LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Peter1950
Berichten: 19
Lid geworden op: 03 feb 2016 13:08

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Peter1950 »

Als je niet teveel wilt uitgeven voor een schutting zoek dan via marktplaats en wacht anders tot het najaar dan zijn er veel aanbiedingen.een schutting kost gemiddeld tussen de 35 en 40 euro.een paal 7 tot 10 euro.dan nog evt bezorgkosten.het voordeel is wel u betaald dus u bepaalt ook welk soort schutting er komt.en vindt u dit nog te duur even kijken op marktplaats bij particulieren die een gebruikte schutting verwijderen en handel daar mee.

makigy
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2020 16:58

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door makigy »

Wij hebben hier precies het zelfde probleem.
Door de storm Ciara de hele schutting weggeblazen. Tijdens het ruimen van het puin heb ik met mijn buurvrouw erover gehad dat er een nieuwe schutting zou moeten komen. "dat is goed buurman " hoor ik haar zeggen. Wij moeten wel de kosten delen, zeg ik.
"Maar ik heb nu geen geld, misschien volgende maand " zegt zij. Ik kon mij hierin vinden en heb een nieuwe schutting geplaatst .
Nu dat de maand voorbij is en ik haar netjes gevraagd heb hoe het met haar bijdrage in de schutting was wil ze in eens niet meer meebetalen Het gaat om een schutting van 9m x 1.80m, met een totaal kostenplaatje van ruim 1200 euro. Echter vraag ik aan haar alleen de helft van de materiaalwaarde ( 250 euro ) gezien ik zelf de schutting geplaatst heb.
En wat mij voor de borst stoot is dat zij 2 jaar geleden bij de vorige stormschade wel van de verzekering heft gekregen maar in haar eigen zak heeft gestopt en nu , zoals zij zegt, niet meer verzekerd is. De schutting staat precies op de erfgrens dus find ik dat ik recht op de helft cq op die 250 euro heb.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door kuklos »

makigy schreef:
01 mar 2020 17:27
En wat mij voor de borst stoot is dat zij 2 jaar geleden bij de vorige stormschade wel van de verzekering heft gekregen maar in haar eigen zak heeft gestopt
Dat is voor deze zaak niet van belang.
makigy schreef:
01 mar 2020 17:27
De schutting staat precies op de erfgrens dus find ik dat ik recht op de helft cq op die 250 euro heb.
Dus JIJ wil weer een schutting. En dus moeten ZIJ maar meebetalen?

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En was nu niemand verzekerd?

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Erthanax »

makigy schreef:
01 mar 2020 17:27
(...) Het gaat om een schutting van 9m x 1.80m, met een totaal kostenplaatje van ruim 1200 euro. Echter vraag ik aan haar alleen de helft van de materiaalwaarde ( 250 euro ) gezien ik zelf de schutting geplaatst heb. (...)
U heeft dus 500 euro aan materiaal betaald. Waarin zit dan de overige 700 euro van het "totaal kostenplaatje van ruim 1200 euro"?

Overigens is het een dure schutting. Vijf palen van 10 euro, dan kosten die vijf panelen 450/5 = 90 euro. Dat moet wel heel goede kwaliteit zijn.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wie heeft er bepaald dat het deze palen en deze schuttingdelen zouden worden? Is dat in overleg gegaan, of heb je dat zelf besloten?

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
01 mar 2020 20:13
Vijf palen van 10 euro, dan kosten die vijf panelen 450/5 = 90 euro.
Zes. Doorgaans dan, bij 5 panelen. Scheelt toch weer een tientje. ;) Vermits het van de gamma komt. De buurman van mijn vader heeft ook een nieuwe schutting op de erfgrens geplaatst, maar dat waren betonnen palen. Daar hangt toch wel een ander prijskaartje aan vast.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ga ervan uit dat de schutting aan een kant aan een muurtje vastgezet kan worden; dan heb je dus 5 palen nodig.
Om een of andere reden heb ik niet het gevoel dat TS met een aanhanger betonpalen, betonplinten, en zware 160x180x2 schuttingdelen heeft gehaald.

Wat mij verrast is dat er 500 euro materiaal is, zelf geplaatst, en de totale kosten 1200. Waar zijn die andere 700 dan voor geweest?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf geplaatst met nog wat extra mannetjes misschien?
Ik vroeg mij ook al af waarom dit zó duur was geworden .

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door witte angora »

Uurloon van een eurootje of 100. En veel doorbetaalde koffiepauzes natuurlijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat ze niet echt een zware storm doorstaan maar Hornbach heeft iets wat ze schutting noemen voor maar €9,95 en komen nog palen bij... maar bij te korte palen of verrotte sneuvelde elke schutting.

Met palen er tussen en in dit geval ook palen in midden om en om schroeven dus elke 90 cm een paal bleef deze keurig staan.
Niet de mooiste, budget met flinter dunne plankjes.... maar hij overleefde de storm wel!
Dat andere zoals ik liever iets meer betaalde voor beter materiaal.... maar €200,- laat ik wel staan met rugklachten!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door moederslink »

Normaal gesproken betaalt de verzekering sowieso de helft uit, mits er verzekerd is tegen stormschade.
Dan de vraag: betreft het een huur-of koopwoning?
En van wie was in den beginne de schutting of stond dat ding er al toen u daar kwam wonen?

U heeft de schutting nu betaald en geplaatst dus kunt ermee doen wat u wilt.
Ik denk dat u de buren niet kunt verplichten om mee te betalen , u kunt ze vriendelijk vragen of zij verzekerd zijn en of zij dan ook de helft willen claimen.
Zo niet, dan houdt het vlg mij op.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Moederslink: “U heeft de schutting nu betaald en geplaatst dus kunt ermee doen wat u wilt.”
Dit is dus niet helemaal waar, aangezien de nieuwe schutting op de erfgrens is geplaatst, is de schutting gezamenlijk eigendom geworden, ook als de buren er niet aan mee betalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn vraag was ook :" is het een koop-of huurwoning" ?
Bij een koopwoning is Ts eigenaar , bij een huurwoning zijn zij gezamenlijk ' eigenaar ' .

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Buren willen niet meebetalen aan nieuwe schutting

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
02 mar 2020 13:23
Mijn vraag was ook :" is het een koop-of huurwoning" ?
Bij een koopwoning is Ts eigenaar , bij een huurwoning zijn zij gezamenlijk ' eigenaar ' .
Ook bij een koopwoning is een schutting op de erfgrens gezamenlijk eigendom

Gesloten