LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren vernielen onze tuin.

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
WINNEN
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:01

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door WINNEN »

lees onder asociale buren
over als ze o.a. je tuin vernielen
als ze je: schutting vernielen je vijver dichtgooien met zand, de schutting deur
om de haverklap open duwen en open laten staan te klepperen waardoor deze met storm scheurt, zakjes poep in je tuin werpen gluren door de schutting of te pas en te onpas over je schutting klimmen om onwelvoegelijk op je grond te zijn, planken van je schutting los te trekken, een baksteen door je raam gooien waar je geen eens een rekening van te zien kreeg en je verzekering er onderuit probeert te komen om te vergoeden ondanks je procesverbaal en de waarheid
van vernielzucht, je bruidssluier verwijderen en het raster vernielen
een kikker plaag veroorzaken, een katjes boom in je tuin planten,een dure boom achter in de tuin verwijderen/stelen zonder te vragen/overleggen, meubels en ander afval in je tuin dumpen en van dit soort asociaal crimineel gedrag-
Het is voor een mens waar de tuin van is een afschuw dat er geen paal en perk gesteld wordt, alsof het maar allemaal normaal is van dit gedrag
het is voor je gesteldheid ook niet echt een lollig gevoel.
Ik denk dat er meer solidariteit moet zijn t.a.v. asociale :? buren met crimineel wangedrag.
Het is van belang om de crimies in alle groepen te ontwaren
en ze te ontlopen, om zo een goede orde en een goede staat van welzijn
te kunnen hebben.
winnen

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Shine »

superwoman schreef:
Hebben de buren btw ook hun huurwoning gekocht of huren zij nog? Anders kun je ook hun woningbouwvereniging aanspreken op hun gedrag.
Zij hadden hun huurwoning eerder gekocht dan wij, en zagen zich daardoor jarenlang als belangrijkere bewoners van ons rijtje. De woningstichting stak altijd de kop in het zand bij psychisch moeilijke mensen: die gaven ze gewoon hun zin, hadden ze er ook geen last van.

Ondertussen krijgen wij het akelige vermoeden dat eerdere huurders van onze woning zijn vertrokken omdat ze het niet meer volhielden met deze buren.
Ziet u kans om contact te leggen/krijgen met de vorige bewoners?
Dit kan namelijk ook al voor veel interessante aanvulling zorgen.
De stap om de wijkagent in te schakelen is absoluut een goed begin.
Tevens de adviezen om zoveel mogelijk bewijslasten te verzamelen opvolgen. Dus in uw geval foto's. Voor en na.
Hebt u in uw buurt al met andere buren gesproken om hun ervaringen te horen? Dunkt me dat zij toch het nodige van alles mee moeten krijgen, of hebben gekregen. Nu en mogelijk ook toen. Toen u er nog niet woonachtig was.
T.a.v schutting:
Indien de buurman de schutting precies op de erfgrens heeft geplaatst, dus voor een miniem gedeelte op uw grond zal hij dat ding moeten verwijderen, of toestaan dat u ook gebruik maakt van die 'schutting'. Vanzelfsprekend binnen het aanvaardbare qua gewicht.
Staat de schuttiing niet precies op beider erfgrens, kunt u uw ecoschutting er precies 'tegenaan' plaatsen. Zorg daarbij wel dat uw schutting volledig op uw eigen erf staat! Dus óók de palen!
Mocht er onduidelijkheid zijn over de erfgrens, dan kan het kadaster voor opheldering zorgen. Zij komen dan meten.

Mag dit alles niet baten, dan tja, helaas vrees ik ook dat 'De Rijdende Rechter' een uitkomst kan zijn. Wellicht als u dit te berde brengt bij de politie dat zij deze zaak wel ernstig willen nemen met de daarbij vergezeld gaande acties.
Overigens kunt u het ook proberen bij de gemeente. Leg daar ook een klacht neer over hetgeen gebeurd en de opstelling van de politie als deze niks doet.

Het is vreselijk te lezen in welke situatie u verkeert. Ik wens u enorm veel sterkte.
Ben erg benieuwd hoe het gesprek gaat met de wijkagent!

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Nu dan toch even inhoudelijk op de vraag in gaan na allerlei nonsens.
Als uw buurman de gaasdelen op eigen grond heeft geplaatst dan is er niets anders tegen te doen dan zelf een schutting van 2 meter hoog te bouwen op uw eigen grond. Deze is niet mandelig maar uw eigendom en mocht de buurt het in z'n bol halen daaraan vernielingen te plegen dan begaat een misdrijf dan wel is hij strafbaar inzake het vernielen van andermans eigendom. U heb recht op uw privacy, hoe dan ook. Indien de gaasdelen op de erfscheiding staat dan kunt u een eigen sutting of scherm daar vrijwel direct tegenaan plaatsen.
Mocht dit problemen gaan geven kunt u de plaatselijke politie op hulp verzoeken.

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door hdpaddy »

hier past maar 1 oplossing en dat is "oog om oog/tand om tand", "met gelijke munt terugbetalen".

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Pour hdpaddy, gaan we matte?

hdpaddy
Berichten: 89
Lid geworden op: 02 dec 2007 08:21

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door hdpaddy »

Ik wilde hier eigenlijk niet op doorgaan, maar om mijn standpunt duidelijk te maken doe ik dat nog wel een laatste X
Dit soort mensen die niets anders te doen hebben dan de buren te treiteren, rekenen erop dat de tegenpartij niets durft te doen/passief blijft klagen tegen iedereen behalve de aggressor.
Als TS door alle "normale" optie's heen is, dan rest maar 1 ding, "kwaadschiks".
Ja toch... niet dan?

Verder ben ik niet zo agressief hoor, eigenlijk ben ik een watje :lol:

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door mihoen »

hdpaddy schreef:hier past maar 1 oplossing en dat is "oog om oog/tand om tand", "met gelijke munt terugbetalen".
prachtige uitspraken hoor, maar ik denk dan meer aan ''de andere wang toekeren'' of ''vurige kooltjes op iemands hoofd stapelen'' of '' wat gij wilt dat de mensen voor u doen moet jij voor hen doen''

als je oorlog wilt, is jouw redenatie de ideale manier om dat voor elkaar te krijgen.
daarentegen: als je nog enigszins prettig naar huis wilt, zou ik persoonlijk voor de andere benadering gaan

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door mihoen »

heb je wel eens overwogen om contact op te nemen met de rijdende rechter? als je het mij vraagt ligt de oorzaak van de problemen tussen jou en je buren dieper dan alleen de schutting.

wat je tuin betreft, je hebt het recht te doen wat jij wilt zolang het binnen de erfgrens valt, een zwembad graven, een wigwam bouwen, een planetarium plaatsen tot 1.8m hoog. is allemaal jouw feestje hoor. dus ook een 2de schutting vlak tegen de andere, niet er vast aan, want die andere is van hem en dan heb je toestemming nodig. maar wie houd je tegen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik ben benieuwd hoe dit verhaal is afgelopen. Ik denk dat dit soort situaties vaker voorkomt dan we allemaal denken.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Buren vernielen onze tuin.

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik las dit verhaal ook met belangstelling want ik vind het heel erg voor TS! Het komt overal in Nederland voor. Wij wonen in een nieuwbouwrijtje. We kwamen er allemaal tegelijk wonen. Helaas heeft de woningbouwvereniging verzonnen dat een stel Tokkies dat uit een andere woning moest wegens veroorzaken van overlast, dan maar naast ons moet gaan wonen. En achter ons woont een familielid van hen. Dus 'praten' (lees: keihard gillen) doen ze over de schutting heen. Als wij buiten komen, gaan hun 3 honden blaffen en de 2 van het familielid doen mee. Dan komt de buurvrouw ook nog buiten om gewoon te gaan staan gillen. Als we de voordeur uitkomen, staat ze te gillen in de keuken.
En wat doet politie/woningbouw? Helemaal niets! Die zeggen dat het onze schuld is! Wij werken allebei 5 dagen per week en het laatste contact dat we met ze hadden voor ze zo begonnen was dat we ze champagne aanboden met Oud en Nieuw...
Niemand, niemand in de straat wil contact met ze. En wij begrijpen waarom. Maar we zullen er mee moeten leren leven want je wordt toch niet gehoord.

Gesloten