Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me af of schuttingbouwer de optie heeft te wachten met bouwen tot de prijzen voor materialen weer beter zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
27 nov 2022 14:46
Ik vraag me af of schuttingbouwer de optie heeft te wachten met bouwen tot de prijzen voor materialen weer beter zijn.
Dat wordt dan wachten tot Pasen en Pinksteren gelijk met Oudejaarsdag vallen, want prijzen gaan nooit meer terug naar het niveau van voor de energiecrisis.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
27 nov 2022 12:18
Moneyman schreef:
27 nov 2022 12:14
Wil TS dat niet, dan blijft de oorspronkelijke overeenkomst van kracht.
Dat betekent dus dat de schutting met terugwerkende kracht een half jaar geleden geplaatst moet worden.

Hoe zie je dat voor je?
Jij leest blijkbaar een andere openingspost dan ik. Er is geen sprake van “een half jaar geleden”.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
27 nov 2022 12:57
Moneyman schreef:
27 nov 2022 12:14
Onjuist. Er ligt een overeenkomst. TS wil die aanpassen. Dat kan, maar daarvoor is akkoord van de andere partij nodig. EN die kan op zijn beurt óók aanpassingen doorvoeren. Wil TS dat niet, dan blijft de oorspronkelijke overeenkomst van kracht.
Correct, maar de overeenkomst is aangepast zonder dat er een nieuwe prijs is afgesproken. Onder de omstandigheden lijkt mij dat evenwel gerechtvaardigd.
Dat vraag ik me af. Ik lees de OP anders. Maar wellicht kan TS de tijdlijn concreet maken.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

In princiepe kan ik niks.
Als ik nu zeg ik wil hem helemaal niet meer ben ik 300 euro kwijt.
Of ze zeggen zelfs: kan niet u bent accoord gegaan anders had u de offerte moeten cancelen binnen 14 dagen.
Er is in de EMAIL OFFERTE niets gezegd over prijsstijgingen in een nieuw jaar oid, ook niet nadat wij vertelden het een paar maanden te willen uitstellen.
Ze komen er nu mee.Klopt geen zak van, ik denk dat dit niet kan, maar was benieuwd naar de reacties maar de verdeeldheid en onzekerheid is ook daar groot.
In princiepe kan ik geen kant op en mag hopen dat er geen 500 euro zomaar bovenop komt....wat een bagger.Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ? ik wil gewoon de offerte waarvoor ik al aanbetaald heb ! Heb ook op zo'n casus lopen googlen maar niks gevonden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ? ik wil gewoon de offerte waarvoor ik al aanbetaald heb !
Dus de verkoper moet maar tegen kostprijs of er onder gaan werken? U geeft aan dat u de klus een half jaar hebt uitgesteld, dat wil zeggen dat er al een tijdsplanning gemaakt was. Had u het tegen dat tarief willen laten doen, dan had u het een half jaar geleden moeten laten doorgaan.
U kunt toch niet verwachten dat de prijzen van nu nog in lengte van dagen gehanteerd kan blijven worden?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door kuklos »

Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ? ik wil gewoon de offerte waarvoor ik al aanbetaald heb !
Het is wel heel veel ik, ik, ik, ik. De partij die de schutting gaat neerzetten voor je moet als jij uitstelt of een half jaar het hout opslaan of op een later moment kopen tegen wellicht gestegen prijzen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Moneyman »

Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ? ik wil gewoon de offerte waarvoor ik al aanbetaald heb !
Als je dat had gewild, had jij je ook aan de afspraak moeten houden. Moeilijker is het niet.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
In princiepe kan ik niks.
Als ik nu zeg ik wil hem helemaal niet meer ben ik 300 euro kwijt.
Is er afgesproken dat hij de prijs mag verhogen? En is er niet afgesproken dat als zij de prijsverhogen u kosteloos mag ontbinden?
NeoDutchio schreef:
27 nov 2022 21:05
Had u het tegen dat tarief willen laten doen, dan had u het een half jaar geleden moeten laten doorgaan.
U kunt toch niet verwachten dat de prijzen van nu nog in lengte van dagen gehanteerd kan blijven worden?
TS heeft daar wel argumenten voor. TS heeft de uitvoeringsdatum welliswaar verplaatst, maar daar is geen prijswijziging aan verbonden.
Moneyman schreef:
27 nov 2022 21:20
Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ? ik wil gewoon de offerte waarvoor ik al aanbetaald heb !
Als je dat had gewild, had jij je ook aan de afspraak moeten houden. Moeilijker is het niet.
Je kan ook aangeven dat als de verkoper de hogere prijs in rekening wil brengen, hij dat had moeten bedingen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou u niet beter kunnen overleggen en onderhandelen over hoeveel duurder het wordt?

Een prijsverhoging na zes maanden uitstel van de klas, lijkt me heel logisch.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 nov 2022 21:22
NeoDutchio schreef:
27 nov 2022 21:05
Had u het tegen dat tarief willen laten doen, dan had u het een half jaar geleden moeten laten doorgaan.
U kunt toch niet verwachten dat de prijzen van nu nog in lengte van dagen gehanteerd kan blijven worden?
TS heeft daar wel argumenten voor. TS heeft de uitvoeringsdatum welliswaar verplaatst, maar daar is geen prijswijziging aan verbonden.
Er is geen bouwbedrijf, hovenier of klussenbedrijf te vinden die geen extra voorwaarden hanteert bij een offerte. En die zijn dat er binnen een korte periode akkoord gegeven moet worden en dat de klus binnen een afgesproken tijd gedaan moet zijn. Zo niet staat er in dat prijzen kunnen fluctueren bij een latere start van de klus.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
27 nov 2022 16:42
witte angora schreef:
27 nov 2022 12:18
Moneyman schreef:
27 nov 2022 12:14
Wil TS dat niet, dan blijft de oorspronkelijke overeenkomst van kracht.
Dat betekent dus dat de schutting met terugwerkende kracht een half jaar geleden geplaatst moet worden.

Hoe zie je dat voor je?
Jij leest blijkbaar een andere openingspost dan ik. Er is geen sprake van “een half jaar geleden”.
Even teruggelezen, en inderdaad. Dit staat er:
Pluisje11 schreef:
26 nov 2022 19:51

Dit jaar een offerte accoord gegeven voor plaatsen van een schutting.
Plaatsing is door omstandigheden van ons naar half jaar later verplaatst.

Schuttingbouwer zegt nu dat de prijs mogelijk duurder word voor diezelfde schutting in 2023 ivm mogelijk duurdere houtprijzen (!).
Eigenlijk heb ik al een paar weken in mijn hoofd dat we in 2023 leven. Maar niet alleen dat: er is nog helemaal geen probleem. De schuttingbouwer zegt dat de prijzen zouden kunnen stijgen, maar heeft daarover nog geen duidelijkheid gegeven. Oftewel: er wordt hulp gevraagd bij een probleem waarvan het nog maar de vraag is of dat wel komt, en zo ja, hoe groot dat probleem is. Best kans, nu de energieprijzen aan het zakken zijn, dat hout het komende half jaar helemaal niet duurder wordt. Dus ja, ook dat gaf bij mij verwarring. Ik ging er weer eens vanuit dat het probleem al bestond.

Ik vind dat TS inderdaad wel heel erg op zichzelf gericht is. Mijn rechten, en andermans plichten, en verder is er niks.

Alternatief is dus: alsnog dat ding zsm laten plaatsen. Dan kan het tegen de afgesproken prijs.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
.Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ?
Klopt. Die schuttingbouwer wil schuttingen verkopen, maar wel op zo'n manier dat hij er nog een boterham aan overhoudt. En een warm huis,

Daarbij: als we vier maanden verder zijn, ga je het dan opnieuw een half jaar uitstellen? En dan nog eens eisen dat het tegen dezelfde prijs gaat?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De schuttingbouwer had natuurlijk dat hout al in moeten kopen en nu gewoon opslagkosten moeten rekenen. 50 euro per maand lijkt me niet onredelijk.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door witte angora »

Maak er maar 100 euro per maand van, Nijo. Lijkt me nog redelijker. Enig idee wat het huren van een onverwarmde garagebox op het ogenblik kost, om wat te noemen? Juist ja. En om het risico af te dekken dat de schutting helemaal gecanceld wordt en hij ermee blijft zitten, zou ik hem adviseren de materiaalkosten ook op voorhand door te rekenen.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2022 21:44
alfatrion schreef:
27 nov 2022 21:22
NeoDutchio schreef:
27 nov 2022 21:05
Had u het tegen dat tarief willen laten doen, dan had u het een half jaar geleden moeten laten doorgaan.
U kunt toch niet verwachten dat de prijzen van nu nog in lengte van dagen gehanteerd kan blijven worden?
TS heeft daar wel argumenten voor. TS heeft de uitvoeringsdatum welliswaar verplaatst, maar daar is geen prijswijziging aan verbonden.
Er is geen bouwbedrijf, hovenier of klussenbedrijf te vinden die geen extra voorwaarden hanteert bij een offerte. En die zijn dat er binnen een korte periode akkoord gegeven moet worden en dat de klus binnen een afgesproken tijd gedaan moet zijn. Zo niet staat er in dat prijzen kunnen fluctueren bij een latere start van de klus.
Totale onzin.
Staat er niet in.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
27 nov 2022 23:12
Maak er maar 100 euro per maand van, Nijo. Lijkt me nog redelijker. Enig idee wat het huren van een onverwarmde garagebox op het ogenblik kost, om wat te noemen? Juist ja. En om het risico af te dekken dat de schutting helemaal gecanceld wordt en hij ermee blijft zitten, zou ik hem adviseren de materiaalkosten ook op voorhand door te rekenen.
Hahaha yeah right....
Mocht dit ooit zover komen word dat een leuke interessante review met naam en toenaam.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

Nijogeth schreef:
27 nov 2022 22:28
De schuttingbouwer had natuurlijk dat hout al in moeten kopen en nu gewoon opslagkosten moeten rekenen. 50 euro per maand lijkt me niet onredelijk.
Die krijg je niet van mij.
Geloof me.
Er is een aanbetaling gedaan,in de offerte cq bijlagen staat niets over evt prijswijzigingen of stijgingen.
Laatst gewijzigd door Pluisje11 op 28 nov 2022 07:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Pluisje11
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 jan 2019 08:52

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door Pluisje11 »

witte angora schreef:
27 nov 2022 22:13
Pluisje11 schreef:
27 nov 2022 20:58
.Interesseert mij die houtprijs nou, jij wil toch schuttingen verkopen ?
Klopt. Die schuttingbouwer wil schuttingen verkopen, maar wel op zo'n manier dat hij er nog een boterham aan overhoudt. En een warm huis,

Daarbij: als we vier maanden verder zijn, ga je het dan opnieuw een half jaar uitstellen? En dan nog eens eisen dat het tegen dezelfde prijs gaat?
En als ik dan zelf geen "boterham"meer heb... is dat bijzaak ?
Er is een offerte voor accoord.
Er is een aanbetaling op die offerte gedaan
Er zijn geen clausules bijlagen of voorwaarden die spreken over "prijsstijgingen voorbehouden" oid.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Schuttingbouwer verandert offerteprijs

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Nou, prima dan. Er is dus geen probleem. Laat die schutting over een half jaar plaatsen en betaal de afgesproken prijs. Zaak gesloten (maar niet heus).

Plaats reactie