Ervaringen met XXLTuinhout.com

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
3strang3d
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2010 00:04

Ervaringen met XXLTuinhout.com

Ongelezen bericht door 3strang3d »

Op dinsdag 6 juli 2021 heb ik vijf hardhouten tuinschermen en bijbehorende schermsteunen gekocht bij XXLTuinhout.com voor bijna €1300 Euro.

2 weken later op 19 juli worden de verkeerde verkeerde tuinschermen geleverd. De bestelde tuinschermen waren niet meer leverbaar en XXLTuinhout heeft zonder overleg andere schermen geleverd.

Ik heb dezelfde dag nog telefonisch en schriftelijk aangegeven dat ik van de koop af wilde tijdens de bedenktijd. Er volgt een mail met excuses en de toezegging dat XXLTuinhout werk gaat maken van van het retour halen van de verkeerde panelen en het terugstorten van het aankoopbedrag.

De (verkeerde) schuttingpanelen zijn uiteindelijk pas op maandag 23 augustus 2021 weer opgehaald. En ondanks vele toezeggingen zit ik tot op de dag van vandaag (3 september) nog steeds te wachten op terugbetaling van het aankoopbedrag. Mijn advies is om ver weg te blijven van deze webwinkel.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen met XXLTuinhout.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, dat er zaken niet kloppen is vrij snel te zien. Het KVK adres klopt niet met het adres op de website. Op de website staat ook niet eens het huisnummer. Het adres op de KVK is van een woonhuis, daar kan je nooit zoveel hout kwijt.
Als je kijkt bij de KVK hebben ze op 1 inschrijving de houthandel, maar ook "Meijboom Sales Consultancy Europe". Op hetzelfde woonhuis zit ook "Citart Europe B.V." wat schijnbaar met auto onderdelen te maken heeft en "WM Invest Group B.V.", een financiele holding. Niet echt een logische combinatie.

Het lijkt meer op een dropshipachtig iets, tenzij ze ergens een enorme ruimte hebben waar ze alles opgeslagen hebben liggen. Maar dan is het vreemd dat ze de werklocoatie niet bij de KVK ingeschreven hebben. Ook levertermijnen staan niet weergegeven wat een indicatie is.

Ik zou in uw geval nog eenmalig aangeven dat XXLTuinhout zich niet aan de overeenkomst gehouden heeft, dat de artikelen opgehaald zijn en dat u binnen een termijn van 14 dagen uw geld terug wilt hebben. Gebeurd dit niet kunt u een incassobureau inschakelen die het geld gaat terug proberen te halen. Dit kunt u als belofte ook al in de mail/brief zetten.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ervaringen met XXLTuinhout.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Een deurwaarder is beter dan een incassobureau. Als je niet met je creditcard betaald hebt zijn incassobureau of deurwaarder de enige opties.

Gesloten