kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ga eens op de koffie bij deze achterbuurman, neem de tekeningen mee.
Is het een idee om bv hedera aan de achterkant te planten of bruidssluier? Dan kijkt hij uit op mooi groen😄

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
01 mei 2021 13:51
Heeft iemand nog argumenten waar de TS iets mee kan?
Eigenlijk is alles wat op basis van de beperkte informatie gezegd kan worden al wel gezegd:
- ga even langs bij het gemeentehuis en doe een check;
- ga daarna langs bij de buren.

Spannender is het op dit moment ook niet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
01 mei 2021 13:19
Lady1234 schreef:
01 mei 2021 12:57


Uiteraard kan iedereen over alles klagen. Kijk maar op dit forum. Hier barst het van de klachten en vaak onterecht.

Jij doet er net zo hard aan mee.

Nee ik bedoel jou niet, maar als je je aangesproken voelt......kan ik het niet helpen.

De huidige maatschappij is egoistisch. ....en aangezien jij hier al min of meer je leeftijd hebt neergezet, ga ik er vanuit dat je weet dat mensen vroeger meer voor elkaar over hadden.
Ik klaag zeker niet op dit forum. Overigens ben ik het niet met u eens dat mensen vroeger meer voor elkaar over hadden,

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voordat TS met de achterburen gaat praten, wil hij zich eerst even voorbereiden. Dat lijkt mij niet egoïstisch, wel verstandig. Met de samenvatting die Moneyman zojuist heeft gegeven, ben ik het helemaal eens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
01 mei 2021 13:45
Volgens mij is het echt wel erger geworden. Steeds meer ikke ikke ikke. Zeuren over een erfgrensafscheiding die 2 cm over de erfgrens staat en zo. Terwijl je een achtertuin hebt van 3 ha.
Mensen stellen steeds meer eisen aan hun leefomgeving.
Precies het is stukken erger geworden, het egoisme druipt er vanaf.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

Lady1234 schreef:
01 mei 2021 11:19
Een garagedeur. Gaat u daar met een auto rijden?

Ik zou niet weten wat de achterbuurman tegen uw plannen kan inbrengen.
quad, wat nu ook gedaan wordt.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

Kolibrie schreef:
01 mei 2021 12:14
Waarom gaat u niet naar de gemeente met uw vraag.
Laatst een vraag op het kassa forum waarbij toch een bouwvergunning nodig was.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... wel-wat-nu
Bedankt, ik had eerlijk gezegd verwacht dat de online checks wel betrouwbaar waren maar dit is toch wel goed advies.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

Lady1234 schreef:
01 mei 2021 12:16
reggie2 schreef:
01 mei 2021 12:03
Lady1234 schreef:
01 mei 2021 11:41

Misschien ga jij zo met je buren om, maar het is altijd verstandig het op deze manier te doen. Hou je vaak een leukere buurt van over.
Ga er van uit dat TS weet wat hij doet , dus zal daar wel een auto of wat dan ook over mogen.

De Ts vraagt of de buurman nog ergens over kan klagen. En dat kan hij niet. Het is wel netjes om te melden dat er werkzaamheden gaan plaatsvinden. Misschien spelen er anders kleine kinderen in dat achterpad.

Hoezo ga jij zo met je buren om? En wat heeft dat met een leukere buurt te maken? Ik schrijf toch nergens dat de Ts onaangekondigd moet gaan breken en bouwen? Misschien is het pad wel even niet te gebruiken.
Dat laatste is wel een goed punt, ik zal de omliggende buren tegen die tijd ook even laten weten dat het pad misschien tijdelijk wat slechter te gebruiken is. Bedankt!

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

snellie schreef:
01 mei 2021 13:39
Ik denk dat je, als je iemand hebt leren kennen, best een inschatting kunt maken of dit een aartszeikerd is of iemand die voor rede vatbaar is. In het 1e geval heeft aankondiging van je verbouwing i.m.o. geen zin, want klagen zal hij dan toch wel. In het 2e geval houd je je buren te vriend en voorkom je juist mogelijke klachten.
De buurman in kwestie is een zeikerd eerste klas, vandaar dat ik graag zorg dat hij tenminste geen terechte klachten kan hebben.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar het is wel prettig dat hij weet heeft van de werkzaamheden. Er zal ongetwijfeld materiaal en dergelijke aangevoerd worden over dat achterpad. En wellicht zullen er veel “vreemde” mensen lopen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door scontra »

M.b.t de gevelhoogte van tussen de twee tot drie meter (erg globaal aangegeven) heb ik zo mijn twijfel of een dergelijke bebouwde hoogte op de erfgrens met een pad met recht van overpad wel is toegestaan.
Hierover kunt u misschien maar beter eerst bij de Gemeente navraag doen.
Neem dan ook gelijk de garagedeur op de erfgrens mee in uw vraagstelling, aangezien een garagedeur alleen al gauw 2.30 tot 2.50 hoog is en daar nog het dak boven, dan is 3 mtr hoogte zo bereikt. Zorg er ook voor dat er geen cm uitsteekt over/boven de erfgrens.

Als uw informatie zoals hier gegeven verder klopt en de hoogte is voor de Gemeente geen probleem, dan hoeft u aan uw achterbuur niet meer info te geven dan u aan uw overige buren heeft gegeven en zijn toestemming heeft u dan ook niet nodig.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 mei 2021 16:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

Ik heb trouwens nog een extra vraag: Is de regelgeving omtrent vergunningsvrij bouwen veranderd in de afgelopen paar jaar? Ik zou zweren dat ik een paar jaar geleden online vond dat je 20% mag bouwen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door witte angora »

Maria05 schreef:
01 mei 2021 16:12

De buurman in kwestie is een zeikerd eerste klas, vandaar dat ik graag zorg dat hij tenminste geen terechte klachten kan hebben.
Zo eentje als in: 'buurvrouw liep te klagen dat ik bij het water geven een paar druppeltjes op haar zonnescherm heb laten vallen. Een zonnescherm dat onder de alg en de duivenpoep zit. Nu wil ze me aansprakelijk stellen'?

In alle eerlijkheid vraag ik me af hoeveel wijzer je zo iemand moet maken. Zorg eerst dat alle papieren in orde zijn, dan kan hij dat al niet meer frustreren.

sake1987

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Maria05 schreef:
01 mei 2021 16:21
Ik heb trouwens nog een extra vraag: Is de regelgeving omtrent vergunningsvrij bouwen veranderd in de afgelopen paar jaar? Ik zou zweren dat ik een paar jaar geleden online vond dat je 20% mag bouwen.
Mijn ervaring, ik had geen bouwvergunning nodig, maar moest wel een melding doen.

Maria05
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 jun 2018 16:39

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Maria05 »

scontra schreef:
01 mei 2021 16:21
M.b.t de gevelhoogte van tussen de twee tot drie meter (erg globaal aangegeven) heb ik zo mijn twijfel of een dergelijke bebouwde hoogte op de erfgrens met een pad met recht van overpad wel is toegestaan.
Hierover kunt u misschien maar beter eerst bij de Gemeente navraag doen.
Neem dan ook gelijk de garagedeur op de erfgrens mee in uw vraagstelling, aangezien een garagedeur alleen al gauw 2.30 tot 2.50 hoog is en daar nog het dak boven, dan is 3 mtr hoogte zo bereikt.

Als uw informatie zoals hier gegeven verder klopt men de hoogte is voor de Gemeente geen probleem, dan hoeft u aan uw achterbuur niet meer info te geven dan u aan uw overige buren heeft gegeven en zijn toestemming heeft u dan ook niet nodig.
De gevelhoogte moeten we inderdaad nog even onderzoek naar doen. We dachten eerst dat 2 meter het maximum was maar vonden op een site van de rijksoverheid dat, als het een schuin dak is, het laagste punt maximaal 3m mag zijn en het dak een hellingshoek mag hebben van maximaal 55 graden. Dus dan kom je een stuk hoger uit. De achterbuurman heeft ook een schuur van bijna 3 meter aan de kant van het pad, dus we hebben goede hoop dat we inderdaad een stukje hoger kunnen dan eerst gedacht. We gaan nog even tekenen en meten wat nou een goede hoogte en hellingshoek is voor de schuur, zodra we zeker weten hoe hoog het mag worden.

Van de rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... d-bouwwerk

. Op een afstand van meer dan 4 meter van het hoofdgebouw Bijbehorende bouwwerken verder dan 4 meter van het oorspronkelijk hoofdgebouw mogen altijd 3 meter hoog zijn. Indien u hoger gaat bouwen dan 3 meter, gelden specifieke eisen voor de dakvorm en de bouwhoogte ten opzichte van naburige percelen om te voorkomen dat daar te veel zonlicht wordt weggenomen. Hierbij geldt dat het dak tenminste twee schuine dakvlakken moet krijgen. De dakvoet (het laagste punt van het schuine dak) mag niet hoger zijn dan 3 meter. De hellingshoek van de dak-vlakken mag niet meer zijn dan 55°. De hoogte van de daknok mag in ieder geval maximaal 5 meter hoog zijn, en wordt verder in hoogte begrensd volgens de formule: (afstand daknok tot de perceelsgrens [m] x 0,47) + 3= maximale daknokhoogte [m]

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Waarschijnlijk heeft u deze informatie al gezien, maar voor de zekerheid toch even een link:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -aanvragen

Op omgevingsloket.nl (een website van de overheid) kunt u een "vergunningscheck" doen.

Wat betreft de garagedeur: U moet er rekening mee houden dat mogelijk niet elke kanteldeur is toegestaan. Veel kanteldeuren zwaaien bv een halve meter naar buiten bij het openen. Als de deur grenst aan het achterpad, mag dat mogelijk niet; bij openen van binnenuit kan immers een passant geraakt worden.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door de auditu »

Maria05 schreef:
01 mei 2021 16:12
De buurman in kwestie is een zeikerd eerste klas, vandaar dat ik graag zorg dat hij tenminste geen terechte klachten kan hebben.
Voor het goede fatsoen kunt u hem op de hoogte brengen, maar het zeuren wordt er niet minder om. Ik heb ervaring met zo'n notoire zeur. Ik wens u sterkte (en vooral uw kalmte bewaren).

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: kan buurman klagen over onze nieuwe schuur?

Ongelezen bericht door Jablan »

Maria05 schreef:
01 mei 2021 16:21
Ik heb trouwens nog een extra vraag: Is de regelgeving omtrent vergunningsvrij bouwen veranderd in de afgelopen paar jaar? Ik zou zweren dat ik een paar jaar geleden online vond dat je 20% mag bouwen.
Er komt een nieuwe versie van de omgevingswet aan. Goed doorvragen bij je gemeente.

Gesloten