Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Radar »

Online wemelt het van de klachten over tuincentrum Fonteyn. Directeur Dolf Nieland reageert in de studio op de klachten en legt uit hoe dit zo mis heeft kunnen gaan. Heb jij ook klachten over Fonteyn?

Link naar het item: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... ning-meer/


campetto
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2017 20:39

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door campetto »

Ik heb een blokhut gekocht waarvan een aantal planken ontbrak. Fonteyn zag geen mogelijkheden dat op korte termijn op te lossen. De adviseur meldde dat Fonteyn geen voorraadsysteem heeft waarin ze kunnen zien wat er wel en niet op voorraad is.

Mijn kritische recensie op de site van Fonteyn werd niet geplaatst. Daarom zijn er blijkbaar alleen positieve recensies.

speedi
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mar 2009 15:54

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door speedi »

Probeer naar een aantal jaren maar eens onderdelen voor je blokhut/tuinhuisje te krijgen.. bijvoorbeeld een onderbalk omdat deze door verkeerde montage verrot is... helaas daar doen wij niet aan koop maar een nieuw huisje is dan het antwoord

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat is na een aantal jaren niet echt raar natuurlijk. Blokhut is een compleet artikel, waar geen losse onderdelen voor geleverd worden.

jeroen.kn
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2015 12:17

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door jeroen.kn »

Wij hebben in maart een tuinhuisje gekocht (eline 760). Het huisje is gekocht na advies ingewonnen te hebben in de fysieke winkel.
Na ook advies gevraagd te hebben over het opbouwen van het huisje.
Er werd aangegeven dat het huisje goed te bouwen is met een basis aan technische kennis.
Het huisje werd aanbetaald door ons en fonteyn zou het huisje gaan leveren.

Het huisje werd geleverd door een door fonteyn ingehuurde firma.
Bij de levering konden wij het restbedrag pinnen.
Hierbij kregen we een factuur gepresenteerd die 100 euro hoger was dan afgesproken. Uiteindelijk met de chauffeur eruit gekomen dat we die 100 euro niet hoefden te betalen.
Fonteyn gaf aan dat dit de transportkosten zijn. Echter zijn die los vernoemd op de factuur en waren al meegeteld. Volgens de chauffeur kwam dit zeer geregeld voor.

Enfin

We zijn begonnen met het opbouwen van het huisje.
Het werd al snel duidelijk dat het geleverde huisje afweek van hetgeen wij besteld hadden. Er zit een wezelijk verschil in de opbouw van het huisje.
Wij bestelden een huisje met blokhutverbindingen op alle hoeken.
Er word een huisje geleverd met andere afmetingen en niet overal blokhutverbindingen.
Dit werd al duidelijk uit het feit dat er een andere tekening bijgeleverd werd waar duidelijk andere afmetingen op staan.
Tevens is de meegeleverde tekening op zijn zachts gezegd incompleet.
Er zitten zo'n 1000 schroeven bij die nergens op tekening staan..... ook ontbreken de detailtekeningen over de moeilijkere verbindingen (bijvoorbeeld de verbinding tussen de blokhut en de overkapping).
Na een aantal telefoontjes en verschillende terugbelafspraken (fonteyn was zeer slecht bereikbaar en de terugbelafspraken werden niet nagekomen) een adviseur aan de lijn.
Deze gaf aan dat het huisje zo moet kloppen.....
De schroeven zouden zichzelf uitwijzen...
Dat het geleverde hang en sluitwerk ook weer anders was dan op tekening (en ook op de tekening van het bestelde huisje) was niet belangrijk.
Ook waren verschillende onderdelen slecht gezaagd. Bijvoorbeeld de uitsparingen voor de blokhutverbindingen niet diep genoeg.
Een lat die een veer moest hebben had er geen. Verschillende latten die geen veer moesten hebben hadden deze wel.

Bij het afbouwen van het dak met overkapping bleek het dak niet te passen.
Veel houten balken zijn te kort. 3 a 4 centimeter korter dan ze volgens tekening horen te zijn. Met als resultaat dat geen enkele balk aansluit op de nok. Hierdoor passen de dakplaten ook niet.
Na weer lang contact gezocht te hebben konden we een mail sturen naar de klantenservice.
Dit ook gedaan en voorzien van beeldmateriaal.
De "experts" van fonteyn gaven aan dat alle maten klopten (terwijl op de foto's duidelijk te zien is dat het niet klopt).
Er zijn foto's meegeleverd waarop de afmetingen te zien zijn.

Een redelijke of billijke oplossing kwam ook niet.

Omdat het huisje niet kon worden afgebouwd en wij gevolgschade willen voorkomen hebben we herhaaldelijk om advies gevraagd hoe we het huisje konden achterlaten. Hier kregen we geen antwoord meer op.

Resumé:
- Bij levering een hogere factuur zonder verklaring.
- Het huisje dat geleverd is wijkt sterk af van hetgeen wat besteld is.
- De kwaliteit wijkt ook af. Deze is minder dan besteld.
-vragen worden niet beantwoord.
-afspraken worden niet nagekomen.
-het advies is van slechte kwaliteit.

Wij zitten nu al maanden met een huisje zonder dak dat blootgesteld word aan weer en wind. Dit is zichtbaar slecht voor de blokhut.

Via mailwisseling via de rechtbijstand ook weer slecht contact.

Ook een formele in gebreke stelling word niet op gereageerd.
Uit coulance hebben we nogmaals 2 weken de gelegenheid gegeven om te reageren terwijl de redelijke termijn om te reageren al lang verstreken was.

Nu krijgen we te horen dat volgens de fonteyn wij het huisje verkeerd op hebben gebouwd.

Hoe kan dat met Slecht advies, een foutief geleverd huisje, het geleverde huisje klopt niet èn de tekening is incompleet en niet duidelijk.

De gestelde klacht word dus ook niet begrepen. We hebben iets gekregen wat we niet besteld hebben. Hier willen we graag een passende oplossing op.


Hier nu zeker even geen genietende klant meneer nieland....

Gaan we naar de rechter of komt fonteyn mijn tuinhuisje ophalen en restitutioneerd mijn aankoopbedrag?

jjwalthuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 21:47

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door jjwalthuis »

In juni 2018 tuinhuisje besteld. Heel blij dat ik geen aanbetaling heb gedaan! Afspraak betalen als het huisje staat. In september 2018 zou het tuinhuisje door Fonteyn worden geplaatst. Oude tuinhuisje verwijderd. Spullen onder een groot zeil geplaatst. De betreffende dag kwam er niemand. Wit heet! Gebeld met Fonteyn. Argument: Blijkbaar zijn mijn gegevens aan een ander iemand verstuurd. Gaan dus onzorgvuldig om met de privacy gegevens. Direct verwezen naar AVG en gedriegd met de melding bij de AP.

Toch een nieuwe afspraak gemaakt. (Hadden al niet veel vertrouwen meer.) Twee weken later komt de monteur met blokhut op aanhangwagen. Mededeling: Blokhut gaat pas van de aanhangwagen als er is betaald.
Ik heb aangegeven dat dat niet de afspraak was en neem contact op met Fonteyn. Nog voordat ik Fonteyn aan de telefoon heb zie de monteur met aanhangwagen en blokhut wegrijden. Dus tijdens het gesprek direct aangegeven dat Fonteyn ook niet meer terug hoeft te komen.

Kortom:
1. Toonzaal mooi om ideeën op te doen, kopen doe je maar ergens anders.
2. Doordat aangegeven is dat iemand anders over jouw persoonsgegevens beschikt geen vertrouwen in de bescherming daarvan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Brahms »

jeroen.kn schreef:
19 okt 2020 21:51
We hebben iets gekregen wat we niet besteld hebben
Enigszins vreemd dat je toch het huisje welke je niet besteld had toch bent gaan opbouwen. Die had natuurlijk gelijk retour moeten gaan, immers was niet het gekochte type.

Dat het huidige huisje niet in elkaar te zetten is, hoeft niet de schuld van Fonteyn te zijn, maar deze is als verkopende partij wel het aanspreekpunt en moet de problemen, met behulp van de fabrikant, oplossen.

LisanneSK
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 22:19

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door LisanneSK »

Naar aanleiding van uw uitzending wil ik laten weten dat ook wij zeer ontevreden zijn geweest over de service van Fonteyn. Uiteindelijk kregen we een waardebon van 100 euro ter compensatie. Toen we die dan (na wikken en wegen, want wilden we nog een keer zaken doen met zo'n bedrijf?) wilden verzilveren, en op de website de gewenste barbecue wilden bestellen, belden we Fonteyn om de waardebon in te wisselen. Maar toen werd gezegd dat de barbecue niet leverbaar zou zijn... Terwijl op de website daar toch echt geen sprake leek te zijn. Contactpersoon van Fonteyn had gemaild dat zijn collega ons verder zou helpen, maar die kon helemaal niks voor ons betekenen. Uiteindelijk hebben we de barbecue elders gekocht en hebben we nog steeds een waardeloze (letterlijk en figuurlijk) waardebon. We ontvangen graag het geld op onze rekening, want op de service van Fonteyn kunnen we niet meer vertrouwen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 okt 2020 09:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Luc214
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2020 22:18

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Luc214 »

Wederom hallo Radar,
Ik heb net de beste man gezien van Fonteyn in jullie programma. Hij vertelt echt onzin!
Argumenten vanuit mijn zijde omdat ik ook vragen stel en de dingen zie gebeuren:
- Het materieel wat ik kreeg was niet zoals het eindproduct hoort te zijn in de showroom!
- Mijn tuinhuis heeft dezelfde defecten zoals Rinus mbt waterdoorlating (gehad).
- De monteurs zijn ZZPers die gestuurd worden door één hoofdaannemer vanuit Fonteyn. En iedere monteur had een ander logo (of geen logo) op zijn bus.
- De monteurs die ik over de vloer heb gehad (in totaal 3x gebeurd en 3x andere mensen) hebben steeds de boel ver- en herbouwd. Zij hadden niet de eenzijdige kennis van het product. De bouwtekeningen werden niet gelezen en waren sowieso in het Pools.
- Monteurs zijn een paar keer niet langsgekomen ondanks afspraken.
- Het hout komt uit Polen en hebben geen rust gekregen voordat ze verwerkt worden (geïmpregneerd) ivm de vele vraag ernaar. Uit eigen zeggen van de monteurs.
- Het huisje van ons (zoals Rinus) is inmiddels geen 3mx7m meer maar aanzienlijk korter. Daarbij heb ik materieel over, zoals planken!!!
- monteurs zijn vooral niet klantvriendelijk aan de telefoon. En de baas is al helemaal nooit te bereiken ondanks hij al 2x langs zou komen!
- De tuinhuis is provisorisch vastgezet OP het maaiveld ipv erin met als resultaat dat hij verplaatst met winden! Vooral in Flevoland!
- Het ideaal plaatje staat in hun showroom (goed geconditioneerd) waardoor het tot de koop vlekkeloos verloopt. Daarna is het snel bergafwaarts!

Mijn problemen die ik heb/had met mijn tuinhuisje:
- Hij stond scheef na windvlagen
- Het dak lekte
- Ontzettend veel kieren gehad. Omdat het hout niet bestemd is voor droge omgeving maar vochtige omgevingen. Dan sluit alles idd beter aan.
- Verkeerd materieel geleverd waardoor er nu een kunstwerk staat ipv tuinhuis
- Ieder team die langs is geweest breekt de helft af van de vorige klussers en "herstelt" het weer.
- Het huisje staat op kunsstof dorpels maar doordat hij niet in de grond zit verschuift ie dus (eraf). Oplossing van monteurs: maximaal schroeven in dorpel tegen tuinhuis aan!
- Ramen die niet niet goed sluiten
- Achter het huisje is nu een balk diagonaal tegen het huisje geboord om verplaatsingen te verminderen/voorkomen!
- Nieuwe creaties maken wat niet hoort, zoals draagbalken inzagen, en later pas een ondersteunende paal toevoegen op een behoorlijke onprofessionele manier.
- Houten blokjes onder de hoekbalken te verhoging van het geheel....

Al met al hoorde ik een man die zich vandaag onderuit probeerde te praten! Ik nodig jullie graag uit om daadwerkelijk te zien hoe onprofessioneel ons tuinhuisje erbij staat! Nog erger dan die van Rinus! Ik sta gewoon op koken als ik dus die man hoor praten! Hopelijk lezen jullie dit en willen jullie een vervolg maken! Bij ons in de buurt staan diverse nieuw gebouwde tuinhuisjes waarbij deze problemen echt niet zijn! En kwalitatief dus beter zijn.
Nogmaals, ik heb ter ondersteuning genoeg foto's en mailverkeer die dit afgelopen jaar is geweest! Uiteindelijk heeft dit "project" ons meer geld maar vooral kopzorgen gekost! Iets wat mijn gezin duidelijk op scherp heeft gezet. Moedeloos werd ik (en mij vrouw) ervan. Zo erg dat we het maar hebben geaccepteerd dat het niet meer anders kan! Het liefst wil ik mijn geld terug en mogen ze de toko meenemen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 okt 2020 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Luc214
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2020 22:18

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Luc214 »

Brahms schreef:
19 okt 2020 22:15
jeroen.kn schreef:
19 okt 2020 21:51
We hebben iets gekregen wat we niet besteld hebben
Enigszins vreemd dat je toch het huisje welke je niet besteld had toch bent gaan opbouwen. Die had natuurlijk gelijk retour moeten gaan, immers was niet het gekochte type.


Dat het huidige huisje niet in elkaar te zetten is, hoeft niet de schuld van Fonteyn te zijn, maar deze is als verkopende partij wel het aanspreekpunt en moet de problemen, met behulp van de fabrikant, oplossen.
Ik had precies hetzelfde. Met een goed stel hersenen zou je er prima uitkomen! Helaas stopte het bij het schuurtje ivm verkeerde H-profiel met als gevolg dat de draagbalk van het dak niet meer aansloot.
Heb het aangegeven en de monteurs alles laten afmaken voor 300 euro extra! Gevolg, staand vrijehand de draagbalk van het dak passend maken omdat het H-profiel niet hersteld ging worden! En dat was het begin vd ellende.
Nu snap ik dat JIJ het gelijk retour zou doen, maar er was een planning voor de tuin die doorging. En met de zomer die eraan kwam, icm een 2 jarige, wil je gewoon genieten van je product waarvoor je een krabbel heb gezet. En niet met draaikonterij en een onprofessionele houding vanuit Fonteyn probleemeigenaar zijn, toch?
Het zou mooi zijn als vanuit hier, collectief, een procedure gestart kan worden om ons geld terug te krijgen? Misschien met wat hulp vanuit Radar zelf?

glompie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 okt 2009 13:15
Locatie: Eindhoven City
Contacteer:

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door glompie »

Wat een rare redenering dat een tuinhuisje altijd vochtig wordt van binnen. Mijn tuinhuis staat hier al 24 jaar en is nog nooit nat geweest aan de binnenkant.

MarjodeGier
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 23:43

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door MarjodeGier »

Wat een onzin om te verkondigen dat het normaal is dat er water lekt door het hout/verbinding. Het lijkt mij logisch dat blokhutten droog zijn. In de tuin van ons vorige huis staat inmiddels al meer dan twintig jaar een blokhut die nog steeds vrij van vocht en schimmel is. In de tuin van ons huidige huis staat ook al jaren een blokhut. Geen vocht of vochtvlekken te zien. Kurkdroog van binnen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door 16again »

Arizonakid schreef:
19 okt 2020 21:49
Dat is na een aantal jaren niet echt raar natuurlijk. Blokhut is een compleet artikel, waar geen losse onderdelen voor geleverd worden.
Vanwaar deze vanzelfsprekendheid ? Zelfs van een keukenkraan kon ik 15 jaar later nog onderdelen bestellen.

King Koopa
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 apr 2011 08:28

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door King Koopa »

Jeetje wat een pannenkoek die kerel zeg. Hij lukt echt om het probleem heen. Deze kerel gaat dus gewoon niemand van zijn probleem af helpen. Je wordt met een kluitje het riet in gestuurd!
Dan zegt ie ook nog "als ik het kantoor in loop, dan zie ik mensen met pareltjes op hun voorhoofd"... Ja, natuurlijk bal gehakt! Dat komt alleen niet door het harde werken, dat komt door alle lekkage.

Nou heb ik Fonteyn vaak genoeg bezocht (website) en vaak genoeg georiënteerd naar spullen die ik nog wel in mijn tuin zou willen hebben. Maar eeh, laat maar. Voor mij geen Fonteyn. Niet met deze service. Bahh

Patty1976
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020 10:44

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Patty1976 »

Beste Radar,

Wij hebben in 2018 een tuinhuisje gekocht bij Fonteyn. Alles netjes geleverd, op tijd en volgens afspraak. We hebben er voor gekozen om het zelf in elkaar te zetten. Geen problemen.

Na de eerste grote regenbui ging de deur krom staan.
Wij gebeld, bleek degene die ons geholpen heeft er niet meer te werken dus kregen wij een ander die er over zou gaan maar er is ons wel een nieuwe deur beloofd. Daar gaat een tijd overheen en geen respons. Wij weer bellen, blijkt die man er ook al niet meer te werken. Ik geloof dat er in een half jaar tijd 4 keer gebeld is en elke keer bleek degene die ons zou helpen er niet meer te werken. Heel vreemd!

Al met al staat onze deur nog steeds krom en kan niet meer op slot. We moeten er een klinker voor leggen zodat het dicht blijft.

Ik ga nooit meer voor Fonteyn

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door Erthanax »

King Koopa schreef:
20 okt 2020 10:39
(...) Dat komt alleen niet door het harde werken, dat komt door alle lekkage. (...)
:D :D :D

PhiliptenNapel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2020 11:19

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door PhiliptenNapel »

Prachtig de uitzending van 19-10-2020.
Eindelijk wordt aandacht besteed aan de slechte klantservice van tuincentrum Fonteyn. Ik besef me heel goed dat het niet te wijten is aan de mensen achter de telefoon maar aan het MANAGEMENT!.
Ik heb in mijn (vele) reacties aan de "adviseur" wel eens gesteld of het bij hen is opgekomen om meer mensen aan te nemen die de telefoon oppakken en reactie te geven. Of eens aan zelfreflectie te doen en de oorzaak te vinden van de vele telefoontjes en mailtjes over het door hen geleverde product.

Ook ik heb een tuinhuis gekocht bij Fonteyn. Zelf opgebouwd want dat was eenvoudig. Gelukkig een timmerman in de familie en nog steeds ontstaan er kieren in de verbinding van de onder hogedruk geïmpregneerde planken!!!!
Antwoord van Fonteyn: hout is een natuurproduct dus dat blijft werken, hé!

Als dakbedekking gekozen voor EPDM. Extra kostenpost, maar gegarandeerd waterdicht. Maar geen handleiding meegeleverd hoe dat speciale product moest worden aangebracht. Gelukkig dat de filmpjes van de concurrent uitkomst bieden. Hoewel de bijgeleverde contactlijm geschikt is voor EPDM, maar niet voor grote oppervlakken, want corrigeren is niet mogelijk. Hoe anders is dat met de aanbrenginstructies en lijm van de concurrent.

Mijn mening is dat het bij Fonteyn gaat om zoveel mogelijk over de toonbank te krijgen maar geen enkele belangstelling voor de aftersales of de betalende klanten achter hun vragen.

Advies aan Fonteyn: neem meer mensen aan die ter zake kundig zijn en wees meer service-, en klantgericht. De verkoopprijs roept deze verwachting in ieder geval op!

TDT
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2020 08:40

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door TDT »

Voor onze nieuwbouwwoning zochten wij een schuurtje met overkapping. Wat zijn wij blij dat we dit niet bij Fonteyn hebben besteld. Uiteindelijk heel goed geslaagd bij KVG Houtbouw, zeer professioneel.

Maarrrr… ook wij kunnen meepraten over zeer slechte ervaringen met Fonteyn, want in januari 2020 bestelden we daar een Spa (jacuzzi). Omdat onze tuin nog niet klaar was, hadden we goed afgesproken dat we 2 weken van te voren konden bellen en dat zou transport ingepland kunnen worden. Dus wij bellen en mailen in juli. Toen we eindelijk na tig keer bellen iemand te pakken hadden werd ons doodleuk verteld dat onze Spa doorverkocht was en het was onduidelijk wanneer er een nieuwe beschikbaar kwam! We hadden een kleine aanbetaling gedaan. Ze wilden dat we alles voor levering gingen betalen. Op ons verzoek is dit 50% geworden.
Uiteindelijk hebben we maar genoegen genomen met een andere kleur en deze is geleverd op 21 augustus. En natuurlijk, na 2x vragen ‘komen jullie ‘m echt compleet leveren vandaag’ … ‘ja dat komt in orde’ zitten we uiteraard tot op heden nog zonder trapje en zonder cover-lifter!
Slogans als ‘buitengewoon genieten’ op hun website en
‘zodat de klanten een goed gevoel over houden aan een ontmoeting met Fonteyn’ (linkedin) doen hun naam geen eer aan.

RMaatman
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2020 14:12

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door RMaatman »

Beste Radar,

Ik ben blij dat er eindelijk aandacht is besteed aan de ongelofelijke slechte aftersales van Fonteyn.

Wij zijn al bijna 2 jaar bezig met dit bedrijf. Je wordt als een koning ontvangen, maar o wee als je betaald hebt. Dan zijn ze onbereikbaar (behalve over een nog openstaande bedrag, daar kunnen ze wekelijks over mailen), komen met oplossingen die totaal niet in verhouding staan en als je dan niet akkoord gaat, begint alles van vooraf aan. Onbereikbaar en niet antwoorden op e-mails! Voor dat onbereikbaar zijn en niks van je laten horen, wekt zoveel boosheid op.

Wij hebben een composiet tuinhuis staan met overkapping (bijna EUR 6.000,00). Het staat nu een klein jaar. Al bij de levering ging het fout (twee keer gewoon niet komen opdagen en niks laten horen) en ook bij de opbouw is heel veel fout gegaan. Ons was beloofd dat bij bestelling in januari, wij in het voorjaar van 2019 van ons tuinhuis konden genieten. We hadden net de hele tuin opgeknapt met een verhoging, speciaal voor het tuinhuis.

Lang verhaal kort: eind september 2019 'stond' hij eindelijk. Opgezet door een incompetente monteur, die overal 'zomaar' gaten heeft geboord. Palen beschadigd dus.
Binnen de kortste keren is de overkapping van de onderste lat gewaaid. Wij kregen te horen: 'Ja dat is stormschade'. Dus wij geven aan dat hij dan vastgezet had moeten worden. Antwoord: 'Wij zetten geen overkappingen vast en je moet hem ook niet vastzetten want bij wind breekt hij af'. Wat moet je hier nou mee?

Inmiddels hebben we o.a. last een gaten in panelen, een compleet beschimmeld dak, dat lekt en panelen die natgeregend zijn en vlekken achterlaten. Bovendien kunnen wij nog steeds onze tuinverlichting niet aansluiten, dat moet uit de schuur komen van het tuinhuis. Weer een winter zonder tuinverlichting. Dat komt de veiligheid ook echt niet ten goede.

Inmiddels hebben wij het uit handen gegeven en een advocaat ingeschakeld. Wij laten het hier niet bij zitten en zijn bereid tot het uiterste te gaan. Nogmaals, het is werkelijk een schande hoe dit bedrijf met hun klanten omgaat.

Na het zien van de uitzending en de woorden van die meneer van Fonteyn, heb ik er ook echt totaal geen vertrouwen in dat Fonteyn nu eindelijk de koe bij de horens zal vatten en iets gaat doen aan alle klachten.

Radar, bedankt voor de aandacht die jullie hieraan geschonken hebben en ik verwacht dat in de toekomst Fonteyn nog vaak langs gaat komen in jullie programma.

gr.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hoe zit het met de klachten over tuincentrum Fonteyn?

Ongelezen bericht door rvjapio »

Eén ding was erg duidelijk na het horen van de man van Fonteyn: Het interesseert hem geen bal wat klanten vinden. Of wat voor problemen ze hebben. Want hij 'heeft er toch 100.000 per jaar'. Dat is 275 per dag... Ik gun al die klanten dat ze er op tijd achter komen dat je in ieder geval niet bij Fonteyn moet zijn.

Plaats reactie