LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
jwalkings
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:43

Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door jwalkings »

Een aantal weken geleden hebben wij een spa bij de Firma Fonteyn in Uddel besteld, De verkoper heeft ter plekke gecheckt welke modellen op dat moment op voorraad stonden. We hebben uiteindelijk een keuze gemaakt en de verkoper zou na ondertekening van het koopcontract direct de op voorraad staande spa reserveren. Fonteyn had twee weken nodig om de spa te testen en daarna te leveren. Na de spa te hebben betaald een bevestiging ontvangen. 1 dag voor de leverdatum heb ik nog rijplaten laten neerleggen in de tuin om de levering van de spa door de tuin wat makkelijker te maken. Op de dag van de levering gebeld met de vraag hoe laat de spa geleverd zou worden en tot onze grote verbazing te horen gekregen dat de spa niet op voorraad stond en dat de nieuwe levering volgende maand zou worden. Geen recht op schadevergoeding of geld retour omdat in de algemene voorwaarden staat dat de datum die fonteyn opgeeft puur indicatief is. Deze werkwijze is in onze ogen niet toelaatbaar, op deze manier kunnen ze er honderden verkopen en telkens beloven dat er voorraad is en de levering blijven uitstellen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door Jablan »

Maar krijg je hem nu wel volgende maand?

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het zal niet toelaatbaar zijn maar het is gebeurd. Tenzij u afspraken gemaakt heeft om te ontbinden indien niet direct leverbaar en dan bij voorkeur op papier zie ik niet wat u er nog aan kan doen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door crazyme »

Had de reviews maar gelezen. Het is een mooie tent om te kijken. Niet om te kopen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hadden zij voorraad of de Importeur?

Gezien de verkoop cijfers in België gaat het wel vaker fout met beperkte voorraad.
Als je om 8.00 uur de voorraad ophaalde en uur later is uitverkocht, en om 10.00u bij bestellen niet nogmaals gekeken?
Een bedrijf op 12 km fietsen maakte deze goederen, en zelfs het showmodel is van 50% korting voor volle prijs weg gegaan, en ze wachten op Chinese Pompen... 0 leverbaar tot die container komt.
Deze leveren in gehele Benelux.

Nadat vele uitverkocht waren gingen de slecht lopende ook plotseling enorm hard.
Van 1700 in voorraad begin Maart naar nu 0.... en dat is nog nooit geweest.

Alle verkopers kregen wekelijks een voorraad lijst, en konden bellen.
En dat is naar dagelijkse lijst gegaan en overwerkte telefoniste.
Deze producten werden onder diverse merken geleverd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door berndv »

jwalkings schreef:
04 mei 2020 14:39
Geen recht op schadevergoeding of geld retour omdat in de algemene voorwaarden staat dat de datum die fonteyn opgeeft puur indicatief is.
Indicatief is wel een heel breed en rekbaar begrip. En 1 maand er naast zitten is naar mijn idee geen indicatie, maar gewoon misleiding. Maar ja, dan moet je het ook nog eens hard kunnen maken.

eijk15
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2020 13:14

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door eijk15 »

Ook ik heb problemen met de firma Fonteyn.
Warmtepomp gekocht voor zwembad en na 3 weken wifi module kapot.

Gemaild, kreeg reactie dat ze de klacht door zouden sturen naar monteur.
Na een week tervergeefs wachten maar weer eens gemaild.

2 dagen later moest ik volgens de verkoper de wifi module upgdaten ( dat kan nu juist niet aangezien hij kapot is) lukt dat niet moest ik de hele pomp terugsturen (45kg)

Daarop gereageerd dat de wifi module een los ding is wat je er tussen monteerd middels stekkers, dus dat ik graag een nieuwe module wil. Vervolgens radio stilte.

Gebeld, zou terug gebeld worden maar helaas.....
Op mail word ook niet meer gereageerd.

Op facebook gezet op hun pagina en daar wemelde het van de klachten...

Dus ik ben niet de eerste die dit een zeer slechte service vind.

Sebazzzzz
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 06:35

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door Sebazzzzz »

Op 7-8-2020 een sauna besteld, verkoop door [naam verwijderd] van Fonteyn, de sauna zou die week nog met de zending mee kunnen komen. Dan zou die spoedig geleverd en geplaatst kunnen worden zoals onze wens was. Ik heb aangegeven dat ik bij Fonteyn wel een sauna wilde aanschaffen indien ze snel kunnen leveren. Vandaag 19-10-2020 geen enkel teken van de sauna, erg slecht. Als de verkoop maar binnen is. Telefonisch ook niet te bereiken als je iemand wil spreken die hierover gaat, sowieso regelmatig 15 tot 20 minuten in de wacht om vervolgens niet verder te komen. Jammer.
Laatst gewijzigd door Radar op 19 okt 2020 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door berndv »

Sebazzzzz schreef:
19 okt 2020 06:44
Dan zou die spoedig geleverd en geplaatst kunnen worden zoals onze wens was. Ik heb aangegeven dat ik bij Fonteyn wel een sauna wilde aanschaffen indien ze snel kunnen leveren.
schandalig. Kort gezegd zijn er, vervelend genoeg, weinig opties. U kunt ze een termijn stellen om alsnog te leveren, en indien ze hier geen gehoor aan geven, zou u de koop kunnen ontbinden. Maar ja, dan heeft u nog geen sauna. U kunt ze niet dwingen iets te leveren dat ze zelf niet hebben.

10951839
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 12:07

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door 10951839 »

Op 08-07-20 bij Fonteyn een tuinhuis besteld, betaling 30% bij aankoop, 70 % bij levering( staat op orderbevestiging, in de algemene voorwaarden van Fonteyn staat dat betaling geschiedt zoals het op de orderbevestiging staat).

Enige dagen later gebeld om ter plekke toch de resterende 70% direct te betalen, had te maken met andere leverancier, heb echter het tuinhuis van Fonteyn gekocht. Heb maar betaald om de levering niet te vertragen. Koop ging ook erg chaotisch met allemaal verschillende bedragen.

Levertijd van het tuinhuis 6 tot max. 8 weken. Op 15 juli via email mijn beklag gedaan bij Fonteyn, nooit een reactie gehad. In week 28-08-20( na 7 week ) maar eens gebeld wanneer het tuinhuis zou komen, bleek zonder opgaaf van redenen ineens 12 - 14 weken te zijn. Zou worden teruggebeld, is niet gebeurd. Op 29-08-20 email gestuurd t.a.v. de directie, nooit reactie gehad. Daarna de 2 emails per brief gestuurd aan de directie, nooit een reactie gehad. Op 02-10-2020 een brief en de kopie van de 2 emails persoonlijk afgegeven bij Fonteyn in Uddel aan de informatiebalie, zou door de betreffende mevrouw persoonlijk aan de directie worden overhandigd.
Nooit reactie gehad. Dus nu na 15 weken nog geen tuinhuis ontvangen en in al die 15 weken nooit een enkele reactie gehad.
Overigens, in mijn laatste email heb ik ook geschreven dat ik het tuinhuis niet meer hoef en mijn geld weer terug wil ontvangen.

Met vriendelijke groeten,
Henk

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door berndv »

10951839 schreef:
19 okt 2020 14:14
Overigens, in mijn laatste email heb ik ook geschreven dat ik het tuinhuis niet meer hoef en mijn geld weer terug wil ontvangen.
Hoe heeft u dit geformuleerd? Het is namelijk wel zaak om dit juist en correct weer te geven, om niet later in de problemen te komen, als ze u aan de overeenkomst willen houden.

Normaliter is het zo, voor zover ik weet, dat u ze een laatste termijn geeft om tot leveren over te gaan, en dat u bij het uitblijven van levering de overeenkomst ontbindt en u binnen 14 dagen na afloop van die termijn uw geld terug wilt hebben op uw rekening en dat ze bij het uitblijven van die betaling in gebreke zullen zijn.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Fonteyn spa besteld maar blijkt op leverdatum niet op voorraad te zijn

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Radar schreef:
19 okt 2020 16:35
Online wemelt het van de klachten over tuincentrum Fonteyn. Directeur Dolf Nieland reageert in de studio op de klachten en legt uit hoe dit zo mis heeft kunnen gaan. Heb jij ook klachten over Fonteyn?

Vanavond om 20.30 in Radar op NPO1.

Gesloten