LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door witte angora »

omega19 schreef:
06 jun 2020 10:23
Zoals 16again al zegt, geeft de website van Felco aan dat er takken tot 10 mm doorsnede mee geknipt kunnen worden.
Flinke Hortensia die dikkere takken heeft dan 10 mm.
Het gaat ook niet alleen om de dikte van de takken. Als een tak verhout is kun je er met zo'n nagelschaartje ook niks mee, zelfs als de tak nog geen halve centimeter in doorsnede is.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door omega19 »

witte angora schreef:
06 jun 2020 11:09
omega19 schreef:
06 jun 2020 10:23
Zoals 16again al zegt, geeft de website van Felco aan dat er takken tot 10 mm doorsnede mee geknipt kunnen worden.
Flinke Hortensia die dikkere takken heeft dan 10 mm.
Het gaat ook niet alleen om de dikte van de takken. Als een tak verhout is kun je er met zo'n nagelschaartje ook niks mee, zelfs als de tak nog geen halve centimeter in doorsnede is.
Dat kan, maar er is een logisch verband tussen de dikte van de tak en de stevigheid ervan..

Als op de website alleen een tekening staat van een tak met daarbij de vermelding dat je takken tot 10 mm kan knippen, hoeft de klant daar verder geen beperkingen aan te verbinden.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
05 jun 2020 22:02
alfatrion schreef:
05 jun 2020 21:47
Wat wilde u er mee knippen?
Een hortensia volgens het OP.
Nee, de bloemen van een hortensia. Nogal een verschil.

Iedereen heeft het hier over takken, maar TS spreekt over de bloemen. En dáár is die schaar nu juist voor bedoeld.

TS moet gewoon terug naar de verkoper.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

omega19 schreef:
06 jun 2020 10:23
Zoals 16again al zegt, geeft de website van Felco aan dat er takken tot 10 mm doorsnede mee geknipt kunnen worden.
Flinke Hortensia die dikkere takken heeft dan 10 mm.

Het lijkt me dan ook dat TS gewoon recht heeft op garantie.
Vraag is wel of je voor een gering bedrag alles uit de kast wil halen

ps spelfout verbeterd
Felco zelf verkoopt niet aan particulieren. Ook al zou TS recht hebben op garantie, dan claimt ze die bij de verkeerde.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door omega19 »

klopt de verkoper dient de garantie te verlenen

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
06 jun 2020 11:18

Iedereen heeft het hier over takken, maar TS spreekt over de bloemen. En dáár is die schaar nu juist voor bedoeld.

TS moet gewoon terug naar de verkoper.


TS spreekt in de titel over een heggenschaar en in de tekst over een snoeischaar. De fabrikant noemt het een bloemen- en fruitschaar(tje). Daar zit nogal wat verschil tussen.

Afgezien daarvan, als ik van onze hortensia's bloemen met een passend lange steel zou knippen, dan moet ik soms ook door een behoorlijk dikke tak/steel.

Dat TS terug moet naar de verkoper, daarover is iedereen het wel eens.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met elke huishoud schaar kun je Rabarber tot 4 cm dikke stelen knippen!

Niet dikte maar houtsoort is bepalend.
Ja, ik noemde dit dat je zelfs tot 4 cm dikke rabarber gewoon mag knippen dus niets 1 cm!

mh73

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door mh73 »

Vroeger had ik duurder tuingereedschap, maar omdat ik met mijn chaotische inslag dat nog weleens weggooide tegelijk mét het groenafval, koop ik alleen nog maar de budget merkjes.

En met die budget snoeischaartjes knip ik alles. van dunne bloemstelen tot dikke houtige takken, soms weleens te dik omdat ik geen zin heb het zwaardere gereedschap uit de garage te halen.
Ze gaan over het algemeen jaren mee, worden soms een beetje bot, gaan soms klemmen, maar afgebroken? Nee dat is me nog nooit gelukt. Dus wat mij betreft, zonder verdere info, lijkt dit me toch een ondeugdelijk exemplaar.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
06 jun 2020 07:17
En helaas geeft TS zelf al aan dat er snoeiwerk mee verricht is waar het niet voor geschikt is.
Dat lees ik niet.

Veldt01
Berichten: 988
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Eigelijk ontbreekt de meeste benodigde info. Zoals leeftijd van de schaar en waarom dit bij de producent is aangekaart, een foto van de schade en wat er werkelijk mee geknipt is en dat voor een schaar van krap 15 Euro.....

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heggenschaar Felco breekt: geen recht op garantie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er ontbreekt inderdaad best wel veel info. Nu is 15/16 euro best wel een hoop geld, daar niet van. Ik heb net dus het advies van komkommer opgevolgd om een tweede snoeischaar bij de Action te halen voor 1,84 (heb er vorig jaar of 2 jaar terug al een gekocht). Voor wat de TS betaald heeft kun je er 9 bij de Action halen, en zo slecht zijn ze echt niet. Het is dat ik ze regelmatig kwijt ben...

Meteen een takkenschaar meegenomen, die heb ik een dezer dagen ook hard nodig denk ik. Voor 6,99, dat is wel geld, en toch is het geen geld.

Gesloten