Trampoline voortuin

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door witte angora »

cleo01 schreef:
09 jun 2021 16:35
Toppie...doe ik.

Ps. Om verhaal nog sappige te maken...het is hier woon erf en doodlopende straat maar de buuf was ook van mening dat kids maar op gras veld dan moeten spelen en zeker niet in de straat want daar staan auto's 😱
Zo sappig vind ik dat allemaal niet. Ik denk dat buuf wel eens groot gelijk kon hebben met haar opmerking. Je lijkt het allemaal nogal grappig te vinden, maar ik mis toch wel een beetje de zelfreflectie in het verhaal. 'Ik leef zoals ik wil en buuf is een oude zeurkous'. Maar zo werkt het niet.

cleo01
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:11

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door cleo01 »

Voordat je dat oordeel velt moet me veel gehele thread lezen waarbij ik al heb aangegeven dat ik bad niet voor zou zetten om haar tegemoet te komen (hoewel ik in mijn recht sta) . Ook de kinderen nadrukkelijk te manen tot rustig spelen en geen speelgoed in de buurt van oprit te laten slingeren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vel geen oordeel, ik probeer het van twee kanten te bekijken. Kan ook, omdat ik geen partij ben in deze. ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

Waarom is dit spelen eigenlijk niet in de achtertuin??
Is dat omdat er aan de voorkant ook gezellig gebept kan worden met andere moeders?
Je spreekt over " recht " hebben, maar dat " recht " in een buurtje werkt normaliter ook 2 kanten op :
buuf heeft ook recht op rustig woongenot , zonder dat ze bezorgd om haar auto moet zijn of gek vd herrie wordt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
09 jun 2021 20:49
Waarom is dit spelen eigenlijk niet in de achtertuin??
Is dat omdat er aan de voorkant ook gezellig gebept kan worden met andere moeders?
Je spreekt over " recht " hebben, maar dat " recht " in een buurtje werkt normaliter ook 2 kanten op :
buuf heeft ook recht op rustig woongenot , zonder dat ze bezorgd om haar auto moet zijn of gek vd herrie wordt.
Als de koters aan de voorkant van de woning spelen/plonzen, dan zal de geluidsdruk minder lastgevend zijn voor de buur dan wanneer de hele bubs in de achtertuin aan het ravotten is.
Alle kinderen aan de voorkant geeft de buur alle rust aan de achterkant en denkelijk is het toch prettiger in je achtertuin vertoeven als daar rust en vrede heerst.

Het is , althans zo gaan mijn gedachten, kiezen uit twee kwaden als je niet tegen kindergeluiden kan en in dat geval zou ik voor de rust aan de achterkant kiezen.
Maar ook hierover zullen de meningen individueel verschillen en zal er nooit en te nimmer voor alles en iedereen een pasklare en acceptabele oplossing op de plank liggen. :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door moederslink »

Het ligt er , denk ik, ook een beetje aan hoe de huizen gesitueerd zijn.
Zijn er wel achterburen?
Ik begreep dat het een soort hofje is en een doodlopende straat.
Misschien zit men allemaal wel op een bankje ad voorkant te buurten, te beppen , gezellie :D !

Daarbij : ik neem aan dat die kinderen niet van 8.00u .smorgen tot 18.00u ,savonds daar aan het keten zijn en je kunt ook het aantal kinderen dat mag komen spelen , beperken.

Overal is een oplossing voor te bedenken, beter dan een boze buuf die misschien als z**** wordt gezien?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij is het grootste probleem mogelijke schade aan auto's. Niet alleen van de buurvrouw, maar ook van andere auto's in de straat. Reden voor de buurvrouw om te verzoeken de kinderen op het grasveld te laten spelen, voor zover het niet om de trampoline of het 'zwembadje' gaat.

De oplossing is er dus, maar TS is vooral bezig met aansprakelijkheid. Dat was althans de eerste vraag.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
10 jun 2021 07:31
De oplossing is er dus, maar TS is vooral bezig met aansprakelijkheid.
De realiteit is natuurlijk dat beide zaken er allebei zijn. Enerzijds het recht om gewoon gebruik te maken van je eigen terrein, anderzijds de verantwoordelijkheid jegens je buren. En daar hebben beide partijen een rol in: geven en nemen hoort over en weer te gaan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik zou er geen moeite mee hebben als het speelgoed door de buurkinderen wordt gebruikt. Maar als de halve buurt daar komt spelen zou ik dat toch wel irritant vinden.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Laat kinderen uit de hele buurt lekker spelen. Niet altijd maar zeuren en problemen zoeken en over alles geïrriteerd en gekwetst zijn.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
10 jun 2021 13:31
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben. Laat kinderen uit de hele buurt lekker spelen. Niet altijd maar zeuren en problemen zoeken en over alles geïrriteerd en gekwetst zijn.
Daar zou ik het mee eens zijn als dit maar een enkele keer voor zou komen. Maar dag in, dag uit, telkens als het mooi weer is en als je dan zelf ook graag buiten wilt zitten, dan word je het toch een beetje beu.
Maar ja, u heeft er zelf geen ervaring mee, dus dan is het gemakkelijk praten.

cleo01
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 12:11

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door cleo01 »

Trampo staat voor om praktische reden dat daar waar er plek is is aan de sloot en in overleg met de andere buuf zei ze dat dat gevaarlijk zou zijn dus heb ik in overleg dus aan voorkant gezet.
Dus helaas niet om de bij Bep moeders op een bankie🤣
Nou kan ik je zeggen dat als ie achter staat evt geluid overlast veel erger is want geluid galmt over water....


Nu is het zo dat de kids max 1 a 2 uur op dat ding staan op een dag en gedurende die tijd ook nog andere dingen doen ....

Maar omdat ongelukken in klein hoekje zitten ben ik toch maar gaan uitzoeken of ik goed ben verzekerd. ....zeker ook omdat er ook letsel zou kunnen onstaan bij kids die erop spelen....bezoek bijvoorbeeld.
Dat blijkt in orde te zijn.

Daarnaast heb ik inmiddels contact opgenomen met gemeente en aangezien het een woon erf betreft moeten de kinderen op straat kunnen spelen. V9etballen etc kunnen ze op grasveld dien.

Maar ik herinner me nou niet van vroeger dat dat ooit een issue is geweest ....
Of 8s het zo dat we niet meer gewend zijn dat kinderen buiten spelen?

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door V045 »

cleo01 schreef:
10 jun 2021 22:27
...

Maar omdat ongelukken in klein hoekje zitten ben ik toch maar gaan uitzoeken of ik goed ben verzekerd. ....zeker ook omdat er ook letsel zou kunnen onstaan bij kids die erop spelen....bezoek bijvoorbeeld.
Dat blijkt in orde te zijn.
...
Heeft u de gebruikershandleiding van de trampoline toevallig nog? Want hoeveel kinderen mogen volgens de handleiding tegelijk op het apparaat en hoeveel kinderen mogen van u tegelijk op het apparaat?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door witte angora »

cleo01 schreef:
10 jun 2021 22:27
Maar omdat ongelukken in klein hoekje zitten ben ik toch maar gaan uitzoeken of ik goed ben verzekerd. ....zeker ook omdat er ook letsel zou kunnen onstaan bij kids die erop spelen....bezoek bijvoorbeeld.
Dat blijkt in orde te zijn.
Kortom, de gouden tip heb je tussen de drie pagina's die dit topic inmiddels lang is er uit weten te halen. :wink: En nu je navraag bij de gemeente hebt gedaan over het woonerf kun je veel sterker het volgende gesprek ingaan... waarbij voetballen inderdaad beter op het grasveldje kan. Maar dat leek mij al logisch.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik zou eerst bij de gemeente navragen of er wel een auto mag staan. Bij ons in de straat wordt dit gedoogd, maar in principe heb je een inrit of opritvergunning nodig. Verder zou ik zorgen voor zo min mogelijk overlast bij de buren. Laat ze de fietsen in jouw tuin of voor jouw tuin zetten. Verder kan je doen wat je wilt toch. Lekker genieten!

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door WZZ »

Het is leuk als "kids" kunnen spelen, maar andere mensen zullen bepaald niet genieten van de herrie die de "kids" maken. Eventjes wel, denk ik, maar na een tijdje gaat dat toch behoorlijk vervelen, alle goede bedoelingen ten spijt. Een trampoline of een zwembad aan de weg, het idee! Mijn idee van prettig wonen is iets anders. Zullen we trouwens in plaats van "kids" het woord "kinderen" gebruiken? Ik heb nergens gelezen dat dit woord verboden is. Bedankt, dan trek ik me nu even terug in de "master bedroom" voor een dutje, zolang het nog kan. Meestal staat bij onze buren 's middags de papagaai in de tuin!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ach. Mijn buren genieten er juist van als mijn kids met friends op de trampoline jumpen. Het is ook maar net waar je je aan wilt ergeren.

Leva66
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2017 15:11

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Leva66 »

Het ligt eraan of u hiermee ingaat tegen de gemeentelijke verordeningen als er bv (gedeeltelijk) gebruik gemaakt wordt van de openbare ruimte. Ook veiligheid en verantwoordelijkheid zijn in het geding. Ook woningcorporaties hebben vaak regels wat betreft gebruik en inrichting van voortuinen. Een allegaartje van tuininrichting verstoort het straatbeeld. Voortuinen zijn eigenlijk bedoeld als sier, als visitekaartje van uw huis en de wijk. Wat u doet kan daar mogelijk tegenin gaan. Daarnaast mag uw gedrag of uw bezoek (in dit geval de buurtkinderen) niet ingaan tegen het huurgenot van uw buren

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Moneyman »

Leva66 schreef:
20 jun 2021 12:32
Een allegaartje van tuininrichting verstoort het straatbeeld. Voortuinen zijn eigenlijk bedoeld als sier, als visitekaartje van uw huis en de wijk.
Wie bepaalt dat?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Trampoline voortuin

Ongelezen bericht door Jablan »

Een welstandscommissie?

Gesloten