de schuur, uit de grond trekt en over de schuur in
onze voortuin gooit.

Getuigen die ernaast staan wanneer de heks uit het dakraam bleekmiddel in
mijn ogen gooit.

Sterke argumenten, 100% bewijs, gewonnen zaak.

NIETS DAARVAN
Mijn ex buurvrouw is juriste geweest en is gestopt met haar beroep, daar ze
de bedreigingen niet meer kon verdragen,.... Blijkbaar had de politie medelijden
met de heks,... Ik heb nooit meer een reactie van de politie ontvangen en de
zaak is in de doofpot beland, nadat wij zijn verhuist.

Veel plezier met uw lieve buren.
Veel succes met procederen
Lang leve de politie in Nederland

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom zeg ik, gewoon mollenklemmen plaatsen, is op je eigen grond, dus wat let je?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door tiptoo »

misschien een poort maken die op slot ken? aan de politie heb je weinig pas als je gaat meppen :mrgreen: maar dan komen ze voor u, helaas en wat WA zegt mollenklemmen!

succes ellendig genoeg zulk soort buren!

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door superwoman »

Zucht .... zojuist contact opgenomen met de rechtsbijstandsverzekering en de plaatselijke politie. Wijkagent belt terug om een afspraak te maken. Dan zal er een gesprek met de buren volgen. Ze hopen blijkbaar nog steeds dat je mensen die niet sporen met een praatje kan aanzetten tot normaal gedrag .... :| Afijn, wordt vervolgd ....

Hydra_666
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 aug 2010 12:02

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Hydra_666 »

Ja, en bij het praatje gedragen de buren zich poeslief en de politie denkt, wat zeuren die lui nou eigenlijk. Eenmaal weer thuisgekomen gaat de ellende gewoon verder ! Ik adviseer een knokploeg, buren flink laten bedreigen, ze moeten DOODSBANG worden. Dan pas stopt de ellende,...

mpr1980
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 jul 2010 11:34

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ik ruik een nieuwe opname voor "De rijdende rechter"

Tot die tijd, bewijzen verzamelen in de trant van foto's en films. En bij de politie aangifte blijven doen, ze kunnen je niet eeuwig negeren.

Hebben de buren btw ook hun huurwoning gekocht of huren zij nog? Anders kun je ook hun woningbouwvereniging aanspreken op hun gedrag.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Hydra_666 schreef: Ik adviseer een knokploeg, .

dat lijkt me niet verstandig , als je wilt dat de politie komt dan doen ze dat maar wel voor TS dan , ken het me wel voorstellen maar tis niet raadzaam.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door superwoman »

Hebben de buren btw ook hun huurwoning gekocht of huren zij nog? Anders kun je ook hun woningbouwvereniging aanspreken op hun gedrag.
Zij hadden hun huurwoning eerder gekocht dan wij, en zagen zich daardoor jarenlang als belangrijkere bewoners van ons rijtje. De woningstichting stak altijd de kop in het zand bij psychisch moeilijke mensen: die gaven ze gewoon hun zin, hadden ze er ook geen last van.

Ondertussen krijgen wij het akelige vermoeden dat eerdere huurders van onze woning zijn vertrokken omdat ze het niet meer volhielden met deze buren.

Nijlpaardje
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 aug 2010 20:56

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Nijlpaardje »

Goh wat vervelend zeg!
Kunnen jullie niet een keer doen alsof jullie weggaan en dan toch stiekem in huis zitten en de boel met hand filmen? met een fototoetstel wil dat prima, heterdaadje van maken zegmaar.

maar goed, dan heb je bewijs. Maar er is geen officier van justitie die er een zaak van gaat maken...

Hopelijk lost het gesprek iets op, weet je al wanneer het plaats zal vinden?

Gesloten