LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht van overpad, wat zijn de regels?

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.

Hedwigschaper
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2020 18:02

Re: Recht van overpad, wat zijn de regels?

Ongelezen bericht door Hedwigschaper »

https://picresize.com/dl.php?i=rsz_4854 ... adc135.jpg

Hopelijk lukt het zo, wonen tegen over elkaar
Tussen onze huizen zit haar schuur en mijn schuur en dus een stukje stoep.
Pad voor haar huis , is niet afgesloten,
De hele galerij moet hierlangs.
Beide woningen is dit aan de voorkant huis,

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Recht van overpad, wat zijn de regels?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maar ben u nu niet aan het zoeken naar problemen? Zover ik de foto zie staat de motor niemand in de weg. Ja officieel moet hij een parkeervak gebruiken. Zelf parkeert mijn buurman zijn motor(s) op een stukje stoep, ik ben hem enorm dankbaar hiervoor want het is nu al elke avond drama om een parkeervak te vinden in de straat.

Betreffende de afvalbakken, het is lastig te zien hoeveel ruimte u heeft aan uw zijde. Maar zo snel bekeken is dit meer dan 90cm (tegels geteld).

Waarom maak u zich er zo druk om? Dit soort onzinnige discussies zorgen enkel voor een conflict met je buren is dat het allemaal waard, want ik zie echt niet welke hinder u ondervind van de afvalbakken. En bedenk ook dat als u wilt dat ze gaan handhaven dit ook geld voor de plant die ik zie e.d.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Recht van overpad, wat zijn de regels?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zie uberhaupt niets (behalve "file doesnt exist").

RemkoWeetRaad
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2019 08:46

Re: Recht van overpad, wat zijn de regels?

Ongelezen bericht door RemkoWeetRaad »

Hoi Hedwig, ik zie de foto helaas niet, krijg een foutmelding. Mijn eerste gevoel zegt dat dit iets is voor een juridisch adviseur. Heb je een rechtsbijstandverzekering met module Wonen? Aangezien ze vaak met deze zaken te maken krijgen kunnen ze je wel adviseren waar je recht op hebt en kunnen ze ook een rol spelen in bemiddeling als dat nodig is.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Recht van overpad, wat zijn de regels?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Welke rechten er zijn bij het recht van overpad staat (bij een koopwoning) beschreven in de koopovereenkomst. Ik denk dat het ook bij de verhuurder bekend moet zijn.

Het goedkoopste en eenvoudigste manier is om eerst contact op te nemen met de woningbouw. Hopelijk willen hun bemiddelen in deze situatie. Echter dan moet iedereen meewerken.

Anders kan je contact opnemen met het juridisch loket van het overheid (ik ga vanuit dat je een lage inkomen hebt www.juridischloket.nl ). Hun geven gratis advies en er is een subsidie potje zodat je minder voor een advocaat hoeft te betalen.

Er is een verjaringstermijn van 20 jaar. Dus stel dat de containers en motor al 20 jaar daar staan, dan valt er weinig aan tegen te doen.

Gesloten