LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen garantie op dak overkapping

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Algerino
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2018 22:39

Geen garantie op dak overkapping

Ongelezen bericht door Algerino »

Wij hebben medio oktober voor bijna 4.000 euro een buitenverblijf bij Fonteyn aangeschaft. 2 maanden later is het dak al los gaan zitten. Voor de kerstdagen gemeld en in plaats van adequaat op te pakken gaan ze liever eerst in discussie; Zo geeft Fonteyn geen garantie op daken, kregen we te verstaan. Ze konden wel wat kit en nagels sturen zodat ik het dak zelf op kon gaan klimmen. Na herhaaldelijk aandringen op reparatie en vooraankondigen van gerechtelijke stappen, geeft Fonteyn thuis en zegt toe een monteur langs te sturen. Inmiddels zijn er meerdere dakdelen afgewaaid en wordt er morgen storm verwacht (waarschijnlijk waait dan het halve dak eraf) en de monteur is nog altijd niet geweest!! Echt SCHANDALIG, heb er gewoon geen andere woorden voor en wij adviseren dan ook iedereen die een aankoop overweegt om de voorwaarden goed na te kijken cq (goede aanvullende) afspraken te maken alvorens zaken te doen met dit bedrijf!
Wie heeft ervaringen met dit bedrijf?
Voor ons in ieder geval NOOIT MEER!!!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 jan 2018 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

Moiseule58

Re: Geen garantie op dak overkapping

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Een advies: stel ze officieel in gebreke en geef ze een redelijke termijn (14 dagen), waarbinnen hersteld moet worden.
Doen ze dit niet, dan kunt u de koop ontbinden.

Dit zijn hun algemene voorwaarden:

https://www.fonteyn.nl/algemene-voorwaarden/

Het enige wat er over overkappingen ed staat is het volgende:

Toelichting Tuinhuizen, Veranda’s

9.15 De Fonteyn B.V. geeft één jaar garantie op waterdichtheid van dakbedekking, en kitwerkzaamheden.

9.16 De Fonteyn B.V. verleent 10 jaar garantie op houtrot voor onder hogedruk geïmpregneerde tuinhuizen; deze garantie is aflopend met 10% per jaar. Dit mits het tuinhuis gemonteerd is op composiet fundamentsbalken.

9.17 Wanneer De Fonteyn B.V. montage verricht, dienen onderstaande zaken door de klant in acht te worden genomen:

- het terrein dient goed toegankelijk te zijn, en geen obstakels te hebben;
- de ondergrond dient geheel verhard te zijn en moet vlak en waterpas zijn;
- her straten van ontnomen bestrating ten behoeve van funderingsblokken (poeren) is voor rekening van de klant;
- aansluiten en materialen naar riolering is voor eigen rekening;
- de klant is zelf verantwoordelijk voor de nodige vergunningen;
- extra werkzaamheden die nodig blijken worden in rekening gebracht bij de klant.

Algerino
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2018 22:39

Re: Geen garantie op dak overkapping

Ongelezen bericht door Algerino »

Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie.

Ik heb Fonteyn vandaag gesproken en vooralsnog bereid gevonden om tot herstel over te gaan. Ze hebben toegezegd morgen langs te komen.
Zodra dit gebeurd is, en de kwestie is tot volle tevredenheid opgelost, zal ik een update toevoegen aan dit topic.

Fijne avond!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Geen garantie op dak overkapping

Ongelezen bericht door olaf79 »

Jammer dat het zo moet lopen. Waar halen bedrijven toch altijd het lef vandaan om broddelwerk te leveren en de klant hiervoor op te laten draaien.

Op daken heb je geen garantie. Ja natuurlijk en als de deur kapot is dan heb je daar geen garantie op, etc. Volgens de wet heb je op elk product dat je koopt een garantie van ten minste 2 jaar tenzij een product door normale bederf of slijtage sneller achteruit gaat.

Moiseule58

Re: Geen garantie op dak overkapping

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Algerino schreef:Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie.

Ik heb Fonteyn vandaag gesproken en vooralsnog bereid gevonden om tot herstel over te gaan. Ze hebben toegezegd morgen langs te komen.
Zodra dit gebeurd is, en de kwestie is tot volle tevredenheid opgelost, zal ik een update toevoegen aan dit topic.

Fijne avond!
Succes vandaag. Ik ben heel benieuwd naar de afloop.
Nog even een link over uw rechten:

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... jk-product

Gesloten