Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
H.Driesen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2020 18:42

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door H.Driesen »

Goed dat jullie aandacht hebben besteed aan de slechte aftersales en kwaliteit van leveren van Fonteyn.
Onvoorstelbaar dat Fonteyn met zo’n eigenaar als bedrijf nog bestaansrecht heeft.
Wij hebben er een overkapping gekocht van het merk Lugarde. We waren onder de indruk van de grootte van het bedrijf en ook de diversiteit van producten.
Helaas was dat de laatste bewondering!
Ik zal geen lang verhaal schrijven maar van a tot z opeenvolgende problemen.
Verkeerde levering, onbereikbaar, totaal geen medewerking van de personeelsleden als je ze al te spreken kreeg.
Plaatsing zou in een dag Max 1 1/2 dag gebeuren. Uiteindelijk duurde het weken want elke keer was er iets dat ontbrak of ze vergeten waren. Het schilderwerk bar en bar slecht met morsplekken door de gehele, nieuw aangelegde tuin.
Alles schots en scheef gemonteerd en dakbedekking die niet goed gelijmd is en dus deels los ligt. De staanders stonden niet waterpas etc. Etc.
Vanwege het slordige werk en te vaak terugkomen omdat er weer iets ontbrak hebben we aangegeven dat we hen niet meer wilden zien. We hebben de overkapping zelf deels afgebroken en op de juiste wijze zelf weer opgebouwd en alles wat scheef zat gecorrigeerd.
Het was een compleet drama en niemand te bereiken. Elke keer minimaal 15 tot 20 minutenlang in de wacht.
Als je dan zegt:” ik zit al weer 15 minuten te wachten” krijg je als antwoord: nee meneer het waren er 13!! Dat zegt genoeg! We kunnen ..... op dit moment niet bereiken, hij belt u terug. Dus niet, niet een keer! Tip! Koop niets bij Fonteyn! Op mails en aangetekende brief aan de heer Dolf Nieland en directie hoor je helemaal niets!

renevangroen
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2021 16:59

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door renevangroen »

Ook wij hebben slechte ervaringen met de firma Fonteyn.
6 juni 2020, week 23, hadden wij een overkapping besteld met 3 zijwanden, echter bij aflevering in week 34 ontbrak 1 zijwand. De wand zou nageleverd worden in week 41, toen week 46, daarna week 52, vervolgens weeg 4 of 5 en je raadt het al, nu ergens tussen week 5 t/m 7 onder voorbehoud. De reden die ze al weken hanteren is de Corona en dat er heel veel mensen ziek zijn en achterstanden.
En als je als vermeld in een mail dat je als klant rechten hebt volgens het Wetboek, dan geven ze als antwoord, U begrijpt het niet helemaal meneer.

Ik was benieuwd of er hier al iemand bezig was via een rechtsbijstandsverzekering om gezamenlijk 1 vuist te maken tegen de
firma Fonteyn en anders is het misschien wel verstandig om alsnog te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

renevangroen schreef:
26 jan 2021 17:13
Ik was benieuwd of er hier al iemand bezig was via een rechtsbijstandsverzekering om gezamenlijk 1 vuist te maken tegen de
firma Fonteyn en anders is het misschien wel verstandig om alsnog te doen.
De enige die uw zaak aanhangig kan maken bent uzelf. Zaken van anderen staan los van die van u. Een een RBV hoeft helemaal niet nodig te zijn. Een beetje vertraging kan door Corona, maar dit duurt inderdaad wel erg lang. De makkelijkste oplossing is om een ultimatum te stellen waarna u, na het niet nakomen daarvan, kan ontbinden. Wat u heeft staan moet weer terug en u zal dan het geld moeten terug krijgen.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Smartje »

Mooie winkel om te kijken!!
Ook aanlokkelijke reclame video's
Afspraak met verkoper in een soort van internetcafe, komen op wachtlijst.
Aan de beurt en in recordtijd een offerte; zijn nog wachtenden.
Geen onderhandelingsruimte.
Moesten blij zijn dat we mochten kopen.
Offerte wel meegenomen en thuis verscheurd.
Dit bedrijf zal ons nooit mogen leveren.
Aan de vele topics is ons veel ellende bespaart gebleven.
Bezint eer gij begint.

LauMargriet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2021 20:22

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door LauMargriet »

Helaas...ook wij een probleem.

We zijn nog in onderhandeling en hebben nog hoop op goed resultaat.

Ons probleem is een onjuiste montage van het serregedeelte wat aan de woning gemonteerd is.
Deze is om de bevestiging waterdicht te maken gekit met siliconenkit in plaats van dat deze met een loodslab is uitgevoerd.
De eerste week liep het water al langs de deuren omdat de serre in de dakgoot van de serre was vastgeschroefd.
Weer 1 week later kwam het water door de muurbevestiging gelopen.
Gebeld en vrij snel werd de naad weer afgekit met een 3 cm brede siliconenkitlaag.
Het heeft ongeveer 2 maanden gehouden en jawel, weer lekkage.

Wij kochten een serre, met glazen voorwand.
Omdat ik de zijwanden niet kocht maar zelf ging maken is het nu opeens een overkapping geworden.
Wat zegt de adviseur van Fonteyn, een overkapping is nooit waterdicht.

Hem gewezen op ons recht als consument en de ondeugdelijke montage ontlokte hem de vraag, dit omdat zij maar 1 gepensioneerde ZZPer inhuren, kan u zelf voor een firma zorgen want wij kunnen dat niet want van de jaarlijks 1800 geleverde serres/afdaken komt een loodslab maar enkele keren voor en wees eens eerlijk...een ZZper van 68 kan je niet zo maar het dak op sturen.
Met alle respect voor de ZZPer, want die gaf ook al aan dat de montage met kit niet juist was maar dat er een loodslab moest worden gebruikt.
Oke...zelf een bedrijf benaderd en de offerte naar Fonteyn gestuurd......krijgen we een geste aangeboden....Fonteyn vergoed de helft van de offerte.

Vanavond maar weer een mail gemaakt en niet akkoord gegaan.
De uitzending van radar van oktober 2020 met daarin de uitleg van hun directeur waarom het met garanties mis was gegaan is onze adviseur blijkbaar ontgaan.......
Ik houdt nog goede hoop en anders een mooie klus voor mijn rechtsbijstandsverzekering

Peterbianca
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2021 11:05

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Peterbianca »

Wij gaan onze rechtsbijstand inschakelen. Fonteyn heeft in het voorjaar 2020 een tuinhuis geleverd. Met de dezelfde vocht/schimmel problemen als op tv bij radar was te zien. Meerdere malen contact gehad met Fonteyn in 3 maanden tijd ook 3 andere medewerkers gehad die het behandelen. Want de vorige medewerker werkte niet meer bij Fonteyn. Kopsekantensealer gekregen hielp niets. Ze gooien het op het feit dat we 2 gelijke tuinhuizen aan elkaar hebben gebouwd. Maar daar komt dit probleem niet weg. Fonteyn verschuild zich hier achter. Maar de problemen zijn hetzelfde als bij de andere tuinhuizen van Fonteyn. Dus de rechtsbijstand maar inschakelen.

MEssenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2021 09:09

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door MEssenburg »

Hadden begin maart 2020 schuur Marlissa besteld. Meteen betaald. Zou begin mei geleverd worden. Werd uitgesteld en uitgesteld. Toen ik in augustus belde, kreeg ik te horen: " die hebben we al geleverd." Tuurlijk! Uiteindelijk toch geleverd in september. Zegt de chauffeur: zullen we even afrekenen? Hallo! Ik had in maart al betaald!!! Eenmaal in elkaar gezet bleek er een onderdeel te missen. Na heel veel bellen en mailen nog steeds niets ontvangen. Toen ik uiteindelijk meldde dat ik rechtsbijstand in zou schakelen, werd het wel geleverd, in november! En wat bleek, ondanks foto's en productnummers, hadden ze het verkeerde onderdeel geleverd. Was er zo ontzettend klaar mee!
Bovendien is de schuur niet om over naar huis te schrijven. Gammel en tochtig, deuren trekken krom.
Trek zelf uw conclusie...

ddvandenberge67
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2021 17:26

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door ddvandenberge67 »

Afgelopen week is mijn loungeset geleverd. Helaas bleek bij het losmaken van het plastic dat zowel de bank, als 1 van de stoelen EN 1 van de krukken beschadigd wicker heeft.
Gebeld met Fonteyn en ik moest een mail sturen met foto’s. De reactie op de mail was ik moet dit doorgeven aan mijn leidinggevende en daarna geen reactie meer ontvangen.

Ik heb conform de algemene voorwaarden artikel 9 lid 1 gehandeld, door binnen de gestelde termijn een schriftelijke melding (via de mail) te doen van het geconstateerde onder vermelding van het ordernummer en foto’s van het geconstateerde.

Telefonisch is Fonteyn zeer slecht bereikbaar (na meer dan 20 minuten in de wacht te zitten, maar weer opgehangen) en geen verdere reactie via de mail of via Facebook ontvangen.

Ik heb keurig voldaan aan mijn betalingsverplichting en het lijkt me vanzelfsprekend dat ik dan mijn goederen in goede conditie mag ontvangen. Er kan altijd iets mis gaan, maar los het dan snel en netjes op.

Helaas lijkt het erop dat ik niet de enige ben met dit soort ervaringen met dit bedrijf.

En ze hebben - als ik alle klachten online als graadmeter neem - hun klachtenafhandeling niet verbeterd!

Wierengaatjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022 13:00

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Wierengaatjes »

Ik zag allerlei reacties op dit forum. Maar allemaal wat ouder..
Wij hebben in 2022 een blokhuis gekocht. Maar helaas. We hebben hetzelfde probleem met Fonteyn. Ze doen helemaal niets.
Ze mailen wel terug maar steeds weer met de mededeling dat een collega dit oppakt. En er gebeurd dus niets.
Wij hebben een huisje die niet compleet is geleverd. Ook wisten ze waarschijnlijk bij de aankoop al dat ze niet konden leveren.
Bij de aankoop wordt er gezegd dat het huisje op voorraad is en dus voor ons op de plank ligt. Bij levering krijgen we een ander huisje en niet compleet.
Ik weet niet waar dit gaat eindigen. Vermoedelijk wijzigt er niets zolang er geen publieke aandacht aan besteed wordt.

Als er ontwikkelingen zijn zal ik het hier melden.
Laatst gewijzigd door Wierengaatjes op 27 sep 2022 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Retired
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2023 21:07

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Retired »

In april 2023 een spa gekocht. We hadden duidelijk gezegd dat we nog niet wisten wanneer we hem geleverd wilde hebben omdat we niet wisten wanneer de tuin klaar was. We hadden afgesproken dat wij zouden bellen en dat het ergens in mei zou zijn. Na 2 dagen werd ik gebeld wanneer ze konden leveren. Dus ik uitleggen wat er was afgesproken. 2 dagen hierna weer gebeld door Fonteyn, niet opgenomen en de voicemail geluisterd waar weer werd gevraagd wanneer ze konden leveren. Toen ik wist wanneer ze konden leveren gebeld. Ik had zelf niet opgelet welke dag dit was en ermee ingestemd. Na een half uur terug gebeld dat het die dag niet kon, ik zou worden terug gebeld. Dit is nooit gebeurd, heb in totaal 4 keer gebeld, zou 4 keer worden terug gebeld. Dit gebeurde nooit! Toen besloten om de Spa niet te betalen zodat ze mij wel moesten bellen. Dit gebeurde ook, maar liefst 3 keer door verschillende mensen. Dus ik het verhaal uitgelegd en gezegd dat t niet kon op die dag en hierdoor de bouw van de veranda uitliep. Toen afgesproken voor die week erna, woensdag, hij zou gebracht worden. Ze kwamen idd de Spa netjes brengen en wilde hem aansluiten. Dit was niet de afspraak, er was ook nog geen stroom. Alle kabels zouden erbij zitten en alles was compleet. Toen enkele weken later de veranda klaar was alles neergezet. Er zat geen kabel bij, elektricien kwam voor niks, ook voor betaald helaas. Fonteyn weer gebeld. De vrouw zei dat ze wel een nieuwe met de post zou meesturen. Ik gaf aan dat dit geen optie was omdat de elektricien mij dan weer geld zou kosten. Toen afgesproken dat er een monteur de volgende dag eind van de middag zou komen. Helaas is deze niet gekomen. Niemand in het bedrijf wist er iets van, er was niks genoteerd. Ik moest de volgende dag maar terug bellen. Die avond gelijk onze adviseur gemaild dat we ook de verkeerde cover hadden gekregen. De volgende dag dus weer gebeld. Ik eiste dat die dag een monteur zou komen, die werkten niet op zaterdag dus dat werd maandag. Ik had mij er maar bij neergelegd. Toen was het maandag en stond er inderdaad een monteur. Deze heeft hem aangesloten en gaf aan dat de communicatie slecht was binnen het bedrijf, daar was ik inmiddels wel achter. Een paar dagen later, kreeg ik een mailtje van onze adviseur dat alles goed was verlopen. Ik geloofde het niet dat hij dit zei nadat er weer afspraken niet werden nagekomen. Dit heb ik ook terug gemaild. Daarna begon hij te bellen, hij moest iets bespreken. Ik heb hem terug gebeld en de conclusie was dat we de goede cover hadden, maar de verkeerde Spa hadden gekregen. Toen was onze tuin net helemaal af, de veranda dicht, de Spa kon er niet meer uit. Ik had de keuze tussen of €1200 terug of omruilen. De andere spa was €1400 goedkoper dus dit was een rare oplossing. Die dag zijn we gelijk maar naar Fonteyn gereden. Hebben ons verhaal gedaan en boden ze ons de volgende oplossing: zij zouden de kosten voor het uit elkaar halen van de veranda vergoeden, de Spa aansluiten, we zouden een trapje krijgen, de cover zou worden omgeruild want er zaten allemaal vlekken op en dit zou de eerstvolgende zaterdag zijn. Ze zou ons wat we hadden besproken nog even toe mailen zodat alles duidelijk was. Helaas is dit ook niet gebeurd. Op zaterdag kwamen de bezorgers de Spa leveren. Ze zouden de pomp meenemen om de Spa leeg te pompen. De eerste reactie was: er zit nog water in?! Joh, je meent het. Ook had hij niks mee van wat we zouden krijgen. De bezorgers waren er goed klaar mee en hebben gelijk zonder te overleggen en te vragen alles opgehaald wat wij zouden krijgen. Dat was de enige goede service die we hebben gehad. Dit alles duurde 8 weken. (Lees 3 jaar van m’n leven)

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Al met al dus een nette oplossing. Wel een hoop miscommunicatie die, zo lijkt het in het verhaal in elk geval mede door jezelf werd veroozaakt

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Tja, Fonteyn gaat geen grote bestelde producten een aantal weken apart houden totdat de besteller het geleverd wil hebben.
Er zullen nog 20 klanten zijn die dat willen, dan wordt de ruimte te klein daar.

Morgan le Fay
Berichten: 502
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ja maar, echt wat mensen tegenwoordig bezield om altijd maar de fout bij een ander neer te leggen. Bedrijf is geen opslag .

SuzanneF
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2023 09:55

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door SuzanneF »

De kwaliteit van het aangeschafte schuurtje is heel slecht. Het is kletsnat ingeregend. De reacties via de mail beneden peil. Het ligt allemaal aan ons, FONTEYN neemt geen enkele verantwoordelijkheid.

Plaats reactie