LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
hen.breuls
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2020 16:01

Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door hen.breuls »

Bakker in Hillegom verzend tuinplanten in een zogenaamde 'dry roosted'.
Had planten besteld en ca. 3 weken bewaard.
Hierna gepland in een bloempot, water gegeven en verzorgd.Geen enkel resultaat.
Gemeld bij Bakker.

Na een eindeloze e-mail-correspondentie geen enkel resultaat bij deze firma.
Sterk stukje: In een van de mails vragen ze een foto te maken van de planten, terwijl ik toch met nadruk meldde dat ik geen enkel resultaat had. Kan geen foto maken van geen planten.
Het betrof een zending van ca. 50,00 euro.
Ben al jarenlang klant voordat men met dit nieuwe systeem begon van "Dry roosted"
Gezien de waardeloze service zal ik hier nooit meer iets bestellen. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Blijkbaar te droog geroosterd. Vroeger was Bakker beroemd. Maar blijkbaar lukt roosteren niet.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door scontra »

hen.breuls schreef:
22 mei 2020 16:12
Bakker in Hillegom verzend tuinplanten in een zogenaamde 'dry roosted'.
Had planten besteld en ca. 3 weken bewaard.
Hierna gepland in een bloempot, water gegeven en verzorgd.Geen enkel resultaat.
Gemeld bij Bakker.

"DRY ROASTED" verpakking t.b.v een snellere verwerking van de orders bij Bakker Hillegom.

Denk niet dat het drie weken bewaren na ontvangst de bedoeling is !
Het systeem is bedoeld voor een snellere verwerking van de verzending van de planten, maar je kunt op één vinger uittellen dat (levende) planten het geen drie weken verpakt en zonder water uithouden !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Droog verpakt en zonder water geven tot 3 weken na inpakken, niet 3 weken na ontvangst!

En de foto van droogbloemen?
Omdat Post NL ook Electronica en zo vervoerde mag het pakje geen water lekken.
Dat bedoelen ze hiermee!
Als het goed is hebben ze vocht vasthoudend product erbij en waterdichte verpakking!

Na ontvangst gelijk planten is gebruikelijk, en alleen tulpen en zo mag je 3 maanden laten liggen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door kweenie »

hen.breuls schreef:
22 mei 2020 16:12
Bakker in Hillegom verzend tuinplanten in een zogenaamde 'dry roosted'.
Had planten besteld en ca. 3 weken bewaard.
Hierna gepland in een bloempot, water gegeven en verzorgd.Geen enkel resultaat.
Waarschijnlijk bedoel je 'bare rooted'. Dan krijg je dus een plant met wortels, maar zonder grond (of met zo min mogelijk grond). Dat is een stuk handiger voor het transport. Maar dat betekent niet dat je ze na ontvangst nog 3 weken zomaar kunt bewaren. Je zult ze sowieso zo snel mogelijk in de grond moeten zetten. Na 3 weken zonder verzorging zullen de meeste planten het niet overleven.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als verkopers Engelse termen ge/misbruiken krijg je dit soort foute klanten.

Ik heb 50 jaren terug mijn laatste Engelse lessen gehad en nu alleen praktijk van TV en instructie boekjes bijgeleerd!
Kwam wel vaker mensen tegen die de Any Key zochten en niet vonden, en als je gewoon willekeurige toets noemde was dit
al opgelost geweest!

Dry is droog en bij een zakje Tulpen normaal en pure noodzaak.
Maar Dry weet ik nog, dan is mijn bier op... maar dit op planten zetten die waterdicht en net genoeg voor transport hebben?

Niet iedereen weet perfect Vaudlooz alle Engelse woorden en begrippen!

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door artilux »

Bakker bestaat toch niet meer?
Of zijn ze door gestart?
Heb er nog nooit iets behoorlijks kunnen kopen.
Altijd mini mini plantjes ontvangen die meestal niks meer deden.
Ben jaren geleden al gestopt om daar te kopen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er is na het faillissement iemand die de naam heeft gekocht. Zoals vaak gebeurd. Zie Neckermann, Grundig etc.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Beide vorige die ooit onder meerdere namen werkte hadden een garantie mits je aan de voorwaarden hield.


Tot 5 jaar groei- en bloeigarantie
Op alle vorstbestendige vaste planten, struiken, bomen, rozen en hagen die een paar jaar nodig hebben om te volgroeien, ontvang je vijf jaar groei- en bloeigarantie.
Tot 1 jaar groei- en bloeigarantie
Op alle winterharde vaste planten, struiken, bomen, rozen en hagen ontvang je één jaar groei- en bloeigarantie tot het einde van de eerste bloeiperiode van het product. Op alle andere geleverde producten ontvang je één jaar garantie.



De boom van 120 cm was in doos 80 cm verpakt ooit, en bij wortels los schudden en uitrekken zou je op die 120 cm komen!
met wortels en vaak iets krap op de maat maar heb wel vaker gekocht en meeste groeide en altijd bon goed bewaren.

De loterij was ramp, reclame zooi ook en alleen na overlijden kwam ik er vanaf.
Weet niet de voorwaarden die ze nu gebruiken, maar 3 weken laten liggen, moet je gewoon later bestellen!

Wat vervelend! We hebben ons best gedaan je aan een plant te helpen die goed bij jouw wensen past. Je kunt uiteraard je bestelling altijd zonder opgaaf van reden annuleren, als dit maar binnen 14 dagen na ontvangst gebeurt via het contactformulier of via telefoonnummer 010 3017 170.

Dus 3 weken is 1 week teveel!

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:
24 mei 2020 07:42
hen.breuls schreef:
22 mei 2020 16:12
Bakker in Hillegom verzend tuinplanten in een zogenaamde 'dry roosted'.
Had planten besteld en ca. 3 weken bewaard.
Hierna gepland in een bloempot, water gegeven en verzorgd.Geen enkel resultaat.
Waarschijnlijk bedoel je 'bare rooted'. Dan krijg je dus een plant met wortels, maar zonder grond (of met zo min mogelijk grond). Dat is een stuk handiger voor het transport. Maar dat betekent niet dat je ze na ontvangst nog 3 weken zomaar kunt bewaren. Je zult ze sowieso zo snel mogelijk in de grond moeten zetten. Na 3 weken zonder verzorging zullen de meeste planten het niet overleven.
Het ligt dan wel op de weg van Bakker om duidelijk te zijn over de termijnen die je in acht moet nemen. Op hun website zie ik slechts dit:
Bij Bakker.com leveren we de roots in bio-based zakjes. Bio-based zakjes zijn gemaakt van suikerriet en recyclebaar. Dit geeft een lagere CO2 uitstoot dan biologisch afbreekbare plastic kwekerspotjes. In de zakjes zit turf. Hierdoor hoeven de roots na ontvangst niet direct de aarde in. Het zakje kan op een koele plek bewaard worden. Zonder onderhoud.
Ik weet natuurlijk niet of er bij de levering nog nadere instructies zaten, en hoe TS ze bewaard heeft, maar deze algemene omschrijving van Bakker geeft op zich geen reden om de planten direct te moeten poten.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door pierrev »

Die bio-based zakjes ken ik niet maar Bakker heeft wel altijd de methode dat de planten kort voor de plant tijd worden geleverd om te zorgen dat je ze op de juiste tijd kan planten

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Moneyman »

pierrev schreef:
25 mei 2020 14:32
Die bio-based zakjes ken ik niet maar Bakker heeft wel altijd de methode dat de planten kort voor de plant tijd worden geleverd om te zorgen dat je ze op de juiste tijd kan planten
O, dat geloof ik direct. De vraag is alleen of ze daar duidelijk over zijn.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door pierrev »

Moneyman schreef:
25 mei 2020 14:49
pierrev schreef:
25 mei 2020 14:32
Die bio-based zakjes ken ik niet maar Bakker heeft wel altijd de methode dat de planten kort voor de plant tijd worden geleverd om te zorgen dat je ze op de juiste tijd kan planten
O, dat geloof ik direct. De vraag is alleen of ze daar duidelijk over zijn.
Bij mij zit er tot nu toe altijd een duidelijke uitleg bij hoe te bewaren en wanneer te planten kunnen ze natuurlijk in de grote drukte vergeten zijn maar mijn ervaring is dat dat altijd goed geregeld is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn link gaf aan, binnen 14 dagen retour en ze wacht 3 weken met een poging tot planten!

Dus ietsje langer houdbaar en niet gelijk zelfde dag de grond in maar paar dagen later, maar weken?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Moneyman »

pierrev schreef:
25 mei 2020 14:53
Bij mij zit er tot nu toe altijd een duidelijke uitleg bij hoe te bewaren en wanneer te planten kunnen ze natuurlijk in de grote drukte vergeten zijn maar mijn ervaring is dat dat altijd goed geregeld is.
Dan ben ik benieuwd hoe dat bij TS was. Maar tot nu toe heeft die alleen haar gal gespuwd en niet gereageerd.

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door pierrev »

Moneyman schreef:
25 mei 2020 15:00
pierrev schreef:
25 mei 2020 14:53
Bij mij zit er tot nu toe altijd een duidelijke uitleg bij hoe te bewaren en wanneer te planten kunnen ze natuurlijk in de grote drukte vergeten zijn maar mijn ervaring is dat dat altijd goed geregeld is.
Dan ben ik benieuwd hoe dat bij TS was. Maar tot nu toe heeft die alleen haar gal gespuwd en niet gereageerd.
Daar ben ik ook benieuwd naar hopelijk komt TS nog terug om verdere toelichting te geven.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door huzky »

Ooit eens aardbeienplanten bij Bakker Hillegom besteld, die niet aansloegen; slechts een paar aardbeien per plant. Had ze overigens (in de juiste periode) meteen na ontvangst gepoot en voldoende water gegeven. Mijn klacht (want die paar aardbeien waren verhoudingsgewijs wel erg duur) kenbaar gemaakt, en zonder problemen kon ik het jaar erop (want op dat moment was het te laat om aardbeienplanten in de grond te zetten) nieuwe planten gratis ontvangen. Dat is ook gebeurd, ik hoefde verder niets aan te tonen of zo, dus wat mij betreft hadden ze toen in ieder geval een geweldige service. Kan natuurlijk tegenwoordig anders zijn, maar mijn ervaringen zijn altijd goed geweest.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door omega19 »

dry roosted staat niet op de website van Bakker.
Geen idee wat Topicstarter nu eigenlijk bedoelt.

Alle genoemde termen zijn aannames zonder onderbouwing.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klacht tuinplanten Bakker in Hilligom

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
31 mei 2020 20:20
dry roosted staat niet op de website van Bakker.
Geen idee wat Topicstarter nu eigenlijk bedoelt.

Alle genoemde termen zijn aannames zonder onderbouwing.
Soms is iets zelfs zónder onderbouwing heel makkelijk te deduceren. Tenzij je dat niet wilt, natuurlijk.

Gesloten