LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kattenoverlast

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door ruvada »

VioletPrue schreef:Juist, van katten is het inmiddels algemeen geaccepteerd dat zij loslopen (ik ben het daar niet mee eens overigens), ...
Klopt. Het gevolg is, dat men niet eens meer beseft hoe asociaal het is om je huisdier in andermans tuin uit te laten en de perken vol te laten schijten en tegen de planten aan te laten pissen, zodat ze afsterven.

Ik heb eens een medicijnkuur moeten volgen om een darm-besmetting met parasieten kwijt te raken, waarschijnlijk opgelopen in de tuin, al dan niet via zelfgeoogste kruidenthee. Was zo moe, dat ik elke middag naar bed moest om uit te rusten.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Nicky_The »

dhc schreef:@ Nicky_The: Lees het eerste bericht, daarin staat duidelijk dat " iemand" in de buurt katten heeft en ze niet laat steriliseren. Overduidelijk dat ze dus de eigenaar is.

Tegen de hulpverleners beweerd die eigenaresse dat ze geen eigenaar is. Daarmee zijn het zwerf dieren.

Lucyl
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2014 17:11

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Lucyl »

Ik heb alles al geprobeerd koffiedrab,cacaudoppen dat werd een en al schimmel,prikkeldraad,apparaatje wat geluid gaf dat kosten zoveel batterijen moest ze iedere week vervangen,plantjes genaamd kattenschrik,kattenkorrels zijn na 1 regenbui weg maar niets hielp, ik heb nu al een jaar schrikdraad en heb dat bij cranenbroek gekocht en heb geen een kat meer in mijn tuin gehad,heb meestal de stroom er niet meer op staan want die dubbele draad alleen al schrikt ze af om op de schutting te springen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

Netjes! Je weet dat schrikdraad verboden is?
Shame on you!

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

Mensen die last hebben van katten, duiven, konijnen, vogels die geluid maken, vluchtelingen, asielzoekers etc. etc. die hebben geen idee waar andere mensen in de wereld last van hebben: geen eten, uitdroging, malaria etc. etc.
Maak je niet druk om onzin. Heb je last van katten en wordt het je echt te veel, verhuis dan naar de noordpool. Maak je niet druk om onzin.

Lucyl
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2014 17:11

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Lucyl »

Nee dhc ik schaam mij niet als je steeds met je tuin doen in die drollen pakt die verschrikkelijk stinken en er al alles aan hebt gedaan om ze te weren is dit voor mij de oplossing,en het is zeer zwakke stroom en ook alleen bedoeld dat ze schrikken,de buren hadden een prachtige vijver met coi karpers na een maand was die leeg ,weg dure vissen hij had er ook een net over kunnen leggen maar hij wil genieten van zijn vijver en niet naar een net kijken en heb net als eddy liever vogeltjes in mijn tuin .

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

tenormin schreef:Wilde trouwens, hoewel het topic over katten gaat wel weer eens de huismus zien en horen. Is ook al jaren geleden. Big pitty.
Zover ik weet gaat het weer goed met de huismus in Nederland. Het is een aantal jaren zeker slecht geweest, maar ik kan me herinneren een bericht te hebben gelezen dat de huismus weer de meest voor komende vogel was. Overigens gaat het ook met de bijen alweer een stuk beter dan een 2-3 jaar geleden. De paling (aal) blijft wel een probleem geval. Blankvoorns gaan weer goed. Katten zijn er zat, misschien wel te veel, huiskatten dan.
Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Ik woon buitenaf, vlak bij Nederland, en het stikt hier van de vogels die onder mijn dakpannen huizen. Slecht voor mijn dak? Geen idee, ik heb (nog) geen last van lekkage, dus ik geniet ervan.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door dhc »

Lucyl schreef:Nee dhc ik schaam mij niet als je steeds met je tuin doen in die drollen pakt die verschrikkelijk stinken en er al alles aan hebt gedaan om ze te weren is dit voor mij de oplossing,en het is zeer zwakke stroom en ook alleen bedoeld dat ze schrikken,de buren hadden een prachtige vijver met coi karpers na een maand was die leeg ,weg dure vissen hij had er ook een net over kunnen leggen maar hij wil genieten van zijn vijver en niet naar een net kijken en heb net als eddy liever vogeltjes in mijn tuin .
Schrikdraad is verboden, punt. Die zou jij ook eens kunnen gebruiken.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door puma73 »

dhc schreef:
Lucyl schreef:Nee dhc ik schaam mij niet als je steeds met je tuin doen in die drollen pakt die verschrikkelijk stinken en er al alles aan hebt gedaan om ze te weren is dit voor mij de oplossing,en het is zeer zwakke stroom en ook alleen bedoeld dat ze schrikken,de buren hadden een prachtige vijver met coi karpers na een maand was die leeg ,weg dure vissen hij had er ook een net over kunnen leggen maar hij wil genieten van zijn vijver en niet naar een net kijken en heb net als eddy liever vogeltjes in mijn tuin .
Schrikdraad is verboden, punt. Die zou jij ook eens kunnen gebruiken.
Het zich ontlasten in je tuin door katten is een irritant probleem, ik geloof graag dat mensen dit soort oplossingen gebruiken. Ikzelf gebruik een andere extreme oplossing.

Hou je beesten bij je en zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

Lucyl schreef:... de buren hadden een prachtige vijver met coi karpers na een maand was die leeg ,weg dure vissen hij had er ook een net over kunnen leggen maar hij wil genieten van zijn vijver en niet naar een net kijken en heb net als eddy liever vogeltjes in mijn tuin .
Dat is niet het punt dat ik wilde maken. Katten die koi-karpers vangen? En dat geloof jij?
Koi karpers zijn pas duur als ze groot zijn, gewoon omdat een karper er nogal lang over doet om te groeien. Katten vangen amper vis, want ze mijden water als de ziekte. Tenzij je ze het heel gemakkelijk maakt (bijv. aasvisjes in een emmer). Ik vrees dat de buurman eerder last heeft van reigers (valt in praktijk ook meestal mee) of aalscholvers (een ramp voor je vissen in een vijver).

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

puma73 schreef:Hou je beesten bij je en zorg ervoor dat een ander er geen last van heeft.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hondenbezitters enorm kwaad worden op kattenbezitters.
Als hondenbezitter moet je het beest aangelijnd houden, hondenbelasting betalen, rond lopen met een poepschepje en zakje om de boel op te ruimen. Voor paarden (in de stad: politie-paarden) en katten geldt dat allemaal niet: geen belasting, geen schepjes, geen zakjes, ze mogen overal schijten waar ze willen en dat allemaal zonder ervoor te betalen. Kortom, ik ben tegen hondenbelasting en de verplichting ze aangelijnd te houden. Ik heb katten, maar ik ben ook dol op honden en paarden.
Ergens last van hebben is alleen maar een perceptie. Je moet je kleine ergernissen niet de overhand laten krijgen. Je mag er wel wat aan doen: water gooien (helpt niet), apparaatjes installeren (helpt niet), op laten halen (helpt niet), je niet meer ergeren (helpt wel).

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door puma73 »

Kattenoverlast wordt door jou gebagatelliseerd eddy123, Ik heb diverse goedwerkende apparaatjes die katten heel snel verjagen. Kattenstront in je tuin is de grootste ergernis die er is, gaan ze ook nog eens lopen sproeien heb je plantjes in je tuin die kapot gaan.

Ik haat katten en zet alles in om die rotbeesten uit MIJN tuin te houden.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

puma73 schreef:... Kattenstront in je tuin is de grootste ergernis die er is ...
Ik hoop dat je nooit ernstig ziek wordt, dan ga je toch heel anders tegen dit soort niet noemenswaardige 'problemen' aankijken. Zoals ik al eerder zei: het is een vorm van perceptie, zet het eens in perspectief. Als kattenpoep in je tuin je grootste ergernis is, dan moet jij wel een heel gezegend mens zijn. Helaas kan dat morgen in 1 klap veranderen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door VioletPrue »

eddy123 schreef:Mensen die last hebben van katten, duiven, konijnen, vogels die geluid maken, vluchtelingen, asielzoekers etc. etc. die hebben geen idee waar andere mensen in de wereld last van hebben: geen eten, uitdroging, malaria etc. etc.
Maak je niet druk om onzin. Heb je last van katten en wordt het je echt te veel, verhuis dan naar de noordpool. Maak je niet druk om onzin.
Tuurlijk, zo kun je alles bagatelliseren!
Hebt u kanker? U heeft eten!
Bent u dakloos? U bent gezond!
Het feit dat er een cultuur schijnt te ontstaan waar klagen over echt ervaren overlast wordt ontkracht met "het kan erger" of "verhuis dan" of "wat een onzin" is best zwak.
eddy123 schreef: Katten vangen amper vis, want ze mijden water als de ziekte.
Grappig. Hoe denkt u dat buitenkatten hun vocht binnenkrijgen?
Hier in mijn buurt dronken ze toch echt uit sloten en vijvers.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eddy123 »

VioletPrue schreef:Tuurlijk, zo kun je alles bagatelliseren!
Hebt u kanker? U heeft eten!
Bent u dakloos? U bent gezond!
Dat is geen bagatelliseren, dat is realisme.
Als u zich druk maakt omdat er een kat in uw tuin loopt en daar ook nog een probleem van maakt, dan overdrijft u schromelijk. Ik vind het sowieso niet zo kies om vermeende overlast van katten te vergelijken met het hebben van kanker.
VioletPrue schreef:Grappig. Hoe denkt u dat buitenkatten hun vocht binnenkrijgen?
Hier in mijn buurt dronken ze toch echt uit sloten en vijvers.
Met deze opmerking laat u onomstotelijk blijken dat u van alle kennis verschoond bent. Katten drinken amper. Daarbij was de klacht niet dat katten drinken uit een vijver, maar alle koi-karpers uit een vijver visten.

Elise34
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 dec 2014 22:44

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door Elise34 »

Kun je niet gewoon iets in de tuin zetten waar katten niet van houden en voor uit de buurt blijven. Een grote hond misschien?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tenormin »

Elise34 schreef:Kun je niet gewoon iets in de tuin zetten waar katten niet van houden en voor uit de buurt blijven. Een grote hond misschien?
Je bedoelt zeker een opgezette, grote hond :mrgreen: . Of dacht je eraan om een echte hond de hele dag en nacht buiten te laten bivakkeren? Da's nog eens dierenliefde.

pietjeplus
Berichten: 88
Lid geworden op: 04 jul 2014 01:13

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door pietjeplus »

tenormin schreef:
Elise34 schreef:Kun je niet gewoon iets in de tuin zetten waar katten niet van houden en voor uit de buurt blijven. Een grote hond misschien?
Je bedoelt zeker een opgezette, grote hond :mrgreen: . Of dacht je eraan om een echte hond de hele dag en nacht buiten te laten bivakkeren? Da's nog eens dierenliefde.
Bij de Gamma kun je een bel kopen met hondengeblaf. Elke poes die dan in je tuin komt, gaat er als een haas vandoor. Die kiest dan hoop je het hazenpad :D

eliza1955
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2014 13:09

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door eliza1955 »

Hoe heet die bel? Hier zijn ook katten die hun stront niet eens begraven. Jakkes!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Kattenoverlast

Ongelezen bericht door tenormin »

eliza1955 schreef:Hoe heet die bel? Hier zijn ook katten die hun stront niet eens begraven. Jakkes!
Waarom zouden ze ook? Net als mensen, die zijn ook lui geworden :lol: Zullen de buren dan blij mee zijn: een bel van de Gamma naast hun. Joepie, weer wat nieuws. :mrgreen:

Gesloten