LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klimop tegen schutting op mijn grond

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Klimop tegen schutting op mijn grond

Ongelezen bericht door scontra »

alfatrion schreef:
30 sep 2019 14:20
scontra schreef:
30 sep 2019 14:01
Moneyman schreef:
30 sep 2019 08:36
Inderdaad. Het zou natuurlijk wel van de zotte zijn dat de ene buurman geen schutting meer kan plaatsen, omdat de andere buurman al een schutting op eigen grond heeft staan.
De buurman mag best een schutting plaatsen aan zijn kant van de erfafscheiding zolang hij maar niet verder gaat als "tegen" de erfgrens aan. Dat er dan maar een millimeter ruimte tussen beide schutting zit is dan slechts een gegeven.
Dat dit van den zotte is is er één, maar als de ene buur niet met de andere buur tot overeenstemming kan/wil komen over het gezamenlijk plaatsen, onderhouden en de eventuele begroeiing van één schutting dan moet je toch wat als je wel iets tegen een schutting wil laten groeien, maar dat niet mag omdat de schutting die er al staat niet jouw schutting is.
Plaats je ook een schutting tegen de erfgrens aan. Probleem opgelost.
Dat staat er ook !!

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klimop tegen schutting op mijn grond

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
30 sep 2019 09:57
Moneyman schreef:
30 sep 2019 09:30
Waarom zou dat zo zijn?
Omdat die al b.v. 20 jaar fungeert als erfscheiding
De schutting staat volledig op eigen grond.
De verjaarde grond was ook eigen grond.
Die schutting staat op eigen grond - hoe zou je daar mandeligheid door verjaring op van toepassing willen laten zijn? Natuurlijk werkt dat niet zo.
scontra schreef:
30 sep 2019 14:01
Moneyman schreef:
30 sep 2019 08:36
Inderdaad. Het zou natuurlijk wel van de zotte zijn dat de ene buurman geen schutting meer kan plaatsen, omdat de andere buurman al een schutting op eigen grond heeft staan.
De buurman mag best een schutting plaatsen aan zijn kant van de erfafscheiding zolang hij maar niet verder gaat als "tegen" de erfgrens aan. Dat er dan maar een millimeter ruimte tussen beide schutting zit is dan slechts een gegeven.
Dat schrijf ik toch ook?

Gesloten