LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar, wat heeft het wel of geen heffen van kattenbelasting voor invloed op die overlast? Volgens mij totaal geen.

bianca37
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:56

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door bianca37 »

als er kattenbelasting geheven word n er word gehandhaafd of desnoods een meld lijn zal het een stuk rustiger worden met al die katten op straat

en zelf een kat nemen om het probleem op te lossen van de kattenpoep is geen optie

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Katten in de tuin is inderdaad een wereld probleem. Heb nog nooit iemand ho ren klagen als er een leuke stoeipoes de tuin in komt . :roll:
De regering mag het weer oplossen , hoe ?. Of ze hebben pappa dag , de ander moet zo nodig naar een dansfestijn ,lintjes doorknippen , in Afrika kijken of de waterpomp is aangekomen . En nu lopen ze weer te rollenbollen over een nieuw kabinet .Dus vergeet het maar , en terecht.

Oplossing , neem een hond.
Wat vriendelijker ,koop een reigerverjager , spuit een harde waterstraal

Heb zelf op de schutting prikkeldraad gemaakt en tegen de zijkant ca, 10 cm vanaf de planken ook prikkeldraad , probleem opgelost . Ik heb het toen geplaatst voor inbrekers , echter dat mag niet , wegens moetwillig iemand verwonden . Dus is het voor de katten, het helpt, heb geen katten in de tuin , en hebben de vissen ook weer plezier in de vijver.

Hier in de gemeente hebben wij geen hondenbelasting . De reden is honden belasting prima maar dan ook paarde belasting en kattenbelasting . Probleem was binnen 1 minuut opgelost .Geen belastingen.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door mp2017 »

Hier in de gemeente hebben wij geen hondenbelasting . De reden is honden belasting prima maar dan ook paarde belasting en kattenbelasting . Probleem was binnen 1 minuut opgelost .Geen belastingen.
De hondenbelasting zit verwerkt in d e onroerend goed belasting.
Welke gemeente gaat zo snel binnen een minuut akkoord?

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus Gosewijn, het zou wettelijk toegestaan moeten worden om katten zonder baas te vangen met een val of rattengif?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Conclusie: Huisdieren moeten in zijn totaliteit verboden worden. Niemand meer overlast.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door gosewijn »

De hondenbelasting zit verwerkt in d e onroerend goed belasting.

Dat zou dus betekenen dat iedere burger ,met of geen hond of kat , belasting betaald.

Welke gemeente gaat zo snel binnen een minuut akkoord?


Mijn gemeente . Is niet zo moeilijk om het te kontroleren , staat openlijk in de plaatselijke krant ,en er is een raadsvergadering geweest.


Dus Gosewijn, het zou wettelijk toegestaan moeten worden om katten zonder baas te vangen met een val of rattengif?

Hoe weet je of een kat geen baas heeft ?.
Rattengif nee. We hebben het hier over woonwijken met tuintjes. In diverse gemeente s worden wilde- katten afgeschoten in het buitengebied/ bossen. Vinkeveen volgens mij elk jaar, op de eilanden.
Leuk, nee , maar soms moet het .

Met een klein beetje moeite kun je katten uit je tuin houden . Maar af en toe zijn het net mensen ,luisteren ook niet. :D

Mucha

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door vroem »

Mucha schreef:
Henk Toeter schreef:Conclusie: Huisdieren moeten in zijn totaliteit verboden worden. Niemand meer overlast.
Als je zo redeneert, dan kun je kinderen ook maar beter verbieden.
beste plan tot nu toe!
veel huisdieren (niet alle ok) worden binnen gehaald voor de kinderen.
tevens lost dit op termijn de groeiende overbevolking op deze planeet op, en daarmee ook de opwarming van de aarde. Houdt de expansienoodzaak van steden ook op, krijgt de natuur weer een kans.
Top plan!

bianca37
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jun 2012 17:56

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door bianca37 »

[quote="gosewijn"]Katten in de tuin is inderdaad een wereld probleem.

Oplossing , neem een hond.
Wat vriendelijker ,koop een reigerverjager , spuit een harde waterstraal


heb een hond en grote ook jaag hem naar buiten

waterslang ligt standaard klaar

het is net als in de politiek je komt er toch niet uit

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

MichielFRL schreef:Kattenbelasting zou alleen extra inkomsten voor de gemeente opleveren en extra kosten met zich meebrengen voor de handhaving.
Dat katten vogels opeten is prima. Dat is gewoon de natuur.
De huiskat kun je geen natuur meer noemen. Het is een dier met natuurlijk gedrag, maar hoeft totaal geen moeite te doen om in leven te blijven. Hij krijgt zijn natje en droogje van zijn baas. En kan buiten, behalve vrijelijk schijten, leuk spelen met vogels die hij wel vangt, maar zelden opeet. 2,6 miljoen huiskatten is CULTUUR, die natuur verstoort.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door witte angora »

vroem schreef:
Mucha schreef:
Henk Toeter schreef:Conclusie: Huisdieren moeten in zijn totaliteit verboden worden. Niemand meer overlast.
Als je zo redeneert, dan kun je kinderen ook maar beter verbieden.
beste plan tot nu toe!
veel huisdieren (niet alle ok) worden binnen gehaald voor de kinderen.
tevens lost dit op termijn de groeiende overbevolking op deze planeet op, en daarmee ook de opwarming van de aarde. Houdt de expansienoodzaak van steden ook op, krijgt de natuur weer een kans.
Top plan!
Inderdaad. En als we daarna alle andere overlast ook verbieden, kunnen de overblijvers met zijn allen weer in een hutje in het bos wonen. Lekker rustig, lekker vrij, geen zorgen meer.

Maar goed, dit gaat off-topic. De hondenbelasting is in een aantal gemeenten al afgeschaft, maar de topicstarter wil dus een kattenbelasting.

Mucha

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

gosewijn schreef:Katten in de tuin is inderdaad een wereld probleem. Heb nog nooit iemand ho ren klagen als er een leuke stoeipoes de tuin in komt . :roll:
De regering mag het weer oplossen , hoe ?. Of ze hebben pappa dag , de ander moet zo nodig naar een dansfestijn ,lintjes doorknippen , in Afrika kijken of de waterpomp is aangekomen . En nu lopen ze weer te rollenbollen over een nieuw kabinet .Dus vergeet het maar , en terecht.

Oplossing , neem een hond.
Wat vriendelijker ,koop een reigerverjager , spuit een harde waterstraal

Heb zelf op de schutting prikkeldraad gemaakt en tegen de zijkant ca, 10 cm vanaf de planken ook prikkeldraad , probleem opgelost . Ik heb het toen geplaatst voor inbrekers , echter dat mag niet , wegens moetwillig iemand verwonden . Dus is het voor de katten, het helpt, heb geen katten in de tuin , en hebben de vissen ook weer plezier in de vijver.

Hier in de gemeente hebben wij geen hondenbelasting . De reden is honden belasting prima maar dan ook paarde belasting en kattenbelasting . Probleem was binnen 1 minuut opgelost .Geen belastingen.
De oplossingen waar jij het over hebt, brengen allemaal kosten met zich mee. Dat maakt de ergernis nog groter. Iemand anders neemt een huisdier. Laat dat huisdier echter onbegeleid vrij rondlopen, zodat die overal schijt. Zo ook in MIJN tuin. En dan moet IK kosten maken om een ANDER zijn overlast op te lossen???

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door vroem »

mwww. u vindt het overlast, een aantal andere mensen ook. Maar ik begrijp nog steeds niet wat invoeren van een belasting precies oplost aan die overlast...?? er zijn diverse eenvoudige methoden om wat u als overlast beschouwd (wat overigens een erg relatief begrip is ) op te lossen.
En anders is een aantal sessies bij een psycholoog wellicht een idee , om te leren ermee om te gaan.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

witte angora schreef:En die kattenvangers worden uiteraard uit het bestand 'landurige niet-werkzoekende bijstandgerechtigden' gehaald. Als opstapje naar een echte baan. Geen idee wie het anders zou moeten doen.
Bijvoorbeeld.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

Mucha schreef:
peter.vandenbemt schreef:
MichielFRL schreef:Kattenbelasting zou alleen extra inkomsten voor de gemeente opleveren en extra kosten met zich meebrengen voor de handhaving.
Dat katten vogels opeten is prima. Dat is gewoon de natuur.
De huiskat kun je geen natuur meer noemen. Het is een dier met natuurlijk gedrag, maar hoeft totaal geen moeite te doen om in leven te blijven. Hij krijgt zijn natje en droogje van zijn baas. En kan buiten, behalve vrijelijk schijten, leuk spelen met vogels die hij wel vangt, maar zelden opeet. 2,6 miljoen huiskatten is CULTUUR, die natuur verstoort.
Natuurlijk ligt dat aan de katten dat de natuur verstoord is. Niet aan die 7,5 miljard mensen. :roll:
Uiteraard zijn wij mensen verantwoordelijk voor verstoring van de natuur. Helelmaal met je eens. Onder anderen door 1 of meer katten als huisdier te houden, Maar ze niet THUIS te houden.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

vroem schreef:mwww. u vindt het overlast, een aantal andere mensen ook. Maar ik begrijp nog steeds niet wat invoeren van een belasting precies oplost aan die overlast...?? er zijn diverse eenvoudige methoden om wat u als overlast beschouwd (wat overigens een erg relatief begrip is ) op te lossen.
En anders is een aantal sessies bij een psycholoog wellicht een idee , om te leren ermee om te gaan.
Frustratie van je afschrijven, wil ook nog wel eens helpen. Daar ben ik dus nu druk mee bezig. Naar een psycholoog gaan, of kattenschrik, of andere dingen, kopen, vergroot echter mijn frustratie. Omdat iemand anders een huisdier leuk vindt, moet IK kosten gaan maken. Beetje raar niet???

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

vroem schreef:mwww. u vindt het overlast, een aantal andere mensen ook. Maar ik begrijp nog steeds niet wat invoeren van een belasting precies oplost aan die overlast...?? er zijn diverse eenvoudige methoden om wat u als overlast beschouwd (wat overigens een erg relatief begrip is ) op te lossen.
En anders is een aantal sessies bij een psycholoog wellicht een idee , om te leren ermee om te gaan.
Frustratie van je afschrijven, wil ook nog wel eens helpen. Daar ben ik dus nu druk mee bezig. Naar een psycholoog gaan, of kattenschrik, of andere dingen, kopen, vergroot echter mijn frustratie. Omdat iemand anders een huisdier leuk vindt, moet IK kosten gaan maken. Beetje raar niet???

Mucha

Re: Kattenbelasting als oplossing voor overlast?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten