LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
peterdeboer21
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2017 00:45

Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door peterdeboer21 »

Hallo allemaal. Ik luisterde vanmiddag naar Radar op Radio 1 en hoorde daar een verhaal voorbij komen over groene aanslag verwijderen. Nu verkopen ze hier bij de bouwmarkt HG Groene Aanslagreiniger. Heeft iemand daar ervaring mee of kan ik evengoed met azijn aan de slag? gr Peter.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door absent »

Eigenlijk mag je helemaal niet met azijn aan de slag. Als je het gebruikt om buiten het huis mee te werken wordt het door je gemeente gezien als vloeibare chemicaliën en bega je dus een ernstig milieudelict. Het is maar dat je het weet. Het werkt overigens goed....Maar zelfs een Chinese hogedrukreiniger van een willekeurige discounter krijgt het ook weg. Met alleen water, wat inspanning en natte voeten.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door 16again »

absent schreef:azijn.....ernstig milieudelict.
Azijn is gewoon een afbreekbaar natuurproduct dat, volgens onderstaande link, zelfs in de ecologische landbouw gebruikt wordt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Azijn

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door berndv »

16again schreef:
absent schreef:azijn.....ernstig milieudelict.
Azijn is gewoon een afbreekbaar natuurproduct dat, volgens onderstaande link, zelfs in de ecologische landbouw gebruikt wordt:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Azijn
Het is inderdaad een biologisch afbreekbaar zuur. Het bestaat alleen uit koolstof, waterstof en zuurstof. Dus inderdaad puur natuur. De effecten er van op de natuur zijn echter nog niet onderzocht, en daarom is het een niet toegestaan middel, zie onderstaand artikel. Daarnaast kan het ook nog in lokale A.P.V.'s expliciet verboden worden, vaak omdat er drinkwater uit het grondwater gehaald wordt. (de zware chemische middelen mag je natuurlijk gewoon gebruiken)
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-onkruidvreemd genoeg hebben ze het ook over zout. Tegen onkruid zou het niet te gebruiken zijn, maar in de winter gooien ze tonnen zout over onze wegen, en dan is het toegestaan :?
Ik weet niet beter dan dat mijn oma vroeger wekelijks de straat schrobde met chloor. Onkruid groeide er niet, maar de tegels zagen er na 40 jaar nog bijna als nieuw uit. En de delen waar het wel tuin was, groeiden de planten goed.

Heb trouwens gisteren ook nog weer 2 jerrycans bij de blauwe duitse grossier gehaald, waarvan er inmiddels al 1 over het terras is gegaan.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door 16again »

berndv schreef:De effecten er van op de natuur zijn echter nog niet onderzocht, en daarom is het een niet toegestaan middel, zie onderstaand artikel.
Dat vind ik de wereld op zijn kop. Zodra de chemiereuzen iets uit de hoge hoed toveren, is de denktrant ineens andersom: toegestaan totdat schadelijke milieu effecten zijn aangetoond.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
berndv schreef:De effecten er van op de natuur zijn echter nog niet onderzocht, en daarom is het een niet toegestaan middel, zie onderstaand artikel.
Dat vind ik de wereld op zijn kop. Zodra de chemiereuzen iets uit de hoge hoed toveren, is de denktrant ineens andersom: toegestaan totdat schadelijke milieu effecten zijn aangetoond.
Eens. Krom is het zeker. Maar desondanks is azijn niet toegestaan, al denk ik niet dat daar ooit op gehandhaafd wordt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:Het bestaat alleen uit koolstof, waterstof en zuurstof. Dus inderdaad puur natuur.
Vreemde redenering, aardolie ook.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door berndv »

kweenie schreef:
berndv schreef:Het bestaat alleen uit koolstof, waterstof en zuurstof. Dus inderdaad puur natuur.
Vreemde redenering, aardolie ook.
aardolie is inderdaad ook puur natuur. Eigenlijk alle koolwaterstoffen zijn puur natuur te noemen. Puur natuur hoeft niet direct te betekenen dat het goed is voor het milieu of de volksgezondheid. Maar de effecten van het dumpen van aardolie zijn wel redelijk bekend, die resulteren in bodemverontreiniging. Net als van verschillende andere koolwaterstoffen.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:
berndv schreef:Het bestaat alleen uit koolstof, waterstof en zuurstof. Dus inderdaad puur natuur.
Vreemde redenering, aardolie ook.
Aardolie kan meer dan 2% zwavel bevatten, en daarnaast ook nog metalen.

Mucha

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Moneyman schreef:
16again schreef:
berndv schreef:De effecten er van op de natuur zijn echter nog niet onderzocht, en daarom is het een niet toegestaan middel, zie onderstaand artikel.
Dat vind ik de wereld op zijn kop. Zodra de chemiereuzen iets uit de hoge hoed toveren, is de denktrant ineens andersom: toegestaan totdat schadelijke milieu effecten zijn aangetoond.
Eens. Krom is het zeker. Maar desondanks is azijn niet toegestaan, al denk ik niet dat daar ooit op gehandhaafd wordt.
Maar je kunt het toch ook gewoon zelf ervoor kiezen om die zooi niet in het milieu te gooien? Daarvoor hoeft toch niet gehandhaafd te worden? Het is ook niet zo slim om met zuren te gaan werken: die vormen een ideale voedingsbodem voor allerlei mossen. En dan ben je verder van huis.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door berndv »

dat is ook het leuke van die middelen bij Hg. Die middelen van hg zijn ook zuur van zichzelf, waarmee je eigenlijk in een vicieuze cirkel komt in je strijd tegen de algen die je op je tegels hebt. Vooral in deze periode spelen verschillende merken en tuincentra er handig op in. Veel van de groenmakende algen verdwijnen in het voorjaar onder invloed van zonlicht. In de periode februari, maart en april als het zonnetje zich langzaam laat zien en de winter achter zich laat is de kracht van de zon nog niet voldoende om de algen te laten verdwijnen, maar mensen maken al wel alvast hun tuinen zomerklaar. Ideale klanten dus om deze middelen aan te verkopen, vanaf eind april zijn de middelen niet meer zo interessant, aangezien de meeste algen dan door de zon al wel verdwijnen, waardoor je vaak in de meivakantie al een algenvrij terras hebt. En voor de mensen die wel de middeltjes van hg hebben gebruikt, is dat vaak het argument voor de goede werking, want zie maar, de groene aanslag is weg.

Hogedrukspuit is overigens ook geen goede oplossing, het maakt het oppervlak van de tegels vaak nog poreuzer, waardoor er een nog betere bodem ontstaat voor algen en mossen.

peterdeboer21
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2017 00:45

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door peterdeboer21 »

bedankt voor de reacties. Ben er vorige week mee aan de slag geweest maar niet overal met goed resultaat. Heb nu ook nog maar azijn gebruikt.

reinoutl
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 16:04

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door reinoutl »

Ik heb laatst HG groene aanslagreiniger gekocht en toegepast volgens de gebruiksaanwijzing. Na 36 uur (dat stond in de gebruiksaanwijzing) konden de stenen met een harde waterstraal worden schoongespoten. Maar er gebeurde helemaal niets, alles bleef zoals het was, zonde van het geld dus.
Ik heb nog geprobeerd met een bezem om de stenen te schrobben, maar dat hielp ook niet. Conclusie: HG doet niet wat het beloofd.
Het gaat hier om gewone straatklinkers.
Ik heb nog geklaagd bij HG, maar daar zeiden ze dat het mijn eigen fout was. Sommige bestrating moet eerst met een ander Hg middel schoongemaakt worden.
En dit antwoord kreeg ik zonder dat er geïnformeerd werd om wat van bestrating het eigenlijk ging. Te bizar voor woorden.
Als je met zo'n middel geen eenvoudige straatklinkers van groene aanslag kan ontdoen, dan heeft zo'n middel toch geen bestaansrecht?
Uiteindelijk heb ik het "probleem" opgelost met een liter chloor op acht liter water en een beetje schrobben.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door thecure »

gewoon die groene flessen van de Action halen. kost geen drol en werkt ook.

Lance Hormes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2017 11:30

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door Lance Hormes »

Na altijd HG te gebruikt te hebben was mijn vader niet meer tevreden over de werking van de groene aanslagreiniger. Sinds kort gebruiken wij nu voortaan een nieuwe biologische groene aanslagreiniger wat echt top werkt. De voordelen: het stinkt niet, je hoeft het niet na te spoelen, je blaast het zand niet uit de gleufjes met een hoge drukspuit en het werkt ook nog op natuursteen waar onze hele tuin mee vol ligt echt een aanrader. Alleen moet je het zelf nog aanlengen met water. Het wel iets prijzig maar tenminste niet slecht voor het milieu. Hopelijk heb ik mensen hiermee geholpen!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2017 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel reactie verwijderd: Commerciële uiting

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door thecure »

zo en speciaal hiervoor geregistreerd? lekkere reclame weer. zoals ik al zei, de groene flessen bij de action halen. werkt prima.

Zorggebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 mei 2016 01:03

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door Zorggebruiker »

NIET de aanslagreiniger van de Action gebruiken! Zeer schadelijk voor het milieu, en dieren die over de stenen lopen na het gebruik van het Action-middel verbranden hun poten, en daarna hun bek als ze proberen hun poten schoon te likken. Er zijn al heel wat egels, vogels, eekhoorns en katten doodgegaan als gevolg van dit middel. Dit was vorig jaar nog uitgebreid in het nieuws.

Ook de HG-reiniger is zeer schadelijk voor het milieu: het bevat didecyldimethylammoniumchloride, volgens de internationale classificatie:
Zeer giftig voor in het water levende organismen.
Schadelijk voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen.

Gewoon de handjes uit de mouwen steken, mensen maken al eeuwen lang de stoep schoon met een borstel aan een steel en dat gaat nog steeds prima (weet ik uit ervaring).

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Groene aanslag verwijderen met HG Groene Aanslagreiniger

Ongelezen bericht door berndv »

Zorggebruiker schreef:
11 aug 2020 08:43
NIET de aanslagreiniger van de Action gebruiken! Zeer schadelijk voor het milieu, en dieren
Klopt, en weet u ook waarom?
Zorggebruiker schreef:
11 aug 2020 08:43
het bevat didecyldimethylammoniumchloride
Diezelfde stof zit/zat ook in de aanslagreiniger van de action, zie het artikel hier op radar, was 2 jaar geleden:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/w ... or-katten/
Zorggebruiker schreef:
11 aug 2020 08:43
Zeer giftig voor in het water levende organismen.
Schadelijk voor in het water levende organismen, met langdurige gevolgen.
Het is een serieus middel. Met kraanwater krijg je de aanslag niet weg. Overigens zou ik ook schoonmaakazijn in het water willen gooien, de effecten daarvan op vissen zal ook niet heel positief zijn.

Gesloten