LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gardena sproeiinstallatie

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
HJ2006
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:49

Gardena sproeiinstallatie

Ongelezen bericht door HJ2006 »

Voor € 400,00 heb ik een GARDENA micro drip systeem aangeschaft voor mijn tuin. De tuin heeft een afmeting van ongeveer 9 bij 14 meter. Deze wordt gescheiden door een looppad. Met een tekening ben ik naar een tuincentrum ( Life and Garden in Voorschoten) gegaan om mij te laten voorlichten over dit systeem. Gezien de omvang van de tuin werd mij geadviseerd de besproeiing te splitsen. Dat betekende dat ik twee computers heb aangeschaft plus twee drukopbouwers aan het begin van de tuin. Vijftig meter slang en een groot aantal sproeiers, verbindingstukken in allerlei vormen (twee of drie uitgangspunten). Sproeiers die een bereik hebben van wel 2 a 3 meter, en grotere sproeiers voor het gazon.Samen met mijn echtgenote hebben we 2 dagen gewerkt om het systeem in de tuin aan te leggen. De aanwijzingen volgend die op de verpakkingen staan en rekening houdend met het gegeven advies van de medewerker van het tuincentrum. Toen wij uiteindelijk klaar waren om de installatie uit te proberen, zult u begrijpen dat de teleurstelling en de frustratie erg groot waren aangezien er niets bleek te kloppen van allle mooie voorspellingen. Geen overdaad aan water, de 1ste sproeiers deden nog wel wat, maar alles wat verder in de tuin was geplaatst druppelde alleen maar. Geen serieus sproeisysteem dus. Wie heeft ook deze ervaring?
A. van der Woude

kk61
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:05

Re: Gardena sproeiinstallatie

Ongelezen bericht door kk61 »

Het heet volgens mij ook niet voor niets GARDENA micro drip systeem !

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: Gardena sproeiinstallatie

Ongelezen bericht door elianne »

Inderdaad! Kleine druppeltjes dus. Ik denk dat uw verwachtingen dus anders zijn dan hetgeen u gekocht heeft kan bieden. Bij mij bevalt het uitstekend, geen gedoe met watergeven of sproeiers in mijn tuin die alles kletsnat maken.

Gesloten